Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Nederlanders tegen sluiten coffeeshops

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Nederlanders tegen sluiten coffeeshops

    Korting op 420shop
    Hallo iedereen,

    Dit heb ik net gevonden.

    http://www.ad.nl/binnenland/2758889/...ffeeshops.html

    #2
    Aan de enquete deden in totaal 1165 personen mee. Hieronder vindt u de meningen in percentages op de gestelde vragen:

    1. Vindt u dat er een einde aan het gedoogbeleid voor coffeeshops moet komen zoals CDA-leider Van Geel wil?
    Ja: 380 (32.6%), Nee: 777 (66.7%), Geen mening: 8 (0,7%)

    2. Gelooft u dat het sluiten van coffeeshops er voor zal zorgen dat er minder wordt geblowd?
    Ja: 291 (25%), Nee: 870 (74.7%), Geen mening: 4 (0,3%)

    3. Is het vrijgeven van de wietproductie een beter idee om de criminaliteit rond hennep en wiet te verminderen?
    Ja: 794 (68.2%), Nee: 368 (31.6%), Geen mening: 3 (0,2%)

    4. Blowt u zelf weleens?
    Ja: 387 (33.2%), Nee: 773 (66.4%), Geen mening: 5 (0,4%)

    5. Vindt u het goed dat burgemeesters coffeeshops sluiten wanneer er veel overlast is?
    Ja: 931 (79.9%), Nee: 231 (19.8%), Geen mening:

    6. Het CDA heeft met deze stellingname vooral een politiek doel; een echte oplossing voor de drugsproblemen is verbieden niet?
    Zeer mee eens: 572 (49.1%)
    Mee eens: 219 (18.8%)
    Neutraal: 110 (9.2%)
    Mee oneens: 113 (9.7%)
    Zeer mee oneens: 151 (13%)

    Lijkt me duidelijk dat het CDA slechts een beperkt deel van de bevolking aanspreekt, en gelukkig maar
    Veel gestelde vragen over het forum

    JOINTJEDRAAIEN.NL - Smoking Community
    420Shop.NL - Headshop / Seedshop : Korting voor leden van Jointjedraaien.nl

    Comment


      #3
      Las anders net onderstaand (verontrustend) nieuwsbericht :


      Criminoloog: coffeeshop in 2010 verleden tijd


      DEN HAAG (ANP) - Over twee jaar is er in Nederland geen coffeeshop meer. Dat voorspelt Henk van de Bunt, hoogleraar criminologie, in een interview met het blad VNG Magazine.

      Van de Bunt, verbonden aan de Erasmus Universitiet Rotterdam, denkt dat in 2010 een einde komt aan dit typisch Nederlands verschijnsel. Softdrugs zullen niet door het buitenland worden geaccepteerd, zegt hij. Door de criminalisering van de markt is het Nederlandse gedoogbeleid zijn geloofwaardigheid kwijt, is zijn standpunt.
      Bron : www.ziggo.nl



      Ik heb er een heel hard hoofd in.

      Ik ben net begonnen mijzelf te voorzien, maar ik voorspel veel ciminaliteit voor de toekomst als de shops sluiten.

      Ik persoonlijk heb ze niet nodig, ben principieel niet-shopbezoeker, koop zeg maar rechtstreeks in van de bron, maar voor de jeugd die dit niet kan ben ik bang dat deze met louche figuren in zee moet gaan om aan een rokertje te komen.
      Een dag zonder wiet kent Flip niet.

      Comment


        #4
        Als criminoloog zou hij moeten weten wat de gevolgen daarvan zijn, ik zie het eigenlijk niet gebeuren dat alle coffeeshops in 2010 moeten sluiten...
        Veel gestelde vragen over het forum

        JOINTJEDRAAIEN.NL - Smoking Community
        420Shop.NL - Headshop / Seedshop : Korting voor leden van Jointjedraaien.nl

        Comment


          #5
          Als je de reactie's leest in verschillende nederlandse kranten blijken de meningen van de "doorsnee" nederlander nogal uiteen te lopen, net zoals die van de verschillende burgemeesters. Net las ik dat de burgemeester van Eindhoven voorstander is van meer en kleinere coffeeshops.
          Een landelijke eensgezindheid blijkt er niet te bestaan.

          Comment


            #6

            Comment


              #7
              je kan het gewoon niet sluiten wat is Nederland zonder de bevaamde plant nu krijg je dus echt veel dealers op straat of 3 kwart nederland gaat nu aan de coke lol
              Schutto In tha house

              Comment


                #8

                Comment


                  #9
                  hoi,
                  Ik ben Belg,wonende in de west hoek, dat is ongeveer 1u30min rijden van de dichtsbijzijnde coffeeshop in terneuzen.Voor de sluiting van de check ging ik er regelmatig op bezoek om mn voorraad te hebben van 10gr zoveel rook ik niet eentje in de avond. Het gaan vond ik nog een gezellige boel ,soms moest ik wel lang wachten, hoe iedereen daar rustig stond te wachten er was steeds veel volk, ik heb daar nooit ruzie of andere vormen van agressie gezien of gehoord. Mijn mening is dat coffeshops moeten blijven. vroeger moest ik op straat gaan zoeken achter een zakje cannabis. De kwaliteit was meestal slecht voor het vele geld dat je moet betalen. Ik ben namalijk al met veel mensen in contact gekomen die je steeds maar dieper en dieper meetrekken in het wereldje van criminaliteit niet dat ik ging stelen of vechten ofzo maar waarschijnlijk omdat ikzelf dat niet wou, maar anderen hebben misschien de wil niet om te kunnen weerstaan. Sinds kort ben ik begonnen met mijn eigen kweekje. Mijn 2 plantjes super skunk hebben hun best gedaan, jammer genoeg kon ik niet lang genoeg wachten om hem te oogsten,mijn opbrengst was dus beperkt. Nu volg er een binnen kweek van weeral 2 plantjes. Jullie Nederlanders kunnen veel doen omdit tegen te gaan!!! probeer hier op dit forum iets te ondernemen. Steek de koppen samen, Als we eens samen onze gedachten uitwisselen en kijken wat we kunnen doen hier tegen.Wij rokers cannabis rokers worden gediscrimineerd, wij worden niet meer aanvaard in deze tijd. Niet-rokers waar blijf jullie respect voor ons. Onze toegeving(niet meer roken op openbare plaatsen, bussen, trein enzovoort) onze vorm van tonen van respect. Naar mijn mening begreep de helft van de rokers dat dit nodig was. maar waar is jullie respect naar ons toe. Wij moeten hen duidelijk maken dat iedereen recht heeft op praten. Niet alles wat je op rails zet loopt onmiddelijk vlot. de fouten die er zijn moet je op een redelijke manier oplossen toch iets ondernemen. Dit is een maatschappelijk probleem voor zowel roker als niet-rokers cannabis gebruiker of niet. Iedereen moet kunnen gehoord worden iedere partij. De politiek moet eens peilen naar hun volk en daar hun besluit op maken. Niet zomaar iemand die zijn radicale gedachten doordrijft die niet om hem heen kijkt aleen ik ik ik hoort wie enkele idieen heeft mag mij altijd helpen hier wil ik mijn stem voor laten horen want dit kan gewoon niet

                  Comment


                    #10

                    Comment

                    Bezig...
                    X