Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

15% grens 'flauwekul'

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    15% grens 'flauwekul'

    Korting op 420shop
    Tactus vindt wiet-maatregel 'flauwekul'

    donderdag 6 oktober 2011 | 16:10 uur

    De maatregel om wiet met meer dan 15 procent THC te verbieden is volgens de bestuurder Rutten van Tactus Verslavingszorg uit Deventer 'flauwekul'.

    Volgens hem leidt dat zeker niet tot minder probleemgebruikers.
    Coffeeshops mogen straks niet langer wiet met meer dan 15 procent van de werkzame stof THC verkopen.
    De kans op verslaving zou te hoog zijn door het hoge gehalte.
    De Tactus-bestuurder bestrijdt dit. Rutten zegt dat gebruikers vooral verslaafd raken door de frequentie van inname en niet door de dosering.
    Rutten is zelfs bang dat er meer mensen verslaafd raken, omdat ze door de lagere dosering meer gaan blowen.

    Bron.
    Rtv Oost.
    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

    #2
    Re: 15% grens 'flauwekul'

    Wow, nul reacties.
    Ik dacht dat een ander bericht (positief?) wel wat gespreksstof zou losmaken, hehe..
    Zit ik er weer naast.. Grmbl
    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

    Comment


      #3
      Re: 15% grens 'flauwekul'

      ik had er over gekeken joh
      en zo heel positief is dit niet, straks gaan ze met de weedpas ook nog het aantal bezoekjes regelen..
      Stel je voor dat je nog 1x per maand je 5 of zelfs nog maar 3 grammies mag gaan halen binnekort...

      en op de BE media is er sprake dat er nu al controles zouden zijn?

      Comment


        #4
        Re: 15% grens 'flauwekul'

        Beste QnQ, je zit er helemaal niet naast: alleen er zijn, naar ik dacht 2 parallel-topics, waar het zelfde aan de orde is gesteld. Natuurlijk is het weer een stukje "spatlappenwetgeving". Jij en ik weten -net als de andere gebruikers- dat er sprake is van vraag en aanbod. Naar "heavy Nederhasj" bestaat nauwelijks vraag, omdat de gewone "every day wiet" al "heavy" genoeg is. En de personen die niet in de shop de gewenste "heavy" wiet kunnen aanschaffen, vervaardigen het gewenste product gewoon zelf door alcohol- of lng-extractie. Echter, als je in de politiek geen statement kunt maken dan lever je geen bijdrage aan je politiek profiel: dus alle wetenschap wordt als irrelevant beschouwd, teneinde te kunnen "scoren". Als ik een interview met een politicus zie denk ik altijd aan een citaat van Mark Twain. "Some times I wonder whether the world is run by smart people who are putting us on or by imbeciles who really mean it".

        Comment


          #5
          Re: 15% grens 'flauwekul'

          Hoe zit dat met Bedracon dan die staatskwekerij ?
          Die produceert toch ook weed met meer dan 15% thc ?

          Ajo
          Ventje
          Living in Second live for real

          Ticket is geboekt maar ik mag niet meer vliegen

          Comment


            #6
            Re: 15% grens 'flauwekul'

            Dat zijn medicamenten. Da's een ander verhaal.

            De maatregel om wiet met meer dan 15 procent THC te verbieden is volgens de bestuurder Rutten van Tactus Verslavingszorg uit Deventer 'flauwekul'.
            ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

            Comment


              #7
              Re: 15% grens 'flauwekul'

              Wat is thc? Wat zou dat kunnen zijn? Een plantensoort? Hard drugs die in weed zit? zit rutten zich af te vragen ....

              Comment


                #8
                Re: 15% grens 'flauwekul'

                Ik denk dat premier Rutte er minstens net zoveel van weet als u.
                ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                Comment


                  #9
                  Re: 15% grens 'flauwekul'

                  Denken moet je aan een paard overlaten, die heeft een groter hoofd...... het kabinet doet het reeds en acteert erbij als een struisvogel

                  Comment


                    #10
                    Re: 15% grens 'flauwekul'

                    jaren lang schizo patienten importeren,en er dan na jaren over gaan klagen,want schizo is erfelijk,en trouwen in de familie maakt het alleen maar erger.

                    Comment


                      #11
                      Re: 15% grens 'flauwekul'

                      wietjes zijn onschuldig! ze moeten gewoon die troep van smartshops aanpakken

                      Comment


                        #12
                        Re: 15% grens 'flauwekul'

                        Waarom is de aangeboden waar in smartshops troep? Je neemt een standpunt in zonder dat met argumenten te onderbouwen: dat is in een discussie ongebruikelijk. Ik zie dus met belangstelling je argumenten tegemoet.

                        Comment


                          #13
                          Re: 15% grens 'flauwekul'

                          90 % van de dingen in de smartshop is inderdaad troep. Die caffeinepillen enzo, werkt van geen kanten..
                          Inderdaad, snel aanpakken die smartshops;
                          alle dingen die quasi geen psychoactief effect hebben, zouden ze daar niemeer mogen verkopen

                          ironie anyone?
                          Last edited by ceBep; 19 October 2011, 12:27. Reden: quote verwijderd

                          Comment


                            #14
                            Re: 15% grens 'flauwekul'

                            Wat smartshops betreft zou er dus eigenlijk een verbod moeten zijn op valse voorlichting en oplichting? Zo'n verbod bestaat wel, maar het lijkt niet te gelden voor homeopaten, astrologen en gebedsgenezers. Blijkbaar vallen smartshops in die categorie...

                            Tenminste, ALS hun paddestoelen, salvia en dergelijke niet werken. Voor zover ik weet werken ze wel degelijk.

                            Comment


                              #15
                              Re: 15% grens 'flauwekul'

                              @Shades of Green:90 % van de dingen in de smartshop is inderdaad troep

                              Comment

                              Bezig...
                              X