Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Johan van Laarhoven krijgt 20 jaar cel in Thailand (stelling)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Johan van Laarhoven krijgt 20 jaar cel in Thailand (stelling)

    Korting op 420shop
    Stem even in de stelling: De voormalige coffeeshophouder Johan van Laarhoven is veel te zwaar gestraft in Thailand

    http://www.bd.nl/regio/tilburg-e-o/t...ling-1.5424281

    Mee eens 62%
    Niet mee eens 38%
    Totaal: 246 stemmen

    De Bredase hoofdofficier van justitie Charles van de Voort noemt het Thaise vonnis 'volstrekt begrijpelijk'. "Elk land heeft zijn eigen strafrechtelijke regels en merites en of die in deze zaak een te zware straf hebben opgeleverd, daar wil ik me niet over uitlaten. Van de Voort roemt de samenwerking met het Thaise Openbaar Ministerie.
    Last edited by Jointjedraaien; 10 November 2015, 16:06.
    Veel gestelde vragen over het forum

    JOINTJEDRAAIEN.NL - Smoking Community
    420Shop.NL - Headshop / Seedshop : Korting voor leden van Jointjedraaien.nl

    #2
    Re: Johan van Laarhoven krijgt 20 jaar cel in Thailand (stelling)

    Done.
    Al zal dat aan zn kapotgemaakte leven weinig veranderen.
    Pas u aan aan de onaangepasten. Wees tolerant voor de intoleranten. Omarm hen die u afwijzen. Het systeem heeft gefaald.
    Het systeem betreurt dit ten zeerste.

    Comment


      #3
      Re: Johan van Laarhoven krijgt 20 jaar cel in Thailand (stelling)

      Rotte zaak dit, jarenlang belasting innen op die kerel zijn zaken en em dan in de reet pakken via Thailand.

      Comment


        #4
        Re: Johan van Laarhoven krijgt 20 jaar cel in Thailand (stelling)

        diep triest

        Comment


          #5
          Re: Johan van Laarhoven krijgt 20 jaar cel in Thailand (stelling)

          Hij was ook een beetje dom natuurlijk.
          ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

          Comment


            #6
            Schopje.


            Van Laarhoven ook in cassatie tot honderd jaar cel veroordeeld in Thailand
            https://www.nu.nl/buitenland/5983708...-thailand.html
            Een dag zonder wiet kent Flip niet.

            Comment


              #7
              Tja, Thailand ... Need I say more?

              Comment


                #8

                Comment


                  #9
                  Nederland: eerst verdienen en dan naaien, niks te dom zijn vrouw die hij net een week kon is ook veroordeeld het enigste domme is dat je in zo,n apen land wil gaan wonen maar goed eerst maar kijken wat die neppert van een grapperhaus kan/wil en mag doen.

                  Comment


                    #10
                    Voormalig coffeeshophouder Johan van Laarhoven, die jaren vastzat in een Thaise cel, is op weg naar Nederland.
                    Dat bevestigen zijn advocaat en het ministerie van Justitie en Veiligheid.

                    "Na vijf jaar gevangenschap in mensonterende omstandigheden is Van Laarhoven ernstig ziek en verzwakt", schrijft zijn advocaat in een persbericht.

                    Van Laarhoven wordt overgeleverd op grond van de Wet overdracht tenuitvoerlegging strafvonnissen (WOTS).
                    Hij moet hier de rest van zijn straf uitzitten, die volgens de Nederlandse strafmaat nog overblijft.

                    Van Laarhovens vrouw heeft de Thaise nationaliteit en daarom is uitlevering op grond van de WOTS niet mogelijk.
                    "Nederland blijft zich waar passend en mogelijk inzetten voor haar situatie in Thailand." (jaja)

                    Van Laarhoven werd in Thailand veroordeeld tot meer dan 100 jaar cel voor witwassen, waarvan hij er 20 moest uitzitten.
                    Het hof in Arnhem oordeelde in november dat bij uitlevering de straf omgezet moet worden naar het Nederlandse maximum: 10 jaar en 8 maanden.
                    Daar gaat zijn tijd in de Thaise cel nog vanaf.

                    Bij het bepalen van de overgebleven straf wordt ook rekening gehouden met "de Nederlandse wet- en regelgeving rondom detentie en voorwaardelijke invrijheidstelling", schrijft Grapperhaus. Mogelijk komt hij dus nog eerder vrij.

                    [ een samenvatting van nos.nl ]

                    ------

                    Ik hoop dat-ie wat boeken gelezen heeft in z'n cel zodat-ie wat slimmer is geworden en zich meteen uit de voeten maakt alsie vrij komt.
                    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                    Comment


                      #11
                      Waarom ga je naar Thailand, je moet dat wel willen natuurlijk. Thee drinken met de Boko Haram in Africa is ook geen best idee, dus dat laat je wel uit je hoofd.

                      Het is natuurlijk een triest verhaal en ik gun het niemand, maar verstandelijk denken begint toch echt bij jezelf.
                      Ik kijk wel eens naar uitzendingen over verhalen van mensen die opgepakt of ontvoerd worden, met veel geld komen ze dan weer vrij. In dit geval heeft het 4 jaar geduurd, dat maakt een mens wel kapot in erbarmelijke omstandigheden.

                      Comment


                        #12
                        Mag zijn zaken hier ook wel gaan regelen, de wiet in zijn shops in Tilburg (The Grass Company) is niet echt aan te raden.

                        Wel fijn dat hij terug mag. En genaaid hebben ze hem inderdaad. Qua rechtszekerheid vind ik onze contreien dan toch aangenamer.

                        Comment


                        • SweetMango
                          SweetMango commented
                          Editing a comment
                          Is toch verkocht? Toch niet meer van hem?

                        • kelderkastje
                          kelderkastje commented
                          Editing a comment
                          Ah dat heb ik dan gemist. Ze verkochten daar alleszins t-shirt en stickers met "free johan".

                        • QnQ
                          QnQ commented
                          Editing a comment
                          Als dat het doel was dan waren die wel gratis geweest

                        #13
                        Oorspronkelijk geplaatst door QnQ View Post


                        Van Laarhovens vrouw heeft de Thaise nationaliteit en daarom is uitlevering op grond van de WOTS niet mogelijk.
                        "Nederland blijft zich waar passend en mogelijk inzetten voor haar situatie in Thailand." (jaja)
                        Wel dat terroristentuig uit het midden-oosten ophalen, want het is toch zo mensonterend in die kampen te moeten zitten van de Koerden nu hun Kalifaat mislukt is. Ongelooflijk die wethouders hier.



                        Comment


                          #14
                          Ik ben van mening dat hij dat gekregen heeft wat hij verdient. Hij wist dat hij een risico liep en als hij dat niet wist heeft hij zich niet voldoende in de wetten van dat land verdiept. Hij heeft tonnen verdient met iets waarvan hij wist dat het in Nederland gedoogd word maar in het buitenland illegaal is. Daarnaast ben ik van mening dat je met de gemiddelde coffeeshophouder geen medelijden hoeft te hebben. En laten we eerlijk zijn... na aftrek van de tijd die hij daar gezeten heeft en naar Nederlandse strafmaat is hij hier zo weer op vrije voeten en hoeft hij zich niet druk te maken om hijgende fouten in zijn nek. Dus ja, het zullen best 5 zware jaartjes geweest zijn maar om nou te zeggen dat hij het niet verdiend heeft vind ik te ver gaan. Rijd je te hard weet je ook dat je een boete KAN verwachten.
                          Lopend Verslag

                          Comment


                          • Voor het eerst
                            Voor het eerst commented
                            Editing a comment
                            Hmmm eens even zien. Je vind het waanzin om iemand te veroordelen voor een misdaad gepleegd in een ander land maar vind wel dat je iemand anders voor een mening moet kapotschieten incl. zijn nazaten... tsja....

                          • Eerstekamerlid
                            Eerstekamerlid commented
                            Editing a comment
                            Tja. we leven in een mooi land wat door genetisch afval langs alle kanten afgebroken wordt. Beetje zelfreinigend vermogen zou ons goed doen. We hebben het goed maar het kan allemaal nog veel beter.
                            Jouw bijdrage aan het geheel lijkt me verwaarloosbaar gezien je foute stelling waarmee je op reacties hoopt.
                            Trollen noemen ze dat. Hebben we een land van vol.

                            Weggegooid talent.

                          • Voor het eerst
                            Voor het eerst commented
                            Editing a comment
                            Beetje jammer alleen dat je nu zegt dat het mijn stelling was. Als je dan toch bijdehand wil doen lees even het hele topic. Misschien dat je dan nog ergens ontdekt dat ik slechts reageer op een stelling en dat jij degene bent die niet met andermans mening om kan gaan. Maar goed, schijnbaar heb jij de wijsheid in pacht. Ik leg me er wel bij neer... fijne avond

                          #15
                          Oorspronkelijk geplaatst door Voor het eerst View Post
                          Ik ben van mening dat hij dat gekregen heeft wat hij verdient. Hij wist dat hij een risico liep en als hij dat niet wist heeft hij zich niet voldoende in de wetten van dat land verdiept. Hij heeft tonnen verdient met iets waarvan hij wist dat het in Nederland gedoogd word maar in het buitenland illegaal is. Daarnaast ben ik van mening dat je met de gemiddelde coffeeshophouder geen medelijden hoeft te hebben. En laten we eerlijk zijn... na aftrek van de tijd die hij daar gezeten heeft en naar Nederlandse strafmaat is hij hier zo weer op vrije voeten en hoeft hij zich niet druk te maken om hijgende fouten in zijn nek. Dus ja, het zullen best 5 zware jaartjes geweest zijn maar om nou te zeggen dat hij het niet verdiend heeft vind ik te ver gaan. Rijd je te hard weet je ook dat je een boete KAN verwachten.
                          Dat geld dat hij verdiende was door in Nederland legaal coffeeshops uit te baten, die man heeft de overheid hopen geld opgebracht aan belastingen. Wat heeft hij dan in het buitenland mis gedaan dat hij daar volgens jou verdiend in de bak zat?

                          En dan de "gemiddelde coffeeshophouder" wat is dat? Ik wist niet dat er zoiets bestond. En die verdienen geen medelijden?
                          Op wat slaagt dat? Ooit achterwaarts ongevraagd in je hol genomen door een coffeeshophouder ofzo?




                          Comment


                          • Flip Hasjkip
                            Flip Hasjkip commented
                            Editing a comment
                            Dan is de overheid schuldig aan witwassen. Zij heffen namelijk belasting over de inkomsten van de coffeeshops en als die verkregen zijn door de verkoop van illegale middelen zijn zij net zo schuldig.

                            Uitbaten van de coffeeshop is legaal, alleen de inkoop niet, dat gebeurt in achterafkamertjes.

                          • Voor het eerst
                            Voor het eerst commented
                            Editing a comment
                            Ganjax. Ik deel je mening voor een groot deel en dat er in deze zaak een hoop niet correct gegaan is lijkt me duidelijk. De stelling echter was "De voormalige coffeeshophouder Johan van Laarhoven is veel te zwaar gestraft in Thailand". En naar mijn mening is hij niet te zwaar gestraft.
                            Dubbele strafbaarheid houd in het kort in dat als een vergrijp zowel in het gepleegde land als in het land waar men de hoofdverblijfplaats heeft strafbaar is. Het land waar je dan verblijft kan besluiten je dan te vervolgen ondanks dat je het feit in een ander land gepleegd hebt. Het feit dat hij geld heeft witgewassen ontkent hij zover ik terug kan lezen niet en witwassen is strafbaar in Nederland en Thailand (dubbele strafbaarheid). Dat is een hele smerige manier om iemand alsnog te pakken als je dat zelf niet gelukt is maar wel binnen de kaders van de wet (mogelijk wel er buiten maar dat loopt allemaal nog).
                            Zou de stelling zijn geweest: "Justitie heeft er goed aan gedaan om Johan in Thailand te laten vervolgen" zou ik zeggen, nee niet bepaald

                          • Voor het eerst
                            Voor het eerst commented
                            Editing a comment
                            Flip Hasjkip Moreel gezien ben ik het met je eens. Het hele gedoogbeleid gaat dan ook nergens over.
                        Bezig...
                        X