Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Steeds meer lokale cannabisinitiatieven in Nederland (positief voor ons allen)

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Steeds meer lokale cannabisinitiatieven in Nederland (positief voor ons allen)

    Korting op 420shop
    Steeds meer lokale cannabisinitiatieven in Nederland

    posted by Martijn on September 21st 2013
    Nu vaker blijkt dat het nieuwe cannabisbeleid van de Nederlandse regering niet functioneert, lijken steeds meer lokale overheden het heft in eigen hand te nemen. Dit tot groot ongenoegen van de waakhond van het beleid, de Minister van Veiligheid en Justitie, Ivo Opstelten. Volgt Nederland hier het Amerikaanse model?
    In 1996 was California de eerste staat in de Verenigde Staten waar medicinale cannabis legaal werd. Een historisch moment, want het mag bekend zijn dat de VS een belangrijke rol speelt in het wereldwijde verbod op cannabis en de algehele War on Drugs. Het bleef niet bij deze ene staat; de afgelopen jaren legaliseerden maar liefst 20 van de 50 staten medicinale marihuana en 2 daarvan, Colorado en Washington, hebben recentelijk zelfs het recreatieve gebruik gedecriminaliseerd. De overkoepelende overheid van de VS is het hier echter nooit mee eens geweest. Volgens de federale wetgeving staat cannabis op de lijst van verboden middelen en de Drug Enforcement Administration (DEA) moet erop toezien dat burgers de drugswetgeving niet overtreden.
    Lokale ongehoorzaamheid

    De Utrechtse wethouder Victor Everhardt wil spoedig een Cannabis Social Club in zijn stad.

    Dit zorgde jarenlang voor frictie tussen lokale overheden, de staten in dit geval, en de overkoepelde overheid. De ongehoorzaamheid van de staten en het duidelijke signaal dat hiermee wordt gegeven werpt echter zijn vruchten af. Op donderdag 29 augustus 2013 kwam de regering van de Verenigde Staten met een belangrijke mededeling: de federale overheid laat Washington en Colorado hun gang gaan in het legaliseren van cannabis, mits deze staten zich aan een aantal regels houden. Een historische doorbraak.
    Ondertussen legt het ooit zo liberale Nederland haar revolutionaire cannabisbeleid langzaam maar zeker aan banden, gek genoeg onder het bewind van een liberale partij. Lees hier en hier voortgangsbrief met concrete plannen.
    Utrechts experiment

    Bureau Medicinale Cannabis een door Bedrocan geproduceerde cannabissoort krijgen die bij hen psychotische klachten, angst en slapeloosheid laat afnemen in plaats van versterkt, door lagere percentages THC en hogere percentages CBD.
    Opstelten buitenspel?

    Artikel 8Haarlems coffeeshop keurmerk

    Tot slot

    Sensi Seeds is blij dat een overheidsorgaan, de gemeente Utrecht in dit geval, het verschil tussen diverse cannabissoorten erkent, met name het verschil tussen THC en CBD, en die kennis zelfs toegepast in haar projecten. Meer aandacht voor verschillende cannabissoorten en hun uiteenlopende werking is iets dat Sensi Seeds meer dan toejuicht. Tevens steunt het bedrijf alle initiatieven die bijdragen aan de normalisering van de plant. Sensi Seeds zal de ontwikkelingen in Utrecht en het nieuws omtrent het keurmerk blijven volgen.

    #2
    Re: Steeds meer lokale cannabisinitiatieven in Nederland (positief voor ons allen)

    Opstelten kijkt een beetje zuur... mooi!!
    Ik steun de ongehoorzaamheid
    .

    Comment


      #3
      Re: Steeds meer lokale cannabisinitiatieven in Nederland (positief voor ons allen)

      geweldig he vale, zouw het tij dan toch keren eindelijk, en zouden we nou toch nog op 1 dag het allemaal hopelijk meemaken?
      stiekem hoop ik van wel

      Comment


        #4
        Re: Steeds meer lokale cannabisinitiatieven in Nederland (positief voor ons allen)

        Zekers staff.
        Van ganser harte hoop ik dat we gewoon kweken kunnen zonder zorgen (of iets minder zorgen).... als de USA, het grote voorbeeld en de voorvechter tegen drugs overstag gaat, moet de Nederlandse regering, zoals een goed kontkruipende bondgenoot betaamt, gewoon toegeven en het toelaten!
        Ik verwelkom die dag!!!

        Comment


          #5
          Re: Steeds meer lokale cannabisinitiatieven in Nederland (positief voor ons allen)

          ik ook en als die dag er is, hoop ik dat het me werk kan woorden, dan werk ik wel zonder 1 keer klagen tot me 67e door haha

          Comment

          Bezig...
          X