Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Morgen op TV : Uitzending over CBD Olie

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Morgen op TV : Uitzending over CBD Olie

Korting op 420shop
    Bron : https://radar.avrotros.nl/nieuws/ite...ndverzekering/

CBD-olie uit de schappen?

Het werkt tegen tal van kwaaltjes: van slapeloosheid tot eczeem, van ADHD tot stoppen met roken; CBD-producten.

Radar besteedde eerder aandacht aan CBD-olie, want eigenlijk weten we niet wat erin zit.
    Omdat het een voedingssupplement is, wordt dat niet gecontroleerd en weet de gebruiker niet precies wat hij of zij tot zich neemt.

Brussel besloot daarom onlangs dat CBD-producten beter onderzocht moeten worden en heeft het aangemerkt als Ďnovel foodí.
    Dat betekent dat pillen, capsules, crŤme of olie met CBD-extract erin aan strengere wet- en regelgeving moeten voldoen.

Als de Nederlandse Voedsel- en Waren Autoriteit (NVWA) dit besluit gaat handhaven, moeten alle CBD-producten uit de schappen.
    Producenten vrezen een run naar het illegale circuit, en die vrees is niet geheel onterecht.
    Uit een poll van Radar onder CBD-oliegebruikers blijkt dat bijna 50 procent CBD-producten illegaal gaat kopen als het in de winkel niet meer te krijgen is.
    Dus wat gaat Nederland met dit Europese besluit doen?

Maandag 4 maart in Radar, om 20:30u op NPO 1

Op de site kan je de uitzending ook terugkijken: radar.avrotros.nl
    Howto: meerdere foto's uploaden en tussen je bericht plaatsen

~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~BuitenQweeksels ~

Omdat het een voedingssupplement is, wordt dat niet gecontroleerd en weet de gebruiker niet precies wat hij of zij tot zich neemt.

​​​​​Met andere woorden wat zit er wel in ......geld klopperij dus
    God was never on your side..

Comment

Precies.
      Daarom hebben ze in Brussel besloten dat het vanaf nu een "novel food" is en niet meer onder supplementen valt.
      Daar horen andere, strengere eisen bij dus als Nederland die regel gaat volgen bestaat de kans dat alle CBD-olie uit de handel gaat tot het degelijk is onderzocht en goedgekeurd.

Kan iedereen wel gaan janken dat ze dan illegaal gaan kopen, dan weet je ook niet wat je binnenkrijgt en of dat wel goed is met de ziekte die je probeert te bestrijden.
      Dat zou ik niet doen als je al een mindere weerstand hebt.

Het lijkt me een goed streven dat er controle komt op wat er in zit.
      Een volgende kleine stap in de goeie richting.

~ vanavond op tv bij Radar 20:30 NPO1 ~

Comment

Helemaal mee eens, met beide!

Alhoewel ik mij heel goed de angst kan voorstellen die je als patiŽnt krijgt als je ineens niet meer aan je medicijn kan komen. Daarom beste mensen, kweek je eigen medicijn!!!

Grote Groeten
        "Alles gaat goed, en anders doe ik wel alsof" - Takketoelli
        "Wat er ook gebeurt, altijd blijven lachen" - Bassie
        "Ajeto" - Buurman en Buurman

Comment

Ik denk dat je als kanttekening even moet nemen dat deze beslissing genomen is in het kader van de steeds meer bijkomende CBD-stores hier in BelgiŽ. En hoe meer van deze stores open gaan, hoe meer indianenverhalen er verschijnen.

CBD/THC kan een hulpmiddel zijn bij ziekte om de symptomen te maskeren. Niet minder, maar zeker ook niet meer.

Ik wil niet onrespectvol klinken naar medische gebruikers. Als je er baat bij hebt, des te beter. Maar hoe meer onzin erover verspreid wordt, hoe meer mensen het gaan proberen om de foute redenen. En dan kan het gevaarlijk gaan worden.

Voorstander van deze regel, aangezien er momenteel helemaal geen kwaliteitscontrole is op een product dat vaak wordt gebruikt door personen met gezondheidsproblemen.
          Stap voor stap geraken we er wel.

Comment

Meer controle lijkt me goed. In de aflevering hebben ze het over dat er nog te veel THC in zit.
            Dit vind ik niet kunnen. Hier zit je als medicinaal gebruiker niet op te wachten lijkt me.

Comment

Pioneer ook thc heeft medicinale effecten! Daarom is het goed dat cbd only en thc only druppels zou moeten komen ipv hoe het nu gaat.. maar is dat makkelijker gezegd dan gedaan(?)
              Als je thc niet nodig hebt en je hebt bij baat bij CBD, dan begrijp ik dat je daar niet zozeer op zit te wachten.

zoek bijvoorbeeld op Multiple sclerosis..daar is al aardig wat onderzoek op verricht.
              Trouwens dit was mijn allereerste resultaat van de zoekmachine; Multiple sclerosis

oja.jpg
              Last edited by ganjagast; 5th March 2019, 21:43.
              Ad usum proprium!

Comment

• Pioneer
                Pioneer commented
                Editing a comment
                THC heeft voor mij inderdaad medicinale effecten ​​​​​​​

Maar even zonder grappen als je onbewust dan toch THC binnenkrijgt en stel ze houden je aan en u doet een speekseltest.
                Of ga ik nu veel te ver?

• QnQ
                QnQ commented
                Editing a comment
                Dan hoop ik dat je lopend bent

Haha. Site begint al met het kopje 'cbd olie' met daarnaast een grote top. Deze olie wordt natuurlijk gemaakt van hennep dmv co2 extractie.

En wat dacht je van deze: Het is het nieuwe wondermiddel, CBD-olie, in de volksmond wietolie genoemd.

'Geen enkel wetenschappelijk onderzoek' http://haleighshope.co/blog/17-compe...dies-cbd-2017/

Ze geven 4% vergiftiging aan maar in werkelijkheid is dat 1 op 1000. https://www.medischcontact.nl/nieuws...n-cannabis.htm https://www.sfk.nl/publicaties/PW/20...kingen-per-dag

De pharmacy kartels zijn duidelijk ongerust.
              Last edited by zeitgeistmovement; 9th March 2019, 14:30.

Comment

Wel maf dat gedurende duizenden jaren de medische eigenschappen van deze plant erkend zijn, maar nadat de papier- ,plastiek- en katoenindustrie deze begin 20ste eeuw de plant verketterden en in de ban lieten gooien omwille van financiŽle redenen en niks anders, er zo'n taboe op rust en ineens die eigenschappen niet meer gelden.
                Toch spreken enorm veel mensen dit tegen en hebben veel baat bij het gebruik ervan in medische zin.

Reefer madness is weer heel actueel maar nu in de vorm van lobbyÔsten die kost wat kost het enorme potentiŽel van de cannabisplant willen tegen houden in het voordeel van big pharma en een bende ouderwetse conservatieve moraalridders.

Alles voor den omzet!
                ĎA lie gets halfway around the world before the truth has a chance to get its pants oní

Comment

Het is allemaal geldklopperij... Dat kunnen we niet ontkennen.
                  CBD wordt door de pharmalobby enorm gedrukt.
                  Laat ons even nadenken.
                  Modest, je praat over maskeren van symptŰmen.
                  Hoeveel maskerende producten heeft Bayer?
                  Ik las dat 70 procent van alle commerciŽle medicijnen lapmiddeltjes zijn.
                  Wat als iedereen CBD als een cure-all begint te zien?
                  Op de medicijnen die genezen hebben zij praktisch geen winst. Tenzij hun huismerk.
                  Money money money, zei een steenrijke oud vrouwtje ooit tegen mij...
                  Ik wou ze de kop inslaan...

Comment

Als iedereen dat ziet zou dat een mooie oplossing zijn tegen de overbevolking, woningtekort en cellentekort etc
                    cbd geneest echt niet alles.
                    Je hoort alleen de succesverhalen, waar het niet geholpen heeft hoor je niets van want die zijn dood.
                    Het is geen wondermiddel en de zgn big pharma heeft daar niks mee te maken.

Dat pharma bashen zie je overal. Misschien beter om je eerst te verdiepen in hoe het werkt anders gedraag je je hetzelfde als de gele hesjes.
                    Die hebben ook geen idee, doen alleen maar mee om ergens tegen te zijn zonder dat ze er iets vanaf weten.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door QnQ View Post
                      Die hebben ook geen idee, doen alleen maar mee om ergens tegen te zijn zonder dat ze er iets vanaf weten.
                      De klimaatjongeren...

ĎA lie gets halfway around the world before the truth has a chance to get its pants oní

Comment

Volgens mij is hij al geweest maar ben zeker wel benieuwd...

Comment

Wiet dat is n keertje positief staat

Comment

Footer Left Ad

Collapse
                          Bezig...
                          X