Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Het grote gevaar...

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Het grote gevaar...

    Korting op 420shop
    Cannabis groot gevaar



    28.11.2009 09.33u - Toen het Vlaams Belang destijds waarschuwde voor de rampzalige gevolgen van het gedoogbeleid voor zogenaamde softdrugs, werd onze kritiek door de paarsgroene excellenties (en ook door sommige journalisten) weggelachen. Intussen is duidelijk dat het bestaande gedoogbeleid – waarvoor ook CD&V een verpletterende verantwoordelijkheid draagt – drempelverlagend heeft gewerkt. Meer zelfs: steeds meer wetenschappers waarschuwen de jongste tijd voor de gevaren van cannabis.

    “Cannabis is niet zo onschuldig als de soixante-huitards wensten dat het was.” Dat citaat, van de Leuvense professor Dirk De Wachter, stond eerder deze week (24 november) uitgerekend in de linkse huiskrant De Morgen te lezen. “Het gebruik van cannabis mag op de korte termijn dan wel een rustgevend effect hebben, op lange termijn vormt het een groot gevaar,” zo stelt professor De Wachter. “Uit steeds meer studies blijkt immers dat het gebruik van cannabis op jonge leeftijd het risico op psychotische aandoeningen versterkt.” Niet alleen daalt de leeftijd waarop jongeren hun eerste joint roken, ook de inhoud ervan wordt steeds straffer: “De weed die tegenwoordig gerookt wordt, is bijna een hard drug geworden. De cannabis van vandaag is veel straffer, bevat meer actieve producten dan die van pakweg 15 jaar geleden.”

    Professor De Wachter legt de vinger op de wonde: “Rond cannabis is de laatste jaren veel te veel een sfeer van onschuld ontstaan. Het wordt gezien als louter experimenteren door jongeren, een fase die ze ‘wel zullen ontgroeien’. Zonder de grote moralist te willen uithangen: cannabis vormt echt wel een groot probleem.”

    Het is alleszins hoog tijd voor actie. Wat wil het Vlaams Belang dan? Het bestaande gedoogbeleid onmiddellijk afschaffen. Wij willen meer preventie bij jongeren (onder meer via de scholen), een verplichte ontwenning voor verslaafden en een harde aanpak van drughandel en -productie. Bovenstaande analyse bewijst dat het gedoogbeleid van de traditionele partijen, te wijten aan progressieve verdwazing en een goedkope poging ‘hip’ te willen zijn, een ronduit misdadige beslissing is geweest.

    Voor wie het nog niet weet.
    Ze gaan "nog" maar eens van stijl veranderen.
    Tegen 2012 willen ze uit cordon sanitaire breken en stemmen halen.

    Zij die voor het laast blowen groeten u...

    #2
    Re: Het grote gevaar...

    Wa een bende retards die rechtse politiekers
    Witte Weduwe toch, waarom ben je zo hemels?

    Comment


      #3
      Re: Het grote gevaar...

      Grappig is niet het woord, maar wel frappant dat in een tijd dat all over the world de al dan niet medische voordelen van het gebruik van cannabis eindelijk een beetje serieus genomen worden en het draagvlak groeit (legalisering in diverse zuid Amerikaanse landen, voorgenomen belastingen in de V.S.) er altijd weer partijen zijn die de negatieve effecten/bijwerkingen, al dan niet incidenteel of als gevolg van aanleg/ziekte uitvergroten, opblazen en verkondigen als een waarheid. De negatieve gevolgen en de daarbij komende overlast door het gebruik van alcohol is aantoonbaar en onweerlegbaar vele malen groter maar daarover wordt niet gesproken, waarschijnlijk kost dat te veel stemmen.....

      Politiek = Hypocrisie

      Comment


        #4
        Re: Het grote gevaar...

        Oorspronkelijk geplaatst door Debiel View Post
        De negatieve gevolgen en de daarbij komende overlast door het gebruik van alcohol is aantoonbaar en onweerlegbaar vele malen groter maar daarover wordt niet gesproken, waarschijnlijk kost dat te veel stemmen.....
        Je bedoelt waarschijnlijk overmatig alcohol gebruik.
        Als ik 3 biertjes in een half uur op drink kan ik nog zeer goed functioneren in de maatschappij.
        Maar als ik 3 joints in een half uur op rookt dan functioneer ik niet meer zo best .
        Als je iets vergelijkt moet je de vergelijkingen niet scheeftrekken.

        Grtz.

        Comment


          #5
          Re: Het grote gevaar...

          Oorspronkelijk geplaatst door Robba View Post
          Je bedoelt waarschijnlijk overmatig alcohol gebruik.
          Als ik 3 biertjes in een half uur op drink kan ik nog zeer goed functioneren in de maatschappij.
          Maar als ik 3 joints in een half uur op rookt dan functioneer ik niet meer zo best .
          Als je iets vergelijkt moet je de vergelijkingen niet scheeftrekken.

          Grtz.
          Robba,

          Bij mij ist andersom man,3joints op half uur is geen probleem!
          Drie biertjes en ik sta op men kop,is wat je gewoon bent he
          grtjs

          Comment


            #6
            Re: Het grote gevaar...

            Oorspronkelijk geplaatst door blackjack View Post
            Robba,

            Bij mij ist andersom man,3joints op half uur is geen probleem!
            Drie biertjes en ik sta op men kop,is wat je gewoon bent he
            grtjs

            Ja okee maar ik wordt altijd zo moe van die mensen die een vergelijk maken van iemand die een jointje rookt , tegenover iemand die met een pils of 30 achter het stuur kruipt.

            Grtz.

            Comment


              #7
              Re: Het grote gevaar...

              Hey robba, ik maak deze vergelijking niet, ik beschouwde het algemene alcohol gebruik en de daaraan gerelateerde overlast, verslaving, etc. dat jij er een kromme vergelijking van maakt zegt meer over jouw denkwijze dan de mijne, lees wat er staat en maak en maak er geen olifant van .


              grtzzzzzz

              Comment


                #8
                Re: Het grote gevaar...

                Oorspronkelijk geplaatst door Debiel View Post
                Hey robba, ik maak deze vergelijking niet, ik beschouwde het algemene alcohol gebruik en de daaraan gerelateerde overlast, verslaving, etc. dat jij er een kromme vergelijking van maakt zegt meer over jouw denkwijze dan de mijne, lees wat er staat en maak en maak er geen olifant van .


                grtzzzzzz
                Wat daar staat is jou denkwijze , dus jij mag wel jouw denkwijze profileren maar ik de mijne niet

                Grtz.

                Comment


                  #9
                  Re: Het grote gevaar...

                  jij qoute mij en zegt daarmee dat ik een vergelijking maak, die ik niet maak zoals jij die stelt, daarnaast denk ik niet dat er uitleg noodzakelijk is over schade door alcohol gebruik, lees het nieuws en je weet genoeg, al ging het in deze overigens meer over het ongenuanceerde bashen van cannabis.....

                  dus.

                  Comment


                    #10
                    Re: Het grote gevaar...

                    Feit blijft wel dat je op een uur meer als 10 pinten achterover kan kappen , 10 joints wordt al moeilijker volledig alleen.

                    Comment


                      #11
                      Re: Het grote gevaar...

                      Comment


                        #12
                        Re: Het grote gevaar...

                        Oorspronkelijk geplaatst door Debiel View Post
                        jij qoute mij en zegt daarmee dat ik een vergelijking maak, die ik niet maak zoals jij die stelt, daarnaast denk ik niet dat er uitleg noodzakelijk is over schade door alcohol gebruik, lees het nieuws en je weet genoeg, al ging het in deze overigens meer over het ongenuanceerde bashen van cannabis.....

                        dus.
                        Ik wil er alleen maar mee zeggen dat overmatig blowen net zo slecht is , als overmatig alcohol gebruik.
                        Ik ken iemand die heb in zo'n kliniek gezeten om af te kicken van beiden.
                        De aantallen verslaafden tussen drank en cannabis is ongeveer gelijk volgens hem.
                        (Nu is het btw weer een verslaafde blower).
                        Alles waar te voor staat is niet goed voor je behalve tevreden.

                        Grtz .

                        Comment


                          #13
                          Re: Het grote gevaar...

                          en tekilla!
                          ghehe

                          Comment


                            #14
                            Re: Het grote gevaar...

                            Die kon ik nog niet monty


                            Grtz.

                            Comment


                              #15
                              Re: Het grote gevaar...

                              BTW volg het nieuws ,de partij is aan het slabakken Vlaams belang cordon sanitair ..........zal niet meer nodig zijn vrees ik ,laat ons effe rustig doen wat we willen ,dit is een democratieik stem groen!
                              Stay calm. Everything is going to be okay. There will be marijuana giveaways

                              Comment

                              Bezig...
                              X