Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Eeuwenoud Wonderkruid

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Eeuwenoud Wonderkruid

    Korting op 420shop
    Cannabis Sativa werd al in 2800 v.Chr. in China verbouwd voor medicinale en praktische doeleinden. Van de hennepvezels maakte men touw, de andere plantdelen dienden als medicijn. De bloemen (marihuana of wiet) waren goed om open wonden te behandelen, de hars (hasj) gebruikte men bij een slecht functionerend zenuwstelsen en olie uit de zaden van de plant moesten infecties en huidirritatie tegengaan.
    Rond 500 v.Chr. komt het Westen in contact met de wonderplant. Van de vezels maakt men zeilen, papier en zelfs de eerste Levi's broek was van hennep! Van medicinaal gebruik was in onze contreien pas sprake vanaf 1840, dankzij een Ierse dokter die zijn kennis meenam vanuit India. Daarna schreven Europese artsen cannabis voor tegen kwalen uiteenlopend van astma tot menstruatiepijn -voor dat laaste kreeg de Engelse koningin Victoria een cannabisvoorschrift mee.

    Eos Nr5 Mei 2008

    Met veel plezier overgetypt van het, voor mij, heel betrouwbare magazine Eos . Enjoy

    Greetzzz

    Jona

    #2
    aha, nieuw argument pro cannabis!
    zelfs koningin Victoria gebruikte het!

    grtz

    Comment


      #3
      goeie tijden lijkt me

      Comment


        #4
        jammer dat ze vervlogen zijn, iemand die thuis een tijdmachine heeft?
        Kunnen we die tijden terughalen

        grtz

        Comment


          #5
          Oorspronkelijk geplaatst door weedlover View Post
          jammer dat ze vervlogen zijn, iemand die thuis een tijdmachine heeft?
          Kunnen we die tijden terughalen

          grtz
          daar zegt ge zoiets, ik had gewoon los velden en bossen volg gekweekt, ik had geschiedenis geschreven=D
          Wil je van Bil bel dan naar GIL

          Comment

          Bezig...
          X