Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Voorlichting zet jeugd juist aan tot blowen

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Voorlichting zet jeugd juist aan tot blowen

    Korting op 420shop
    Vaak wordt gedacht: baat het niet, dan schaadt het niet. Fout, zegt hoogleraar ontwikkelingspsychologie Reinout Wiers. Voorlichting over blowen aan jongeren kan juist averechts werken, omdat jongeren uit nieuwsgierigheid een joint opsteken.
    Als ex-verslaafde Tom Enkels (28) voor een schoolklas staat, is het binnen een paar minuten muisstil. 'Jongeren zijn altijd diep onder de indruk van mijn levensverhaal,' zegt hij in het AD. Hij rookte op zijn 16de op school zijn eerste joint en stapte al gauw over op harddrugs. Hij leefde jarenlang op straat en verdiende geld door in te breken en drugs te dealen. 'Ik geef kinderen mee wat drugs met je doen. De aderen in mijn rechterarm zijn kapot, mijn gebit is slecht en mijn geheugen was lange tijd een gatenkaas,' vertelt Enkels. 'Door kinderen te vertellen over gevaren en ze te informeren over drugs, kunnen ze zelf een goede beslissing nemen. Dat is het allerbelangrijkste van voorlichting.'

    Brugklas
    sigpic

    Vaderke Zijn eerste Micro KweekVerslag (
    Zambeza Seeds - Dutch Amnesia Haze) (2012)

    #2
    Society is like stew-if you don't keep it stirred up, you end up with a lot of scum on the top

    Comment


      #3
      Re: Voorlichting zet jeugd juist aan tot blowen

      Weer een sprookjesfiguur..... en die heeft gestudeerd?
      Ik dacht altijd dat verbieden en verstoppen dit effect had... maar ja, zal ook wel weer een leugentje om eigen bestwil zijn geweest dan.

      Comment


        #4
        [B][URL="https://420shop.nl"][COLOR=#008000][B]420Shop.NL: uw head- & seedshop!

        Comment


          #5
          Re: Voorlichting zet jeugd juist aan tot blowen

          Definitie van voorlichting:
          Voorlichting is het geven van informatie door middel van communicatie. Het doel ervan is de ontvanger te ondersteunen in een keuze of beslissing of het vormen van een mening.

          Zoals ik het lees is voorlichting niet specifiek bedoeld om iemand ergens van te weerhouden....je kunt kiezen om iets te doen of te laten.Betrek de ouders erbij en de jongeren blowen minder of niet is daarmee de conclusie.
          Dus als het nu aanzet tot blowen zijn de ouders er buiten gelaten?
          Een typisch voorbeeld van valse voorlichting d.m.v. een kop boven een artikel die niet met de waarheid strookt of op halve waarheden berust?
          De kop van het verhaal weet niet waar de staart hangt of begrijp ik het weer verkeerd?

          Sorry hoor, ik heb vroeger dan zeker geblowt zonder mijn ouders te vragen of in kennis te stellen.........snap er geen hol meer van.

          Comment


            #6
            [B][URL="https://420shop.nl"][COLOR=#008000][B]420Shop.NL: uw head- & seedshop!

            Comment


              #7
              Re: Voorlichting zet jeugd juist aan tot blowen

              Dat weet ik ook niet Weedy... dus dit artikel werpt meer vragen op dan antwoorden worden gegeven.
              Terwijl het artikel gebaseerd is op bevindingen van een hoogleraar.

              "How the hell" moeten de jongeren en hun ouders dan begrijpen hoe de vork in de steel zit??
              Je zou toch zo een verslaafde aan een of andere drug worden door deze onzin.....

              Comment


                #8
                Re: Voorlichting zet jeugd juist aan tot blowen

                Adequate voorlichting leidt tot kennis, maar stimuleert wellicht ook -in de ogen van anderen- tot (ongewenst) gedrag. Seksuele voorlichting zal mogelijk het seksueel verkeer doen toenemen. Maar aan de hand van een gedegen voorlichting leidt dit wellicht tot minder ongewenste zwangerschappen en/of SOA's. Waarom zou dit bij voorlichting over (soft)drugs anders zijn? Bied de mensen de ruimte en laat ze zelf beslissen, maar wijs wel ze op de pro's en de contra's van het gebruik van (soft)drugs.

                Comment


                  #9
                  Re: Voorlichting zet jeugd juist aan tot blowen

                  meer gratis testers op basisscholen!
                  Society is like stew-if you don't keep it stirred up, you end up with a lot of scum on the top

                  Comment

                  Bezig...
                  X