Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Rijbewijs kwijt na tweemaal rijden onder invloed van drugs

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Rijbewijs kwijt na tweemaal rijden onder invloed van drugs

    Korting op 420shop
    Automobilisten raken hun rijbewijs kwijt als ze tot twee keer toe betrapt worden op het rijden onder invloed van drugs. De politie kan automobilisten, maar ook motorrijders en bromfietsers, dwingen om mee te werken aan een speekseltest.
    De ministerraad heeft besloten dit per 1 juli 2013 mogelijk te maken. Sinds 1 juni van dit jaar raken autorijders hun rijbewijs al kwijt als ze tweemaal veroordeeld worden voor rijden met te veel drank op. Zij moeten dan opnieuw examen doen.

    Er komt een lijst met populaire drugs die aangeeft bij welke hoeveelheid een gebruiker een gevaar voor het verkeer gaat vormen. Na een speekseltest volgt een bloedonderzoek die uitwijst of een bestuurder in overtreding is.

    Uit onderzoek bleek in september nog dat dagelijks duizenden automobilisten onder invloed van drugs achter het stuur zitten. Dit zou jaarlijks 80 verkeersdoden tot gevolg hebben

    ---------- Post added at 11:05 ---------- Previous post was at 11:04 ----------

    Dat zouden met de alko moeten doen dat brengt meer ongevallen en verkeerslachtoffers en doden met zich mee.
    sigpic

    Vaderke Zijn eerste Micro KweekVerslag (
    Zambeza Seeds - Dutch Amnesia Haze) (2012)

    #2
    Re: Rijbewijs kwijt na tweemaal rijden onder invloed van drugs

    dat doen ze ook vader, dit is alleen een uitbreiding op de al bestaande regels over alcohol en verkeer. Waar ik wel benieuwd naar ben is of drugsgebruik langer dan een x-aantal uur geleden leidt tot een positief beoordeelde test. Je zou dan zo'n situatie kunnen krijgen dat je zaterdagavond een blowtje hebt gerookt, maandagmorgen wordt getest en positief scoort terwijl je broodnuchter bent.

    Ook de steeds verdergaande inbreuk op de integriteit van het lichaam (verplichting om mee te werken aan speekseltest, wordt er meer opgeslagen aan info dan alleen wat gemeten moet worden?) vind ik zorgwekkend, maar voor dit specifieke geval (verkeersveiligheid) wel goed te praten. Alleen is er telkens weer een nieuwe reden om iets goed te praten, en dat gaat wringen.
    Society is like stew-if you don't keep it stirred up, you end up with a lot of scum on the top

    Comment


      #3
      Re: Rijbewijs kwijt na tweemaal rijden onder invloed van drugs

      Bij een volgende test kun je de agenten natuurlijk even vragen wat het beleid is, en of ze een 'privacy policy' hebben en of je die dan even mag inzien.
      ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

      Comment


        #4
        Re: Rijbewijs kwijt na tweemaal rijden onder invloed van drugs

        iemand die dagelijks blowt loopt volgens mij altijd tegen de lamp ook als is het enkel maar s'avonds in de luie zetel dat men blowt, komt voor mij op 1 ding neer en that's money
        Wil je blowen, moet je het zelf growen

        Comment


          #5
          Re: Rijbewijs kwijt na tweemaal rijden onder invloed van drugs

          wat ik trouwens ook storend vind is dat er zo maar vanuit wordt gegaan dat nuchtere mensen (als in geen drugs of alcohol) niet net zo idioot -of erger- kunnen zijn achter het stuur
          Society is like stew-if you don't keep it stirred up, you end up with a lot of scum on the top

          Comment


            #6
            Re: Rijbewijs kwijt na tweemaal rijden onder invloed van drugs

            Uit onderzoek bleek in september nog dat dagelijks duizenden automobilisten onder invloed van drugs achter het stuur zitten. Dit zou jaarlijks 80 verkeersdoden tot gevolg hebben
            Bedoelen ze nu al die mensen die medicatie nemen, ghehehe. Op ongeveer elke bijsluiter staat dat het de rijvaardigheid kan beinvloeden.

            Comment


              #7
              Re: Rijbewijs kwijt na tweemaal rijden onder invloed van drugs

              Misschien zou een verbod op Audi's meer levens sparen dan een verbod op wiet.

              Comment


                #8
                Re: Rijbewijs kwijt na tweemaal rijden onder invloed van drugs

                Precies monty. Net wat moreweed vertelde, er zijn volgend mij ook wel idioten die in nuchtere toestand beter de wagen aan de kant houden.
                420Shop, Online Headshop, Seedshop, Cannabis Souvenirs & Lifestyle
                Korting voor leden van Jointjedraaien.nl

                Comment


                  #9
                  Re: Rijbewijs kwijt na tweemaal rijden onder invloed van drugs

                  Mag ik niet meer blowe om mijn rijbewijs te behouden dan stop ik direkt met blowe en ga weer terug naar de oxasepam
                  Daar wordt je helemaal wappie van maar men moet wat om je vrijheid te behouden

                  Ajo
                  Ventje
                  Living in Second live for real

                  Ticket is geboekt maar ik mag niet meer vliegen

                  Comment


                    #10
                    Re: Rijbewijs kwijt na tweemaal rijden onder invloed van drugs

                    Met oxazepam mag je ook niet zomaar achter het stuur kruipen.
                    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                    Comment


                      #11
                      Re: Rijbewijs kwijt na tweemaal rijden onder invloed van drugs

                      met een antisociale persoonlijkheidsstoornis wel...
                      Society is like stew-if you don't keep it stirred up, you end up with a lot of scum on the top

                      Comment


                        #12
                        Re: Rijbewijs kwijt na tweemaal rijden onder invloed van drugs

                        Vind dat je na 1 keer autorijden met drugs op al je rijbewijs kwijt moet zijn.....

                        Met sommige medicijnen mogen mensen geen autorijden dat klopt maar mensen kunnen ook toestemming krijgen om te mogen deel nemen
                        aan het verkeer wanneer ze die medicijnen gebruiken.
                        Wanneer cannabis een rechts geldig medicijn voor jou zou zijn dan zal de arts wel bepalen of jij mag auto rijden met drugs op
                        En daar voor een verklaring geven.

                        Maar ik blijf er bij als je zo nodig wil blowen draag dan ook de verantwoording die er bij hoort want blowen en autorijden gaat niet samen.
                        God was never on your side..

                        Comment


                          #13
                          Re: Rijbewijs kwijt na tweemaal rijden onder invloed van drugs

                          Autorijden en blowen gaat minstens zo goed samen als autorijden met slecht weer, autorijden met een slecht humeur, autorijden met griep, autorijden met een telefoon en autorijden met kleine kinderen achterin.

                          Comment


                            #14
                            Re: Rijbewijs kwijt na tweemaal rijden onder invloed van drugs

                            Oorspronkelijk geplaatst door QnQ View Post
                            Met oxazepam mag je ook niet zomaar achter het stuur kruipen.
                            met een joint achter je kiezen mag het helemaal niet !!!
                            Belladonna heb jij wel een rijbewijs , want 1 joint betekend minimaal een week niet rijden ???

                            Ajo
                            Ventje
                            Living in Second live for real

                            Ticket is geboekt maar ik mag niet meer vliegen

                            Comment


                              #15
                              Re: Rijbewijs kwijt na tweemaal rijden onder invloed van drugs

                              Oorspronkelijk geplaatst door Blani View Post
                              Autorijden en blowen gaat minstens zo goed samen als autorijden met slecht weer, autorijden met een slecht humeur, autorijden met griep, autorijden met een telefoon en autorijden met kleine kinderen achterin.
                              En niet te vergeten: rijden in een Lada met je schoonmoeder
                              Last edited by Xtreme; 20 December 2011, 15:28.

                              Comment

                              Bezig...
                              X