Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Maastricht zet verplaatsen van coffeeshops door

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Maastricht zet verplaatsen van coffeeshops door

    Korting op 420shop
    De gemeenteraad van Maastricht beslist op 27 september over het bestemmingsplan dat de verplaatsing van de eerste drie van zeven coffeeshops uit de binnenstad mogelijk maakt.
    sigpic

    Vaderke Zijn eerste Micro KweekVerslag (
    Zambeza Seeds - Dutch Amnesia Haze) (2012)

    #2
    Re: Maastricht zet verplaatsen van coffeeshops door

    Onzin.

    Als Maastrichtenaar vind ik het belachelijk dat deze coffeeshops worden opgeschoven naar Eijsden.
    Terwijl de Easy maar 100m verder ligt. Niet dat ik daarmee bedoel dat de Easy ook weg moet, bespaar me.
    Maar die Coffeeshops en dan vooral de Mississippi en de Smokey zijn 2 belangrijke toeristentrekkers in Maastricht.
    Bijna monumenten vind ik. Hoeveel mensen uit Maastricht zouden het hier mee eens zijn? Ik ken er geen van.
    Ik heb bij mij in de buurt nog nooit iemand horen zeggen dat ze die Coffeeshops weg willen.

    Comment


      #3
      Re: Maastricht zet verplaatsen van coffeeshops door

      Nationaal beleid
      Eijsden-Margraten wil verder dat Maastricht nationaal beleid afwacht, alvorens een plan vast te stellen dat volgens de buurgemeente wellicht indruist tegen toekomstig nationaal beleid. Het kabinet komt dit najaar mogelijk met een drugsnota. Maastricht wil daar niet op wachten en de eerste coffeecorner in de zomer van 2013 openen.
      De bezwaren van de gemeente Eijsden-Margraten hebben volgens een woordvoerder van de gemeente Maastricht niet geleid tot aanpassing van de Maastrichtse plannen. Wel zijn in de toelichting bij het ontwerpplan enkele argumenten beter uitgelegd, aldus de woordvoerder.

      De woordvoerster van Eijsden-Margraten zei woensdag dat deze gemeente mogelijk naar de Raad van State stapt, als Maastricht de plannen doorzet.

      Met goedkeuring van het plan wordt een belangrijke stap gezet in het spreidingsbeleid voor de Maastrichtse coffeeshops


      Gezamenlijke raadscommissieVerplaatsing coffeeshops
      De gemeente wil zeven coffeeshops uit het centrum verplaatsen naar andere locaties aan de rand van de stad, nabij de invalswegen en op afstand van woongebieden. De coffeeshops Mississippi en Smokey (Wilhelminakade) en coffeeshop Missouri (Hoogbrugstraat) zijn de eerste coffeeshops die worden verplaatst. Kosten van de planontwikkelingen die hiermee samengaan komen voor rekening van de coffeeshopeigenaren. De gemeente sluit met hen een overeenkomst af waarin dit wordt geregeld.



      - Omdat ze het probleem in de stad niet kunnen oplossen, leggen ze 'het probleem' in de buitenwijken. Ze verplaatsen de boel naast een woonwagenkamp, industrieterrein en woonwijken rondom Maastricht.
      Hopelijk komen er ook zo snel mogelijk eetgelegenheden in de buurt, want een vreetkick zonder eten in de buurt kan erg irritant zijn. Gelukkig ligt het wel naast een mooi natuurgebied, langs de Maas. Dus genieten van het mooie uitzicht kun je daar in ieder geval wel.
      Last edited by Renhaze; 8 September 2011, 14:32.

      Comment

      Bezig...
      X