Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

58 coffeeshops te dicht bij middelbare scholen

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    58 coffeeshops te dicht bij middelbare scholen

    Korting op 420shop
    Vorig jaar waren 58 coffeeshops in Nederland binnen een afstand van 350 meter van een school voor voortgezet onderwijs gevestigd. Dit komt neer op 9 procent van alle coffeeshops.
    sigpic

    Vaderke Zijn eerste Micro KweekVerslag (
    Zambeza Seeds - Dutch Amnesia Haze) (2012)

    #2
    Re: 58 coffeeshops te dicht bij middelbare scholen

    bullshit, dit kabinet wil dat middelbare scholieren door middel van het verder weg plaatsen van coffeeshops een betere conditie ontwikkelen...

    hoe meer je "plekken voor volwassenen" weghoudt van de jeugd hoe groter de aantrekkingskracht wordt, dat is inmiddels toch wel een keer duidelijk zou je denken

    wij hadden trouwens op de middelbare school (m'n eum....tweede geloof ik) gewoon een vaste 'school'dealer die tijdens de pauzes in de overblijfruimte z'n waar verkocht. Opvallend want die school werd beschouwd als de "netste" in de wijde omgeving. Toen ik een jaartje later op eigen initiatief verhuisde naar een wat "volkser" school bleek daar geen sprake te zijn een dealprobleem of iets wat daar op leek > wilde je wiet/hasj stapte je even op je fietsje. De concierges waren allemaal gepokt en gemazeld, zagen geen probleem in een incidenteel sticky zolang je hen maar te vriend hield.
    Society is like stew-if you don't keep it stirred up, you end up with a lot of scum on the top

    Comment


      #3
      Re: 58 coffeeshops te dicht bij middelbare scholen

      In mijn buurt heb ik veel meer overlast van scholen dan van coffeeshops. Zouden we niet veel meer problemen oplossen door scholen in woonwijken te sluiten in plaats van coffeeshops? De hele overlast van kinderen die schreeuwen, vechten, rotzooi schoppen en belletje trekken (en de overlast van ouders met dubbelgeparkeerde auto's) kan prima naar industriegebieden verplaatst worden. Onze coffeeshops kunnen dan gewoon blijven.

      Comment


        #4
        Re: 58 coffeeshops te dicht bij middelbare scholen

        of we schaffen de overheid af...
        Society is like stew-if you don't keep it stirred up, you end up with a lot of scum on the top

        Comment


          #5
          Re: 58 coffeeshops te dicht bij middelbare scholen

          Zijn wij nou zo slim of is de overheid zo dom. Als een scholier wiet wil kopen dan is de afstand van school tot shop, of die nu 250 meter of 350 meter is, geen belemmering. Desnoods wordt er 15 kilometer gefietst, ongeacht de weersomstandigheden. "Probeer maar eens een reu uit de buurt van een loopse teef te houden": je kunt net zo goed proberen de zwaartekracht af te schaffen.

          Comment


            #6
            Re: 58 coffeeshops te dicht bij middelbare scholen

            moest net 20 minuten verder omdat het tankstation gesloten was,..
            als we iets willen hebben maakt het niet uit of het om de hoek is of 10km verder
            In a democracy you are allowed to say whatever you think but if it's smart thats the second.

            Comment


              #7
              Re: 58 coffeeshops te dicht bij middelbare scholen

              Ik ging zelden naar de coffeeshop als ik op school was. Meestal was ik de dag daarvoor al geweest.
              Veel gestelde vragen over het forum

              JOINTJEDRAAIEN.NL - Smoking Community
              420Shop.NL - Headshop / Seedshop : Korting voor leden van Jointjedraaien.nl

              Comment


                #8
                Re: 58 coffeeshops te dicht bij middelbare scholen

                ik kwam er alleen voor het aquarium eigenlijk... of om tosties te eten
                Society is like stew-if you don't keep it stirred up, you end up with a lot of scum on the top

                Comment


                  #9
                  Re: 58 coffeeshops te dicht bij middelbare scholen

                  Oorspronkelijk geplaatst door Xtreme
                  Desnoods wordt er 15 kilometer gefietst, ongeacht de weersomstandigheden.
                  Klopt. Ik ben in mijn jeugd wel eens van Utrecht naar Hilversum gefietst (heen en terug, totaal 35 kilometer) om bij de huisdealer van de Tagrijn een grammetje stuff te gaan halen van mijn gespaarde zakgeld.

                  Als je dan ook nog bedenkt dat scholieren niet roken in de coffeeshop maar in het fietsenhok, dan ik het hoog tijd om het fietsenprobleem aan te pakken. Fietsenhokken minstens 350 meter vanaf de school - en zonder fietsen natuurlijk. Fietsen leiden tot drugsgebruik, dat blijkt.

                  Comment


                    #10
                    Re: 58 coffeeshops te dicht bij middelbare scholen

                    ja maar waar moeten ze dan leren vingeren ?
                    Society is like stew-if you don't keep it stirred up, you end up with a lot of scum on the top

                    Comment


                      #11
                      Re: 58 coffeeshops te dicht bij middelbare scholen

                      In de kelder waar de cv-ketel staat: 'k ben aldaar in volle actie aangetroffen door de schooldirecteur. Ik stond daar met de broek op de enkels. Van school "getrapt" wegens "niet nader te omschrijven ongewenst gedrag". Evenals de dame die daarin participeerde. We werden gezamenlijk toegelaten tot een andere school met soortgelijk onderwijs, waar we ons "niet nader te omschrijven ongewenst gedrag" met wederzijds welbevinden continueerden
                      Last edited by Xtreme; 6 September 2011, 14:10.

                      Comment


                        #12
                        Re: 58 coffeeshops te dicht bij middelbare scholen

                        Mooie foto

                        Comment


                          #13
                          Re: 58 coffeeshops te dicht bij middelbare scholen

                          Oorspronkelijk geplaatst door moreweed View Post
                          ja maar waar moeten ze dan leren vingeren ?
                          Er zijn lesuren "lichamelijke opvoeding". Die uren worden misbruikt om de kinderen te leren voetballen enzo, terwijl ze veel leukere spelletjes zouden kunnen leren.

                          Comment


                            #14
                            Re: 58 coffeeshops te dicht bij middelbare scholen

                            Beetje raar vind ik. Ze hebben het hier over middelbare scholen waar meestal kinderen van 12/19 jaar zitten. Er is toch geen probleem als die jongeren helemaal geen coffeeshop in komen omdat ze nog geen 18 zijn. En als je daar als 19 jarige zit ben je zelf oud genoeg om te weten dat je niet op school moet blowen. Op die leeftijd is het je eigen verantwoordelijkheid. Als ze gewoon netjes bij iedere bezoeker pasjes bekijken (ID niet wietpas) kan er niets misgaan. Als een coffeeshop in Amsterdam 3 x een minderjarige toelaat worden ze gewoon gesloten, en de punten verjaren daar ook nog eens niet. Ik kan me niet voorstellen dat een coffeeshop eigenaar zoiets zou riskeren.

                            Comment


                              #15
                              Re: 58 coffeeshops te dicht bij middelbare scholen

                              Blani, leren voetballen is een investering in de toekomst om je "quasi" verdienstelijk te maken voor de instandhouding van het ras. Veel dames, weliswaar niet van "oude adel", vallen nu eenmaal voor manvolk dat een balletje kan trappen. Dacht je nu echt dat Sylvia van der Vaart voor Rafael zou zijn gevallen als die vakkenvuller bij Albert Hein zou zijn geweest? Of dat Jolanthe ingeval Wesley Sneijder bij de plantsoenendienst had gewerkt door hem zou zijn gecharmeerd?

                              ---------- Post added at 21:00 ---------- Previous post was at 20:25 ----------

                              Oorspronkelijk geplaatst door Homegrown View Post
                              Beetje raar vind ik. Ze hebben het hier over middelbare scholen waar meestal kinderen van 12/19 jaar zitten. Er is toch geen probleem als die jongeren helemaal geen coffeeshop in komen omdat ze nog geen 18 zijn. En als je daar als 19 jarige zit ben je zelf oud genoeg om te weten dat je niet op school moet blowen. Op die leeftijd is het je eigen verantwoordelijkheid. Als ze gewoon netjes bij iedere bezoeker pasjes bekijken (ID niet wietpas) kan er niets misgaan. Als een coffeeshop in Amsterdam 3 x een minderjarige toelaat worden ze gewoon gesloten, en de punten verjaren daar ook nog eens niet. Ik kan me niet voorstellen dat een coffeeshop eigenaar zoiets zou riskeren.
                              Waarom ga je uit van de vooronderstelling dat jongeren niet aan wiet kunnen komen? Ik heb vaak genoeg meegemaakt dat een manneke -van naar ik schat een jaar of 15 bij de ingang van een coffeeshop aan me vroeg- of ik voor 10 euro of soms meer voor hem wilde aanschaffen. Uiteraard ging ik daar op niet in, anderzijds stond ik onze dochter van 14 wel toe (mits met mate) gebruik te maken van ons voorraadje. Getuige haar opleiding en haar huidige maatschappelijke positie heeft die ruimhartige opstelling haar geen schade berokkend. Maar al dat soort zaken zijn strikt situationeel: drugs gaan gebruiken op je 14e kan faliekant verkeerd uitpakken, waarbij een (in)tolerante houding van het thuisfront volstrekt van ondergeschikt belang is.

                              Comment

                              Bezig...
                              X