Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Softdrugsbeleid onhoudbaar

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Softdrugsbeleid onhoudbaar

    Korting op 420shop
    http://headlines.nos.nl/forum.php/list_messages/16376


    Grtzzz

    #2
    Re: Softdrugsbeleid onhoudbaar

    Pffffff, wat een klucht is het geworden dat gedoogbeleid... Zonde!!

    Ik dacht dat je reeds meerderjarig moest zijn (dus 18 jaar) om softdrugs in te mogen kopen?? Waarom adviseerd de commissie dan een minimumleeftijd??

    Gaan ze nu ineens weer praten over zelf de gehele handel te gaan controleren als overheid (kweek, distributie, verkoop), terwijl ze het "Nederwiet"-project, dat voor zowat dezelfde redenen was opgesteld afschoten

    Volgens dit rapport zou dit beleid nodig zijn wegens een sterke onlangse stijging van de werkzame stoffen in de wiet en hasj, echter, ik durf te stellen dat de gemiddelde wiet en hasj die je vandaag in de meeste shops gaat halen, BENEDEN (soms echt ver) de kwaliteit ligt van diegene die je meer dan 10 jaar terug kocht in diezelfde shops!!
    Ik beweer niet dat de nieuw ontwikkelde soortjes niet krachtiger zijn dan de ouwe Super Skunk, echter de gemiddelde kwaliteit van de meeste shops laat heden ten dage veeeeeeeeel te wensen over vind ik. Ik vind deze vaststelling dan ook niet echt kloppen.


    Zoals eerder aangehaald gaat t echt niet de goeie kant op met dat beleid...

    Comment


      #3
      Re: Softdrugsbeleid onhoudbaar

      dikke zever met die pasjes , voor de Belgen vooral dan ,, al is het voor zaajdes ofzo ge kunt ze wel nog bestellen van internet maar toch ..

      Comment


        #4

        Comment


          #5
          Re: Softdrugsbeleid onhoudbaar

          Ik hoop dat het erdoor komt, het is een goed plan, alleen jammer van dat pasjessysteem, dat gaat wel een beetje ver. Maar als ze het doorvoeren dan regelene ze eindelijk is wat en gaat het de goede kant op.

          Comment


            #6
            Re: Softdrugsbeleid onhoudbaar

            hoezo moet er gezien worden want dat wordt uiteindelijk geregistreerd wat jij in je sigaret stopt?

            Comment


              #7
              Re: Softdrugsbeleid onhoudbaar

              Kwaliteitscontrole door KvW, dus geen verzwaarde wiet meer bij de shop.
              Ook kan er veiliger, goedkoper en met betere kwaliteit geteeld worden(professionele tuinbouwkassen)
              En er valt een heel stuk criminaliteit weg als er stren word gecontroleerd of de regels worden nagestreeft, dit is goed voor de algemene acceptatie in de maatschappij en het buitenland.
              Ik vind wel dat de registratie met die pasjes en onzin te ver gaat, bovendien heb je er niks aan.

              Comment


                #8
                Re: Softdrugsbeleid onhoudbaar

                Legaliseren, dan is er geen sprake meer van criminaliteit.

                Waarom een halfslachtig beleid uitkleden om het nog onduidelijker te maken ? Denk je echt dat kwekers stoppen omdat de overheid er mee gaat beginnen ? Wordt het alleen maar interessanter om naar het buitenland te exporteren, met als resultaat dat wij die crappy weed van de overheid met een te laag THC gehalte mogen oproken en het goede spul voor teveel geld verkocht wordt aan het buitenland.
                Een dag zonder wiet kent Flip niet.

                Comment


                  #9
                  Re: Softdrugsbeleid onhoudbaar

                  leuk kunnen we straks geen nederwierrie meer roken maar overheidswierrie met 1% THC beter nemen we zelf de touwtjes in handen en met ze alle naar den haag gaan dit kan je als smoker tog niet elke keer pikken vorige keer waren het de paddo's nu de wierrie !

                  Comment


                    #10
                    Re: Softdrugsbeleid onhoudbaar

                    Denk je niet dar er veel kwekers zijn die dan een legale status zouden aanvragen?? Of willen werken in de "gemeentekas". In de coffeshops werken meestal ook mensen die er wel wat vanaf weten, waarom zou dat bij gereguleerde teelt niet kunnen?

                    Comment


                      #11
                      Re: Softdrugsbeleid onhoudbaar

                      Het gaat er niet om dan de mensen van de overheid niet deskundig zijn, maar er wordt dan wiet gekweekt met een beperkt THC gehalte, met een (waarschijnlijk) te hoge prijs.

                      Deze hoge prijs kunnen ze dan afgeven omdat het veilige, door de overheid gecontroleerde wiet van een constante kwaliteit is. Dit is natuurlijk niet voor niks !

                      Net zoals met de mediwiet. Hierover klagen de gebruikers dat deze niet sterk genoeg is en te duur. Medigebruikers gaan dus of zelf kweken of toch maar naar de shop.

                      Ipv de keuze uit honderden soorten zul je nog maar kunnen kiezen uit enkele soorten. Een groot assortiment kost nml. meer voor de overheid dan het kweken van een beperkt aantal soorten.
                      Een dag zonder wiet kent Flip niet.

                      Comment


                        #12
                        Re: Softdrugsbeleid onhoudbaar

                        Als ze echt zo lomp zijn om dat te doen zullen ze dat wel merken, in het slechtste geval komen er heel veel straatdealertjes of als het goed uitpakt gaat iedereen zelf kweken.
                        Ik hoop dat zo slim zijn om dat in te zien. Als ze dat inzien kan legalisatie heel mooi uitpakken(ook legalisatie van thuiskweken tot een bepaalde hoeveelheid, je hoeft nu niet bang te zijn dat je opgepakt word maar je bent wel je planten kwijt als iemand belt ofzo, das moet ook gewoon gelegaliseert worden)

                        Comment


                          #13
                          Re: Softdrugsbeleid onhoudbaar

                          Oorspronkelijk geplaatst door Flip Hasjkip View Post
                          Het gaat er niet om dan de mensen van de overheid niet deskundig zijn, maar er wordt dan wiet gekweekt met een beperkt THC gehalte, met een (waarschijnlijk) te hoge prijs.

                          Deze hoge prijs kunnen ze dan afgeven omdat het veilige, door de overheid gecontroleerde wiet van een constante kwaliteit is. Dit is natuurlijk niet voor niks !

                          Net zoals met de mediwiet. Hierover klagen de gebruikers dat deze niet sterk genoeg is en te duur. Medigebruikers gaan dus of zelf kweken of toch maar naar de shop.

                          Ipv de keuze uit honderden soorten zul je nog maar kunnen kiezen uit enkele soorten. Een groot assortiment kost nml. meer voor de overheid dan het kweken van een beperkt aantal soorten.
                          Helemaal mee eens flip, prima post

                          Comment


                            #14
                            Re: Softdrugsbeleid onhoudbaar

                            Ik zeg het al een tijdje tegen mijn immer slinkende kring medeblowers:
                            dringend tijd om en masse zaadjes in te slaan & zelf te leren kweken.
                            Europa en dus ook Nl en Be gaan onvermijdelijk naar de zero-tolerance inzake drugsgebruik. Of het nu jaren of decennia is, op termijn zal het niet meer mogelijk zijn legaal wiet te kopen.
                            Alsof 1 land in Europa zijn 'eigenzinnige' beleid kan blijven voeren. Ik had er lange tijd nog hoop op dat de tolerante en minder wereldvreemde jeugd van vandaag en dus de politiekers en publieke opinie van morgen een kentering zouden kunnen teweegbrengen, aber nein: een te groot percentage gebruikers dat geen maat kent/zichzelf niet in de hand heeft, verkloot het, onopzettelijk weliswaar, voor de rest.

                            Comment


                              #15
                              Re: Softdrugsbeleid onhoudbaar

                              "De jongeren zijn het dus eens met de Adviescommissie Drugsbeleid, die in een rapport zegt dat de leeftijdsgrens van 18 voor alle alcohol en drugs moet gelden."

                              Even aanvulling, gaat dus niet alleen om softdrugs (wat al 18 is) maar ook alcohol (16).
                              [B][URL="https://420shop.nl"][COLOR=#008000][B]420Shop.NL: uw head- & seedshop!

                              Comment

                              Bezig...
                              X