Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Giftige pesticiden in hennepteelt

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #31
    Re: Giftige pesticiden in hennepteelt

    Oorspronkelijk geplaatst door devils haze View Post
    kwaliteit primeert boven kwantiteit.
    en als een mens nu beide wilt.......

    Comment


      #32
      Re: Giftige pesticiden in hennepteelt

      Biologisch wil niet zeggen : voor de mens niet schadelijk.

      Ik probeer liever te denken in duurzaam : zowel voor mijzelf, voor de grond, mijn omgeving, hell voor de hele wereld. Ik heb een lief stuiterdochtertje die ik graag in het zand laat spelen, en hoop van harte dat zij, als ze straks groot is, dat zand nog kan gebruiken als meium voor teelt van bloemetjes en ander meidenspul(wiet ook, maar dat mag ze zelf bepalen).
      Het zou apart zijn om niet gebruik te maken van de technologische mogelijkheden, of dat nou specifieke enzymen zijn, een poedertje of wat dan ook. Als het maar slim gebeurd, "bewust" als je wilt.
      Society is like stew-if you don't keep it stirred up, you end up with a lot of scum on the top

      Comment


        #33
        Re: Giftige pesticiden in hennepteelt

        N P of K uit een potje van de dsm is chemisch gezien exact het zelfde als de N P en K in strond. begrijp de hele redenatie van biovoeding niet zo goed. Voor de plant maakt het echt geen fuck uit waar de elementen van daan komen. Of nu een nutrificerende bacterie de N maakt die de plant kan opnemen of dat je dat er uit en potje bijgiet. Chemisch gezien veranderd er helemaal niks.

        Comment


          #34
          Re: Giftige pesticiden in hennepteelt

          het maakt alleen uit voor de winst van een paar (over het algemeen heel erg grote) bedrijven... Dit soort dingen kom je overal tegen, mensen willen gewoon graag genaaid worden.
          mooi voorbeeld : de "slow release ijzerpreparaten"die je bij de apotheek kan kopen tegen bloedarmoede. Slow release : langzame afgifte terwijl het tabletje door je darmsysteem reist. Er is verdorie maar 10cm darm die ijzer kan opnemen, wat heb je daar dan aan ? Ergste vind ik dat mensen die beter zouden moeten weten hun status als pilverstrekker misbruiken om dit soort onzin te verkopen.
          Society is like stew-if you don't keep it stirred up, you end up with a lot of scum on the top

          Comment


            #35
            Re: Giftige pesticiden in hennepteelt

            daarom kweek je eigen, je weet wat je rookt, en wat je wel en niet moet gebruiken, bij gekochte wiet is het altijd maar een raadsel, weer 1 reden meer waarom er zoveel hobby kwekers zijn

            Comment


              #36
              Re: Giftige pesticiden in hennepteelt

              "De aangetroffen concentraties zijn op dit moment nog geen direct gevaar voor de gebruikers, maar de onderzoekers vrezen dat in korte tijd telers steeds hogere concentraties gaan gebruiken. "

              Dit is wat er staat, de onderzoekers vrezen...... en de aangetroffen concentraties zijn op dit moment nog geen gevaar....
              Dat is een aanname, niet meer en niet minder, de onderzoekers vrezen....
              en het woordje "nog" (laat dat maar eens uit die zin) zorgt ervoor dat je je flink zorgen gaat maken
              De poltite maakt zich ook zorgen.....
              Misschien helemaal terecht, maar misschien ook niet.
              Maar daardoor neigt dit artikel enigzins naar stemmingmakerij.
              Wiet weer eens in een kwaad daglicht.

              Er zijn bestrijdingsmiddelen voor je moestuintje te koop die een proffesionele kweker hier niet mag gebruiken, gewoon omdat het voor de particulier is
              en die gebruikt niet zoveel (hopen ze)
              Ook worden er nog bestrijdingsmiddelen verkocht ( jaja door "ons') die hier verboden zijn, maar in de armere landen nog volop gebruikt worden, de landen waar onze
              buitenseizoense spercieboontjes en bloemen vandaan komen en die importeren wij dan weer.
              Biologisch wil ook niet altijd zeggen dat het onschadelijk is net zo min als chemisch altijd slecht zou zijn.
              Als je ver genoeg terug kijkt komt immers alles uit de "natuur"
              Het wordt wel anders als er voor de chemische variant van dezelfde meststof een zwaar vervuilend moet plaatsvinden, maar ik weet niet of dat
              zo is.

              Dicht bij de natuur blijven heeft wel mijn voorkeur
              En van mij mogen ze wiet regelmatig controleren op rotzooi, het blijft iets om in de gaten te houden het gedoe met bestrijdingsmiddelen.

              Comment


                #37
                Re: Giftige pesticiden in hennepteelt

                assumption is the mother of all mistakes...
                Grtz $iR
                sigpic

                Comment


                  #38
                  Re: Giftige pesticiden in hennepteelt

                  Alweer een reden om zelf te kweken, is het niet voor de veel te hoge prijs dan is het voor onze gezondheid, dat laatste is dan wel een sterk argument, misschien kan dit een kweek-gedoogbeleid op gang trekken, dan word het natuurlijk wel moeilijk ombij te houden hoeveel plantjes iemand heeft staan natuurlijk.

                  In sommige dlen van Canada mag je als je dat wil heel je huis volzetten met planten en lampen, zelfs in sommige delen van het immer conservatieve Amerika word kweken gedoogd.
                  -"We learn more by looking for the answer to a question and not finding it, then we do from learning the answer itself."

                  Comment


                    #39
                    Last edited by SirSmokeAllot; 1 March 2010, 00:27.
                    sigpic

                    Comment


                      #40
                      Re: Giftige pesticiden in hennepteelt

                      ik ga deze vakantie naar Canada xD
                      Wohoo paar kwekers gaan bezoeken als ze daar 40 planten mogen houden :p

                      Comment


                        #41
                        Re: Giftige pesticiden in hennepteelt

                        onzin
                        ,dr moet iets verzonnen worden om de heksejacht te verantwoorden ,
                        en het verspilde geld voor meer amtenaren die spelen met
                        helicoptertjes en model vliegtuiges
                        en met folders van de speegoedwinkel ,en wat leuks uitzoeken van belastinggeld
                        daar dan deskundig over vergaderen met welk vliegtuigje ze morgen buiten gaan spelen
                        (alst mooi weer is )

                        Comment


                          #42
                          Re: Giftige pesticiden in hennepteelt

                          In/op alle groente uit de supermarkt zit gif.
                          Het vlees en melk van de gristentaliban zit vol hormonen en antibiotica.
                          Legaliseer die plant onmiddelijk, prijs daalt zo hard dat criminelen vertrekken en de liefhebbers overblijven mensen zonder gezei khu neigen rokertje kunnen kweken.
                          Nu is het moord en doodlag, net als ten tijde van de drooglegging (alcohol) en Al Capone regeerde.

                          Belachelijk dat een groep mensen even over mij bepaald wat ik wel en niet eet/drink/rook welke planten van god in mijn tuin groeien.
                          Als het ze niet zint gooien ze me in de gevangenis of moet ik geld aan ze betalen.
                          Bandieten............

                          Comment


                            #43
                            Re: Giftige pesticiden in hennepteelt

                            Oorspronkelijk geplaatst door CIAze View Post
                            In een goed klimaat (vooral de luchtvochtigheid wordt verwaarloosd) heb je veel minder problemen met insecten, daarnaast is een goed klimaat natuurlijk een garantie voor een gezonde plant en een optimale ontwikkeling
                            En wat is dat perfecte klimaat dan ?
                            Ik heb zelf net een paar planten gehad die toprot hadden, voordat ik m'n setup vertel ben ik benieuwd wat nou het beste klimaat is voor de dames in de bloei fase..... (?)

                            Comment


                              #44
                              Re: Giftige pesticiden in hennepteelt

                              klimaat.jpg

                              Comment


                                #45
                                Re: Giftige pesticiden in hennepteelt

                                dit geeft maar weer eens aan dat er snel gelegaliseerd moet worden

                                en ik ben het nooit eens met de politie maar in dit geval wel. ze hebben gewoon gelijk al die boeven gebruiken gif bij het leven omdat ze niet kweken kunnen

                                Comment

                                Bezig...
                                X