Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

'Legaliseer wiet en het geweld stopt'

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    'Legaliseer wiet en het geweld stopt'

    Korting op 420shop
    'Legaliseer wiet en het geweld stopt'

    door Geert Nijland. zaterdag 04 december 2010 | 07:48 | Laatst bijgewerkt op: zaterdag 04 december 2010 | 11:03


    BREDA - De acht Bredase coffeeshophouders zien niets in een wietpassysteem, zoals minister Ivo Opstelten van Veiligheid dat voor ogen staat. Dat zegt Rick Brand van de Actieve Bredase Coffeeshopondernemers.
    Als het aan het kabinet ligt, kan voortaan alleen de vaste klant uit dezelfde stad terecht bij een bepaalde coffeeshop. Brand: "Cannabis hoort in de eerste plaats niet in het strafrecht thuis. Het is geen drug, maar een geneeskrachtige plant. Totdat cannabis weer legaal is, is het reguleren van de achterdeur het meest redelijke alternatief. Dit kan door een systeem op te zetten met gecertifi- ceerde kwekers, die eerst door de lokale overheden gecheckt worden. Zo krijg je een sluitend geheel en stopt het geweld."

    Minister Opstelten kondigde donderdag aan dat het omstreden wietpassysteem versneld wordt ingevoerd in de vijf grootste Brabantse steden, waaronder Breda. Daar ligt een dergelijk passysteem politiek gevoelig. Burgemeester Peter van der Velden zei donderdag dat de maatregel door Den Haag zal worden opgelegd. De vijf gemeenteraden staan hiermee buitenspel.

    Brand vindt de handelwijze onbegrijpelijk. "Als je buitenlanders wilt weren, dan kun je de klanten van een coffeeshop gewoon om hun identiteitspapieren vragen. Die moet iedereen toch al verplicht bij zich hebben. Daar hoef je geen wietpas voor in te voeren. Bovendien zijn de buitenlandse klanten Europeanen. Jarenlang is mij wijsgemaakt dat ik in een verenigd Europa woon, dat er vrij verkeer van goederen en personen is. En dan nu opeens niet meer?"

    Brand stoort zich aan de ophef in de media over het geweld in Eindhoven. "Er wordt meteen een link gelegd met coffeeshops, terwijl die Peerke S. een pillenboer is. Dit plaatst ons nu in een kwaad daglicht, maar in Breda, Tilburg en Eindhoven is er weinig overlast bij de coffeeshops. Het probleem zit hem in de hennephandel van grote kwekers, die vooral op export uit zijn om de winst te maximaliseren. Daarom zeg ik: legaliseren of beter reguleren. En anders moeten de ons omringende landen ook een gedoogbeleid in het leven roepen."



    bron: http://www.bndestem.nl/regio/breda/7...stopt'.ece

    #2
    Re: 'Legaliseer wiet en het geweld stopt'

    Mooi en realistisch standpunt, nu enkel nog het overgrote deel van ministers en dergelijke deze denkwijwe ook eigen laten worden
    http://www.jointjedraaien.nl/wietfor...0x45x73-64watt

    Comment


      #3
      Re: 'Legaliseer wiet en het geweld stopt'

      mmmmmmm
      In a democracy you are allowed to say whatever you think but if it's smart thats the second.

      Comment


        #4
        Re: 'Legaliseer wiet en het geweld stopt'

        Eindelijk een redelijke stem in het medialandschap.
        Deze mensen weten waarover ze spreken, in tegenstelling tot de angstzaaiers.
        If I had a world of my own, everything would be nonsense.

        Comment


          #5
          Re: 'Legaliseer wiet en het geweld stopt'

          Alles valt terug te voeren op de volgende vraag: "zijn er mensen, die om welke reden dan ook, wiet willen roken?" Het antwoord luidt ja. Dus dan ontstaat er simpelweg een vraag naar cannabis. En zodra er een vraag is, ontstaat er ook een aanbod. Zo werkt nu eenmaal het economisch principe. Dus als het niet meer via de shop kan dan maar via de straathandel (soms met vervuilde wiet, ripdeals e.d.). Dan weet je zeker dat je de grip volledig kwijt bent, tenzij je zo naief bent om te veronderstellen dat je ook de straathandel kunt tegen houden.

          Comment


            #6
            Re: 'Legaliseer wiet en het geweld stopt'

            Oorspronkelijk geplaatst door Xtreme View Post
            Alles valt terug te voeren op de volgende vraag: "zijn er mensen, die om welke reden dan ook, wiet willen roken?" Het antwoord luidt ja. Dus dan ontstaat er simpelweg een vraag naar cannabis. En zodra er een vraag is, ontstaat er ook een aanbod. Zo werkt nu eenmaal het economisch principe. Dus als het niet meer via de shop kan dan maar via de straathandel (soms met vervuilde wiet, ripdeals e.d.). Dan weet je zeker dat je de grip volledig kwijt bent, tenzij je zo naief bent om te veronderstellen dat je ook de straathandel kunt tegen houden.
            ja, en in belgie zijn ze egt zo naief, want als je ze hier bezig ziet, heel extreem, vandaag nog hebben ze in beveren een plantage opgerold, maar waarom? waarom blijven zoeken naar straatdealers, als ze hier in belgie gewoon shops zouden neerplanten, verdwijnt de grootste handel op straat vanzelf, want wie wil er dan nog afgeript worden?

            Comment


              #7
              Re: 'Legaliseer wiet en het geweld stopt'

              Die naiviteit heeft "the good old of US of A " jarenlang zelf gehad, de zogenaamde "War on Drugs". En wat heeft die opgebracht???? Niks, noppes, nada, zero, enz...
              En zie wat ze tegenwoordig doen, ze zijn in het licht getreden en de versoepeling neemt toe over there...
              Alleen zijn de Nederlandse en Belgische regering nog naiever, zij denken dat het ze wel gaat lukken!
              Het ergste vind ik dat een land dat gekenmerkt wordt als voorloper van het gedoogbeleid, ineens na meer dan 30 jaar, een complete andere windrichting kiest betreffende het cannabis beleid.
              In mijn ogen heb je dan nog minder verstand dan een amoebe......

              Comment


                #8
                Last edited by HJM; 8 December 2010, 00:38.
                http://www.youtube.com/watch?v=zCvSc2b8CWc

                Comment


                  #9
                  Re: 'Legaliseer wiet en het geweld stopt'

                  Het gebruik van cannabis werd al in de bijbel beschreven.
                  Natuurlijk wordt dit bestreden of opgehemeld door de verschillende "experts" die bepaalde stromingen ambieeren of aanhangen.
                  Maar de werkelijke reden waarom hennep verboden werd is men vergeten. De grote industrielen en de kerk hebben het omwille van het grote geld op de zwarte lijst gezet. Ik geloof de uitleg van Jack Herer in zijn boeken over de industriele revolutie e.d. btw.
                  Criminelen zijn er altijd en zullen er ook altijd zijn, over de rug of onwetendheid van de mens geld verdienen had je altijd al, de kerk mag je daar ook toerekenen in mijn opinie.
                  Maar het moedwillig, ja moedwillig door de regering en andere aanhangers, manoeuvreren van het gebruik en telen van cannabis naar de criminele kant van de maatschappij is gewoon kortzichtig en uitermate dom.
                  Of je dit dit nu doet uit geloofsbetuiging of onder druk van een E.U/USA doet er ook niet toe.
                  Een land dat een toonaangevend beleid (tevens een voorbeeld voor de wereld is/was) heeft gevoerd omtrend cannabis gedogen, vrijheid van gebruik e.d. en welke nu compleet de andere richting op gaat draaien... dat strookt niet met de werkelijkheid en stoelt op geen enkele waarheid!
                  Het is een hele grote leugen die je opgedrongen wordt door mensen die je willen controleren in je doen en laten.....
                  Een schande vind ik het.... NSB-praktijken komen in de buurt, mag ik niet zeggen, dus doe ik ook niet!



                  Comment


                    #10
                    Re: 'Legaliseer wiet en het geweld stopt'

                    Is waar, hoe crimineler je het maakt, hoe crimineler het wordt.
                    Heel simpel.

                    Of willen we liever Mexicaanse toestanden dan dat mensen in paix en vree een jointje roken?

                    De Gristentaliban wel...

                    Ach de criminelen verdwijnen niet, maar wel uit de wietsfeertjes, en de export zal zeeeeeeeeeeeer lucratief worden als hier de prijs keldert.

                    Comment


                      #11
                      Re: 'Legaliseer wiet en het geweld stopt'

                      Tot de basisbeginselen bij discussie- en onderhandelingstechniek in conflictsituaties behoren ondermeer luisteren naar de argumenten van je opponenten, tegenargumenten aandragen en proberen tot een consensus te komen. Immers, bij een conflictsituatie hebben partijen een gezamenlijk belang: het conflict moet de wereld uit. Bruskeren en stigmatiseren van bepaalde bevolkingsgroepen "Christentaliban" levert geen wezenlijke bijdrage aan een vruchtbare discussie. Ervaringsregels wijzen uit dat een correcte benadering van personen, die een zienswijze hebben die niet congrueert met de zienswijze van je zelf, positiever uitpakt dan stigmatiseren. Kinderen schelden als ze geen gelijk krijgen, volwassenen behoren corrrect te communiceren.

                      Comment


                        #12
                        Re: 'Legaliseer wiet en het geweld stopt'

                        Aangezien de normale burger niet zo welbespraakt is, die heeft ook niks met officiele jibberjabber te maken btw, en dan ook nog geen invloed op de gristentaliban hebbende, kan ik me stigmatisering naar die gasten toe me best voorstellen....
                        Een "gewone en normale" wietroker/koffieshopbezoeker wordt hier in NL ook als een paria/crimineel/drugsverslaafde/a-sociale behandelt zo langzamerhand, dus wie de bal kaatst.....

                        Comment


                          #13
                          Re: 'Legaliseer wiet en het geweld stopt'

                          Wat gij niet wilt dat U geschiedt, doe dat dan ook een ander niet! Hoewel ik inmiddels zo'n 45 jaar cannabis gebruik heb ik me nimmer een paria of iets dergelijks gevoeld. Wel neem ik de nodige discretie in acht, (je kan dat ook stiekem doen noemen) door in gezelschap van niet-gebruikers geen wiet te roken! Dat ervaar ik beslist niet als een belemmering. Overigens heeft een wat mindere welbespraaktheid niets van doen met het respecteren van meningen en overtuigingen van anderen, maar is naar mijn oordeel terug te voeren op verdraagzaamheid. Als anderen, door wat voor overtuiging dan ook onverdraagzaam zijn, dan beschouw ik dat niet als een vrijbrief om ook onverdraagzaam te worden. Mijn beoordelingsvermogen laten beinvloeden door de onverdraagzaamheid van anderen strijdt met mijn zelfrespect.

                          Comment


                            #14
                            Re: 'Legaliseer wiet en het geweld stopt'

                            Jouw zelfrespect is niet gelijk aan die van een ander...
                            Niet elk lid van het forum heeft een hogere leeftijd en hangt andere normen en waarden aan, de tegenwoordige hebben we te danken aan de onverdraagzaamheid van de laatste regeringen en de huidige doet zijn steentje er ook nog eens bij, dus het zal wel in deze maatschappij thuis horen.
                            Ik zou er maar mee leren leven, je hoeft je er niet naar te buigen, maar acceptatie ligt meer voor de hand. En houd de eer aan jezelf......

                            Comment


                              #15
                              Re: 'Legaliseer wiet en het geweld stopt'

                              Bedankt voor je reactie Vale en ik wil daar ook op inhaken. Waarom zijn de door ons gekozen volksvertegenwoordigers (regeringen) onverdraagzaam? Het antwoord op deze vraag luidt (mijns inziens) onwetendheid. Het grote publiek ziet voetbal hooligans en bezoekers van strandfeesten zich ernstig misdragen. De media haken daar op in en wijten dit gedrag aan drank- en drugsgebruik. Ik vermoed dat ze daarin gedeeltelijk gelijk hebben: als je met een cocktail van drank en speed (coke, meth, aangevuld met cannabis) een evenement bezoekt dan ben je niet bij zinnen. Laten we gewoon eens openheid van zaken geven hoe er verstandig met cannabis kan worden omgegaan.
                              -Het gros van de cannabis gebruikers heeft een baan, waarin ze functioneren.
                              -Het gros van de cannabis gebruikers is zo wijs, dat ze pas blowen op momenten die zich daartoe lenen.
                              -Het gros van de cannabis gebruikers is niet de hele dag stoned.

                              Vergelijk het maar met alcohol (hoewel ik het zelf niet drink en nooit heb gedronken). Je begint de dag toch niet met een biertje of een borrel? Dan is er iets goed fout met je. Het zelfde denk ik over cannabis. 's-Morgens een jointje? Moet dat kunnen? Voor of na het tanden poetsen? Zo werkt het mijns inziens niet.

                              Door het nieuwe beleid zullen de coffeshops mogelijk beperkingen worden opgelegd. Is dat jammer? Ik ben zo vrij om te zeggen dat dit niet het geval is. Het is jammer dat er coffeshops moeten zijn. Cannabis is een redelijk onschuldig genotmiddel: dus waarom mogen bijvoorbeeld drogisten of slijterijen dit niet toevoegen aan hun artikelenassortiment?
                              Zo lang dit niet het geval is, zouden dit forum (en andere soortgelijke forums) zich kunnen zich richten op een goede voorlichting om op een veilige manier thuis cannabis te kweken van een goede kwaliteit in plaats van te fulmineren tegen (vermeende) onrechtvaardigheden.

                              Met vriendelijke groet,

                              Xtreme.
                              Last edited by Xtreme; 9 December 2010, 10:37.

                              Comment

                              Bezig...
                              X