Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

'Wet biedt ruimte voor legaliseren wietteelt'

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #16
    Re: 'Wet biedt ruimte voor legaliseren wietteelt'

    Legaliseren zie ik ze niet doen in ons land, das een feit.
    Wat betreft een woordje wat genoemd is gedogen kan je alle kanten op, ik geloof er niet in geloof ik .
    The seeds of today are the flowers of tomorrow

    Comment


      #17
      Re: 'Wet biedt ruimte voor legaliseren wietteelt'

      Het wordt gewoon een vergunningsysteem heb je veel geld kan je een vergunning krijgen /kopen en mooi belasting betalen
      Wij thuiskwekertjes zullen er niks wijzer van worden, geloof nooit dat ze gaan toestaan dat je in een rijtjeshuis mag kweken
      misschien hooguit als het door een erkende installateur is aangesloten.

      Comment


        #18
        Re: 'Wet biedt ruimte voor legaliseren wietteelt'

        Ik gok op het systeem van stadskwekerijen.
        Het is een goed idee, als overheid heb je inzage in de kosten, baten en gebruik.
        Coffeeshops worden een soort van apotheken, controle van de hele cirkel. Dat is wat men regulering noemt.
        Nu alleen nog wachten tot er iemand bij justitie komt te zitten die ook warm loopt voor stadskwekerijen.

        Nadeel is dan dat de gedoogregel waarschijnlijk helemaal afgeschaft wordt. Thuis wiet kweken zie ik niet zo snel legaal worden.
        Tja, of er moet zo'n geitewollensok op justitie komen ofzo...je weet maar nooit

        Vroeger stond het liberalisme voor vrijheid voor de burger, maar dat is al lang niet meer.
        We lopen jaren achter op Amerika, hier zitten we nog middenin het Big-brother tijdperk.
        Je bent geen individu maar een nummer binnen een groep.
        Time for change!
        ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

        Comment


          #19
          Re: 'Wet biedt ruimte voor legaliseren wietteelt'

          Ik zie nog steeds niet in waarom je niet in een rijtjeshuis of woning zou kunnen kweken.
          Als je groentes en sierplanten kan en mag kweken dan kan een wietplantje er ook prima bij staan. Het enige verschil is de geur ontwikkeling.

          Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

          Oorspronkelijk geplaatst door QnQ View Post
          Ik gok op het systeem van stadskwekerijen.
          Het is een goed idee, als overheid heb je inzage in de kosten, baten en gebruik.
          Coffeeshops worden een soort van apotheken, controle van de hele cirkel. Dat is wat men regulering noemt.
          Nu alleen nog wachten tot er iemand bij justitie komt te zitten die ook warm loopt voor stadskwekerijen.

          Nadeel is dan dat de gedoogregel waarschijnlijk helemaal afgeschaft wordt. Thuis wiet kweken zie ik niet zo snel legaal worden.
          Tja, of er moet zo'n geitewollensok op justitie komen ofzo...je weet maar nooit

          Vroeger stond het liberalisme voor vrijheid voor de burger, maar dat is al lang niet meer.
          We lopen jaren achter op Amerika, hier zitten we nog middenin het Big-brother tijdperk.
          Je bent geen individu maar een nummer binnen een groep.
          Time for change!
          Stadskwekerijen met een beperkt en te duur aanbod van chemisch verprutste rommel en hardere aanpak van losse thuiskweek gaat het dan worden denk ik zomaar.
          Beter gewoon legaliseren met eventueel controle op installaties/veiligheid als mensen binnen kweken.
          Alles decriminaliseren is imo de beste aanpak.

          Comment


            #20
            Ad usum proprium!

            Comment


              #21
              Re: 'Wet biedt ruimte voor legaliseren wietteelt'

              Oorspronkelijk geplaatst door ganjagast View Post
              VOORBEELD
              €50 p.j vergunning voor 5 plantjes via de gemeente (mensen met een strafblad, minder snel uitgeven)
              Dus mensen die gepakt zijn met handel in wiet geen of minder snel een vergunning geven en de gasten die iets slimmer waren of gewoon geluk hadden makkelijk een vergunning geven?
              Cannabis is een medicijn, voedsel en grondstof uit de natuur voor de hele wereldbevolking, dus ook voor mensen die toevallig een strafblad hebben.
              Maar generaliseren vanwege strafblad moet je niet aan mee doen, het kan ook jou zomaar gebeuren. Hoef je bar weinig voor te doen, kan al gebeuren door niet verwerkte sloop-auto bij RDW bijvoorbeeld.
              Je weet nooit waarom iemand een strafblad heeft.

              Comment


                #22
                Re: 'Wet biedt ruimte voor legaliseren wietteelt'

                Oorspronkelijk geplaatst door BigMart View Post
                Dus mensen die gepakt zijn met handel in wiet geen of minder snel een vergunning geven en de gasten die iets slimmer waren of gewoon geluk hadden makkelijk een vergunning geven?
                Cannabis is een medicijn, voedsel en grondstof uit de natuur voor de hele wereldbevolking, dus ook voor mensen die toevallig een strafblad hebben.
                Maar generaliseren vanwege strafblad moet je niet aan mee doen, het kan ook jou zomaar gebeuren. Hoef je bar weinig voor te doen, kan al gebeuren door niet verwerkte sloop-auto bij RDW bijvoorbeeld.
                Je weet nooit waarom iemand een strafblad heeft.
                Ad usum proprium!

                Comment


                  #23
                  Re: 'Wet biedt ruimte voor legaliseren wietteelt'

                  Oorspronkelijk geplaatst door QnQ View Post
                  We lopen jaren achter op Amerika, hier zitten we nog middenin het Big-brother tijdperk.
                  Een jaartje aan de unif kost je hier 500 euro, in Amerika? nulletje er achter en dan nog wat? Als ik moest kiezen tussen de twee dan is de keuze snel gemaakt. En dan hebben we het nog niet over sociale zekerheid. Dus ja. Alles is relatief. Beide zijn veel belangrijker thema's dan wiet.

                  Comment


                    #24
                    Re: 'Wet biedt ruimte voor legaliseren wietteelt'

                    Gelieve de quote knop te gebruiken wanneer er 1 of meerdere berichten tussen staan AUB!
                    mvg Westport


                    Sociale zekerheid is in Amerika net zo slecht als hier in NL. Alleen krijg je hier van alles als lokpremie in je schoot geworpen als je geen Nederlander bent. En vervolgens krijg je niets meer.
                    Last edited by westport; 5 June 2016, 23:23.

                    Comment


                      #25
                      Re: 'Wet biedt ruimte voor legaliseren wietteelt'

                      Ik heb begrepen dat ze in mijn lievelingshoofdstad van Nederland aan het kijken zijn naar 'social' clubs. Dan ga ik voor mijzelf kweken in een legale kwekerij samen met andere 'leden' van de social club.
                      Ik vermoed dat daar de toekomst ligt van het telen voor eigen gebruik.
                      Aangaande stadskassen om de coffeeshops te bevoorraden: Dat is het beste plan voor iedereen (behalve wellicht wat motorbendes en rijtjeshuisaffikkelaars?)
                      De roker gezonde legale wiet, de overheid een miljard erbij na het eerste investeringsjaar.

                      Maar dat gaat er dus vrees ik niet komen. Gewoon omdat echt goede ideeen er eigenlijk nooit komen, maar vooral omdat 'de macht' altijd een teringhekel had en zal hebben aan wiet.
                      Daarbuiten is het een heerlijk verdienmodel? Een beetje achter wat plantjes aanjagen?

                      Gelieve niet te dubbulposten AUB!

                      Ha Beowulf,
                      Ik las je berichtje en bedacht me: So Hey, dat is een serieuze deflatie. Ikzelf betaalde in de dagen Leiden (rondom de dood van Kurt Cobain) al 1200 pop (harde florijnen) om een jaartje te mogen gapen in de banken. Daar kwam zeker nog 1000 bij aan extra kosten.. readers, boeken etc.
                      Ik hou van deflatie, en jouw bericht maakte mij blij!
                      Maar wat is dit dan????
                      http://www.uva.nl/onderwijs/bachelor...llegegeld.html
                      Last edited by westport; 5 June 2016, 23:27.

                      Comment


                        #26
                        Re: 'Wet biedt ruimte voor legaliseren wietteelt'

                        Ik ben van Belgie. Jaar aan de kul (kosten om te mogen starten, dus zonder boeken) 520 euro. Zal ondertussen niet veel duurder geworden zijn. Tandars, dokter etc zijn ook voor iedereen te betalen (uitzonderingen effe buiten beschouwing gelaten). Dat is in Amerika niet het geval. Plus ja, wat in DC mag is in Jersey nog gewoon verboden. Zijn enkel een paar staten van de 52 die het legaliseren en dan nog blijft het federaal strafbaar. Dat na 8 jaar Obama. Ik wil maar zeggen, al bij al zijn we nog altijd beter af. Als je je bek houdt dan kan je rustig je ding doen. Dan hoeft het voor mij echt niet legaal te zijn.

                        Comment


                          #27
                          Re: 'Wet biedt ruimte voor legaliseren wietteelt'

                          Oorspronkelijk geplaatst door BigMart View Post
                          Sociale zekerheid is in Amerika net zo slecht als hier in NL. Alleen krijg je hier van alles als lokpremie in je schoot geworpen als je geen Nederlander bent. En vervolgens krijg je niets meer.
                          tegenover de sociale zekerheid in Amerika is die van Nederland een pareltje, wees daar maar zeker van.

                          Comment


                            #28
                            Re: 'Wet biedt ruimte voor legaliseren wietteelt'

                            Gelieve de quote knop te gebruiken wanneer er 1 of meerdere berichten tussen staan AUB!
                            mvg Westport

                            @Westport: Gelieve niet in mijn post te schrijven AUB !!! Er staan geen berichten tussen post en mijn reactie op Ganjax !!!
                            mvg Mart.

                            Ow, dus daarom is het bij de voedselbanken drukker dan bij de supermarkt. En daarom zijn er inmiddels een miljoen die de zorgpremie niet kunnen betalen en de ouderen die miljarden hebben gespaard in een pensioen die nog slechts een paar centen krijgen toegeworpen en niet of amper nog kunnen rondkomen en de velen die jaren hard gewerkt opeens op straat staan en slechts een paar maandjes een klein beetje ww krijgen en daarna niets meer. enz enz enz enz. Mooi pareltje.
                            Last edited by BigMart; 6 June 2016, 10:51.

                            Comment


                              #29
                              Re: 'Wet biedt ruimte voor legaliseren wietteelt'

                              Nee, daarom kreeg ik nog altijd een stuk meer dan een minimum maandloon toen ik vorig jaar effe werkloos was. Om niks te doen. Als je er in zo'n omstandigheden niet financieel door komt wat zou je dan presteren in minder gefortunneerde landen? Onderwijs is top en goedkoop, zorg ook. Veel mensen die vergeten in wat voor een luxe we hier leven. Stakers bij het spoor op kop. Hoop schraal volk bijeen in hun rooi vuilniszakken.

                              Comment


                                #30

                                Comment

                                Bezig...
                                X