Vaporizer - minder high

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts
  • nultien
    Stekje
    Nieuw Lid
    • Nov 2017
    • 7

    #1

    Vaporizer - minder high

    Korting op 420shop
    Hey.

    Na jarenlang joints (hasj/wiet met sigaret) te hebben gerookt, heb ik sinds deze week een vaporizer gekocht. Na wat onderzoek te hebben gedaan ben ik uitgekomen op de Boundless CFX.

    Deze week heb ik de vaporizer een aantal keer gebruikt, maar het heeft me nog niet overtuigd.

    Voorbeeld:
    Normaal voel je hem wel zitten na een wiet joint. Doe ik nu even veel wiet in de vaporizer dan wordt ik er gewoon minder stoned/high van.. klopt dit wel?

    Vanmiddag ga ik naar een andere shop toe voor wat ander wiet om gewoon te vergelijken. Maar ergens in m'n achterhoofd hoop ik gewoon dat de vaporizer niet helemaal in orde is.

    Ik stel de temperatuur in tussen 180 en 200 graden. Hoger lijkt me weinig zin te hebben want dan loop ik toch maar te hoesten.

    Ps: eerste paar trekken lijkt er ook geen damp/wolk uit te komen. Na de eerste paar trekken komen er wel dampen/wolken uit, maar ook dit valt reuze mee.
  • beowulf
    Exquisite Grower
    MemberLucky Member
    • Nov 2008
    • 6495

    #2
    Ik heb de cfv en toch wel tevreden over. Maar dat is het verschil tussen convectie en inductie. CFX heeft een keramische kamer. Daar komt doorgaans minder damp uit. Ondertussen wel gemerkt dat de cfv goedkoper is geworden dan de cfx. Is nochtans het beter product.
    Als je wil genieten van volle damp op lage temperatuur... Volcano. Meer en vollere damp op 170° dan zo'n inductie ding (heb ook nog een flowermate pro S) op 200.

    Probeer eens of je een verschil merkt door de wiet ofwel hard aan te drukken ofwel losjes te laten. En is heel fijn grinden en effe wat laten open liggen om nog wat te drogen.

    Comment

    • nultien
      Stekje
      Nieuw Lid
      • Nov 2017
      • 7

      #3
      Bedankt voor het antwoord. Ik begreep inderdaad dat convectie beter is, ook wat langzamer en vaak ook duurder. Verschil in prijs qua CFX en CFV was inderdaad niet veel.

      Het lijkt mij echter wel dat je toch wel 'stoned' moet worden van een CFX met wat wiet.

      Comment

      • Wijkagent
        Wicked Stoner
        MemberLucky Member
        • May 2014
        • 207

        #4
        heb diversen vaporizers geprobeerd maar met kop en schouders komt de de vulcano vaporizer het beste uit de test de andere zijn niet slecht maar niet vergelijkbaar met vulcano hij is wat aan de prijs maar heb je ook iets waar je lang mee doet en heel goed werkt.



        groetjes
        wijkagent
        STORZ & BICKEL leads the vaporization market in innovation with CRAFTY, MIGHTY, PLENTY, VOLCANO and more. Visit the site to learn, buy and get support.

        Comment

        • beowulf
          Exquisite Grower
          MemberLucky Member
          • Nov 2008
          • 6495

          #5
          Ja, die moet gewoon ook werken. Ik werd ook stoned van die flowermate. Alleen wat minder damp en minder smaak. Maar het werkt wel. Goeie wiet gaat hier overigens makkelijk tot 220, zonder te hoesten. En ik heb nooit gerookt.

          Comment

          • nultien
            Stekje
            Nieuw Lid
            • Nov 2017
            • 7

            #6
            Oorspronkelijk geplaatst door Wijkagent
            heb diversen vaporizers geprobeerd maar met kop en schouders komt de de vulcano vaporizer het beste uit de test de andere zijn niet slecht maar niet vergelijkbaar met vulcano hij is wat aan de prijs maar heb je ook iets waar je lang mee doet en heel goed werkt.



            groetjes
            wijkagent
            Ja dat begrijp ik natuurlijk wel. Maar een Volcano is prijzig (380 geloof ik).
            De Boundless was 150 euro, en dat vond ik qua prijs wel de max.

            Comment

            • QnQ
              Godlike Grower
              Lucky Member
              • Sep 2010
              • 26093

              #7
              De fout is dat je vapen vergelijkt met het roken van een joint.
              Dat kan niet. Het is iets heel anders.
              Daar gaat een andere vaporizer niet veel aan veranderen denk ik.
              ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

              Comment

              • nultien
                Stekje
                Nieuw Lid
                • Nov 2017
                • 7

                #8
                Dat begrijp ik wel. Maar het lijkt me wel dat je na een sessie of 1/2 wel wat high/stoned moet zijn.

                Comment

                • QnQ
                  Godlike Grower
                  Lucky Member
                  • Sep 2010
                  • 26093

                  #9
                  Heb je er een sigaret na geprobeerd ?
                  Beetje rare vraag misschien, maar omdat je aan joints met tabak gewend bent ...

                  Als ik tabak rook na het vapen slaat-ie ook nog een keer extra in, da's puur door de gewenning van tabak denk ik.
                  ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                  Comment

                  • Bringdown
                    Wicked Stoner
                    MemberLucky Member
                    • May 2017
                    • 250

                    #10
                    In plaats van naar de volcano en zn prijskaartje te staren, https://www.vaposhop.com/vaporizers/...zer_extreme_q/ doet er niet voor onder qua kwaliteit, het opwarmen duurt alleen wat langer, en je krijgt de keuze om een slangetje te gebruiken, of via dat slangetje de damp via een bubbler of bong laten lopen
                    Probeer ook wat te expirimenteren met wat fijner grinden, of juist wat minder fijn, dat heeft invloed op de dampervaring.

                    Helaas zijn de meeste portables gewoon niet zo super, het belang om op de graad precies te kunnen zitten is ENORM.

                    Comment

                    • Mammy
                      Chronic Stoner
                      MemberLucky Member
                      • Aug 2017
                      • 154

                      #11
                      Dat heb ik ook wat QnQ zegt. Na wat tabak voel ik meer. Kan ook in de vapo

                      Comment

                      • nultien
                        Stekje
                        Nieuw Lid
                        • Nov 2017
                        • 7

                        #12
                        Oorspronkelijk geplaatst door QnQ
                        Heb je er een sigaret na geprobeerd ?
                        Beetje rare vraag misschien, maar omdat je aan joints met tabak gewend bent ...

                        Als ik tabak rook na het vapen slaat-ie ook nog een keer extra in, da's puur door de gewenning van tabak denk ik.
                        Gooi een sigaret in de joint, maar rook daarnaast geen sigaretten. Maar een beetje sigaret zou dan ook in de vaper kunnen?

                        Comment

                        • nultien
                          Stekje
                          Nieuw Lid
                          • Nov 2017
                          • 7

                          #13
                          Oorspronkelijk geplaatst door Bringdown
                          In plaats van naar de volcano en zn prijskaartje te staren, https://www.vaposhop.com/vaporizers/...zer_extreme_q/ doet er niet voor onder qua kwaliteit, het opwarmen duurt alleen wat langer, en je krijgt de keuze om een slangetje te gebruiken, of via dat slangetje de damp via een bubbler of bong laten lopen
                          Probeer ook wat te expirimenteren met wat fijner grinden, of juist wat minder fijn, dat heeft invloed op de dampervaring.

                          Helaas zijn de meeste portables gewoon niet zo super, het belang om op de graad precies te kunnen zitten is ENORM.
                          Ziet er leuk uit en is inderdaad niet veel duurder dan een portable.

                          Wat ik nu voornamelijk doe is de wiet semi fijn grinden, en het maar een beetje aanstampen.

                          Comment


                          • Bringdown
                            Bringdown commented
                            Editing a comment
                            Aanstampen is slecht, de lucht moet goed tussen de kruiden kunnen komen.
                        • nultien
                          Stekje
                          Nieuw Lid
                          • Nov 2017
                          • 7

                          #14
                          PS: Heb een grammetje wiet op vrijdag gehaald. Op vrijdag bijna een halve gram in twee sessies gedaan, maar kon me er niet echt stoned van voelen.

                          Comment

                          • Ronthebudman
                            Senior Grower
                            MemberLucky Member
                            • May 2015
                            • 916

                            #15
                            We hebben pas een paar topjes en knipafval in de airfryer gedaan.
                            De lucht die daar dan uitkomt iedereen in de kamer was zo high als een papagaai...geweldig zo’n mega vaporizer.

                            Comment


                            • BackYardPlant
                              BackYardPlant commented
                              Editing a comment
                              ..

                              airfryer, als in, dat ding waarmee men ook frietjes kan bakken?
                          Bezig...