Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Informatie in de krant!

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Informatie in de krant!

    Korting op 420shop
    Bron: De Standaard.

    http://www.standaard.be/artikel/deta...kelid=9H33EBKDCheckpointde partij van Geert Wilders, red.). En door een moralistisch standpunt', zegt Oomen. ‘Als de beleidsmakers zouden nadenken over wat hun aanpak oplevert, dan zouden ze beter moeten weten. Wie eenmaal de verkoop van drugs accepteert, moet ook de tweede stap durven te zetten en de teelt legaliseren.'

    BesparingenGlas en loodNiet onschuldig

    Voor hulpverleners kan dat geen argument zijn om cannabis te legaliseren. ‘Ik ben absoluut geen voorstander', zegt Dirk Vandevelde, directeur van het drugsbehandelingscentrum De Kiem en voorzitter van de Vlaamse Vereniging van Behandelingscentra Verslaafdenzorg (VVBV).

    ‘Je kunt de vergelijking met alcohol maken. Dat is een legale drug. Het problematische gebruik ervan ligt tien keer hoger dan bij cannabis. Van zodra je ook die drug legaal maakt, en dus beter bereikbaar, zal ook cannabis vaker worden misbruikt.'

    ‘Nu al zien we in de hulpverlening steeds meer cannabisverslaafden', aldus Vandevelde. Van alle drugsgebruikers die zich in professionele centra laten behandelen, geeft een op de vier cannabis aan als voornaamste probleem. Tien jaar geleden was dat nog maar een op de tien.

    ‘Er zijn nu toch al genoeg studies die hebben aangetoond dat cannabis echt niet zo onschuldig is. Wie veel joints rookt, maakt van zijn leven een puinhoop. Het is ook schadelijk voor de hersenen, zeker bij jongeren. Neen, ik zou cannabis echt niet graag in de supermarkt zien liggen.'

    ‘Het klopt dat Europa dringend een eenduidig drugsbeleid moet voeren, want dat is er vandaag niet. Het ene land is veel soepeler dan het andere. Dat verschuift de problemen alleen maar. Maar ik denk dat Europa verstandig genoeg is om zich niet alleen door de voorstanders van een legale cannabismarkt te laten leiden.'

    Cannabis social clubscoop zijn, want zou niet minder dan een regulering van de markt betekenen.'


    --------------

    In mijn ogen is dit al een goede stap om mensen te doen nadenken over eventuele legalisatie. Persoonlijk had ik nog nooit gehoord van de cannabis social club, tenzij het die is van trekt uw plant. In ieder geval denk ik dat dit voor medeblowers als reclame zal dienen. Wel grappig 'Een op vier geeft wiet aan als probleem, vroeger was dat een op tien".
    Komt die vraag even vaak van uit de client? Of dwingen mensen tegenwoordig meer om cannabis te laten 'behandelen'.
    Toch goed van de standaard. Nog eens eerlijke journalistiek met voor en nadelen. Ook op hun homepage staat een groot wietblad afgebeeld (zie www.standaard.be ), mensen die er niet van willen weten moeten en zullen er mee geconfronteerd worden .
    Last edited by Dissi; 9 December 2010, 18:01.
    Dissi's Outdoor 2012: Olijfgroen en Pimpelpaars: Zaad & Rookkweek

    The plant of today, makes the planet of tomorrow.

    #2
    Re: Informatie in de krant!

    ""Wie veel joints rookt, maakt van zijn leven een puinhoop.....""

    is daar een onderzoek naar geweest dan of is dat de bekrompen visie van de schrijver?

    Comment


      #3
      Re: Informatie in de krant!

      Neen, dat noemen ze logisch nadenken.

      Comment


        #4
        Re: Informatie in de krant!

        Oorspronkelijk geplaatst door Dissi View Post
        Persoonlijk had ik nog nooit gehoord van de cannabis social club, tenzij het die is van trekt uw plant.
        het is die van trek uw plant Joep is een van de oprichters. zie http://www.cannabis-social-clubs.be voor meer info

        Comment


          #5
          Re: Informatie in de krant!

          ‘Er zijn nu toch al genoeg studies die hebben aangetoond dat cannabis echt niet zo onschuldig is. Wie veel joints rookt, maakt van zijn leven een puinhoop. Het is ook schadelijk voor de hersenen, zeker bij jongeren. Neen, ik zou cannabis echt niet graag in de supermarkt zien liggen.' lees een wetenschappelijke studie over wiet en zeg dat nog eens , onnozelaar , weet waar je over praat lul!
          Stick it to the man.

          Comment


            #6
            Re: Informatie in de krant!

            De Nederlandse overheid wil dat Willemsen een deel van zijn ‘wederrechtelijk verkregen vermogen' terugbetaalt
            Stelletje criminelen, dit is gewoon afpersing
            Ze zijn er vies van, maar als het geld oplevert..
            Veel gestelde vragen over het forum

            JOINTJEDRAAIEN.NL - Smoking Community
            420Shop.NL - Headshop / Seedshop : Korting voor leden van Jointjedraaien.nl

            Comment


              #7
              Re: Informatie in de krant!

              Oorspronkelijk geplaatst door Jointjedraaien View Post
              Stelletje criminelen, dit is gewoon afpersing
              Ze zijn er vies van, maar als het geld oplevert..
              In Nederland is het zo geregeld dat uit misdaad verkregen inkomsten in zijn geheel kunnen worden ontnomen (wederrechtelijk verkregen voordeel). Of dit voordeel nu afkomstig is uit een bankroof, ontvoering of drugshandel, dat maakt niets uit. Alleen bij Willemsen is in eerste aanleg de schijn gewekt, dat hij binnen het wettelijk gedoogkader bezig was. De gemeente Terneuzen bewegwijzerde de route naar Checkpoint, de gemeente Terneuzen aanvaardde sponsorgelden voor drugsvoorlichting van Checkpoint, de gemeente Terneuzen verstrekte aan Willemsen, de exploitant van Checkpoint een grote vergoeding om zijn vorige coffeeshop van uit de binnenstad te verplaatsen naar de locatie Checkpoint. De Belastingdienst legde aanslagen vennootschapsbelasting, inkomstenbelasting en loonheffing e.d. op. Het had er dus alle schijn van de Willemsen met Checkpoint binnen het gedoogkader bezig was. Wat de overheid (Justitie) verweten kan worden is dat ze de "leer van het opgewekt vertrouwen" heeft geschonden.Zelfs de werknemers, die voordien regulier in loondienst waren en waarvoor sociale premies werden afgedragen wordt nu ten laste gelegd te participeren in een criminele organisatie.
              Dat is het meest cruciale.
              Het vervolgtraject is een gevolg van de schending van de vertrouwensleer. Dus bij de ontnemingsvordering wordt de gehele winst afgeroomd. De reeds geheven vennootschapsbelasting over de winst komt dan te vervallen: immers als de winst in zijn geheel ontnomen wordt dan resteert er geen winst meer om belasting over te heffen.
              Dit heeft weinig met afpersing van doen.
              Het handelen van de overheid (schending van de vertrouwensleer) strijdt veeleer met de beginselen van behoorlijk bestuur.
              Er zitten heel wat haken en ogen aan deze zaak: zou de gemeente Terneuzen ten laste gelegd kunnen worden dat ze geld (sponsorgeld) heeft aanvaard, waarvan ze wist of kon weten dat dit geld afkomstig was van criminele activiteiten? Zou de gemeente ten laste kunnen worden gelegd dat ze willens en weten vergunningen heeft afgegeven aan Willemsen, waarvan ze wist of kon weten dat Willemsen hierdoor in staat werd gesteld zijn criminele organisatie te laten functioneren?
              Last edited by Xtreme; 13 December 2010, 14:45.

              Comment


                #8
                Re: Informatie in de krant!

                verwijderd
                Last edited by misto; 13 December 2010, 14:26. Reden: 123456
                In a democracy you are allowed to say whatever you think but if it's smart thats the second.

                Comment


                  #9
                  Re: Informatie in de krant!

                  Oorspronkelijk geplaatst door Scottch View Post
                  ‘onnozelaar , weet waar je over praat lul!
                  leer eerst eens spellen zou ik zeggen...
                  Rook al 20 jaar, heb huis tuin keuken kindjes beestje plantje en m'n leven is geen puinhoop vandaar mijn vraag.
                  Ik wens tevens niet voor Onno Naselaar of lul uitgemaakt te worden omdat men hier een vraag stelt.. Merci bredda!

                  Comment


                    #10
                    Re: Informatie in de krant!

                    Schuttingtaal gebruiken en bruskeren lijkt "in". Ieder vogeltje zingt nu eenmaal zoals het gebekt is. Zal wel te maken hebben met sociaal-culturele achtergrond.

                    Comment


                      #11
                      Re: Informatie in de krant!

                      Oorspronkelijk geplaatst door Ray4PA View Post
                      leer eerst eens spellen zou ik zeggen...
                      Rook al 20 jaar, heb huis tuin keuken kindjes beestje plantje en m'n leven is geen puinhoop vandaar mijn vraag.
                      Ik wens tevens niet voor Onno Naselaar of lul uitgemaakt te worden omdat men hier een vraag stelt.. Merci bredda!
                      "veel" is een relatief begrip. Echter, als je veel smoort dan ben je tot die dingen niet in staat. Tenzij jij stoned kan gaan werken. Of vanuit de zetel je kinderen opvoeden.

                      Comment


                        #12
                        Re: Informatie in de krant!

                        Ik denk dat de mensen die echt veel roken zoals bijv. die MS hebben wel een puinhoop als leven hebben maar dit niet een oorzakelijk verband heeft met wiet.

                        Om er maar 1 te noemen...

                        Comment


                          #13
                          Re: Informatie in de krant!

                          Oorspronkelijk geplaatst door Ray4PA View Post
                          Ik denk dat de mensen die echt veel roken zoals bijv. die MS hebben wel een puinhoop als leven hebben maar dit niet een oorzakelijk verband heeft met wiet.

                          Om er maar 1 te noemen...
                          Het valt mij ook bijzonder op dat alle criminelen ... eten. Jaja soms eten ze worst, soms korteletten af en toe vis dan weer wat friet. Maar kortom ze eten wel allemaal. Hieruit kunnen we dus maar 1 ding concluderen, van eten wordt je crimineel. Ik bedoel de bewijzen liggen voor je neus toch?

                          Vroeger was religie het medium voor massacontrole bij uitstek. Vandaag de dag wanen mensen zich slimmer en ze zeggen wij trappen zomaar niet overal meer in! Wij zijn slimmer geworden en denken nu voor ons zelf!

                          Nu de dag van vandaag hebben we een nieuwe religie namelijk wetenschap. We noemen het natuurlijk niet zo want dan verliest het egoboost kwaliteit. Je weet wel vooruitgang enzo he. Vroeger was het 'god zegt' vandaag is het 'een onderzoek zegt'.

                          Et voila ... de mensen denken dat we voorruitgang boeken en verder zitten dan de middeleeuwen .

                          Ik zie hier nooit echt verandering in komen eerlijk gezegt. Ook in geen 1000 jaar verder zijn de mensen nog steeds een bende schaapjes die hun verteld worden waar en wanneer ze moeten grazen.

                          Langs de ene kant om in een breuk te liggen, langs de andere kant een dikke joint nodig om geen 2de unabomber te worden .

                          Comment


                            #14
                            Re: Informatie in de krant!

                            Oorspronkelijk geplaatst door beowulf View Post
                            "veel" is een relatief begrip. Echter, als je veel smoort dan ben je tot die dingen niet in staat. Tenzij jij stoned kan gaan werken. Of vanuit de zetel je kinderen opvoeden.
                            Dissi's Outdoor 2012: Olijfgroen en Pimpelpaars: Zaad & Rookkweek

                            The plant of today, makes the planet of tomorrow.

                            Comment


                              #15
                              Re: Informatie in de krant!

                              Normaal wietgebruik bestaat nog wel degelijk. Hoewel, normaal is ook een relatief begrip. Samen met mijn vrouw rook ik dagelijks -altijd na 22.00 uur- 2 joints. Naar ons oordeel ligt dit binnen de grenzen die aanvaardbaar zijn te achten. Anderen zeggen wellicht, je zit vast aan je dagelijkse routine en daar hebben ze simpelweg gelijk in. Terzijde: mijn vrouw heeft niet geblowd toen ze zwanger was en borstvoeding gaf en uit solidariteit blowde ik toen eveneens niet.
                              Voor de een is 1 of 2 keer in de week blowen aanvaardbaar, anderen vinden het acceptabel om de hele dag stoned te zijn. Mijn criterium is dat blowen geen invloed mag hebben op je dagelijks functioneren. We zitten dus in grote lijnen op de zelfde golflengte.
                              Last edited by Xtreme; 16 December 2010, 13:10.

                              Comment

                              Bezig...
                              X