Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Coffeeshops Maastricht weren Fransen, Belgen blijven welkom

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Coffeeshops Maastricht weren Fransen, Belgen blijven welkom

    Korting op 420shop
    Goed nieuws voor de belgen (momenteel) die vaak naar maasticht gaan

    04/08 De Maastrichtse coffeeshops willen de overlast door drugstoeristen met gemiddeld 20 procent terugdringen. Zij doen dat door binnenkort alleen nog Nederlanders, Belgen en Duitsers in de coffeeshops toe te laten.

    Het plan scheelt volgens Josemans op jaarbasis zeker een half miljoen bezoekers. Vanaf september krijgen klanten in de coffeeshops flyers waarop staat dat de toegang voor mensen buiten de buurlanden vanaf oktober niet meer is toegestaan. Ook wordt dit nieuws in september in Frankrijk, Luxemburg, en Spanje verspreid via een mediacampagne.

    Maastricht wacht af en waarschuwt voor mogelijke discriminatie. "De vraag is of je een Fransman de toegang kunt weigeren en een Belg niet", aldus een woordvoerder van de gemeente.

    Bron : http://www.hbvl.be/nieuws/buitenland...en-welkom.aspx

    #2
    Re: Coffeeshops Maastricht weren Fransen, Belgen blijven welkom

    dan ga ik vanaf nu ze in het Frans aanspreken lol

    Comment


      #3
      Re: Coffeeshops Maastricht weren Fransen, Belgen blijven welkom

      Binnenkort geen Hollandse sleurhutten meer toegelaten op Franse campingshahahaha

      Comment


        #4
        Re: Coffeeshops Maastricht weren Fransen, Belgen blijven welkom

        Wat een onzin! of het nou fransen , belgen of duitsers zijn wat maakt het uit? alleen de taal vind het discriminatie als het door zou gaan. hetzelfde als ze mensen met een donkere huidskleur zouden weigeren. Denk niet dat deze wet door kan gaan.

        Comment


          #5
          Re: Coffeeshops Maastricht weren Fransen, Belgen blijven welkom

          Hun redenering is; enkel mensen uit buurlanden laten ze nog toe (niets met taal te maken hoor, Walen mogen ook nog naar maastricht)..
          Maar het is natuurlijk wel discriminatie, (maar is langs de andere kant iemand van -18 jaar de toegeang tot een shop ontzeggen ook geen discriminatie op basis van leeftid? Of dat gepensioneerden gratis met de bus mogen rijden, en jongeren betalen de volle pot? Of dat enkel gehandicapten op een gehandicaptenparking mogen staan? Of dat mensen van buiten de EU, een visum nodig hebben om hier te vertoeven?
          Of dat de kapper duurder is voor vrouwen dan voor mannen? discriminatie is overal in ons systeem)

          maar het slaat idd nergens op... Mensen die bvb in Luxemburg wonen, mogen ook niemeer naar maastricht, terwijl ze er pakweg 20kilometer vandaan wonen.. Maar iemand uit Oost-Duitsland, zo'n 700 km verder, mag wel binnen..

          Tjah, numaar hopen dat het enkel die franse en lucembrugse drugstoeristen waren die voor 'overlast' zorgden in maastricht, en dat als het wordt ingevoerd een drastische vermindering van deze overlast is.. Dan gaan ze hun wietpasjessysteem moeten herzien en belgen ook moeten binnenlaten in shops xD
          Last edited by Shades of Green; 13 August 2011, 19:45.

          Comment


            #6
            Re: Coffeeshops Maastricht weren Fransen, Belgen blijven welkom

            Beetje raar dit..... weiger dan alle buitenlanders maar niet zo van ja dit land wel en dat land niet
            NLX outdoor kweek 2011
            Wierie Wierie`s Outdoor Festijn 2010
            De eerste maal; 4x NLX outdoor 2009

            Comment


              #7
              Re: Coffeeshops Maastricht weren Fransen, Belgen blijven welkom

              Oorspronkelijk geplaatst door Shades of Green View Post
              maar het slaat idd nergens op... Mensen die bvb in Luxemburg wonen, mogen ook niemeer naar maastricht, terwijl ze er pakweg 20kilometer vandaan wonen.. Maar iemand uit Oost-Duitsland, zo'n 700 km verder, mag wel binnen..
              Mmm luxemburg ligt wel iets verder weg van Maastricht dan 20km.
              Maar goed, ik denk dat het ook vooral komt omdat de Fransen meestal grotere hoeveelheden meenemen.
              Ik denk dat ze dat willen indijken.voorkomen.
              She gives me the Blues ...

              Comment


                #8
                Re: Coffeeshops Maastricht weren Fransen, Belgen blijven welkom

                Ik persoonlijk wordt er niet door geraakt maar bij ons hier dicht tegen de Franse grens hebben we een gezegde: Tzijn weer Fransen zeker?!!!!
                Ik kan er niet omheen dat er op 20km van van waar ik vroeger woonde een andere mentaliteit heerst. Daar luid het gezegde: les petits belges (de kleine belgen). En dat ligt er ook vingerdik op. Uiteraard mag je niet iedereen over dezelfde kam scheren maar ik kan enkele voorbeelden geven waarvan je echt de muren gaat oplopen. Daarbij wordt er ook te vaak gekeken naar drugsrunners volgens mij en die komen uit... jawel.

                Grtz $iR
                sigpic

                Comment


                  #9
                  Re: Coffeeshops Maastricht weren Fransen, Belgen blijven welkom

                  Ik denk niet dat die drugrunners in een coffeeshop kopen, maar bij een thuisadresje..

                  Oorspronkelijk geplaatst door Freebird View Post
                  Mmm luxemburg ligt wel iets verder weg van Maastricht dan 20km.
                  Maar goed, ik denk dat het ook vooral komt omdat de Fransen meestal grotere hoeveelheden meenemen.
                  Ik denk dat ze dat willen indijken.voorkomen.
                  hehe ja, tis eigenlijk zo'n 100 kilometer :o
                  Enjah, van hoe verder je komt, des te meer wiet koop je, logischerwijs..

                  Comment


                    #10
                    Re: Coffeeshops Maastricht weren Fransen, Belgen blijven welkom

                    vele runners gaan gewoon naar de coffeeshop hoor, helft van die mannen in hun golf I die je half klem rijden werken gewoon voor een coffeeshop maar is makkelijker voor hun als ze je het vanuit een autotje kunnen verkopen... zo loopt de shop ni het risico maar wel de pusher op de straat..
                    Vele van die gasten gaat ook naar de smartshops maar die zijn al serieus gemindert in de grensstreek
                    10 jaar terug deed je maar op als belg in NL maar zat je in belgie je reet toe te knijpen uit schrik voor controle, nu is het omgekeerd en ben je relaxt vanaf je de grens over bent...
                    Sja times change... ik grow nog liefst gwn men eigen weed en hou de shops voor als ik op 'reis' ben ...
                    Nog wel bedenkingske... worden dan zelfs USA ed verboden? wel kut dan voor de mensen die een amsterdamtrip willen doen dan als ze het een nationale regel maken... mss kunnen ze a'dam als uitzondering houden dan

                    Comment


                      #11
                      Re: Coffeeshops Maastricht weren Fransen, Belgen blijven welkom

                      Oorspronkelijk geplaatst door Shades of Green View Post
                      Ik denk niet dat die drugrunners in een coffeeshop kopen, maar bij een thuisadresje..
                      Waar doet er niet echt toe, het gaat hem om de overlast die daarmee gepaard gaat.

                      Grtz $iR
                      sigpic

                      Comment


                        #12
                        Re: Coffeeshops Maastricht weren Fransen, Belgen blijven welkom

                        Oorspronkelijk geplaatst door $ir_Smoke_Allot View Post
                        Waar doet er niet echt toe, het gaat hem om de overlast die daarmee gepaard gaat.

                        Grtz $iR

                        Comment


                          #13
                          Re: Coffeeshops Maastricht weren Fransen, Belgen blijven welkom

                          Oorspronkelijk geplaatst door Shades of Green View Post
                          ik zie niet in waarom een fransman per definitie voor meer overlast zorgt dan een duitser. (de geschiedenis leert zelfs het omgekeerde )
                          Mijn persoonlijke mening over de aanleiding daarnaartoe kun je terug vinden in post 8. Hoogstwaarschijnlijk een mening die ik deel met de personen die dit voorstel hebben gemaakt. Don't shoot the piano player, 't is niet ik die die regel in het leven wil roepen. Ik geef enkel mijn mening over wat de drive van die mensen zou kunnen zijn.
                          Om de puntjes op de I te zetten. Je moet eens verder terug kijken in de geschiedenis, zul je nog serieus verbaast over zijn. En ik ben Vlaming (maar op mn pas staat belg), dus je moet het mij niet uitleggen. Google tip: het begint reeds bij Frans Vlaanderen... (wat een draak van een benaming he)

                          Dat er in dit draadje werd gesteld dat deze regel dient om het aantal drugsrunners te verminderen vind ik niet terug. Uiteraard weet ook ik wel dat ze niet zomaar de shop herhaaldelijk binnen lopen voor een 5 grammetjes, bijvoorbeeld Echter dit via een algemene regelgeving verbieden zie ik niet zo snel gebeuren. Men informeert en geeft mening in het draadje, daarom ook mijn mening over de achterliggende oorzaak van deze ogenschijnlijk discriminerende maatregel. De drugsrunners (waar het hem hier niet over gaat) bevestigen enkel mijn stelling samen met het feit dat daar een andere mentaliteit heerst die hoogstwaarschijnlijk aan de basis ligt van het misverstand en leidt tot de hier aangeklaagde discriminatie. De bijkomende overlast, naast die van de gewone drugstouristen, die door hen wordt veroorzaakt is vaak buiten proporie. Want waarom zou een normale drugstourist zoals ik minder overlast veroorzaken dan iemand met een ander paspoort? Dit laatste weegt volgens mij redelijk zwaar door in de beslissing en zal volgens mij de druppel geweest zijn.
                          Ik zou je eens aanraden een avondje in Rijsel (Lille) op stap te gaan...

                          Grtz $iR
                          Last edited by SirSmokeAllot; 19 August 2011, 14:42.
                          sigpic

                          Comment


                            #14

                            Comment


                              #15
                              Re: Coffeeshops Maastricht weren Fransen, Belgen blijven welkom

                              @ Xtreme...
                              Nu leg je me toch dingen in de mond die ik niet gezegd heb. Over franstalige belgen, hier beter bekend als walen, heb ik me niet uitgesproken. Ik heb het over Fransen, uit Frankrijk dus en met name die uit het noorden.
                              En nogmaals, het heeft niets met taal te maken maar naar mijn mening met een mentaliteitsverschil.

                              En ik denk dat het antwoord op het probleem die je aankaartte reeds in je stelling verwerkt zit
                              Oorspronkelijk geplaatst door Xtreme View Post
                              Ik kom graag in "hoog" Brussel, maar zodra je in het Nederlands in een restaurant iets wil bestellen wordt je als een paria behandelt die Bargoens spreekt.
                              Grtz $iR
                              Last edited by SirSmokeAllot; 19 August 2011, 16:05.
                              sigpic

                              Comment

                              Bezig...
                              X