Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

30 Dagen gestopt.

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    30 Dagen gestopt.

    Korting op 420shop
    Hallo.

    Ik ben een tijd geleden gewoon op eigen initiatief eens 30 dagen gestopt met blowen, ik rookte voordien dagelijks en heb dit de laatste 10 jaar dan ook dagelijks blijven doen, met uitzondering van eens hier en daar een week dat ik op vakantie was ieder jaar.

    In het begin was het wel heel moeilijk, vooral omdat ik Cannabis gebruik om stress tegen te gaan, dus in stress periodes had ik het echt wel moeilijk en moest ik ook zorgen dat ik het niet ging vervangen door alcohol, heel moeilijk dus.

    Na 2 weken ging het al wat beter en na de 30 dagen voelde ik niet eens zoveel behoefte om nog een joint op te steken, ik was gewend aan nuchter te leven.

    Wat heb ik hieruit geleerd?

    Ik heb nu een heel duidelijke kijk op wat ik leuk en niet leuk vind aan Cannabis.

    Voordien rookte ik altijd, ook als ik dingen te doen had, of sociaal moest zijn (familiebezoek en zo), dit doe ik nu niet meer.

    Ook rook ik niet meer s'morgens als ik opsta, eigenlijk rook ik zelfs niet meer overdag, wel, sterker nog, ik hou het voorlopig al een goeie maand op het weekend alleen.

    Door minder te roken voel ik het ook veel beter als ik opnieuw blow, mijn ogen worden zwaar en warm, dit effect heb ik al heeeel lang niet meer gehad, en ik kan heel filosofisch denken, zelfs mild trippen ervan, voordien ook, maar ik geniet er meer van nu ik het minder doe...

    Ik lijk ook meer energie te hebben.(duh)

    Nooit gedacht dat ik dit ooit zou doen, ik had er totaal geen reden voor maar heb het gewoon gedaan om mezelf eens te testen, en ik weet nu heel duidelijk wat ik eraan heb.
    Last edited by DaZeD; 15 February 2010, 17:49.
    -"We learn more by looking for the answer to a question and not finding it, then we do from learning the answer itself."

    #2
    Re: 30 Dagen gestopt.

    Ik moet soms stoppen door geen weed te hebben lol. soms schrikkel ik ook eens wel een paar dagen, mah dan zou ik intussen een paddo nemen. Idd na enkele dagen te stoppen zal je wel trug meer effect ondervinden. Veel succes dude!

    Grtz
    420Shop, Online Headshop, Seedshop, Cannabis Souvenirs & Lifestyle
    Korting voor leden van Jointjedraaien.nl

    Comment


      #3
      Re: 30 Dagen gestopt.

      Thx!

      Ik kon het gewoon niet voordien, een paar dagen stoppen, als ik al eens zonder dreigde te vallen deed ik er alles aan om zo snel mogelijk weer wiet te scoren, na die 30 dagen kan ik eindelijk normaal omgaan met cannabis.
      -"We learn more by looking for the answer to a question and not finding it, then we do from learning the answer itself."

      Comment


        #4
        Re: 30 Dagen gestopt.

        oew 30 dagen ! kan ik mij moeilijk voorstellen als ik probeer te stoppen word ik al de dag erna serieus prikkelbaar
        Dus zegt mijn vrouwtje al snel !
        begin er al maar terug mee want ge zet echt ni te doen verlore moeite dus maar bonn goed voor u ! daar moet je sterk karakter voor hebben ! iets waar ik voor buis http://jointjedraaien.nl/wietforum/f...hps-t9684.html
        Last edited by greensteven; 20 February 2010, 21:24.

        Comment


          #5
          Re: 30 Dagen gestopt.

          Ja, na een paar dagen was mijn mood ook nie echt super, en ik zat zonder werk wat het nog net iets moeilijker maakte, ik heb regelmatig momenten gehad dat ik dacht, fuck it, nu ga'k ene blowen, maar gewoon op de tandjes blijven bijten.

          Ik heb eigenlijk geen sterk karakter hoor, da's gewoon een kestie van doorzetten, als je het wil dan kan je het, en ik wou gewoon eens 30 dagen proberen of ik het kon, wat zijn 30 dagen op een leven?

          En het heeft mij nog iets bijgebracht ook.

          Alhoewel ik mij nu toch afvraag of ik soms nie beter terug wa meer zou blowen, want ik kan soms zo op zitten van de stress, daarbij helpt wiet wel super goed natuurlijk, de stress valt zo van je af, en nu moet ik erdoorheen gaan tot het weekend, dus ik weet niet of ik nu gezonder bezig ben of niet, het is heel dubbel.

          Langs de andere kant weet ik ook niet hoe ik wiet moet zien, als medicijn tegen de stress, of gewoon als ordinair roesmiddel, want het is tenslotte simple, je steekt een joint op en de stress is weg.
          Ik zou graag op een natuurlijke manier met stress kunnen omgaan, het zal een leerproces zijn denk ik.
          -"We learn more by looking for the answer to a question and not finding it, then we do from learning the answer itself."

          Comment


            #6
            Re: 30 Dagen gestopt.

            heeeeeeeeeeeel goed
            ik zou het zelf niet kunnen
            nog maar eens een bewijs: wiet is goed voor alles.
            respect man
            as it was in the beginning,
            so shall it be in the end
            -BM-

            Comment


              #7
              -"We learn more by looking for the answer to a question and not finding it, then we do from learning the answer itself."

              Comment


                #8
                Re: 30 Dagen gestopt.

                Oorspronkelijk geplaatst door Jalapeno
                Dan denk ik dat jij eerder professionele hulp nodig hebt!
                Als elke blower , die niet 1 dag zonder kan , proffesionele hulp nodig heeft ; dan zaten de instellingen vol xDD

                get a life

                Comment


                  #9
                  Re: 30 Dagen gestopt.

                  Ik ben niet verslaafd! Ik weet dit zeker omdat ik niet meer dan 1 a twee keer per maand cannabis rook.

                  Ik ben er van overtuigd dat de meeste mensen die op dit forum zitten en zeggen dat ze niet verslaafd zijn het net wel zijn. Vergis je niet als niet 1 week zonder kan of zelf geen dag ben je verslaafd want dan heeft het een invloed op je leven. Net zoals mensen geen dag zonder koffie kunnen.

                  Dat het je niets kan schelen maakt me niet uit, maar wees zo eerlijk tegenover jezelf en geef toe dat je verslaafd bent.

                  Comment


                    #10
                    Re: 30 Dagen gestopt.

                    ben hartstikke verslaaft en al lang en gelukkig. cannabis of ja de thc en andere cannabedoieden helpen me prima. ben liever verslaafd aan cannabis dan andere pillenmeuk. niks mis mee met die cannaverslaafden. fijn volk.

                    Grtz

                    Comment


                      #11
                      Re: 30 Dagen gestopt.

                      Goed gezegd Monty, vind ik ook. Meer kan ik daar niet aan toevoegen, DaZeD, respect, hoe langer je zonder zit, des te zaliger om er een op te steken. En zeker na 30 dagen.
                      Ik ben een echte natuurmens, ook al die natuur kunstmatig.

                      Comment


                        #12
                        Re: 30 Dagen gestopt.

                        Jaja moedig alle om dat zo te doen gewoon niet omdat je zonder zit maar gewoon.
                        Ja zeker moedig en geslaagd.
                        Had ook zon moment in me leven dat ik 4 jaar na elkaar thuis was en ik dus van s'morgens tot s'avonds blowde meestal om de pijn en verveling weggedrukken.
                        Maar nadien veel en lang in het ziekenhuis gelegen.
                        Dacht nu komt het de afkick.
                        Jaja en die kwam zweten nuchter worden en zin in een sigaret terwijl ik dus nie rook alle alleen maar wiet.
                        Dus mijn verlangen naar tabak (lees nicotine) was meer dan naar tabak en zonder het te beseffen was ik duss al verslaaft aan tabak zonder eigenlijk ooit een sigaret te hebben gesmoort dammm.
                        Maar me wiet dat miste ik niet na 3 dagen was ik ok en de zin in een joint was weg.
                        Ook de zweet avonds en de prikkelbaarheid was weg en ik kon helderder lezen genoot meer van het boek maar had meer besef van de tijd.
                        Toen ik thuis kwam heb ik er vlug een gerolt en nie getopt tot ik ging slapen.
                        Ik wist nu met volste overtuiging zelfs als je elke dag rookt en denkt niet zonder te kunnen kan je dat wel waarom??? wel omdat wiet dus niet verslavend is maar de tabak dat je erin rolt wel.
                        Je kan gerust overleven zonder wiet maar probeer maar eens je sigaretten te laten
                        T'is zo erg dat jee nu al terug krijg van de ziekenkast als je robeert te stoppen ja voor geld doe je het wel haha.
                        Nu ik rook nu nog steeds elke dag 10/15 joints en de 3 maart terug in het hospitaal voor grote en laatste operatie dan ga ik weer een weekje of zo stoppen tot al de chemie er uit is en dan terug want ik weet dat ik zonder kan maar ik kies toch voor de wiet anders is het zoooooooo verdomd saai.

                        Comment


                          #13
                          Re: 30 Dagen gestopt.

                          Goed van je!

                          Door even te stoppen van het dagelijks gebruik leer je zeker veel. Dit kan ik dus ook voor iedereen van dit forum aanraden, die dagelijks cannabis gebruikt
                          [B][URL="https://420shop.nl"][COLOR=#008000][B]420Shop.NL: uw head- & seedshop!

                          Comment


                            #14
                            Re: 30 Dagen gestopt.

                            Dank jullie wel voor de hartelijke reacties!

                            Ja Orias tabak is pas echt verslavend, ik heb wel het voordeel dat ik puur rook, ik denk dat ik het er anders waarschijnlijk nog een stuk moeilijker mee gehad zou hebben.Hetgeen ik naast het effect van wiet ook miste was het roken, ik rook geen tabak maar een jointje roken kan zo'n deugt doen, die rook inhaleren en weer uitblazen heeft iets zalig.

                            Ik was wel degelijk verslaafd, de eerste weken zijn echt moeilijk, en als je dan naar je plantjes gaat kijken en de topjes ziet groeien krijg je het nog moeilijker natuurlijk, ik was net een oogst aan het drogen.

                            Ik weet eigenlijk niet waarom ik zomaar even gestopt ben, ik val in herhaling maar ik kan het echt iedereen aanraden die aanvoelt een pauze nodig te hebben.

                            Ik had dat wel, dagelijks blowen, soms zonder er eigenlijk zin in te hebben of op ongepaste momenten, nu kies ik heel bewust wanneer ik blow, da's wel leuk, ik heb ook in de week wel zin om te blowen, maar als ik daar weer mee begin ga ik weer dagelijks constant stoned lopen, en ik zou dat voorlopig even willen vermijden.
                            -"We learn more by looking for the answer to a question and not finding it, then we do from learning the answer itself."

                            Comment


                              #15
                              Re: 30 Dagen gestopt.

                              wauw dazed, dikke chapeau!
                              Je inspireert er volgens mij hier een hoop!
                              Ik zou ook eens moeten minderen... Ik moet namelijk, om redenen die ik nu niet kan uitleggen, over een halfjaar ongeveer helemaal gestopt zijn. Als ik dat plots zou doen zou dat wel erg drastisch zijn, dus ga ik gewoon afbouwen... En met "helemaal gestopt" bedoel ik datzelfde: niet meer systematisch consequent stoned worden. Gewoon speciale momenten vergulden met een lekker toetje=)
                              grow da weed, smoke it's buds

                              Comment

                              Bezig...
                              X