Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Paddo's verboden vanaf 1 December

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Paddo's verboden vanaf 1 December

    Korting op 420shop
    Paddo-verbod per 1 december
    Uitgegeven: 10 november 2008 19:27
    Laatst gewijzigd: 10 november 2008 22:10

    DEN HAAG - Het verbod op de verkoop van paddo's gaat 1 december in. Een ingewijde bevestigde maandag een bericht van die strekking van de NOS.



    De Tweede Kamer drong aan op een verbod na de dood van een 17-jarig Frans meisje, dat na het eten van de paddestoelen van een brug in Amsterdam sprong. De smartshops reageerden verbijsterd toen het kabinet deze wens honoreerde.
    Problemen na het gebruik van de paddestoelen zouden zich volgens de handel vooral onder buitenlandse toeristen in Amsterdam voordoen. Deze zouden met een betere regulering en controle gemakkelijk de kop in te drukken zijn.
    Minster Ab Klink (Volksgezondheid) was niet onder de indruk van de argumenten. Hij hield vast aan het verbod omdat de effecten van de drug door hun onvoorspelbaarheid gevaar zouden kunnen opleveren.

    Schadeclaim
    Producenten en handelaren van paddo's kondigden eerder al aan een schadeclaim tegen de overheid te willen indienen na het paddoverbod.
    Brancheorganisatie Vereniging Landelijk Overleg Smartshops (VLOS) is gevraagd om de schade in kaart te brengen. De paddohandelaren vrezen dat honderden mensen in de branche hun baan zullen verliezen.

    bron: http://www.nu.nl/news/1832885/11/Pad...8video%29.html
    ~~~~~~~
    De verkoop was al verboden, maar sinds 1 december is ook het bezit van paddo's verboden.
    [B][URL="https://420shop.nl"][COLOR=#008000][B]420Shop.NL: uw head- & seedshop!

    #2
    Wel triest dat ze het doorzetten, jammer van dat meisje dat van de brug af sprong, ze had gedronken en was nog geen 18, ik vind dat die vrienden eerder verantwoordelijk zijn voor haar dood! Een incident word gelijk doorgerekend aan het hele land

    Ik ga voor 1 december een paar doosjes halen nou het nog kan
    was sowieso al van plan weer een keer te trippen maar ik doe het liever in de zomer eigenlijk, Nu word het waarschijnlijk met sinterklaas Hopelijk gaat het nog sneeuwen! lijkt me geweldig als je van de kaart bent... Sneeuballen gevecht!!!
    Veel gestelde vragen over het forum

    JOINTJEDRAAIEN.NL - Smoking Community
    420Shop.NL - Headshop / Seedshop : Korting voor leden van Jointjedraaien.nl

    Comment


      #3
      Last edited by greenpassion; 11 November 2008, 15:10.

      Comment


        #4

        Comment


          #5
          lijkt me een strak plan!!! ik doe ook een paddokitje mee

          Comment


            #6
            ja heb ik ook al aan zitten denken maar gaan ze de verkoop van sporen ook niet verbieden? alle ik weet totaal niet zoveel over paddo's kweken maar je hebt toch iets nodig dat de schimmel doet ontstaan? pff kbenner echt van aangedaan. it was my way to escape reality from time to time...

            Comment


              #7
              dat stomme wijf door haar is dit alles gebeurt Het staat er met GROTE LETTERS OP gebruik geen alcohol bij dit product
              en wat doet mevrouw huppa alcohol echt hoor daar kan ik zoo slecht tegen
              Schutto In tha house

              Comment


                #8
                Oorspronkelijk geplaatst door greenpassion View Post
                ja heb ik ook al aan zitten denken maar gaan ze de verkoop van sporen ook niet verbieden? alle ik weet totaal niet zoveel over paddo's kweken maar je hebt toch iets nodig dat de schimmel doet ontstaan? pff kbenner echt van aangedaan. it was my way to escape reality from time to time...

                Comment


                  #9
                  Denk dat ik ook maar eens een setje ga kopen.

                  Jammer van het verbod. Het gebruik van paddo's is ongevaarlijk, zo lang je je maar aan een aantal "spelregels" houdt. Helaas is er een klein groepje mensen dat de kracht van de natuur onderschat en haar misbruikt, en het daarmee verpest voor de rest.
                  Last edited by Flip Hasjkip; 11 November 2008, 23:55.
                  Een dag zonder wiet kent Flip niet.

                  Comment


                    #10
                    @ cannaboy thanks, really!!! ga ik zeker proberen. blijven ze deze wel verkopen? is dit moeilijk??? hoe gaan de jouwe inmiddels??

                    peace

                    Comment


                      #11
                      Last edited by Jointjedraaien; 19 March 2009, 11:13.

                      Comment


                        #12
                        succes met je kweekje
                        ja idd na wat opzoeken las ik dat ook de growkits moeten verdwijnen.
                        pff kan het nog altijd niet geloven...
                        30 november gaan heel wat mensen zweven denk ik

                        Comment


                          #13
                          oke wat ik voorstel is massaal zelf kweken je hoeft niet direct een kweekset te kopen.
                          ik heb een hele uitleg gekregen van een ex-lid LEFFE (de meeste hier kennen hem wel) als je wilt weten hoe het met zijn black jack is afgelopen stuur maar een pm
                          hier gaan we dan:
                          eerst het begin moet je sporen voor kopen:

                          zo kweek je paddo's:

                          Je pakt een confituurpot(zorg dat deze gestereliseerd is) en maakt 4 gaatjes in het deksel. Je vult de confituurpot met rogge en water. Je draait het deksel erop en zorgt ervoor dat er watjes in de gaatjes zitten. Zilverfolie overdoen en zien dat de watjes vrijkomen via een gaatje.
                          Dat doe je 2uur in de snelkookpan op 15psi, het substraat is nu steriel.
                          Wacht tot het afgekoeld is en haal je sporenspuit boven.
                          Houdt vuur onder je naald tot zij oplicht van warmte.Laat de naald afkoelen en prik nu in alle 4 gaatjes je spuit, en spuit maar zoveel tot je vloeistof ziet vloeien. (langs de buitenkant)
                          dan deze pot laten afkoelen en eens goed schudden en op een donkere plaats zetten met een temp van 25-30graden.
                          als je af en toe gaat schudden gaat het mycelium zich sneller verspreiden.

                          als het volledig gekoloniseerd is, is die confituurpot uw "spawn"dat ga je gebruiken om op uw substraat te verspreiden
                          STeriliseer of pasteuriseer nu stro.
                          maak ook een nieuwe confituurpot klaar met steriele rogge en gooi daar een beetje van je vorige spawning in.
                          Vul een filterzak met stro en kook dat 2uur op 15psi.
                          Nu ga je een afsluitbaar bakje van ongeveer 20x15x8 vullen met een laagje stro, laagje spawning, laagje stro, laagje spawning.

                          je brengt een casinglaag aan van minstens een halve cm! maximum 1cm
                          (casinglaag van bv: 5 delen vermiculiet en 1,5 deel vermiculiet)

                          Als er iets lijkend op een witte schimmel door de casinglaag heen komt mag je je casing blootstellen aan lucht
                          Zorg dat alles steriel is dus doe er bv een filterzak over

                          spray een beetje water en doe ook een scheutje water onderaan je casing in de filterzak
                          Flapper dagelijks met je zak en zorg dat er condens op de wanden van je zak staat. Dat zijn goede tekens.
                          Na korte periode oogst je paddo's


                          nu om te klonen:

                          je hebdt paddo's nu je eigen paddo's nog in leven. nu snijdt je met een steriel mesje en steriele handschoen een stukje van je paddo zijn stam. en gooi je dit stukje paddostam op agar agar en na tijd verspreid da haar mycelium op het agar agar dat stukje agar met mycelium kan je dus gebruiken om op rogge te gooien ipv een sporenspuit ofzo.
                          ipv dan de sporen in de roggepot te spuiten, gooie je gewoon een stukje mycelium erin dat groeide op dat agar.

                          zo doe je het dus. dit is een van de simpelstemanieren maar wel effectief!

                          grtz en special thanks to LEFFE! (die alles leerde van buizerd )



                          Last edited by laurens_enzu; 14 November 2008, 23:15.

                          Comment


                            #14
                            Iedereen massaal aan de paddo's

                            *offtopic* Je weet ook waarom hij EX-LID is hoop ik?
                            Veel gestelde vragen over het forum

                            JOINTJEDRAAIEN.NL - Smoking Community
                            420Shop.NL - Headshop / Seedshop : Korting voor leden van Jointjedraaien.nl

                            Comment


                              #15
                              ja ik heb zijn uitlatingen gelezen maar ik weet ook dat hj op die moment zat was maar ik vondt hem ook wel weer een zeer goede aanwinst voor info.
                              grtz

                              ps: nog een link met meer informatie: http://www.fsre.nl/index.php?option=...=147&Itemid=51

                              Comment

                              Bezig...
                              X