Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

'Sterke wiet en hasj op lijst harddrugs'

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #16
    Re: 'Sterke wiet en hasj op lijst harddrugs'

    Lijkt mij dat ze simpelweg alle ver-edelde soorten gaan verbieden. Zal binnenkort wel een lijstje komen met welke soorten onder deze regel vallen. (bijvoorbeeld alle haze's, skunks, en meeste dan niet alle binnenwiet soorten.

    Comment


      #17
      Re: 'Sterke wiet en hasj op lijst harddrugs'

      Wat kunnen wij daarvan leren? Dat je onder de 15% kunt blijven door je wiet niet schoon te maken. Laat het blad en de stelen eraan zitten tot het moment dat je het oprookt. (Je kan natuurlijk ook verzwaren met lood of glas, maar laten we dat maar aan de broodkwekers overlaten
      Dit zou inderdaad de oplossing kunnen zijn, het verkopen wordt dan wel wat lastiger in de koffieshops!

      ---------- Post added at 17:13 ---------- Previous post was at 17:07 ----------

      Je zou ook een hoeveelheid bladeren kunnen toevoegen en in de koffieshop apart wegen.
      Dat houd dan wel in dat de koffieshophouder de zaak vaker moet bevoorraden.

      Comment


        #18
        Re: 'Sterke wiet en hasj op lijst harddrugs'

        Ik vraag me af hoe dit percentage gemeten gaat worden. Bijvoorbeeld: je hebt een deftig "wietje" met een THC-percentage van 20 %. Als daarvan 500 gram in de polinator gooit houdt je na de 1e draai zo'n 50 gram 1e klas hasj van over en bij de 2e draai zo'n 50 gram van mindere kwaliteit. De thc van de 1e draai zal echt wel boven de 20 % uitkomen, maar niet verdubbelen tot 40 %.

        Comment


          #19
          Re: 'Sterke wiet en hasj op lijst harddrugs'

          Natuurlijk wel vers blad toevoegen, is wat zwaarder!

          Comment


            #20
            Re: 'Sterke wiet en hasj op lijst harddrugs'

            Mijn vader rookte shag en liet regelmatige een sjekje uit zijn handen vallen: maar het was dan ook "zware shag". Ik dacht "Van Nelle Visje tabak".

            Comment


              #21
              Re: 'Sterke wiet en hasj op lijst harddrugs'

              Nog een idee! wat vogelzaad erbij!

              Comment


                #22
                Re: 'Sterke wiet en hasj op lijst harddrugs'


                Een paar woorden spoken door mijn hoofd:aanfluiting, oneer, smaad, vernedering, wantoestanden.
                Allen synoniemen voor SCHANDE!!!!
                Bah........

                Comment


                  #23
                  Re: 'Sterke wiet en hasj op lijst harddrugs'

                  vale ik kan me ook zo druk maken niet normaal drank is idd harddrug
                  dit kabinet is echt het spoorbijster

                  eerst wietpas
                  nu is neder wiet = hard drugs
                  wat is het volgende ?

                  vvd stemmers bedankt

                  voor mij wordt het sp volgende verkiezing maar dat duurt nog wel ff pfff

                  ik ga 15 october naar den haag want off topic die bezuinigingen ben ik ook beu

                  hier 18 miljard bezuinigen per jaar maar wel
                  100 miljard in een project stoppen dat eu heet
                  ook nog eens door werke tot me 67 en zo kan ik wel ff door gaan het is nu gewoon klaar !!!!

                  Comment


                    #24
                    Re: 'Sterke wiet en hasj op lijst harddrugs'

                    volgens mij ZIJN wij tegenwoordig de efteling vale ...
                    Society is like stew-if you don't keep it stirred up, you end up with a lot of scum on the top

                    Comment


                      #25
                      Re: 'Sterke wiet en hasj op lijst harddrugs'

                      gecondoleerd vrienden
                      en ook proficiat, jullie regerings is nu officieel gekker dan de onze... ahja nee wij hebben er al e paar jaar geen meer...
                      en blijf er over mekkeren zoveel als je wil, zolang je netjes belasting betaald blijf je hofnar
                      en er is blijkbaar een betoging 15e? 2uurtjes met een zwart vlagje zwaaien voor het parlementsgebouw? dan denkt wss de helft dat er een voetballer van oranje dood is Laat daar ff jullie stem horen ipv als brave lammetjes naar de herdershonden van de wouten te luisteren

                      Comment


                        #26
                        Re: 'Sterke wiet en hasj op lijst harddrugs'

                        @eefenkevin, helaas denk ik dat je gelijk hebt. Protesteren in Den Haag is volledig kansloos. Het zal geen enkele invloed hebben op de besluitvormin, net zo min als feiten en gedegen onderzoek dat hebben

                        Het is het doel van onze overheid on gefaseerd het gedoogbeleid te slopen.
                        De wietpas gaat er komen, waarmee alleen nederlandse burgers bij 1 coffeeshop geregistreerd kunnen worden en max 5gram mogen halen per dag. (netjes bijgehouden voor onze immer betrouwbare ambtenaren)
                        Alle wiet die onder ideale omstandigheden heeft afgebloeid zal waarscheinlijk gaan voldoen aan de nieuwe 15% thc (misschien langer bloeien een idee? minder thc - meer cbg) Tevens zullen waarschijnlijk ook alle hasj verboden worden aangezien dit
                        van nature al erg zuiver. ( zometeen hasj met kamelenstront?)

                        Dit alles leidt natuurlijk naar een onhoudbare situatie van talloze iritaties, overlast van dealers en gebruikers die dan geen plaats meer hebben. En natuurlijk alle liefhebbers die sinds vandaag hard-drugs gebruiker zijn, of zelfs producent van H.d.
                        Iedereen mag protesteren tegen dit alles, echter wordt er al zoveel geprotesteerd dat het slechts het zoveelste clubje zal zijn wat haar ongenoegen laat blijken en de volgende dag is het business as usual.


                        “If by the mere force of numbers a majority should deprive a minority of any clearly written constitutional right, it might, in a moral point of view, justify revolution”

                        Comment


                          #27
                          Re: 'Sterke wiet en hasj op lijst harddrugs'

                          Wat is dan vanaf nu de straf als je 5 plantjes buiten hebt staan, maar er zit meer dan 15% in?
                          Poepzak 2015 - Amnesia, AK47, Red Purps, Auto Bubble & Sweet Mango Autoflower

                          Comment


                            #28
                            Re: 'Sterke wiet en hasj op lijst harddrugs'

                            Cannabis met meer dan 15% THC is volgens de Nederlandse overheid nu ingeschaald in Lijst I van de opiumwet alszijnde harddrugs. Handhaving is volgens de overheid geen probleem, de coffeeshops kunnen dit heel goed zelf regelen, zeggen ze er doodleuk bij...

                            Correct me if im wrong, maar elke verschillende soort wiet moet nu dus door de coffeeshop zelf worden gecontroleerd? En dat moet voor dat ze die desbestreffende wiet mogen inkopen.
                            De kosten van die THC testen lopen mischien wel op tot 1000Euries ofzoiets. En dat moet dan voor de inkoop van iedere 500gram van elke soort wiet betaald worden??? Zo wordt inkopen een dure bizniz.... Stel dat een coffeeshop eerst 4 samples wiet heeft laten keuren, die vervolgens afgekeurd worden op te hoog THC gehalte. Daarvoor +/- 4000euro voor betaald heeft. Deze kosten moeten dan weer terug verdiend worden met de wiet die wel goed gekeurd is, waar ook weer TESTGELD voor betaald is. In dit voorbeeld heeft de coffeeshop dus 5 keer een THC test moeten betalen aan het Trimbos instituut. Waarom krijg ik nou het gevoel dat het Trimbos instituut hier een belang bij heeft? Of komt er een ''THC- trimbos test - subsidie'' voor coffeeshops zodat die toren hoge kosten niet weer aan de klant doorberekend worden?....Want we hebben geen zin in wietsoortjes van 25+ euries met minder dan 15% THC....






                            ---------------
                            je leest 't in...Regular magazine
                            http://www.regularmagazine.nl
                            http://www.regularmagazine.be
                            http://www.regularmagazine.eu
                            http://www.regularmagazine.us

                            Ook op facebook
                            Facebook.com/regular.magazine
                            Last edited by dokkie; 20 October 2011, 10:39.

                            Comment


                              #29
                              Re: 'Sterke wiet en hasj op lijst harddrugs'

                              ik word er niet vrolijk van om zo meteen sterke weed te kopen als ik zelf niks meer heb bij een dealer die ook nog een coke speed xtc heeft
                              niet dat ik dat zal kopen maar ik ben niet iedereen er zullen vast mensen zijn die niet de verlijding kunnen weerstaan

                              maar ik zie nu nog meer nadelen dan voordelen

                              dit is mijn gedachte er over

                              Comment


                                #30

                                Comment

                                Bezig...
                                X