Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Friese gezinnen op straat om een wietplantje

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #16
    Re: Friese gezinnen op straat om een wietplantje

    dan zullen de bomen snel op zijn helaas
    HOE MOET IK ONTKIEMEN
    JA IK KEN DE REGELS NU ONDERHAND WEL

    Comment


      #17
      Re: Friese gezinnen op straat om een wietplantje

      Dan kent de omgeving ten minste de waarheid! In plaats van in onwetendheid verder te leven en mooi die "verloederaars" te geloven in hun sympathie....
      Schande dat zo'n gezin met wat planten (in de tuin) op staat gezet wordt
      Wat een criminelen zijn het toch.....

      Comment


        #18
        Re: Friese gezinnen op straat om een wietplantje

        @HJM Jij vergeet dat de wet de mens moet dienen.
        In die zelfde wet staat dat de wet altijd in redelijkheid moet worden toegepast.

        Last edited by Xtreme; 1 June 2011, 11:08.

        Comment


          #19
          Re: Friese gezinnen op straat om een wietplantje

          Oorspronkelijk geplaatst door HJM View Post
          Jij vergeet dat de wet de mens moet dienen.
          ...
          Jij voelt je duidelijk erg thuis tussen de regels, ik wat minder. Ik stel graag de mens er ver boven.
          Inderdaad vergeet ik dat HJM, want zoals je zelf al zegt is dat al heel erg lang niet meer het geval. De wet dient hen die die wetten afdwingen, en helpen de overheid om zichzelf in stand te houden en te groeien.

          De vraag is of "recht hebben om wat plantjes van een specifieke soort te kweken" opweegt tegen "recht hebben om te bepalen wat er in je eigendom gebeurd". Dat heeft voor de rest niks te maken met hoe ik persoonlijk met regeltjes omga of me daar lekker bij voel. Voor de goede orde : nee ik heb een rothekel aan de regeltjescultuur, maar zie het wel als een uitdaging er zoveel mogelijk omheen te werken of manieren uit te dokteren om ze te buigen danwel te breken.

          Ik vind het rot voor dat gezin wat eruit is getrapt, maar waar rook is ... als je weet wat er kan gebeuren (anders had die wbv nooit over kunnen gaan tot huisuitzetting), je hebt kleine kids en je zet toch planten neer op die locatie dan heb je je prioriteiten niet goed staan zou ik denken.
          Last edited by moreweed; 1 June 2011, 11:45.
          Society is like stew-if you don't keep it stirred up, you end up with a lot of scum on the top

          Comment


            #20
            Re: Friese gezinnen op straat om een wietplantje

            Welk risicoprofiel is aanvaardbaar? Ingeval je in een huurwoning woont en de verhuurder stelt sancties op het kweken van wiet, dan is dat simpelweg een onderdeel van de gesloten overeenkomst waarin je medecontractant bent. Als je dan willens en wetens de contractvoorwaarden schendt dan moet je niet gaan zeveren dat je met vrouw en kinderen op straat wordt gezet. Immers, de wetgevende macht neemt thans draconische maatregelen om de thuisteelt te ontmoedigen. Dat is een voldongen feit. Hiermee wil ik overigens niet aangeven dat ik het met de huidige wetgeving eens ben: alleen ik verkeer in de gelukkige omstandigheid dat ik een woning bewoon die in eigendom van mijn vrouw is zodat ik kan doen en laten wat ik wil. Tenzij mijn vrouw van me gaat scheiden want dan sta ik evenzeer op straat. Nochtans is het leuk om tegen regelgevers te kunnen zeggen: "zie j'm hangen", "zie j'm blauw worden", of het zal wel "aan m'n kont roesten". 't Is wellicht niet meer de "soldatentaal" van heden, maar ik denk Moreweed, dat je de toonzetting van mij richting overheid zal onderkennen en op waarde weet te schatten.
            Last edited by Xtreme; 1 June 2011, 14:28.

            Comment


              #21
              Re: Friese gezinnen op straat om een wietplantje

              Volledig akkoord met wat hierboven gesteld wordt, jammer genoeg...
              In mijn huurcontract staat zelf dat ik geen huisdieren mag hebben. Ik heb het contract ondertekend dus ook die clausule aanvaardt. Je kunt dit gaan aanvechten, maar dan wordt er simpelweg niet meer aan u verhuurt...

              Grtz $iR
              sigpic

              Comment


                #22
                Re: Friese gezinnen op straat om een wietplantje

                Ik blijf erbij dat die consequentie bij een plant in de tuin totaal buiten proporties is en het recht juist bescherming zou moeten bieden aan dit soort zaken.
                En wat is er op tegen om een plant in de tuin te hebben als je kleine kinderen hebt? Dat is een nogal verkrampte gedachtengang lijkt me, dan kun je dus ook geen alcohol of chloor meer in huis hebben en dergelijke.

                Comment


                  #23
                  Re: Friese gezinnen op straat om een wietplantje

                  Oorspronkelijk geplaatst door Xtreme View Post
                  't Is wellicht niet meer de "soldatentaal" van heden, maar ik denk Moreweed, dat je de toonzetting van mij richting overheid zal onderkennen en op waarde weet te schatten.
                  Last edited by moreweed; 1 June 2011, 17:24.
                  Society is like stew-if you don't keep it stirred up, you end up with a lot of scum on the top

                  Comment


                    #24
                    Re: Friese gezinnen op straat om een wietplantje

                    Schaar je maar weer achter de wet... ik heb er maling aan!

                    Comment


                      #25
                      Re: Friese gezinnen op straat om een wietplantje

                      moreweed ... dan wordt jij toch evenzeer buitengejakkerd? of heb je het balkon in tegenstelling tot de rest wel gekocht?
                      en toch rare wetten in NL, in BE mag je als huiseigenaar zelf niet zomaar wat wetten gaan stellen, dan kan je evegoed in je contract zetten dat ze je elke week minstens 1 maal sexueel moeten bevredigen....
                      En wat hebben ze in den haag dan liefst? paar plantjes in de bescheindenheid en de prive van een woning of guerillakweek waar er boefjes van 15 je weed kunnen rippen....
                      +moreweed vin enige sympatie jegens andere blowers wel op zen plaats....
                      uitzettingen behoren niet echt tot de peace and love cultuur...

                      Comment


                        #26
                        http://www.youtube.com/watch?v=zCvSc2b8CWc

                        Comment


                          #27
                          Re: Friese gezinnen op straat om een wietplantje

                          Vechten tegen de jeugdige bierkaai, HJM.
                          Andere generatie, andere wetten, andere normen en waarden. (waar ken ik die loze slogan van? de nieuwe NSB'ers??)

                          Vroeger was alles beter.... en jammer genoeg is het nu al zo! Zelfs voor de "oudere jongeren" als ons.
                          Ken ik nog eentje: Ik schaam me en ga onder.. vrije vertaling van
                          Je maintiendrai.

                          Comment


                            #28
                            Re: Friese gezinnen op straat om een wietplantje

                            HJM, als het kon liet ik dat zo op een t-shirt printen. Maar dan sta ik overal een halfuur stil omdat iedere kerel die ik tegenkom het lezen wil.

                            Mooi gezegd man.
                            Excuse me while I light my spliff, good God I need to take a lift...

                            Comment


                              #29
                              Re: Friese gezinnen op straat om een wietplantje

                              Oorspronkelijk geplaatst door eefenkevin View Post
                              moreweed ... dan wordt jij toch evenzeer buitengejakkerd? of heb je het balkon in tegenstelling tot de rest wel gekocht?
                              Nee omdat in mijn contract expliciet "binnenteelt" wordt genoemd, en deze WBV pas gaat optreden als de politie reden heeft gezien voor een inval en daarbij geconstateerd is dat er binnenteelt heeft plaatsgevonden. Die inval heb ik wel al meegemaakt (zie ergens hier op de site een stukje daarover), maar geen binnentuin (HELAAS)

                              alle sympathie voor blowers, meer zelfs nog voor de kwekende blowers. Maar waar draait de discussie nou om dan ? De wetgeving ? Ja het zou handig zijn als die anders is, maar het houdt mij niet van het kweken af. Wel pas ik mn kweekplannen er op aan, machteloos als ik ben op het gebied van invloed op wetteksten. Of draait de discussie over hoe die WBV met haar huurders omgaat, en huurders met hun kroost en hobbies ? Daar gingen mijn punten hiervoor over namelijk... Let wel gasten : het gaat me hier om de discussie, door een standpunt in te nemen doen anderen dat ook, en dat vind ik leuk.
                              Society is like stew-if you don't keep it stirred up, you end up with a lot of scum on the top

                              Comment


                                #30
                                Re: Friese gezinnen op straat om een wietplantje

                                @ Moreweed
                                Dat heette bij ons vroeger 'breinslijpen' en dat was een leuke bezigheid, inderdaad. Het maakte en hield ons scherp.
                                We konden een 'voor'net zo heftig verdedigen dan een 'tegen'
                                Maar het ging mij nu ook om de inhoud.

                                @Vale
                                Vroeger was zeker niet alles beter, zeker niet. In elk geval de mensen niet
                                En je vertaling is correcter dan je zou denken in mijn geval. En van vele andere die ik nog steeds mijn broeders noem.

                                @Jake
                                Bedankt !! Ik had ooit een T-Shirt met een opdruk over de overeenkomsten van godsdiensten, die gaf inderdaad dat effect
                                Last edited by HJM; 2 June 2011, 00:42.
                                http://www.youtube.com/watch?v=zCvSc2b8CWc

                                Comment

                                Bezig...
                                X