Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Nieuwe stap wietproef: in tientallen coffeeshops alleen nog legale wiet
Collapse
X
-
- Likes 1
-
Ik vind het ook een raar verhaal
Die hash van jou Hork, die is toch prima in een shop te verkopen?
Die van mij vind iedereen heerlijk
Wat is het probleem?
Marokanen?
-
Het gaat om de schaal, en het missen van kalknagel aroma.
-
Niet de kwaliteit is het probleem Takketoelli maar de hoge kosten om hasj te produceren alhier vanwege ons kikkerklimaat. Immers wiet kost al een vermogen aan stroom om te kweken en er blijft 5-10% over aan hasj. Doordat ze in Marokko de zon hebben als lichtbron kost de productie van wiet nog geen fractie van de binnenteelt dus zal Marokkaanse hasj altijd goedkoper zijn en toch kwalitatief gelijkwaardig. Want voor de trichomen maakt het niet uit of je wiet binnen of buiten geteeld is.
-
Comment
-
Comment
-
Precies
Daarom staat er ook 'voor deze manier van kweek' 😀
Lv temp licht lucht is allemaal in een gesloten bunker te regelen
Lijkt mij de weg te gaan. Je moet in mijn ogen echt achterlijk zijn om het zo te doen; je wilt juist nu het experiment start niemand tot last zijn. Met niks
Door deze mafkezen zou het hele experiment kunnen 'mislukken', we zijn tenslotte in nederland
-
Ik denk dat het op deze schaal vooral een financieel aspect is dat ze het in de kassen deden en niet in een gesloten ruimte.
Denk aan de extra kosten die ze zouden hebben als je op deze schaal in een hal gesloten zouden kweken.
Lampen , stroom ,filters, afzuiging en CO2 toevoegen dit alles comp gestuurd. ….
Dat gaat aardig in de papieren lopen om alleen al op te starten en drie maanden later pas wat inkomsten genereren
-
-
Als je goed kijkt zie je zwarte rollen hangen aan het raam frame.
Deze rollen zeil is van licht dicht materiaal gemaakt maar laat wel lucht door.
Zo kunnen ze zeker 2x oogsten per jaar mss wel drie keer.
Met wat bij verlichting verleng je de dag in het vroege voorjaar zodat ze al in een goede voor groei periode hebben gehad alvorens te gaan verduisteren
- Likes 1
Comment
-
Er staat een bom onder door de grur overlast.
dat zelfs de grootste tot sluiten dreigt als dit gebeurd is het meteen afgelopen dan zijn ze 50% van hun productie kwijdt en stopt het experiment stond vandaag in het nieuws.
Heel mooi nieuws 😁 laat mensen gewoon met rust met hun eigen 5 ofzo problem solved.
- Likes 2
Comment
-
Eens
Ben best tevreden nu, enigste wat ik wil dat ik het niet meer stiekem hoef te doen. Maar als dit het is, laat lekker gaan
-
Wat hadden ze gedacht?
In kassen en als het warm is gaan de ramen boven de kassen los🙈
Een kas.... zie die maar eens 100%lucht dicht te maken
Inplaats van afzuiger harder te zetten
Gooien ze de ramen los
Het is gvd net of het door een kind bedacht is
-
Met 250.000 ben je al een heel eind
4500m3 filter a500€ X 100= 50.000
50.000de boxen voor de filter 50.000
50.000 aansluit spul kabels buizen
en 100.000 om de ramen lucht dicht te maken
Weer een gevalletje wel veel willen verdienen
Maar weer bezuinigen op de materialen
Niet alleen bij de amateurs
Maar ook bij de grote profs
Comment
-
Geen liefde voor de plant, wel voor het geld
-
Ik neem aan dat je er fancontroller bij gaat gebruiken
Dus wanneer de ramen los zouden gaan gaat de afzuiger harder
Dus dat valt mee
En als je 100 van die dingen moet ophangen
Kost ook geen 2milioen
5setjes per dag met 2 man
Dat is een makkie
Is 20 dagen installatie werk
Dat alles zijn minimale kosten als er een sluiting tegen over staat
Want dat krijg je gegarandeerd door dit soort domme fouten
-
-
Comment
-
Gewoon effe wat folie er over heen doen dat die zon tegen houd op zonnige dagen.
Of een dubbel dak maken, met kleppen.Last edited by Rreppellsteeltjam; 10 September 2025, 21:49.
-
- Likes 1
Comment
-
Takketoelli het zijn smeerlappen,ik hoor ze nog destijds vertellen wegens Europese internationale regels kan dat niet.
Nee de kop moest zijn, de gewone man mag niks verdienen! Maar geleefd worden.
Alcohol is 100x schadelijker dan cannabis ooit is en kan zijn,dit is toch ook harstikke normaal en volkomen legaal in het dagelijks leven,ondanks mensen zich kapot zuipen lastig worden etc etc.
Je kan toch niet zeggen tegen een stel criminele want dat zijn het die staats telers!
Uit de harddrugs afkomstig en vice versa in de naam der staat is het dan legaal.
Enkel dit bedrijf alleen al verdiend 2miljoen euro per week!
En iemand met 5 plantjes word neergezet als een crimineel.....
Zo hadden we vroeger wat mods die graag naar het glaasje grepen, en stront vervelend waren op dit fora en misbruik maakte.
-
Alle shops moeten gewoon weg, en thuisteelt toestaan. Dan ben je al een heel eind. Beetje als duitsland of spanje
Koffieshophpuders buiten de beslissingen laten scheelt ook enorm denk ik
-
Zoveel opties om uit te kiezen maar blijkbaar alles of niets, is het maleisie die zegt niet boven de 17%
thc gaan, dus geen synthetische briel kristallen van 99% thc , waarom iets goeds terug slecht maken daar zijn we goed in. . Tfeit dat men nadien pas stilstaat bij de geur is toch op zn minst raar te noemen ? Waar is de logica gebleven. En wiet net als alle psychotropere soortjes zijn ze bang voor zoveel. Theres a door they are afraid to open, but dont want us to go in either, because there could be more to reality than this. geestverruimend effect gaat verder dan met alcohol, en al onze kennis is zo verouderd over wiet en schadelijke effecten. Dat zit diep ingebakken, men is bang voor alles uit onwetendheid. Leer, ervaar, en deel kennis . Maar prioriteiten liggen elders op deze wereld .
-
- Likes 3
Comment
-
Wij hadden in de oude tijd van buitenlandse wiet soorten een spreuk van “ wiet is verdriet “
Er waren daar meerdere redenen voor die ik hier jullie zal besparen….
Maar die spreuk kwam meteen naar boven toen ik dit artikel las
Een investering van 11 miljoen euro in wietproef teler FYTA heeft geleid tot een kort geding, waarin een Duitse curator zekerheid eist over terugbetaling.
- Likes 2
Comment

Comment