Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

VN-rapport: cannabisgebruik gestegen door coronalockdown en legalisering

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    VN-rapport: cannabisgebruik gestegen door coronalockdown en legalisering

    Korting op 420shop
    https://www.ad.nl/wetenschap/vn-rapp...ring~a7b21910/

    Veel gestelde vragen over het forum
    JOINTJEDRAAIEN.NL - Smoking Community
    420Shop.NL
    "Wat je kunt maken, kun je ook kraken."

    #2
    Cannabis gebruik gestegen sinds legalisatie. In ander nieuws, water nog steeds nat.

    "In een maandag gepubliceerd rapport waarschuwt de Verenigde Naties dat daardoor ook de gezondheidszorg steeds zwaarder wordt belast, aangezien het gestegen gebruik tot meer psychische aandoeningen leidt."

    Geloof er dus helemaal niks van dat er een correlatie bestaat tussen gestegen cannabis gebruik en meer psychische aandoeningen. Tuurlijk, peter wordt soms een beetje para als ie rookt en sjonnie schiet zo in een psychose, maar over het algemeen stoppen mensen die niet zo lekker gaan op wiet er vrij snel mee. Ik denk dat wietgebruik juist veel psychische aandoeningen kan voorkomen, dan wel verhelpen of verlichten; wat dacht je van burn-outs, depressies, ADHD, etc. Zelf ervaar ik er in ieder geval veel medische voordelen van.

    Dat dit rapport is geschreven door de flikkertjes achter de War on Drugs zegt mij al genoeg. Kan er vrij weinig serieus van nemen. Net zoiets als rijke blanke oude mannetjes die verkondigen wat zij vinden van abortussen; jammer dat ze zoveel macht hebben, maar ik kan ze als mens niet meer serieus nemen. Monsters zijn het, die het vermonsterlijken van bepaalde zaken als een wapen gebruiken tegen het soms wat te goedgelovige volk.
    Ik wil vanalles en ik moet helemaal niks.

    Comment


      #3
      Dat er een verband is tussen het gestegen gebruik van cannabis en een toename van bepaalde psychische klachten wil ik best geloven. Hoe meer verkeer er op de weg is hoe groter de kans dat er eens iemand uit de bocht vliegt.
      Gaan we dan ook nog eens harder rijden dan wordt die kans nog groter.

      Maar zoals parakweker ook al aanhaalt, cannabisgebruik kan in sommige gevallen ook een positieve uitwerking hebben.
      Net zoals dat legalisering veel voordelen kan bieden.

      Cannabis is zeker geen wondermiddel en het is belangrijk dat men er verantwoord mee omgaat.
      Maar minstens net zo belangrijk is dat er objectief naar gekeken wordt.

      Comment


      • Nederhigh
        Nederhigh commented
        Editing a comment
        Ik werk in de ggz wereld, en zie daar bijzonder weinig situaties waar cannabis een positieve uitwerking heeft
        Bijna iedereen die t gebruikt blowt zichzelf de godver in.

      • parakweker
        parakweker commented
        Editing a comment
        Haha oke beetje nuance, ik was net wakker en met het verkeerde been uit bed gestapt ik begrijp wel dat legalisering gepaard gaat met meer verslavingen en dat dat zorgt voor grotere belasting van de gezondheidszorg. Het is alleen jammer dat ze niet ook even onderzoeken hoeveel % van de blowers er geen problemen mee heeft of juist wel medische / psychische voordelen aan ondervinden / vergrote levenskwaliteit.

      #4
      De lockdowns zijn wel de reden dat ik ben beginnen kweken. En ik rook sindsdien ook wel dikkere toeters. En ik rook ook wel frequenter sindsdien. Soms ben ik stoned in situaties waar het beter zou zijn als ik niet stoned zou zijn. Daar probeer ik wel op te letten dat dat niet te vaak gebeurd. Vroeger was blowen voor mij een vlucht uit de realiteit. Tegenwoordig vind ik het gewoon leuk om de dagdagelijkse realiteit lekker stoned aan te pakken. Over het algemeen is blowen voor mij een welverdiende dagelijkse kleine vakantie.
      ik ben wel gesteld op m'n vakantietjes

      Comment


      • parakweker
        parakweker commented
        Editing a comment
        Zelfde verhaal voor mij, hoewel ik vaak mn eerste baap pas opsteek als ik m'n verplichtingen van de dag heb afgerond. Maar als een van die verplichtingen een creatieve bezigheid is natuurlijk wel, want dat gaat veel beter op vakantie vind t ook niet zo gek dat we wat meer roken wanneer we t niet meer van de shop hoeven te halen, omdat het niet meer voelt alsof ik letterlijk m'n geld aan 't verbranden ben. En de tolerantie gaat natuurlijk ook wat omhoog.

      • Captain fantasy
        Captain fantasy commented
        Editing a comment
        De goesting is ook wel groter met een pot zelfgekweekt lekkers in huis 🐷

      #5
      Door legalisering is het gebruik toe genomen. Dat viel mij meer op, omdat er nog niets legaals te koop is...

      GGZ en verslaving gaan hand in hand, daarom de dubbeldiagnose afdeling in klinieken.
      Maar als je vandaag de dag nog geestelijke hulp nodig hebt moet je nog maanden wachten.
      Alles in de zorg is overbelast en personeel vinden is onbegonnen werk.
      Treurige situatie voor al die jonge mensen die niet geholpen kunnen worden met hun problemen.
      Veel gestelde vragen over het forum
      JOINTJEDRAAIEN.NL - Smoking Community
      420Shop.NL
      "Wat je kunt maken, kun je ook kraken."

      Comment


        #6
        Door corona zal inderdaad gebruik toe doen nemen, al zijn ze niet duidelijk welke periode, hoeveel nog steeds. Enz enz.
        En dan alcohol gebruikis ook gegarandeerd toegenomen, dat laten ze er ook mooi uit natuurlijk.
        En legalisering? als er iets legaal was gemaakt zoals ze beweren, dan zouden alle media kanalen non stop er over verslag geven, en cijfers mededelen enz.
        Wat nen voorgekauwde pap, alweer.
        Apollo 10 LED binnenkweek#1, Cakemaster tryouts; aardse mineralen, niet balen; Waterparadijs ;Kaaswaters
        Jah, ik hou van planten.

        Comment


          #7
          straks gaan ze nog zeggen dat we allemaal meer zijn beginnen ademen na corona en elk 5 adempjes minder moeten inhaleren per dag, zeker 35 minder inademingen per week ;D
          Apollo 10 LED binnenkweek#1, Cakemaster tryouts; aardse mineralen, niet balen; Waterparadijs ;Kaaswaters
          Jah, ik hou van planten.

          Comment


            #8
            Adem belasting echt wat voor fijn Nederland !!!

            Comment


              #9
              'Minder pijnklachten oudere werknemers na legaliseren wiet in staten VS'

              https://www.nu.nl/werk/5805306/minde...staten-vs.html
              Ik wil vanalles en ik moet helemaal niks.

              Comment

              Bezig...
              X