Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Front tegen wietpas: aftrap in Maastricht!!

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Front tegen wietpas: aftrap in Maastricht!!

    Korting op 420shop
    De Maastrichtse coffeeshouder en VOCM-voorzitter Marc Josemans organiseert op die dag een bijeenkomst voor de linkse partijen, zodat deze hun visie op het huidige beleid, en hun plannen voor de toekomst van de coffeeshops kunnen uitleggen. Tegelijkertijd is de aftrap van het front tegen de wietpas en dus komt de tourbus waar de aktiegroep Nederland mee rond gaat rijden naar Maastricht.

    Geef het door aan iedereen, en zeker ook in Belgie en Duitsland want ook zij zijn van harte welkom om de regering te laten zien wat er nu mis is en wat er moet gebeuren...niet alleen welkom maar keihard nodig willen
    we zegevieren.

    18 AUGUSTUS 2012 !!!!!


    http://maastricht.dichtbij.nl/regio/...art-maastricht

    #2
    Re: Front tegen wietpas: aftrap in Maastricht!!

    Geef het door!
    Wietpas in ruil voor je zuurverdiende spaarcentjes waarmee we allemaal zielige mensen van heinde en verre gaan verzorgen in en rond ons o zo lege Nederland..

    Comment


      #3
      Re: Front tegen wietpas: aftrap in Maastricht!!

      Roemer, SP dus, heeft er 8 jaar over gedaan om zijn havo-diploma te halen. Ik verdenk hem er dus echt niet van een redelijke intelligentie te bezitten. Iemand met zo'n bescheiden opleiding kan Nederland echt niet uit het economisch moeras helpen. Onlangs werd hij geinterviewd door Frits Wester. Om de zorg betaalbaar te houden moest er volgens Roemer bezuinigd worden op defensie. Toen Wester aandroeg, dat al hef je defensie compleet op, dan kun van deze besparing maar 6 weken zorg betalen, zei Roemer dat hij de cijfers niet kende. In mijn ogen is die man een dwaas en hij zal dat in mijn ogen altijd blijven. Wat kan zo'n man uitrichten tegen een multi-national? Ik geef slechts een klein voorbeeld: Ikea Liechtenstein draagt de merknaam Ikea over aan een daartoe opgerichte dochter maatschappij in Nederland voor 9 miljard tegen schuldigerkenning van de koopsom. Dus de Nederlandse dochter moet ongeveer 450 miljoen rente gaan betalen aan het hoofdkantoor -een kostenpost dus- en mag jaarlijks 900 miljoen afschrijven op de aangekochte merknaam Ikea. Dus er verhuizen 1350 miljoen jaarlijkse toekomstige verliezen naar Nederland, die mogen worden verrekend met alle winsten die Ikea in Nederland met zijn vestigingen behaalt. Wedden dat dit minder is dan de ruling (winstafspraak) die Ikea had afgesloten? Ikea hoefde namelijk maar winstbelasting af te dragen over 1 % van de omzet.

      Comment


        #4
        Re: Front tegen wietpas: aftrap in Maastricht!!

        hey extreme was jij niet retired?
        Poepzak 2015 - Amnesia, AK47, Red Purps, Auto Bubble & Sweet Mango Autoflower

        Comment


          #5
          Re: Front tegen wietpas: aftrap in Maastricht!!

          Sow Xtreme das een boeiend verhaal. Ik snap alleen geen reet van dat ikea stuk. Zal wel aan mn LTS liggen. Voor politiek heb je intelligentie nodig maar om politicus te zijn voldoet een vlotte babbel, wat charisma en een goeie spindoctor. Persoonlijk vind ik een eerste kabinet Roemer net zo eng als een tweede kabinet Rutte. Maar dan om verschillende redenen. In dit geval toch mooi dat ze hun nek proberen uit te steken voor vaak apolitieke blowers. Of ze waarmaken wat ze nou lopen te verkondigen is bij alle partijen afwachten zoals gewoonlijk.
          Last edited by JiMBR0wsKi; 14 August 2012, 23:46.

          Comment


            #6
            Re: Front tegen wietpas: aftrap in Maastricht!!

            Politici scheppen oplossingen voor problemen die er niet zijn. Kijk maar naar de dwaze cannabiswetgeving, openstellen van winkels op zondag of ambtenaren die op principiele gronden geen huwelijk willen afsluiten. Over al die flauwe kul ligt geen Nederlander wakker.
            En verder bagatelliseren politici echte problemen. Hoor je Rutte nog zeggen: er gaat geen cent naar Griekenland of JanKees de Jager: we krijgen alle geld met rente terug. Of het stelselmatig weigeren om een kostenplaatje te koppelen aan de in jurken en lappen gewikkelde allochtone analfabeten.
            Ik zou gewoonweg zeggen: doe verdomme niet zo moeilijk Nederlandse politici. Luister naar de kiezer: dat zijn pas echte signalen uit de samenleving en haak in op de aangedragen problemen.
            Er zijn ongeveer een half miljoen min of meer regelmatige blowers. Laat die lieden toch in hun tuin of binnenshuis 5 plantjes kweken. De vrijkomende mankracht van de politie stoppen we in echte problemen. De bijstandsmoeder, bij wie van een van de kinderen een fiets is gejat, is veel blijer met een terugbezorgde fiets, dan in de krant te vernemen dat er ergens in een buurtgemeente een miniplantage is opgerold.
            Laat de winkelier die op zondag zo nodig zijn winkel open wil stellen zijn gang gaan.
            Laat de weigerambtenaar , die tegen het homohuwelijk is zijn principes houden. Er is toch wel binnen een gemeentelijk apparaat een ambtenaar te vinden die wel homohuwelijken wil afsluiten.
            Wanneer treden er een paar politici naar voren in een boetekleed? Gewoon zeggen sorry Nederlanders, 69 % wilde geen EU en geen euro, maar we dachten alles beter te weten. Echter, beste kiezers, Jan met de Pet, Jan Modaal en Henk en Ingrid dus, jullie hadden gewoon gelijk. We moeten uit de EU ook al kost dat ons 500 miljard. Dan maar 10 jaar zuinig zijn en op een houtje bijten. Dan denk ik dat de politiek meer empathie krijgt dan thans. Ik heb de indruk dat de gemiddelde Nederlander een politicus als een teringlijer en leugenaar bestempelt, die uitsluitend op zijn eigen voordeel uit is, zoals een goedbetaald baantje bij de EU. Gewoon van ike, ikke ikke en de rest kan stikke.
            Last edited by Xtreme; 15 August 2012, 14:12.

            Comment


              #7
              Re: Front tegen wietpas: aftrap in Maastricht!!

              Het is heel simpel. Wint de SP niet de komende verkiezingen krijgen we een 2e kabinet Rutte. Een andere keuze is er simpelweg niet want deze 2 partijen hebben een voorsprong op de rest die niet echt ingehaald gaat worden. Dan is het uiteindelijk gewoon dat als Roemer wint de shops om de tafel kunnen en dat als Rutte wint de shops 1 voor 1 moeten sluiten, straathandel gouden tijden krijgt, veiligheid op straat naar een dieptepunt gaat en je zeker nooit gewoon lekker je plantje op balkon kan laten groeien. Het is of/of en als blower/cannabisliefhebber moet de keuze dan niet moeilijk zijn.

              Comment


                #8
                Re: Front tegen wietpas: aftrap in Maastricht!!

                Wat er volgens mij aan schort, cannamarie, is dat de politiek vergeven is van populisme, opportunisme en idealisme. Maar met deze intenties kan een gemiddeld gezin zijn huishoudportemonnee niet beheren. Een gemiddelde huisvrouw of huisman weet dat je geen 11 cent kunt uitgeven als je maar een dubbeltje op zak hebt. Een gemiddelde Nederlander weet ook donders goed dat hij zijn buurvrouw, die een gat in haar hand heeft geen geld moet uitlenen, want dat zie je niet terug. En dat gezonde boerenverstand beschouw ik als pragmatisme. Het zal me overigens worst zijn dat de coffeeshops gesloten worden: het is klote voor die ondernemers en ergens vind ik het ook jammer dat ik in een plaats waar ik niet vaak kom in een leuke shop geen voorgedraaide joint meer mag roken. Maar toen wiet streng verboden was, kon ik toch tegen veel schappelijker prijzen dan thans wiet kopen. Sterker nog, ik verkocht het zelf: rode libanon kocht ik in voor 250 gulden per ons en ik verkocht het door voor 3 gram voor 10 gulden.

                Comment


                  #9
                  Re: Front tegen wietpas: aftrap in Maastricht!!

                  Oorspronkelijk geplaatst door JiMBR0wsKi View Post
                  Sow Xtreme das een boeiend verhaal. Ik snap alleen geen reet van dat ikea stuk. Zal wel aan mn LTS liggen. Voor politiek heb je intelligentie nodig maar om politicus te zijn voldoet een vlotte babbel, wat charisma en een goeie spindoctor. Persoonlijk vind ik een eerste kabinet Roemer net zo eng als een tweede kabinet Rutte. Maar dan om verschillende redenen. In dit geval toch mooi dat ze hun nek proberen uit te steken voor vaak apolitieke blowers. Of ze waarmaken wat ze nou lopen te verkondigen is bij alle partijen afwachten zoals gewoonlijk.
                  In internationale verhoudingen maken multi-nationals winstafspraken met het land waar hulpactiviteiten binnen concernverband plaats vinden. Dat worden rulings genoemd. Dat is gewoon faciliteren van geld- of goederenstromen. Veel bekende bands (waaronder The Rolling Stones en de Beatles) laten hun inkomsten uit songrechten bijvoorbeeld via Nederland lopen, terwijl de winst off-shore gemaakt wordt. Voor dit faciliteren, dat ook voor de desbetreffende band profijtelijk is, vraagt Nederland dan bijvoorbeeld een vergoeding van 1 % van de geldstroom in de vorm van kapitaalsbelasting voor informele middelijke kapitaalsstortingen.
                  Last edited by Xtreme; 15 August 2012, 15:01.

                  Comment


                    #10
                    Re: Front tegen wietpas: aftrap in Maastricht!!

                    Het gevolg van een 2e rechts kabinet is ook voor de thuiskweker niet goed al heeft ie maar 5 planten. De regels gaan al strenger worden tot ze het voor iedereen bijna onmogelijk gemaakt hebben. Ben jij straks in bezit van wiet maar heb je geen wietpas dan heb je op straat gekocht of ze vinden bij jou thuis je plantje. Als ze van dat bezit dus problemen gaan maken door de wet weer eens aan te passen hebben we echt de poppen aan het dansen en is iedere blower die geen registratie wil gewoon een drugscrimineel.. en niet een gewone maar een veelpleger. Ik bedank daarvoor. Ik stem SP.

                    Comment


                      #11
                      Re: Front tegen wietpas: aftrap in Maastricht!!

                      Volgens mij blaas je het probleem op cannamarie. Stel, er wordt bij mij thuis 30 gram wiet gevonden en in beslag genomen. Dan heb ik echt binnen het halve uur weer 30 gram in huis hoor en daar hoef ik mijn portemonnee niet eens voor open te trekken. Mijn vrouw en ik gebruiken gezamenlijk ongeveer 750 gram wiet per jaar. En die 750 gram heb ik permanent -op een veilge plaats- voorhanden. Ik ben zeker niet superslim, maar wel slim genoeg om een voorraadje op te bouwen. Anderen kunnen dat toch ook? Wellicht denk ik te elementair, maar ik houd me altijd voor: als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan.

                      Comment


                        #12
                        Re: Front tegen wietpas: aftrap in Maastricht!!

                        Straathandel rocks!

                        Hoef je niet meer naar de shop, de shop komt langs de deur..

                        Kijk, begrijp je standpunt maar dat is dan ook n standpunt vanuit iemand die belang heeft bij een goede financiele positie vd shop. Voor ons is de shop denk ik meer een chille plek om n babbeltje te maken en n koffie te doen dan dat we ons er van afhankelijk voelen, het is immers een hobbykwekersforum.
                        Wij roken betere shit voor max 50ct de gram, we zijn namelijk veelal gestart omdat de shopkwaliteit zo laag en de prijs veel te hoog ligt, dus weinigen hier leven met je mee schat ik zo in..

                        Kweken mag sowiezo niet, dus de druk zijn we al gewend en daarmee hebben we de gelegenheid dat als we ons al druk zouden maken om iets dan liever om zaken die er echt toe doen, zoals uitvreters, bonussen, soepjurken, accijns, EU, de algehele betutteling en zo nog tal van andere dingen die ons maar door de strot gestampt wordt..
                        Mn plantje kweek ik toch wel maar aan dat soort waanzin kan ik zelf weinig veranderen op zelf ook n uitvretert worden na dan..

                        Verder geloof ik helemaal niet meer zo in dat wietpasverhaal, dat loopt spaak zo gauw de grote weggegeven steden aan de beurt komen, alwaar MO de scepter zwaait.

                        Vergis je niet, sta aan dezelfde kant alleen wel met open vizier en boerenverstand aan mn zijde.

                        Doe je niks an!

                        M'n boerenverstand zegt me overigens ook dat het zo zachtjes aan tijd wordt om dit
                        z(st)inkende schip wat de randstad heet maar weer s te gaan verlaten daar ik de komende jaren nou niet echt een gezellige boel verwacht..
                        Last edited by fl13r3flu1t3r; 15 August 2012, 15:31.

                        Comment


                          #13
                          Re: Front tegen wietpas: aftrap in Maastricht!!

                          Wiet roken is een stukje levensstijl, die gewoon tussen de oren zit. Hoe aan deze stijl invulling te geven is strikt persoonlijk. Bij ons thuis wordt er voor tienen 's-avonds niet geblowd. Dat is nu eenmaal onze keuze. Maar hoe kun je het in godsnaam als politicus in je hoofd halen dat je met wetgeving de levensstijl van een half miljoen Nederlanders kunt veranderen. In de Middeleeuwen zeiden ze: dat is de Moriaan gewassen. Destijds wisten ze dat ze van een neger geen blanke konden maken. En we kunnen van een moslimfundamentalist, die in een soepjurk rondloopt en niet kan lezen of schrijven en dat ook niet wil leren ook geen geintegreerde Nederlander maken. Een wietroker stopt pas met blowen op het moment dat die dat zelf wil. Het zelfde geldt overigens voor te hard rijden: als ik in de nacht op een verlaten weg wordt geklokt met 170 km dan moet ik toch ook niet zeiken als daar een bekeuring op volgt.
                          Last edited by Xtreme; 15 August 2012, 17:21.

                          Comment


                            #14
                            Re: Front tegen wietpas: aftrap in Maastricht!!

                            Xtreme je bent echt een dwaas.....

                            jij kijkt niet verder dan het woordje,Softdrugs,en Gedoogbeleid.

                            typisch weer zoon dwaas,wat zouw stemmen,zonder verder te kijken dan dat,je pensioen en alles en het behouden van je baan is zeker van onbelang.
                            en betalingen,wat alsmaar duurder worden,en de zorg.

                            de problemen bij blowers liggen vaak,dat het niet meer als genot word gebruikt,maar als verslaving en het toedringen zoals een sigaret,en kom niet aan wiet is niet verslavend aub...
                            velen worden lam en sloom en gaan een chill moment opbouwen (dus luierigheid).
                            wat doen alchol verslaafde mensen? juist
                            begrijp je me.



                            of ben je een uitkerings trekker die niet wil werken,dan heb je geen recht van spreken, die word je toch al door de overheid betaalt dat jointje van je dan.
                            tenzij je echt iets hebt etc,of gewoon werkt voor je centjes neem ik bovenstaande woorden terug.

                            goede nacht nog extreme
                            Last edited by stafford; 17 August 2012, 05:27.

                            Comment


                              #15
                              Re: Front tegen wietpas: aftrap in Maastricht!!

                              Volgens mij kijk ik wel degelijk verder dan het gedoogbeleid. In diverse topics heb ik aangegeven dat het standpunt van de politieke partijen hierover voor mij van ondergeschikt belang is. De standpunten over "Europa" en die op sociaal-economisch gebied vind ik van veel grotere betekenis. Het graaien door de overheid en andere werkgevers en hun sociale partners in de pensioenpotten-Wim Kok boorde het ABP bij de verzelfstandiging ongeveer 15 miljard door de neus- heb ik eveneens ooit aan de orde gesteld.

                              En of wiet verslavend is of niet: inmiddels doet de mening opgang, dat wiet kan leiden tot psychische afhankelijkheid. Ik zal de laatste zijn om dat te weerspreken. Ik vind het overigens lastig om het begrip verslaving nader te definieren. Ik vind het bijvoorbeeld ongezond om 's-morgens al te blowen. Anderen denken daar wellicht anders over. Dat ik zelf nooit voor 22.00 uur blow is gewoon een beperking die ik mij opleg: meestentijds werk ik tot ongeveer die tijd en vaak ook nog in de weekends. Inderdaad, ik blow dagelijks: het kan dus best zo zijn dat anderen vinden dat ik hierdoor verslaafd ben. Zolang deze levensstijl niet leidt tot materiele of immateriele schade kan ik met mijn verslaving best leven.

                              En wat "mijn uitkering" betreft: ik exploiteer al meer dan 30 jaar een zelfstandige onderneming op het gebied van belasting- en bestuursrecht en ben van plan om na het bereiken van de 65-jarige leeftijd nog minimaal 5 jaar door te werken. Gelukkig wordt je standpunt -wat dat ook waard mag zijn- dat ik een dwaas ben, niet door een ieder gedeeld.

                              Trouwens als je gebrekkige zinsopbouw en je abominabele spelling een weerspiegeling vormen van je geestelijke bereik en of je genoten opleiding dan heeft de dwaas Xtreme veel medelijden met Stafford. Overigens vind ik je uiterst komisch, want je biedt me de gelegenheid om mijn lijfspreuk op je los te laten: "Wat geeft een adelaar om het gebalk van een ezel".
                              Last edited by Xtreme; 18 August 2012, 18:13.

                              Comment

                              Bezig...
                              X