Beginnen met verdampen

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts
  • Niceiphone
    Banned
    Lucky Member
    • Mar 2017
    • 102

    #16
    En verdeel je die 3 gram over de gehele dag, of alleen in de avond?

    Comment

    • Niceiphone
      Banned
      Lucky Member
      • Mar 2017
      • 102

      #17
      Ik heb zojuist begonnen met de verdamper.
      Van het effect merk ik niet heel veel, daarom heb ik de glazen pijp 3x gevuld en geïnhaleerd.
      Er gaat ongeveer 0,15 gram erin, dus dat is niet veel.

      Van een halve joint roken, ben ik een stuk sterker onder invloed dan de verdamper.

      Comment

      • Niceiphone
        Banned
        Lucky Member
        • Mar 2017
        • 102

        #18
        Weten jullie hoe hoger je het aantal graden zet, bij mijn vaporizer kan dat tot 210 graden, hoe hoger de thc inname is?

        Comment

        • ganjagast
          Elite Grower
          420 MemberMemberLucky Member
          • May 2016
          • 2881

          #19
          Oorspronkelijk geplaatst door Niceiphone
          Weten jullie hoe hoger je het aantal graden zet, bij mijn vaporizer kan dat tot 210 graden, hoe hoger de thc inname is?
          Nope. Ga je hoger dan 190 graden dan komen er schadelijke stoffen vrij door verbranding. Ook verbrand je de terpenen en deze zijn juist van belang vooral bij het verdampen, helemaal voor de medicinale gebruiker.
          Ad usum proprium!

          Comment

          • beowulf
            Exquisite Grower
            MemberLucky Member
            • Nov 2008
            • 6495

            #20
            Verbranding start ergens rond 240-250.

            Comment

            • Niceiphone
              Banned
              Lucky Member
              • Mar 2017
              • 102

              #21
              Ik dacht dat het nog steeds verdampen is tot 210 graden?
              De cannabis is dan wel donkerbruin geworden, bij 10 heisen, dat ga je ook proeven.

              Comment

              • belladonna
                Guru of all Growers
                Lucky Member
                • Aug 2008
                • 10674

                #22
                Als je goed verdamp blijf je wiet Groen als bruin/zwart word ben je aan verbranden.
                God was never on your side..

                Comment

                • Niceiphone
                  Banned
                  Lucky Member
                  • Mar 2017
                  • 102

                  #23
                  Dat wist ik niet.
                  Ik dacht als alle thc eruit is, de cannabis verkleurt.

                  Met andere woorden, ik moet minder dan 10 heisen nemen.

                  Weet je zeker dat alle thc eruit is als de cannabis nog groen is?

                  Comment

                  • Niceiphone
                    Banned
                    Lucky Member
                    • Mar 2017
                    • 102

                    #24
                    Ik heb zojuist de verdamper uitgeprobeerd op 190 graden, en met 5 trekjes, merk ik zeer weinig ervan.
                    Moet je dieper inhaleren op een lagere stand, om de damp eruit te krijgen?

                    Comment

                    • Niceiphone
                      Banned
                      Lucky Member
                      • Mar 2017
                      • 102

                      #25
                      6 trekjes genomen op 210 graden.
                      De cannabis was weer donkerbruin/zwart geworden.

                      Ik moet hem dus lager zetten.
                      Of ik moet de cannabis pas later laten opwarmen.

                      Op welke temperatuur verdampen jullie?

                      Comment

                      • Niceiphone
                        Banned
                        Lucky Member
                        • Mar 2017
                        • 102

                        #26
                        Ik heb de verdamper weer op 210 graden ingesteld.
                        De cannabis er toen ingedaan.
                        Na 1 min kwam er een beetje damp uit, na 90 seconden duidelijk meer.
                        De cannabis is bruin geworden, geen donkerbruin, na 5 hijsen.

                        Is de cannabis dan ook al verbrand?

                        Comment

                        • QnQ
                          Godlike Grower
                          Lucky Member
                          • Sep 2010
                          • 26093

                          #27
                          Idunno eh, ik heb er niet voor gestudeerd ofzo, maar bij mij verkleurd de wiet ook altijd.
                          Als je 'm zo afstelt dat de wiet groen blijft, merk je er weinig van, da's misschien leuk voor medisch gebruikers, die willen meestal juist geen stoned of zijn bang van elk merkbaar effect.
                          Maar als je normaal jointjes rookt, dan ben je wel wat sterkers gewend, en jij bent op zoek naar een goeie stoned, da't valt niet mee op lage temperaturen.
                          Dan zul je wel 2 of 3 porties achter elkaar moeten verdampen voor je iets merkt.
                          Een verdamper is ook niet hetzelfde, dat heb ik al eerder gezegd. Je moet het zien als iets anders, en dus ook niet op zoek gaan naar dezelfde stoned als je van een joint krijgt, want dat is er niet.
                          Met een verdamper haal je wel meer en andere smaken naar boven uit de wiet. Dat zijn die terpenen, die bij een jointje heel snel verbranden.

                          Mijn favoriete instelling van de Air is het groene lampje, volgens de docu komt dat overeen met 200 graden.
                          Ik vind dat een goeie balans tussen smaak en effect. Wil ik meer smaak dan zet ik 'm 1 standje lager (190 graden) en wil ik meer effect dan prop ik de bong vol, of draai een jointje.
                          ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                          Comment

                          • Niceiphone
                            Banned
                            Lucky Member
                            • Mar 2017
                            • 102

                            #28
                            @Godlike grower
                            Hoeveel cannabis past er maximaal in jouw verdamper?
                            Bij mij maar iets van 0,15 gram, dat is echt heel weinig.
                            Maar het slaat nog aan ook, als ik hem op 210 graden zet, maar dan wordt de wiet wel donkerbruin/zwart.
                            Dat is sowieso al bij 6 hijsen, de verkleuring.

                            Comment

                            • DutchGrower
                              Senior Stoner
                              Member
                              • Jan 2013
                              • 47

                              #29
                              verschillende cannaboiden hebben verschillende temperaturen waarbij ze verdampen.
                              op de volgende website vind je meer uitleg: http://pgmcg.nl/verdampingstemperatu...inale-werking/
                              You do not have permission to view this gallery.
                              This gallery has 1 photos.

                              Comment

                              • Niceiphone
                                Banned
                                Lucky Member
                                • Mar 2017
                                • 102

                                #30
                                Bedankt voor de link.

                                Comment

                                Bezig...