Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Maastricht Mind & Cannabis studie

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Maastricht Mind & Cannabis studie

    Korting op 420shop
    Hallo! Zoals beloofd hier de informatie over het onderzoek waarvoor wij graag nog deelnemers zoeken:

    Maastricht University doet onderzoek naar de relatie tussen cannabisgebruik en schizofrenie. Hierbij willen we onderzoeken wat de invloed is van cannabis op de waarneming, gevoel en gedachten en wat er precies in de hersenen gebeurt na het gebruik van cannabis.
    Voor deze studie zoeken we mensen die regelmatig cannabis gebruiken of ooit cannabis gebruikt hebben en die mee willen werken als vrijwilliger aan dit onderzoek. Testen zal plaatsvinden in de omgeving Maastricht (reiskosten worden vergoed).

    Er lopen momenteel twee verschillende studies:
    1. Acute effecten van THC op de hersenen. Bij deze studie worden mensen blootgesteld aan THC waarna er middels een hersenscan gekeken naar de directe effecten van cannabis op de hersenen. Voor deelname aan dit onderzoek ontvang je een vergoeding van 100 euro.

    2. Effecten van cannabis in het dagelijks leven. Bij deze studie worden mensen gevraagd een dagboekje bij te houden, zodat we beter inzicht krijgen in patronen van gebruik en effecten van cannabis op hoe mensen zich voelen. Voor deelname aan dit onderzoek ontvang je een vergoeding van 25 euro.

    We zoeken:

    - mensen die geen psychotische aandoening hebben.
    - mensen die op frequente basis cannabis gebruiken

    Voor meer informatie of om je aan te melden, neem contact op met:
    043-3688658 / email: r.kuepper@sp.unimaas.nl (Rebecca Kuepper)
    Of bezoek onze site: http://mhens.unimaas.nl/vrijwilligers/pagina.php?ID=1
    Zie ook: www.wineenipod.eu voor andere interessante links en onderzoek.


    Als je nog vragen hebt, aarzel dan vooral niet ze te stellen!
    Vriendelijke groeten,
    Jennifer
    Last edited by snoes2001; 12 August 2009, 14:37.

    #2
    Re: Maastricht Mind & Cannabis studie

    Ik neem aan dat er ook reiskosten vergoed worden?

    De "doelgroep" bedoel je psychotische aandoeningen en/of psychische?

    Is eventueel medicatie die je gebruikt (hebt) een punt?

    Deze info miste ik nog.

    Op de site moet je inloggen,is niet echt gebruiksvriendelijk...

    Grts
    Daniella
    Geef een lach elke dag,je zal er vaak een voor terugkrijgen.

    Misty's ABC

    Comment


      #3
      Re: Maastricht Mind & Cannabis studie

      - De reiskosten worden inderdaad vergoed.
      - De doelgroep is personen met en zonder psychotische problemen (zoals schizofrenie)
      (bepaalde psychiatrische problemen, zoals depressie of ADHD zijn geen bezwaar)
      - ik merkte het inderdaad dat de link niet naar de goede pagina leidt, ik zal even navragen waarom de eigenlijke site het niet doet

      groetjes, Jennifer

      Comment


        #4
        Re: Maastricht Mind & Cannabis studie

        de website met het onderzoek doet het ook weer!

        Comment


          #5
          Re: Maastricht Mind & Cannabis studie

          kan je je ook inschrijven voor de studies als je Belg bent?

          en je wordt uitbetaald in kadobonnen... wat voor bonnen dan wel? bonnen om wat wiet te halen in een coffeeshop ofzo?
          Last edited by JamesBonte; 12 August 2009, 14:49.

          Comment


            #6
            Re: Maastricht Mind & Cannabis studie

            Gevaarlijk oproepje

            Het gaat hier om mensen met psy problemen.
            Wat zijn de risico's???
            Het gaat al om zeer kwetsbare mensen en dan experimenteren met drugs!!

            Bedenk goed voor je hier aan mee doe dat er ook negatieve kanten aan dit verhaal kunnen kleven en of je dat met tegoed bonnen weer goed kan maken betwijfel ik.


            Last edited by belladonna; 12 August 2009, 15:38.
            God was never on your side..

            Comment


              #7
              Re: Maastricht Mind & Cannabis studie

              Op welke dagen vindt het onderzoek plaats ? (Ondanks dagelijks blowen heb ik nog steeds een goede fulltime baan )

              Ben het ook eens met onderstaande poster, als je al psychische problemen hebt lijkt het mij niet slim om te gaan experimenteren.
              Een dag zonder wiet kent Flip niet.

              Comment


                #8
                Re: Maastricht Mind & Cannabis studie

                het gaat er echter ook gewoon om om enkele keren stoned te worden en wat onderzoekjes te laten doen... ok dat het misschien geen goed plan is voor psychotische mensen om hieraan mee te doen, maar ze zoeken ook gewoon mensen die af en toe eens graag een joint roken...

                Comment


                  #9
                  Re: Maastricht Mind & Cannabis studie

                  Op het einde draai het om hun onderzoek en gaat het hun er niet om hoe het met jou verder gaat na al dat testen.
                  Wat denk je dat een hersens scan met je lichaam doe?

                  Deze mensen zijn op zoek naar resultaten en de aapjes die ze gebruiken die gebruiken ze daar gewoon voor en krijgen 100 euro aan kado bonnen
                  geloof me van die bonnen kan jij geen wietje kopen hoor.

                  Testen heet het ik lees nergens de na delen of risico's van dit onderzoek Vreemd!!
                  God was never on your side..

                  Comment


                    #10
                    Re: Maastricht Mind & Cannabis studie

                    Kvind dat belladonna gelijk heeft
                    waarom zouden ze je er anders iets voor geven
                    Grts

                    Comment


                      #11
                      Re: Maastricht Mind & Cannabis studie

                      Oorspronkelijk geplaatst door belladonna View Post
                      Gevaarlijk oproepje

                      Het gaat hier om mensen met psy problemen.
                      Wat zijn de risico's???
                      Het gaat al om zeer kwetsbare mensen en dan experimenteren met drugs!!

                      Bedenk goed voor je hier aan mee doe dat er ook negatieve kanten aan dit verhaal kunnen kleven en of je dat met tegoed bonnen weer goed kan maken betwijfel ik.


                      Comment


                        #12
                        Re: Maastricht Mind & Cannabis studie

                        Er zit misschien wel ergens wat in in jullie bezorgdheid, maar vooraleer je je inschrijft moet je dit allemaal maar eens navragen...
                        Dit stond er ook bij:
                        "Het onderzoek is goed gekeurd door de Medisch Ethische Commissie van het azM/UM"
                        Dus ik geloof niet dat je echt zo bezorgd moet zijn, maar zoals ik al zei, als je mee wil doen moet je gewoon maar zien dat je op voorhand alle vragen beantwoord ziet die je je nog afvraagt!
                        Het is ook niet omdat ze je "betalen" dat het gevaarlijk is... Ik kreeg ooit eens wat geld om gewoon een enquete in te vullen...

                        Nuja, ik ga zelf toch niet meedoen, want je moet 3x langsgaan. Kwestie dat maastricht zo'n dikke 100km ver ligt vind ik het dan toch niet de moeite,
                        Hoewel ik het toch een interessante studie vind hoor! Dat ze de resultaten ook maar online zetten!

                        Comment


                          #13
                          Re: Maastricht Mind & Cannabis studie

                          Tetsen met mensen die psy problemen hebben met drug lijkt me niet slim en gevaarlijk
                          Wil ik nog even kwijt
                          God was never on your side..

                          Comment


                            #14
                            Re: Maastricht Mind & Cannabis studie

                            voorde belgen onder jullie: zeker mogen jullie meedoen, de vergoeding is in de vorm van kado-bonnen (we hebben ook bonnen voor in Belgie) dus als ze die in de coffeshops aannemen...
                            reiskosten vergoeding wordt gewoon op de bankrekening gestort (dus niet in de vorm van bonnen)

                            Comment


                              #15
                              Re: Maastricht Mind & Cannabis studie

                              uiteraard zijn er zeer strenge eisen gesteld aan de selectie van de psychotische patienten en aan het toedienen van de THC (vandaar dat dit onderzoek ook is goedgekeurd door de ethische commissie) . Met patienten gebeurt deelname aan het onderzoek ook in overleg met de behandelaar en mochten er mogelijke risico's zijn op terugval dan wordt de proefpersoon natuurlijk niet geincludeerd. Ons doel is om meer informatie te vergaren over de mogelijke effecten van cannabis op bepaalde personen, zodat we de nieuw vergaarde kennis kunnen gebruiken om meer informatie te verschaffen en om behandeling te verbeteren.

                              Gedachtengang was om via dit forum vooral gezonde cannabis gebruikers te werven..

                              Comment

                              Bezig...
                              X