Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Fijnaut: Nederlands drugsbeleid niet vol te houden

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Fijnaut: Nederlands drugsbeleid niet vol te houden

    Korting op 420shop
    www.ziggo.nl
    Een dag zonder wiet kent Flip niet.

    #2
    tsja, de moed zakt me in mijn schoenen als ik dit lees. Volgens mij is het een uitgemaakte zaak in Nederland en hebben de mensen die het voor het zeggen hebben hun keuzen al gemaakt. De coffeeshops zullen verdwijnen als het aan hen ligt.

    Ik neem aan dat Fijnaut lid is van het CDA of Christenunie?

    Stem allemaal in godsnaam links als het weer verkiezingen zijn! Hoe linkser hoe meer voorstander van het gedoogbeleid.

    Comment


      #3
      mijn moed zit ook al aardig laag. Bah dit klinkt niet goed. Natuurlijk ben ik pro wiet maar iedereen ziet toch wel dat het dan niet goed komt... nou ja niet iedereen dus.

      Ik weet wel dat als het zover is ik tijdig veel reservelampen, filters en travo's aanschaf want de growshops zullen dan ook sluiten.

      Ik hang al stevig aan de linkerkant Micks!

      Comment


        #4
        draagvlak

        Er is geen draagvlak voor de sluiting van de coffeeshops. Om dat draagvlak te maken begin je met een paar hoogleraren te laten verklaren dat het niet anders kan. En dan steek je je hand op voor geld naar Europa om een superflikkenbureau op te richten. De hoogleraren spelen een rondje blufpoker en wassen tegelijk hun handen in onschuld: zij weten dat het risico op slachtoffers zonder de coffeeshops gaat stijgen, maar leggen de verantwoordelijkheid daarvoor helemaal bij de gebruikers. De gebruiker moet zelf maar weten of hij zich wil blootstellen aan de gevaren van de gitzwarte markt. Iedereen weet dat druggebruik gevaarlijk is. Fijnaut en De Ruyver besluiten hieruit dat je ongegeneerd het risico op gezondheidsproblemen bij honderduizenden gebruikers mag verhogen, want ze staan toch aan de andere kant van de wet en verdienen het behandeld te worden als uitschot en aanzien als 'collateral damage'. Om ethisch helemaal in orde te zijn moeten ze m.i. wel eerst elke gebruiker identificeren en per aangetekend schrijven op de hoogte brengen van de risico's van de gitzwarte markt. In dat schrijven kunnen ze de gebruikers dan misschien ook attent maken op de mogelijkheden van de cannabisrichtlijn en de uitspraak in beroep voor Trekt Uw Plant vzw. (http://www.trektuwplant.be/csc/VRIJS...TREKT-UW-PLANT). Slimme gebruikers beginnen een cannabisclub en zorgen voor de eigen gezondheid. Trekt Uw Plant ... uit zelfverdediging.

        Comment


          #5
          siddharta, je hebt een goed punt: ik heb het vermoeden dat wat je zegt de strategie is hier in Nederland. Het punt is echter dat wanneer het gedoogbeleid wordt ingetrokken er ook geen wet is die een cannabisclus als Trekt Uw Plant beschermt.

          Wat je zegt roept vraagtekens bij mij op als het gaat om het lot van mensen aan de andere kant van de wet. Het is in een verzorgingsstaat als Nederland (en Belgie) toch niet in te denken dat zo'n situatie kan ontstaan?

          Greetz,
          Micks

          Comment


            #6
            Om te beginnen kies je al criminologen ipv sociologen om de studie op te maken ... Vrijwillig oogkleppen opzetten om gefocused te blijven, is een beproefde neocon-tactiek.
            Het is een toepassing van het 'Ignorance is strength'-principe. Ze doen tamelijk losjes over de gevolgen voor de gewone gebruiker en coffeeshopbezoeker, maar misschien is dat bluf. Ik heb nog geen citaten uit hun onderzoek gehoord waaruit blijkt dat ze de risico's voor de grote groep gebruikers in rekening hebben gebracht.

            Comment


              #7
              http://www.telegraaf.nl/binnenland/2...__.html?p=36,1
              Een dag zonder wiet kent Flip niet.

              Comment


                #8
                Oorspronkelijk geplaatst door ijscoman1 View Post
                Ik weet wel dat als het zover is ik tijdig veel reservelampen, filters en travo's aanschaf want de growshops zullen dan ook sluiten.
                Denk je dat die ook gaan volgen? Want das weer een stap verder maar wel een hele logische denk ik ook wel. Iedereen dus tijdig een voorraad inslaan!

                Comment


                  #9
                  Ik dacht wel dat daar dan ook sprake van was mocht het zover komen, maar bij nader inzien valt het misschien allemaal wel mee. Iedere niet-blower die ik naar hun mening vraag over het sluiten van de shops, zijn het er niet mee eens al was het vanwege de "controle". Er zijn ook genoeg burgemeesters, ministers en wethouders die vinden dat koffieshops moeten blijven. Tegenstanders laten nu even plotsling van zich horen en laten de mensen denken dat iedereen ineens tegen is maar het zal vast overwaaien.

                  En dan las ik laatst ook nog dat ze in sommige plaatsen legaal wiet willen gaan kweken zoals oa. Drachten om grote telers te ontmoedigen maar dat is er nog lang niet door. Wel vreemd toch

                  De overheid zag ook wel met het paddoverbod (nou ja verbod) dat er massaal kweeksetjes ingeslagen werden, dit zal bij een shopverbod ook gebeuren.

                  Greetzz

                  Comment

                  Bezig...
                  X