Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Cannabisboer moet niet naar gevangenis

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Cannabisboer moet niet naar gevangenis

    Korting op 420shop
    LENDELEDEOp de zitting vorige maand had het Kortrijkse parket een gevangenisstraf van twee jaar gevorderd voor de landbouwer uit Lendelede, waarvan een vierde effectief. De echtgenote van Jean C.(59) smeekte de rechter om haar man niet terug naar de gevangenis te sturen. Tot grote opluchting van het Lendeleedse gezin gaf de rechter nu gehoor aan de smeekbede van moeder Marie-ChristineM.(57).



    Makkelijke prooi

    De landbouwer was een makkelijk prooi voor een Nederlandse drugsbende. Het was de failliete aardappelhandelaar JohanL.(38) die de landbouwer in contact bracht met de Nederlanders. De Moorsledenaar werd veroordeeld tot een jaar cel met uistel en een geldboete van 5.500euro, waarvan 1375euro effectief.



    #2
    Re: Cannabisboer moet niet naar gevangenis

    Jammer toch voor die arme kerel dat hij niet legaal wiet mag verbouwen. Alweer een slachtoffer van een waanzinnig beleid.

    Comment


      #3
      Re: Cannabisboer moet niet naar gevangenis

      hier trappen ze bij stands moeders met kinderen voor 2m2 de straat op,en asielzoekers zonder passport en vingerafdrukken mogen blijven<maar ze mogen geen takkies meer kauwen,dat dan weer wel.

      Comment


        #4
        Re: Cannabisboer moet niet naar gevangenis

        Wat een belachelijke "rechtsgang".
        Die vent hoort gewoon vast te zitten.
        ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

        Comment


          #5
          Re: Cannabisboer moet niet naar gevangenis

          @QnQ: Waarom moet hij wel vastzitten en jij niet?

          Comment


            #6
            Re: Cannabisboer moet niet naar gevangenis

            us kwamen ze met stekken aanzetten?

            Comment


              #7
              Ge kijkt mar, dan kande altijd nog mar zien.

              Comment


                #8
                Re: Cannabisboer moet niet naar gevangenis

                Dreejke: Ik stap er even overheen wat er in de wet staat. Ik richt me even op redelijkheid, en in alle redelijkheid is wiet een onschuldig plantje waar geen straf op zou moeten staan. Daar zijn we het over eens...

                Dus als een wietkweker geen straf krijgt, dan vind ik dat terecht, wat er ook in de wet staat - en als de praktijk en de wet niet met elkaar in overeenstemming zijn, dan moeten we in dit geval de wet wijzigen en niet de praktijk.
                Volgens mij zijn we het daar ook over eens...

                Dus wie of wat is er mee gediend als deze boer de bak in zou gaan?

                Comment


                  #9
                  Re: Cannabisboer moet niet naar gevangenis

                  Feit is dat de beste boer geen crimineel masterbrein is, maar deze straf is wel heel laag. Ik ken een voorbeeld van een gast die enkele jaren geleden geklikt was met 25 planten op ze zolder en die hebben ze toch maar mooi twee maanden in de jail gedraaid! Zeer dubbelzinnig beleid dus ook hier in VL.

                  Comment


                    #10

                    Comment


                      #11
                      Re: Cannabisboer moet niet naar gevangenis

                      Oorspronkelijk geplaatst door Blani View Post
                      @QnQ: Waarom moet hij wel vastzitten en jij niet?
                      ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                      Comment


                        #12
                        Re: Cannabisboer moet niet naar gevangenis

                        Uitzondering op de regel, meer niet.... de rest van de gepakte boeren en/of kwekers zullen gewoonweg hun straf uit moeten zitten.
                        Je kan met de huidige wetgeving ook niet echt spreken van een versoepeling in het opsporingsbeleid e.d., dus met zo'n vaart zal het vol zetten van akkers met wiet ook niet weer gaan.

                        Comment

                        Bezig...
                        X