Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Snellere reactie door wiet

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Snellere reactie door wiet

    Korting op 420shop
    Wiet werkt op de vreemdste manieren. Nieuw onderzoek wijst uit dat stoffen in cannabis ons reactievermogen zowel kunnen versnellen als verbeteren.

    Cannabis sativaPsychose door THC
    Sneller met cannabis?http://www.wetenschap24.nl/nieuws/ar...door-wiet.html

    #2
    Re: Snellere reactie door wiet

    oftewel van blowen wordt je zowiezo zot?

    Comment


      #3
      Re: Snellere reactie door wiet

      Leuk weetje!!

      Ik kan beamen dat u reactie snelheid verhoogd, kheb persoonlijk een kwalitatief onderzoek verricht op de invloed van Cannabis op het spelen van de multiplayer van Modern Warfare 3 op PS3
      ==> resultaten waren vrij overduidelijk==> i 'm real good when i'm stoned!! hehe

      Grtz!
      Spliff Seeds Contest (indoor) ===> ...ThinKing Green...met Bubblegun van Spliffseeds ! (1st)
      A friend with Weed is a friend Indeed

      Comment


        #4
        Re: Snellere reactie door wiet

        Iedere deelnemer heeft de test drie keer gedaan en kreeg vooraf tien milligram THC, 600 milligram CBD of een placebo,

        Ik hoop dat die 600 milligram een spelfout is. Da's meer dan een halve gram pure CBD; dat is nogal een dosis...

        Echter, langdurig CBD gebruiken is geen goed idee. De verhoogde hersenactiviteit die CBD veroorzaakt kan op lange termijn wel degelijk leiden tot psychose.

        Oja? Uit welk onderzoek blijkt dat?

        Comment


          #5
          Re: Snellere reactie door wiet

          Je kan je je ook afvragen wat een psychose precies is, anders denken en dingen anders waarnemen dan de gemiddelde mens een psychose noemen vind ik wat kort door de bocht.
          Mensen die dit soort staten van bewustzijn realiseren zonder drugs gebruik worden namelijk als paranormaal begaafd en zijn niet "gestoord" enkel omdat ze hierdoor nuttige dingen realiseren. Om Derek Ogilvie maar als voorbeeld te nemen.
          Aangezien drugsgebruik niet de juiste manier is om dit soort staten van bewustzijn te bereiken weten de meeste mensen er dan ook niet mee om te gaan en dit resulteert dan in een "psychose".
          http://www.jointjedraaien.nl/wietfor...345#post247345

          Comment


            #6
            Re: Snellere reactie door wiet

            Sommige (lichaamsvreemde) stoffen beinvloeden nu eenmaal bepaalde processen. Uithoudingsvermogen: pervetine. Concentratie: efedrine en Betablokkers. Bij wedstrijdschutters, biljarters en darters wordt er bijvoorbeeld gezocht naar Betablokkers en cannabis. Zelf heb ik vaak wedstrijdbiljart gespeeld op een mix van valium, efedrine en cannabis. (en voetbal met pervetine, maar dat raad ik een ieder af, grotere rotzooi bestaat volgens mij nauwelijks)

            Comment


              #7
              Re: Snellere reactie door wiet

              Derek Ogilvie is een bedrieger. Of hij zelf al dan niet geloofd in zijn onzin maakt niet uit: Hij vraagt geld voor een service die hij niet levert. Hij is gefaald voor de test van James Randi: Hij kan NIET wat hij belooft. Hij is een aasgier die teert op de emoties van radeloze mensen die net een kind hebben verloren. Wat mij betreft hoort 'ie in de bak.

              Verder over psychoses: Die hoeven wij inderdaad niet te definieren, want dat heeft de psychiatrie voor ons gedaan. Je krijgt niet de diagnose "schizofreen" als je gewoon een mafkees bent. Je hebt er wanen voor nodig, of hallucinaties, of zware emotionele stoornissen. Ik heb zelf een schizofrene vriendin gehad, en die was echt behoorlijk van de wereld.

              Zou je alleen kijken naar "wanen", dan is een christelijke opvoeding een 99%-garantie op schizofrenie. De relatie tussen schizofrenie en wiet is niet aangetoond: Wetenschappers vragen zich nog steeds af of blowers meer schizofreen worden, of dat schizofrenen meer blowen. Oorzaak en gevolg zijn niet duidelijk, dus ik begrijp niet hoe dit artikel opeens kan doen alsof die relatie algemeen bekend is.

              Mijn gok is, dat het een behoorlijk onderbouwd onderzoek is waar de redactie achteraf even een puinhoop van heeft gemaakt.

              De relatie tussen reactiesnelheid en THC/CBD is boeiend - maar jammer dat het zo slecht op papier is gezet. Helaas geeft het artikel geen bronvermelding.

              Comment


                #8

                Comment


                  #9
                  Re: Snellere reactie door wiet

                  Een fatsoenlijke psychiater stelt pas een diagnose als een afwijking een probleem is geworden. Bijvoorbeeld in een discussie die ik laatst tegen kwam:
                  - Patient: Ik ben al 20 jaar niet buiten geweest.
                  - Psychiater: Oh. Maar wat is het probleem?
                  - Patient: Ik wil graag naar buiten, maar ik durf niet.
                  - Psychiater: Ja, dat is een probleem. Daar kunnen we aan werken.

                  Die schizofrene vriendin van me, die was niet meer in staat om voor zichzelf te zorgen. In haar hoofd was niet een enkele geest met een wil, maar meer een tweede kamer vol geraaskal, dat beslissingen nam die 5 minuten standhielden en dan weer door de oppositie werden verworpen. Een gecoordineerde actie, als wat ingredienten kopen en een maaltijd maken, waren niet meer mogelijk.

                  Dan heb je een probleem.

                  Ikzelf heb diverse afwijkingen. Ik hou niet van geweld, ben meer gesteld op mijn hond dan op mijn familie, heb geen behoefte aan kinderen, heb een ongewone fetish, verdiep me in de meest abstracte onderwerpen, heb alle afleveringen van alle seizoenen van E.R. gezien...
                  Maar een probleem? Welnee.

                  Comment


                    #10
                    Re: Snellere reactie door wiet

                    psychosen en neurosen zijn een wereld van verschil Xtreme, die twee kan je niet zo op een hoop gooien.

                    Neurose > is een term voor psychische stoornissen met als voornaamste symptoom angst (of afweermechanismen tegen angst)

                    Psychose > is een algemene term om een psychische stoornis aan te duiden. Meestal wordt deze echter gebruikt in de volgende zin : "een dusdanig ernstige stoornis van psychische functies en/of gedrag dat een persoon daardoor niet meer in staat is om de uiterlijke en innerlijke werkelijkheid van elkaar te onderscheiden, of meer algemeen een verstoorde relatie met de werkelijkheid". Dat verschil tussen innerlijke werkelijkheid en uiterlijke werkelijkheid vind ikzelf altijd wel frappant, want daar heeft iedereen in principe last van. Omdat ikzelf nogal last heb van overmatig organochemisch denken vallen "psychose" en "neurose" bij mij trouwens onder de psycho-actieve suikers, maar dat terzijde.

                    Wat jij omschrijft valt onder geen van beide, maar onder het kopje : "compulsieve handelingen" als ze door een zieleknijper omschreven zouden worden. "compulsief" is dan een dwangmatige handeling, al dan niet bewust. Ikzelf zou niet zover willen gaan (en ik ben geen zieleknijper) > je hebt eerder een fenomenaal geheugen of een wat teruggetrokken grens van je onderbewuste > iedereen krijgt namelijk dat soort info mee, alleen bij bijna iedereen gaat dat direct het zwarte gat in.
                    Last edited by moreweed; 5 January 2012, 17:17.
                    Society is like stew-if you don't keep it stirred up, you end up with a lot of scum on the top

                    Comment


                      #11
                      Re: Snellere reactie door wiet

                      Dwangneurose zonder de haakjes klopt wel:


                      De obsessieve-compulsieve stoornis (OCS) is een psychische aandoening die in het DSM-IV is gecategoriseerd als angststoornis. De oude naam van de aandoening is dwangneurose. OCS komt in verschillende vormen voor, maar het meest voorkomende kenmerk is een obsessieve drang om bepaalde handelingen uit te voeren, die rituelencompulsiessmetvrees of mysofobie).

                      bron: Wiki

                      Comment


                        #12
                        Re: Snellere reactie door wiet

                        owkee... man man ik ben blij dat ik geen psychiatrologist ben zeg alhoewel > elke dag zo'n optocht met mafkezen je spreekkamer binnen krijgen lijkt me ook best humoristisch
                        Society is like stew-if you don't keep it stirred up, you end up with a lot of scum on the top

                        Comment


                          #13
                          Re: Snellere reactie door wiet

                          en bij elke patient denken: hmz dat herken ik in mezelf ook wel

                          Comment


                            #14
                            Re: Snellere reactie door wiet

                            Opvallend genoeg zorgt THC voor een significante verbetering in de reactietijd op signalen.
                            Hahahaha...nou ik heb nog nooit een snelle st0ner gezien...hihi
                            ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                            Comment


                              #15
                              Re: Snellere reactie door wiet

                              huh ? wattuh ?
                              Society is like stew-if you don't keep it stirred up, you end up with a lot of scum on the top

                              Comment

                              Bezig...
                              X