Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Giftige pesticiden in hennepteelt

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #16
    Re: Giftige pesticiden in hennepteelt

    bio voeding ftw

    Comment


      #17
      Re: Giftige pesticiden in hennepteelt

      Triest dat er gekweekt wordt met giftige pesticide, en binnen zelfs.

      Oorspronkelijk geplaatst door Izthewiz13 View Post
      bio voeding ftw
      Inderdaad, ik gebruik lekker Exelent voor de voeding en ECOStyle tegen de toprot.
      Last edited by Zeemlapje; 2 September 2009, 00:27.

      Comment


        #18
        Re: Giftige pesticiden in hennepteelt

        Het is jammer dat sinds ong. 2003 de uithuiszettingen en de infraroodcamera ervoor gezorgd hebben dat veel blowende thuiskwekers zijn gestopt, en de markt is overgenomen door mensen die geen link hebben met het blowen en blijkbaar alles doen om aan geld te komen.
        Je zou toch denken dat dit logische gevolg door onze "kundige" politici voorzien had kunnen worden.
        De genoemde stof abamectine is de werkzame stof van oa het product Vertimec. Helaas is het zo dat sommige growshops dit product illegaal verkopen en zelfs adviseren. Via de volgende link kan je alle risico's en het juiste gebruik (niet) van het product lezen.
        http://www.ctb.agro.nl/ctb_files/13035_01.html

        Het ligt voor de hand dat weinig blowers/liefhebbers dit product zouden gebruiken.

        Verder heb je het product in ieder geval niet nodig. In een goed klimaat (vooral de luchtvochtigheid wordt verwaarloosd) heb je veel minder problemen met insecten, daarnaast is een goed klimaat natuurlijk een garantie voor een gezonde plant en een optimale ontwikkeling. Met natuurlijke bestrijdingsmiddelen kan je een gezonde plant schoon houden.

        Verder zijn er weinig risico's aan het gebruik van stimulatoren, enzymen en andere supplementen. Hier gaat het artikel ook niet over.

        Er is wel een weinig bekend risico wat betreft het gebruik van niet biologische meststoffen voor planten die gerookt worden (tabak en wiet dus). zie artikel

        Example of health risks of non biological fertilizers

        The phosphate is taken from a rock mineral called apatite. Apatite rock also contains radioactive radium, and the radioactive elements lead 210 and polonium 210. The radioactivity of chemical fertilizer is easily checked with a Geiger-Mueller counter and any chemical fertilizer high in phosphate content.

        Conservative estimates put the level of radiation absorbed by a pack-and-a-half a day smoker at the equivalent of 300 chest X-rays every year. The Office of Radiation, Chemical & Biological Safety from the Michigan State University stated that the radiation level for this same smoker was as high as 800 chest X-rays per year. Another article argues that a typical cigarette smoker might be getting the equivalent of almost 22,000 chest X-rays per year.

        US Surgeon General C Everett Koop stated on national television in 1990 that tobacco radiation is probably responsible for 90% of tobacco-related cancer. Dr RT Ravenholt, former director of World Health Surveys at the Centers for Disease Control, has stated that "Americans are exposed to far more radiation from tobacco smoke than from any other source."

        Researchers have induced cancer in animal test subjects that inhaled polonium 210, but were unable to cause cancer through the inhalation of any of the non-radioactive chemical carcinogens found in tobacco. The most potent non-radioactive chemical, benzopyrene, exists in cigarettes in amounts sufficient to account for only 1% of the cancer found in smokers.


        Dit zal zeer waarschijnlijk dus ook voor wiet gelden. Daarom adviseer ik om biologisch te kweken en om biologische tabak te roken, of helemaal geen tabak.

        Sinds ik zelf American Spirit (biologische gekweekte tabak zonder toevoegingen) rook, heb ik beduidend minder last van mijn longen.
        Nee, ik heb geen aandelen in American Spirit.

        Comment


          #19
          Re: Giftige pesticiden in hennepteelt

          Kijk dat is nog eens nuttige info!! Al zit in American Spirit wel een aardige dosis nicotine. Maar ja waarin niet.
          node voor node van klein naar groot
          LST LEMON SKUNK VERSLAG

          Comment


            #20
            Re: Giftige pesticiden in hennepteelt

            Wij op dit forum zijn hobbykwekers waar kwaliteit primeert boven kwantiteit.

            goed beschreven $sir

            Comment


              #21
              Re: Giftige pesticiden in hennepteelt

              Ieder heeft recht op een mening, klopt!
              Maar de zaken genuanceerder bekijken hoort daar ook bij en je menig bijschaven kan geen kwaad.

              Biologische toevoegingen aan je plantjes zijn niet schadelijk voor de gezondheid en kun je niet vergelijken met chemische toevoevingen.
              Zijnde het als voeding, pesticides etc, etc.
              Krijg je bij mij er niet in, dwz de vergelijking dan.

              vale.

              Comment


                #22
                Re: Giftige pesticiden in hennepteelt

                Tja ieder zijn mening toch ik schreef dat stuk niet het was op het journaal.
                En ik vind wat je toevoeg rook je op das toch mijn mening hoef niet die van jou tezijn
                Vale
                God was never on your side..

                Comment


                  #23
                  Re: Giftige pesticiden in hennepteelt

                  Sommige pesticiden zijn schadelijk omdat ze andere levende wezens in je biotoop stukvreten(althans de bedoeling daarvan),mensen zie ik nog niet ziek te worden van voeding uit de hobbyteeld (hangt natuurlijk van de benaming produkt af en de samenstelling waarvan hier niks te bespeuren in het artikel ? maar ik denk dat vooral bij binnenkweek het een must is geworden, zie jij die kerels die met een lamp of zestig hangen al elke dag alle plantjes inspecteren ,om toch maar dat biologischee middeltje toe te passen ,forget about it, ze kunnen niet zonder er is te veel geld mee gemoeit ,en hun groene goud mag niet stuk crimescene ,gelukkig heb ik het steeds als hobby' blijven aanschouwen en wat je zelf doet doe je goed , in mijn ogen heeft iedere blower wel al iets geinhaleerd die niet zou mogen,als ik s'morgens door de viadukt wandel in de spitsuren heb ik meer troep binnen dan een heel jaar blowen,alweer een staaltje van ons wietje in een negatief daglicht te stellen,methadon kan je krijgen op voorschrift geen haan die hierover kraait maar wiet amai .Legaliseren die handel en een echt gedoogbeleid geen heksenjacht ,om den duur waan je jezelf in columbia enkel daar zijn het apache heli's die de jungle uitkammen hier cannashoppers Rofl
                  Last edited by latindos; 15 September 2009, 00:15.
                  Stay calm. Everything is going to be okay. There will be marijuana giveaways

                  Comment


                    #24
                    Re: Giftige pesticiden in hennepteelt

                    exact , ik vind dat je pesticiden en voeding over 1 kam scheert in je verhaal terwijl het echt 2 totaal verschillende dingen zijn , en waarom denk je dat er aan de ene kant van de weide wel brandnetels staan en aan de andere kant niet , enkel omdat er in de andere kant meer stikstof / kalium zit.

                    kortom voedingsstoffen komen ook gewoon in de grond voor en het kan absoluut geen kwaad om je plant gewoon behoorlijk te voeden.

                    Comment


                      #25
                      Re: Giftige pesticiden in hennepteelt

                      hey die bella


                      tuurlijk gebruiken we ( bijna ) allemaal toevoegingen in de voeding.
                      Alleen zullen de meeste op biologische manier kweken.
                      Alles wat over mn plantjes heen gaat moet 100% biologisch zijn anders gebruik ik het niet.

                      Al die chemische zooi hoef ik ook niet , maar het spoelen van de planten heeft wel degelijk nut hoor !! zal je eens een rokertje geven met en zonder spoel behandeling , dat proef je meteen !!

                      Maar weer een reden om zelf te kweken in plaats van de CS zooi dampen !!

                      Comment


                        #26
                        Re: Giftige pesticiden in hennepteelt

                        Oorspronkelijk geplaatst door belladonna View Post
                        Tja ieder zijn mening toch ik schreef dat stuk niet het was op het journaal.
                        En ik vind wat je toevoeg rook je op das toch mijn mening hoef niet die van jou tezijn
                        Vale
                        dit is natuurlijk echte onzin kom op zeg , hoe kan je nou iets als dit vinden wat gewoon pure feiten zijn , je kan niet "vinden" dat alles wat je toevoegt een plant opneemt dat ligt in de chemische aard en structuur van planten en de stof zelf die je toevoegt en nogmaal pesticiden zijn geen voedingselementen

                        Dat is waar jij de fout maakt namelijk: dat met pesticiden wiet sneller zou groeien is gewoon klinklare onzin, het behoedt alleen van ziekte en plagen.

                        + Abamectine waar jij het over hebt , heeft alsnog een vrij hoge ADI waarde , dit betekent dus dat je alsnog een miniem gezondheids risico loopt en ze hebben niet opgezocht of die stof uberhaupt wel door je longe worden opgenomen.

                        Ik vind persoonlijk (no offence) maar dat je niet zulke topics moet gaan openen als je niet iets van chemische kennis bezit en enkel de krant nawauwelt, want die blazen vaak de meest kleine dingen op tot olifanten.

                        grtz Janjaap

                        Comment


                          #27
                          Re: Giftige pesticiden in hennepteelt

                          word...
                          Grtz $iR
                          sigpic

                          Comment


                            #28
                            Re: Giftige pesticiden in hennepteelt

                            Er zijn middelen zat die voldoen aan strenge biologische keurmerken. Wellicht moet je genoegen nemen met een iets lagere opbrengst, maar de wetenschap dat je een ecologisch verantwoord product hebt geteeld maakt veel goed. Gebruik in ieder geval geen voedings- of bestrijdingsmiddelen die uitsluitend bestemd zijn voor siergewassen. Gelet op de strenge eisen die worden gesteld aan meststoffen en gewasbeschermingsmiddelen voor groenten en fruit lijkt me een beperkt gebruik hiervan niet een directe bedreiging voor de gezondheid. Maar zoals bij alles geldt ook hier dat overdaad schaadt. In ieder geval zou ik de veiligheidstermijn zeker in acht nemen.

                            Xtreme

                            Comment


                              #29
                              Re: Giftige pesticiden in hennepteelt

                              Oorspronkelijk geplaatst door belladonna View Post
                              Tja ieder zijn mening toch ik schreef dat stuk niet het was op het journaal.
                              En ik vind wat je toevoeg rook je op das toch mijn mening hoef niet die van jou tezijn
                              Vale
                              Niet alles gaat over mening.. eerder de dingen die je als realiteit beschouwt.. En niet elke beschouwing van realiteit is helaas op de waarheid gebaseerd

                              Ik sluit me aan bij $ir_Smoke_Allot zijn post.
                              Last edited by Jointjedraaien; 3 June 2010, 02:41.
                              Veel gestelde vragen over het forum

                              JOINTJEDRAAIEN.NL - Smoking Community
                              420Shop.NL - Headshop / Seedshop : Korting voor leden van Jointjedraaien.nl

                              Comment


                                #30
                                Re: Giftige pesticiden in hennepteelt

                                Oorspronkelijk geplaatst door belladonna View Post
                                Zijn er zo weinig mensen die dit lezen of hier op willen reageren?
                                Allemaal gebruiken jullie toevoeging.
                                Begin met wortel stim dan groei stim dan bloei stim en dan ook nog wat voor de spint en de hele zooi
                                En dan de wortels schoon spoelen voor de oogst of 2 weken geen voeding meer geven werk natuurlijk niet , dat spul zit al in de plant erger nog dat spul is al een deel van de plant en dat rook je op.
                                Valt allemaal wel mee de plant zet de chemicalien om in de voor de plant nuttige stoffen, dat gebeurt ook gewoon in de natuur, daar komen al die stoffen ook gewoon in de grond voor, alleen niet vloeibaar uit een jerrycan.

                                En wat denk je hoe het allemaal gaat in de groente kassen teelt?? alles word gekweekt met de zelfde soort chemicalien. kijk maar een keer bij de kassen hier en daar in nederland, een groot waterbassin waar allemaal middelen in worden gegooid, en dan nog even over het spuiten, als je je aan de voorschriften houd, en niet een dag voor de oogst, maar drie weken daarvoor spuit met bijvoorbeeld verimec, dan is het middel na drie weken al weer afgebroken, en ook de plant voert zelf giftige stoffen af, net als een mens.

                                in de groenteteelt mogen ze op bepaalde groenten 3 dagen voor de oogst nog spuiten met vertimec!!, wist je wel dat vertimec trouwens een natuur product is?? het is wel heel slecht voor waterorganisme.

                                zelf hou ik meer van alles waar bio voor en na staat, ook groenten

                                Comment

                                Bezig...
                                X