Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Holland Doc: Nederwiet

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #31
    Re: Holland Doc: Nederwiet

    Altijd leuk eefenkevin

    Comment


      #32
      Ja graag!!

      Comment


        #33
        Re: Holland Doc: Nederwiet

        Men schatje had de docu voor me opgenomen
        Vond de 80 uren voor zo een plantage toch ook aan de lage kant. Vooral omdat het niet de eerste keer was ze die kerel zijn planten opdoekten.

        Deed me denken aan het pillenverhaal in de dokken van antwerpen enkele jaren terug. Worden 3 kopstukken gepakt voor het importeren en verhandelen van pillen.
        2 van de 3 moesten naar het gevang en een geldboete die ruim hoger lag dan wat ze verdiend hadden.
        Maar 1 van de 3 vulde zijn drug inkomsten elk jaar in op zijn belastingen onder 'andere inkomsten'. Gevolg: die kerel kreeg voorwaardelijk en moest een boete betalen van amper 1/5 van zijn verdiensten.
        Heeft weinig te maken met wiet maar is een schitterend voorbeeld hoe ons belgisch rechtsysteem in elkaar zit.

        En die andere docu wil ik ook wel zien. Posten die handel!

        Greetz
        Burn weed, not your soul!

        Comment


          #34
          Re: Holland Doc: Nederwiet

          zeker wel een goede docu, en er wordt wel degelijk een knipoog naar de kwekers gegeven en een spot richting de wetgeving en onze handhavers. zo word de politie friesland best wel te kakke gezet doordat zij het probleem veels te veel opblazen en die amsterdamse wethouders die Arjan proberen te sluiten komen er ook niet goed vanaf. Over het algemeen weten de docu makers redelijk neer te zetten hoe het WEL kan en krijg je ook als niet kweker een sympathie voor de mensen die wel kweken. Ook het probleem van de coffeeshop houders wordt goed uitgelicht, dat zij een criminineel vrije handel willen en dat de huidige wetgeving er juist voor zorgt dat er criminaliteit veel voorkomt in de hennepteeld.

          Wordt een goed beeld geschetst van de realiteit en de oplossing voor de huidige problemen worden zo voorgekauwd voorgeschoteld aan iedereen die invloed heeft op het huidige beleid. dus ook bestuurders en handhavers!!! kijk die docu eens een keertje

          Comment


            #35
            Re: Holland Doc: Nederwiet

            Dit is de documentaire die me heeft wakkergeschud om zelf een kweekje te beginnen, alles wordt hier tenminste in de juiste proportie in beeld gebracht.
            De problematiek van het huidige beleid in Nederland en de criminele wereld die erdoor ontstaan is, worden ook mooi in beeld gebracht.
            Ik heb hier trouwens nog een hoop docu's staan over Cannabis, is het toegestaan van deze hier te posten of zijn warez hier verboden?
            Normaal upload ik die dan naar oneclick hosters zoals Fileserve.

            Comment


              #36
              Re: Holland Doc: Nederwiet

              Het meest nadelige van de documentaire vond ik dat van die keiharde loser; hij wordt opgenomen voor wietverslaving terwijl wietverslaving onmogelijk is, je kan alleen geestelijk verslaafd worden, nooit lichamelijk!
              En toen hij moest zeggen wat hij voor slechte ervaringen hij had gekregen door zijn verslaving kwam er na een tijdje toch nog iets uit, "ik denk dat ik dan wel meer met muziek verder zou zijn gegaan", man man man, net alsof hij de enige is die er later pas achter komt dat hij toch verder moest met zijn passie voor koken/muziek/etc in plaats van het normale werk (in zijn geval dus lekker lam niks doen?)... zum kotsen.

              Comment


                #37
                Re: Holland Doc: Nederwiet

                Lees je tekst nog eens Marco hahaha. Hij wordt opgenomen voor wietverslaving terwijl wietverslaving onmogelijk is, je alleen geestelijk VERSLAAFD worden ( is dat geen verslaving) ???
                Vind het ook wel een mafkees maar toch....

                Comment


                  #38
                  Re: Holland Doc: Nederwiet

                  Ja, hoe moet ik het uitleggen, een drugsverslaving is eigenlijk alleen een verslaving als het lichamelijk is, een geestelijke verslaving kan je beter geestelijk afhankelijk noemen, mijn fout. Je kan wel de hele tijd denken "ik moet wiet roken om te kunnen slapen, ik kan niet zonder, ik moet wiet roken", maar je krijgt geen hartkloppingen of andere afkickverschijnselen als je van een jaar lang 10 gram per dag opeens naar 0,0 gram gaat.

                  Comment


                    #39
                    Re: Holland Doc: Nederwiet

                    Echt een zeer goede documentaire ik heb er van genoten.
                    Groet,
                    PlasticHorse

                    Comment


                      #40
                      Re: Holland Doc: Nederwiet





                      Dit zijn de eerste 3 delen al!!

                      Comment


                        #41
                        Re: Holland Doc: Nederwiet

                        zeer mooie docu scheef land leven we eigelijk ook

                        Comment

                        Bezig...
                        X