Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Hennepkenner politie krijgt na 15 jaar gelijk

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Hennepkenner politie krijgt na 15 jaar gelijk

    Korting op 420shop
    anp − 06/10/11, 13:03
    In 1996 luidde Max Daniel, destijds politiecommissaris in Arnhem, als eerste de noodklok: de Nederlandse hennep werd steeds sterker en de gebruikers werden steeds jonger.
    Een joint van nederwiet hoorde bij de harddrugs en niet bij de softdrugs en daarnaar moest onderzoek worden gedaan. Daniel werd toen uitgelachen door onder anderen het Trimbos-instituut, dat hem donderdag echter alsnog gelijk gaf: meer dan 85 procent van de nederwiet is te sterk om softdrug te kunnen zijn.

    Daniel bleef bij zijn punt en groeide uit tot de hennepkenner bij uitstek van de Nederlandse politie. Hij is voorzitter van de Expertgroep Drugs en hield zich 2 jaar lang alleen maar bezig met hennep op Schiphol. Op zijn intiatief startte in 2007 het Offensief Hennepteelt: de politie probeert zoveel mogelijk kwekerijen aan te pakken.

    ,,Dat is de winst van dit nieuwe plan: als nederwiet een harddrug is, zijn de mogelijkheden om ertegen op te treden veel groter. Je kunt hennepplantages en de voorbereidingshandelingen voor de kweek, zoals spullen verkopen in een growshop, veel beter aanpakken. Want geloof me: elke zichzelf respecterende crimineel zit ook in de hennepkweek. Dat is allang geen onschuldige hobby op een zolderkamertje meer'', zegt Daniel, die nu plaatsvervangend korpschef in Friesland is. ,,Een een jointje roken is allang niet meer zo onschuldig.''

    Volgens Daniel is de discussie die donderdag is losgebrand over de controleerbaarheid van de wietkwaliteit een beetje onzin: ,,Het gaat helemaal niet in de eerste plaats om de joint die in de koffieshop wordt gekocht, het gaat om het proces daarvoor. Als het kweken van wiet veel strenger strafbaar is, kunnen we netwerken oprollen, heel veel geld confisqueren en de georganiseerde criminaliteit een flinke slag toebrengen. Hoe het dan precies moet met de verkoop in de koffieshop is een zaak voor het gemeentebestuur, maar dat is minder urgent als de politie kan zorgen dat hele sterke wiet, harddrugs dus, niet eens meer in de shop terechtkomt.''

    http://www.trouw.nl/tr/nl/4492/Neder...r-gelijk.dhtml

    #2
    Re: Hennepkenner politie krijgt na 15 jaar gelijk

    goed dus worden wel bekende hobby growers waarvan er nog zat zijn in nederland, ook opeens aangeduidt als grote jongens?

    kiek doar gaan we weer,
    kleintjes worden dus weer net zo hard bestraft?
    vind je het gek dat ze het niet meer bij 5planten houden

    geef ze eens ongelijk en iedereen die dat wel doet,zouw zich nu diep moeten schamen.

    Comment


      #3
      Re: Hennepkenner politie krijgt na 15 jaar gelijk

      van mij krijgt ie geen gelijk en nu?

      Comment


        #4
        Re: Hennepkenner politie krijgt na 15 jaar gelijk

        Gelijk krijgen en gelijk hebben, zijn nog steeds 2 werelden voor mij!

        Deze heeft na 15 jaar een vette bonus gekregen voor zijn waanidee, but..........who gives a f*ck?

        Comment


          #5
          Re: Hennepkenner politie krijgt na 15 jaar gelijk

          Ik voorspel dan nu dat dit alleen maar veroorzaakt dat er een lucratieve zwarte markt ontstaat voor de betere wietsoorten omdat de shop alleen nog maar b-keus mag verkopen.
          De shops kunnen het zelf niet testen op het percentage THC, dus het wordt ook een gereedschap om shops te kunnen sluiten wanneer ze dat willen.
          Eens kijken binnen hoeveel jaar ik gelijk krijg.

          Comment


            #6
            Re: Hennepkenner politie krijgt na 15 jaar gelijk

            ik voorspel dat filters 100% duurder worden.

            Comment


              #7
              Re: Hennepkenner politie krijgt na 15 jaar gelijk

              Sinds wanneer is een kleinburgerlijke, verbodsgeile pitbull een kenner? Wat weet die man eigenlijk van wiet?

              Comment


                #8
                Re: Hennepkenner politie krijgt na 15 jaar gelijk

                Volgens mij heeft het Trimbosch instituut niet geconcludeerd dat 85 % van de cannabis een harddrug is, maar dat 85 % een THC-percentage heeft van 15 of meer. De definitie harddrug (cannabis met 15 % plus) is door de overheid in het nieuwe wetsvoorstel als zodanig gedefinieerd.

                Comment


                  #9
                  Re: Hennepkenner politie krijgt na 15 jaar gelijk

                  Oorspronkelijk geplaatst door vale View Post
                  anp − 06/10/11, 13:03
                  Als het kweken van wiet veel strenger strafbaar is, kunnen we netwerken oprollen, heel veel geld confisqueren en de georganiseerde criminaliteit een flinke slag toebrengen.

                  Comment

                  Bezig...
                  X