Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Wietproef: coffeeshops krijgen de tijd om te wennen

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #16
    Ad usum proprium!

    Comment


      #17
      Een aantal gemeenten waaronder Amsterdam weigert mee te doen aan het experiment zo hebben ze laten weten en dat is veelzeggend.

      Comment


        #18

        Comment


          #19
          Dat de coffeeshops niet mee willen doen snap ik ook wel.
          Een zaak als Greenhouse betaalt peanuts voor z'n wiet en verkoopt het voor de hoofdprijs.
          Die hebben al lang laten weten aan het gemeentebestuur dat ze het niet zien zitten, en al die grote shops hebben een behoorlijke vinger in de pap.

          Er wordt gesproken over medicinale wiet, en in dat opzicht vind ik het wel een prima zet.
          Cleane gecontroleerde wiet, daar kan het aanbod alleen maar beter van worden, zeker voor medicinale gebruikers die al wat minder weerstand hebben.
          Je wil niet dat ze wiet met troep erdoor gebruiken, en dat bestaat nog steeds.
          Er is gewoon geen controle. De wiet die je bij de shop haalt kan heel goed kankerverwekkend bestrijdingsmiddel op zitten.
          Dat weet je nu dus niet. Je gelooft de coffeeshophouder op z'n blauwe ogen.

          Ik zie in de toekomst de coffeeshops toch verdwijnen.
          Daar is geen plaats meer voor en ze laten zelf al blijken dat ze niet in staat zijn controle te houden en mee te willen gaan met de tijd.
          Het zal meer richting apotheek-achtige voorzieningen gaan denk ik.

          Voor de duidelijkheid; Van mij hoeft het ook niet, al die veranderingen, maar ik ben nog in staat zelf m'n wiet te kweken en ik heb zaadjes voor de komende 700 jaar op voorraad.
          Als ik naar ouderen kijk of mensen die niet in een shop kunnen/willen komen en niet kunnen/willen kweken zou het voor hun wel een uitkomst wezen als er een gecontroleerd en vooral stabiel product geboden wordt in een minder schimmige omgeving.

          En als ze bang zijn dat de straathandel toeneemt, dan zet je daar wat extra mensen op in en maak je de straffen een heel stuk zwaarder.
          Dat zal dan in het begin misschien wat toenemen, maar zal snel over zijn als ze vast zitten.
          Het is gewoon een drogreden om niet mee te willen doen.
          Laat die gemeentes zich eens met gemeentezaken bezighouden?

          Van mij mag het, ghehe....laat al die dure shops die ongegeneerd de prijs van wiet 3-4x over de kop jagen maar gedwongen meedoen
          En als je dat niet wil, ook goed. Dan lever je je vergunning in en gaat je shop dicht. Huppekee.
          Er is vast wel iemand anders die wel aan de eisen wil voldoen en een legale dispensary wil starten.
          Mgoed, we weten wie er in Amsterdam met haar reet op het fluwelen burgemeesterkussen zit.
          Femke loopt ook niet over van de goeie beslissingen en standpunten, die zit daar alleen omdat ze iets in de politiek heeft gedaan en niet omdat ze zo'n ervaring heeft en de meest geschikte persoon voor die functie is.

          We willen het in Nederland veel teveel iedereen naar de zin maken.
          Dat gaat gewoon niet, zeker niet als je iedereen maar binnen haalt, maar de Nederlander wil daar niets van weten.
          Zo gauw er een politieke beslissing genomen wordt zijn er altijd kleine minderheden die vinden dat iedereen voor hun standpunt moet wijken.
          Het is tijd voor wat politieke daadkracht.
          Zeker op het gebied van Cannabis want zoals het nu gaat heeft alleen de shop-eigenaar het voordeel, en dat moet gewoon stoppen.
          Het is tijd voor wat voordeel naar het volk.
          ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

          Comment


            #20

            Comment


              #21
              Altijd moeten ze er toch hun deel uit kunnen halen... Wat een dom idee. Geef licenties aan kwekers die op een propere en verantwoorde manier kweken, zet een paar labo's op over heel het land zodat de kwekers staaltjes kunnen opsturen zodat de kwaliteit van de cannabis getest kan worden en laat de coffeeshops gewoon dan van erkende kwekers hun stock inslaan.

              Echt een trieste bende.
              Stay blessed, never stressed

              Comment


              • QnQ
                QnQ commented
                Editing a comment
                Dat is ook zo'n beetje de bedoeling eh

              • CherryPirate
                CherryPirate commented
                Editing a comment
                Zogezegd dan toch.

              #22

              Comment


                #23
                Dus dan moeten de shops niet enkel btw op inkomsten afdragen maar bij legale aankoop ook btw aan de staat betalen.
                Staatswiet zorgt ervoor dat de shops 2 keer langs de kassa mogen passeren, resultaat de gebruiker zal veel meer dan nu betalen voor slappe wiet.
                Steeds als dat tuig wat verzinnen met eender welke drogreden is het uiteindelijk resultaat dat ze je nog meer rippen dan je al geript werd.

                Comment


                  #24
                  Waarom heeft iedereen het over slappe wiet?
                  Bijna alle soortjes in de shop zitten al onder de 15% dus daar komt geen verschil in.
                  Het is allemaal glazenboldiscussie.
                  Niemand weet wat het wordt dus ik zeg laat maar komen en dan oordeel ik pas.
                  ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                  Comment


                  • Pit
                    Pit commented
                    Editing a comment
                    Dat komt vermoedelijk omdat er altijd op gehamerd wordt dat wiet tegenwoordig veel te sterk is. Ik verwacht niet dat mijn gemeentekwekerij met de sterkste soortjes zal komen, maar afwachten kan nooit kwaad.

                  • Ipie
                    Ipie commented
                    Editing a comment
                    Mogen ze het wel zeer goed beveiligen want die
                    zware jongens deinzen nergens voor terug.........

                  #25
                  Op tv in een debat een tijd geleden hun erover horen spreken dat dit een uitgelezen kans zou zijn om wiet met een lagere thc gehalte aan te bieden, ze hadden het over gehaltes van +20 procent en een hoop bangmakerij alsof iedereen psycho is die blowt.

                  Comment


                  • QnQ
                    QnQ commented
                    Editing a comment
                    Ja, klopt, maar dat zijn proefballonnetjes toch, van mensen die niet weten waar ze het over hebben, die alleen in een coffeeshop komen onder begeleiding van een paar journalisten en een cameraploeg.

                  #26
                  Overheid/kweek gerelateerde nieuws:
                  Screenshot_20190417-200320.png

                  Comment


                    #27
                    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                    Comment


                      #28
                      https://nos.nl/artikel/2280890-medic...opleveren.html

                      Comment

                      Bezig...
                      X