Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Mullein en Cannabis

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Mullein en Cannabis

    Korting op 420shop
    Dames/Heren

    Heeft er iemand ervaring met het mixen van Mullein met Wiet ?
    Ik wil van de sigaretten af en las dat mullein een goede vervanger is.
    Waarom mixen? Het puur roken van een joint is op z'n zacht gezegd niet zo top voor mij,dus mix ik het met een saffie.

    Smaakt die mullein nog ergens naar ?
    is het goed te doen met wiet?

    Ze zeggen/schrijven dat mullein ook goed is voor de luchtwegen,en het een ontstekingswerende werking heeft.

    Benieuwd of iemand hier ervaring mee heeft.

    Goedenavond.

    #2
    Koningskaars in het Nederlands.
    Er wordt thee van gezet.
    Ik heb die in de tuin staan begin van de zomer maar nooit de neiging gehad om dat te gaan roken.

    Hoezo is puur roken geen succes? (uit nieuwsgierigheid)
    Als je goeie wiet hebt moet je daar geen zere keel of hoestbuien van krijgen.
    Enige wat kan gebeuren is dat je teveel neemt, maar dat doe je zelf. Je kan 'm ook halverwege wegleggen.
    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

    Comment


    • Franco
      Franco commented
      Editing a comment
      Klopt, ik krijg daar een zere keel van met inhaleren.
      Nu neem ik ook altijd wel flinke teugen, daar kan het aan liggen.
      Maak niet uit of ik nu WW rook, Bubbels, of Super Skunk uit diverse shops het blijft met inhaleren niet fijn.

      Roken moet relax zijn,daarom zoek ik een alternatief.
      Kleine teug nemen is persoonlijk niet fijn, dus dat is geen optie.

      Bedankt voor het meedenken Qnq

    • belladonna
      belladonna commented
      Editing a comment
      Dat lig toch echt aan je wiet hoor ik rook puur nog nooit brand in de keel gehad of hoesten en ik inhaleer behoorlijk diep en veel

    • Franco
      Franco commented
      Editing a comment
      Kan jij een pure joint roken met grote teugen, diep inhaleren zonder een scherp gevoel in de keel te krijgen..?

      Ik rook al 20 jaar uit shops en van mijn familielid zijn wiet die hij toch 2a3 weken spoelt en dit is mij nog nooit voorgekomen.

      Zal wederom wel aan mij liggen haha.

    #3
    Hazelblad, papaya, mint en eucalyptus, dat is wat er in Greengo 'shag' zit. Kan zelf je eigen mixen samenstellen evt via sites als Azarius. Waar ze veel kruiden verkopen.
    Er zijn wel meer planten die je als tabaksvervanger zou kunnen zien. Zoals je zelf ook al aandraagt. Maar of het lekker is. Zelf weleens Greengo geprobeerd en heb dat restant plukje shag nog steeds ergens liggen.
    De tabaksindustrie stopt chemische stofjes in de shag/sigas die zorgen dat de longblaasjes de nicotine en dus ook de THC beter opnemen.
    Dampen kan tevens een alternatief zijn.
    Konijnenvlees is gezond & ik kan hard meppen.

    Comment


    • Franco
      Franco commented
      Editing a comment
      Ja, shag bij mijn wiet is een No Go.
      Ik proef de wiet dan veel anders (wat logisch is) dan bij saffies.
      Toch zegt mijn gevoel dat er een "gezonder" alternatief, met de smaak van een saffie wel ergens aanwezig moet zijn, moet het alleen nog even vinden.

      Die Greengo kunnen we dan van de tafel vegen, dan toch maar een plukje mullein kopen, als dat niks is ga ik verder met zoeken.

    • LR2
      LR2 commented
      Editing a comment
      Eucalyptus en mint doen precies hetzelfde met de longblaasjes. Het grootste verschil is de nicotine, alle rest qua kankerverwekkende stoffen is nagenoeg gelijk bij alle bladeren die men onvolledig verbrandt.

    • belladonna
      belladonna commented
      Editing a comment
      dat is niet echt waar Ongeldig jointje is zonder Tabak en puur oorspronkelijk zo zijn ze ook het beste Puur

    #4
    En? Hoe is die koningskaars?
    2015 - Santa Maria binnen en buiten eerste keer
    2016 - Greyvol's buitenkweek
    2017 - Santa Maria van Space Cees

    Comment


    • Franco
      Franco commented
      Editing a comment
      Die heb ik gelezen.
      De laaste zin komt niet door bij mij, misschien teveel gerookt.

      "Het grootste verschil is de nicotine, alle rest qua kankerverwekkende stoffen is nagenoeg gelijk bij alle bladeren die men onvolledig verbrandt"

      Het kan aan mij liggen en dat is denk ik ook wel zo, maar de bladeren die ik bij mijn wiet gooi brand volledig op, dus die zin snap ik niet. Geen zin om op onderzoek te gaan na 2 dampertjes.

    • Ongeldig
      Ongeldig commented
      Editing a comment
      Azarius heeft een winkel in Amsterdam, daar verkopen ze dat soort spul er zou kennis aanwezig moeten zijn. Is dat een idee Franco?

    • Franco
      Franco commented
      Editing a comment
      Dank voor het meedenken dame.
      Azarius was vroeger voor mij om de hoek,nu is dat anderhalf uur rijden
      Deze hou ik wel even in gedachten als ik het nergens anders kan halen dat meer in de buurt is.

    #5
    Heb een paar daagjes terug wat blaadjes geplukt, ik heb een koningskaars staan en wilde het ook al een tijdje proberen. Het is nog niet droog, dus nog even wachtten en dan gooi ik het in de vape. Schijnt een beetje naar honing te smaken.
    filedata/fetch?id=1358255&d=1554214056&type=thumb
    You do not have permission to view this gallery.
    This gallery has 1 photos.
    2015 - Santa Maria binnen en buiten eerste keer
    2016 - Greyvol's buitenkweek
    2017 - Santa Maria van Space Cees

    Comment


    • Franco
      Franco commented
      Editing a comment
      Leuk! Ik ben reuze benieuwd hoe het jou bevalt.
      Honing klinkt goed, dat lust ik wel!

    #6
    Tabaksproducenten staan erom bekend dat ze tal van additieven aan de tabak toevoegen om het verslavend te maken en rookbaar.
    Roken van tabak is super schadelijk en er zijn alternatieven die minder schadelijk zijn. Een sigaret is gemaakt om de meest effectieve nicotine spuit te zijn.

    LR2 wil je van meer context voorzien?
    Wat bedoel je met onvolledige verbranding? Verdampen (restproduct geroosterd blad) is minder schadelijk als verbranden (restproduct as).
    In mijn ogen kan je het puur roken van bijvoorbeeld koningskaars niet vergelijken met het roken van bewerkte tabak. Er komen andere stoffen vrij. Je vergelijkt een onbewerkt product met een bewerkt product dat doordrenkt is van additieven.

    Konijnenvlees is gezond & ik kan hard meppen.

    Comment


    • LR2
      LR2 commented
      Editing a comment
      Onvolledige verbranding is een chemisch proces waarbij niet enkel CO2 en H2O als restproduct ontstaat, maar tal van andere koolstof- en stikstof-verbindingen. Wanneer je het in een joint draait, is er altijd sprake van onvolledige verbranding.
      Aan tabak worden stoffen toegevoegd, dat betekent nog niet dat al het andere daarmee veiliger of minder kankerverwekkend is. Zie het als het verschil tussen Taxushout verbranden, of MDF. Beide produceren kankerverwekkende rook, ook al is aan MDF veel meer rommel toegevoegd. Van MDF weten we wat er vrij komt bij verbranding, van Taxus niet.
      Ziek worden doen we allemaal liever niet, dus dan valt roken sowieso pertinent af. Het maakt weinig uit wat je rookt namelijk, ook andere kruiden produceren benzeen, teer en veel van de in sigaretten voorkomende kankerverwekkers.
      Wie ooit weleens een BHO-joint gerookt heeft, kan zich vast wel die zwarte rookpluimen herinneren, dat zijn dus rookpluimen met een totaal willekeurige samenstelling aan koolwaterstoffen, praktisch allemaal giftig. Dezelfde rookpluimen krijg je bij het verbranden van plastics of ruwe olie.
      Wiet bevat daarnaast terpenen, die meerdere malen hebben bewezen dat ze zelfs op lage temperaturen bepaalde koolstofreacties kunnen veroorzaken. Zelfs pure wiet roken zorgt voor blootstelling aan een klein honderdtal kankerverwekkende stoffen. Heeft tabak er meer? Wellicht, maar tabak is ook al langer onderzocht. Wiet ligt inmiddels ook onder een vergrootglas, en ik denk dat de resultaten uit die onderzoeken vast niet te misverstaan zijn.
      Dan blijft alleen vapen of eten over als veilig alternatief. Vapen is ook niet volledig veilig overigens, ook daar, dankzij o.a. die terpenen komen soms akelige stoffen vrij. Het kankerverwekkende benzeen is er zo een.

      Wat wij in tabak zien als additief, kan natuurlijk in andere planten al van nature voorkomen. Er wordt bijvoorbeeld vanilline toegevoegd aan tabak, maar die stof is in veel andere planten ook in dezelfde lage concentratie te vinden.

    • Franco
      Franco commented
      Editing a comment
      Ik wist dat alles wat wij inhaleren wat rook produceer ongezond is.
      Ik zoek/zocht naar een iets "gezonder" alternatief wat er blijkbaar niet is nu dat ik jou post leest.
      Het een zal iets gezonder zijn als het ander, maar het blijft slecht.

      Dank u voor uw uitgebreide uitleg.

    • Ongeldig
      Ongeldig commented
      Editing a comment
      Dank voor de context. Dat is verduidelijkend.

    #7
    Roken is zowat de definitie van iets dat onvolledig verbrandt. Des te meer zuurstof en des te beter de verbranding, des te minder rookontwikkeling. Meer verslavend* zou ik zeggen. Nicotine zit er al van zichzelf in, net als wij met thc doen doen tabaksproducenten met nicotine. Die additieven maken het wel makkelijker, dus ja. Je gaat wsl meer beseffen hoe ongezond het wel niet is.
    Als je er vanaf wil zal je moeten vapen. En dan nog is dat niet echt gezond.

    Comment


    • Franco
      Franco commented
      Editing a comment
      Ongeldig het is meestal bij mijn eerste jointje van de dag, of dat nu in de middag is, avond, nacht dat maak dan niet uit.
      Het gevoel is moeilijk uit te leggen, maar persoonlijk is het voor mij een prettig gevoel.
      Het gevoel is een mix van zenuwachtig/ongeduldig. Ongeduld omdat ik hem wil opsteken, terwijl die nog gedraaid moet worden.
      Alleen snap ik het niet want het draaien is snel gedaan.
      En ja ik moet dan zoals jij het benoemt flink schijten haha.

      Ik ben voor sommige mensen een beetje vreemd, maar ik ben wie ik ben.

    • Ongeldig
      Ongeldig commented
      Editing a comment
      Dat is dus opluchtingsschijt. Oke, ik begin het te begrijpen hoe de twee met elkaar verbonden zijn geraakt.
      Geniet lekker van je eigen aardigheden

    • Franco
      Franco commented
      Editing a comment
      Opluchtingsschijt, zo kunnen we het noemen ja.
      Ach, het kan er maar weer uit zijn.
      Ik ben ook maar een mens.

    #8
    Koningskaars is nog steeds niet droog, nog steeds lekker soepel. Heb wel salie en kamille geprobeerd. Kamille is best lekker, ook met wat wiet erbij.
    filedata/fetch?id=1359547&d=1554214056&type=thumb
    You do not have permission to view this gallery.
    This gallery has 1 photos.
    2015 - Santa Maria binnen en buiten eerste keer
    2016 - Greyvol's buitenkweek
    2017 - Santa Maria van Space Cees

    Comment


    • Greyvol
      Greyvol commented
      Editing a comment
      Nee, heb net wel een paar Vaporizer screens in alcohol schoongemaakt en de alchohol laten drogen en die plak die overbleef ben ik nu aan het vapen, erg muskie, maar zeker niet verkeerd en een berg rook, mooi voor het slapen gaan

    • Ongeldig
      Ongeldig commented
      Editing a comment
      Nope. Nooit gedaan.

    • Franco
      Franco commented
      Editing a comment
      Ok, dank u Dame en Heer.

    #9
    Beetje zoetige smaak, heel ver weg wat tabak smaak. Wel lekker. Zeker het proberen waard.
    filedata/fetch?id=1360408&d=1554214056&type=thumb
    You do not have permission to view this gallery.
    This gallery has 1 photos.
    2015 - Santa Maria binnen en buiten eerste keer
    2016 - Greyvol's buitenkweek
    2017 - Santa Maria van Space Cees

    Comment


    • Franco
      Franco commented
      Editing a comment
      Leuk die verschillende kruiden roken, je bent weer lekker bezig geweest.
      Mijn zakje zijn ze aan het verwerken, en verwacht ik deze week binnen.

      Goed om te horen dat het wat zoet smaakt, en iets naar tabak.
      Ik ben benieuwd!

      Bedankt voor het delen van jou ervaring Greyvol.

    • Greyvol
      Greyvol commented
      Editing a comment
      Graag gedaan, pepermunt vind ik ook erg lekker, maar echt iets voor af en toe. Heftig gevoel in de keel.

    #10
    Zo.. Dat is een tegenvaller...
    Krijg net de Mullein binnen, in de omschrijving staat fijn gesneden.
    Met een product als omschrijving fijn gesneden denk ik dan dat het zoals het staat, fijn gesneden.
    Niet in poedervorm!!

    Dus.. Toch eigenwijs proberen (ja ik heb poeder gerookt), met in mijn gedachten, die mullein ga ik in mijn tip zuigen waardoor er niks meer doorheen komt.
    En ja, dat was het geval.

    Dus net ronde 2 geprobeerd.
    Bij mijn tip tabak gedaan, daarna met poeder aangevuld en bovenop mijn ganja.

    Conclusie :
    poeder verbrand moeilijk (ja duh)
    Zonde van de 8 euro.
    Toch ga ik er morgen thee van maken.
    Nooit meer dit bestellen.
    Mijn ervaring met andere toevoegingen bij de ganja is al gelijk mis gelopen.

    Ik heb meer ervaring nu, dat is ook wel wat waard.

    Foto heb ik gemaakt om te laten zien dat ik eigenwijs poeder ga roken, en hoe mullein poeder eruit ziet.
    ​​​​

    Ik wil iedereen bedanken voor de antwoorden, advies, gezelligheid.
    You do not have permission to view this gallery.
    This gallery has 1 photos.

    Comment


    • Franco
      Franco commented
      Editing a comment
      Ja, het is jammer Grey.
      Kan er ook niet veel meer van maken.

    • Ongeldig
      Ongeldig commented
      Editing a comment
      Franco, wat en waar had je het besteld? Om te voorkomen dat anderen hetzelfde poeder toegestuurd krijgen

    • Franco
      Franco commented
      Editing a comment
      drogisterij.nl
      Ik had niet gedacht dat meer mensen dit willen.
      Dacht dat Grey en ik alleen zo ''gek'' waren.

    #11
    filedata/fetch?id=1361646&d=1554214056&type=thumb
    You do not have permission to view this gallery.
    This gallery has 1 photos.
    2015 - Santa Maria binnen en buiten eerste keer
    2016 - Greyvol's buitenkweek
    2017 - Santa Maria van Space Cees

    Comment


    • Ongeldig
      Ongeldig commented
      Editing a comment
      Nu ga ik toch ook eens wat van die koningskaars te drogen leggen in de machine en op het droogrek.
      En kamille en hop en al die andere gekkigheid die jij tegenwoordig aan het proeven bent. Jij maakt doet de aanvankelijke testen en ik ga er dankbaar vandoor met je behaalde resultaten

    • Franco
      Franco commented
      Editing a comment
      Bedankt weer voor je ervaring en foto's Grey.

    #12
    Gelijk heb je, deze zijn ook lekker..
    filedata/fetch?id=1361731&d=1554214056&type=thumb
    You do not have permission to view this gallery.
    This gallery has 1 photos.
    Last edited by Greyvol; 5 October 2018, 16:37. Reden: Alles bij elkaar is net thee smaak, afzonderlijk lekkerder
    2015 - Santa Maria binnen en buiten eerste keer
    2016 - Greyvol's buitenkweek
    2017 - Santa Maria van Space Cees

    Comment


      #13
      Hop is ook goed te doen
      2015 - Santa Maria binnen en buiten eerste keer
      2016 - Greyvol's buitenkweek
      2017 - Santa Maria van Space Cees

      Comment


      • Franco
        Franco commented
        Editing a comment
        Bedankt voor je ervaring delen Grey.
        Keep it coming

      #14
      Vapen is ook nog een goed alternatief.

      Comment


      • Franco
        Franco commented
        Editing a comment
        Veel mensen adviseren mij vapen aan,ik heb het een keer gedaan maar vond dit veel minder als een lekker jointje.

        Toch moet ik denk mijn gedachten veranderen mbt een vaporizer,en er toch maar 1 aanschaffen
        Ik ben al begonnen met het zoeken naar een degelijk ding.
        Mijn oog ligt op een G Pen Pro.
        Mooi cadeau voor mezelf

        Leuk dat je even langs kwam Barundunga.

      • Burundanga
        Burundanga commented
        Editing a comment
        Doen.
        Liever dat dan zo'n mullein
        Vapen zal je minder snel beu zijn

      • Franco
        Franco commented
        Editing a comment
        Ik denk dat het een mooi kerstcadeau voor mezelf zou zijn.

      #15
      Er zijn ook coffee shops met verdampers die je kan proberen. (Any time, toermalijn) Ik heb dat ding al jaren in huis en gebruik hem nu pas dagelijks. Kon ook maar niet van de joints afblijven, maar ben nu over gestapt.
      Die kruiden maakt het wel extra leuk. Net gekochte koningskaars op en rozemarijn, das best aardig paffen. Veel sterker van smaak als eigen kweek, die was misschien toch nog niet droog genoeg. Geen poeder maar kleine stukjes kaarsjeskruid zoals ze dat noemen.
      filedata/fetch?id=1363127&d=1554214056&type=thumb
      You do not have permission to view this gallery.
      This gallery has 1 photos.
      2015 - Santa Maria binnen en buiten eerste keer
      2016 - Greyvol's buitenkweek
      2017 - Santa Maria van Space Cees

      Comment


      • Franco
        Franco commented
        Editing a comment
        Ja Grey, convectie is inderdaad warme lucht erlangs blazen.
        Conductie is met een verhittingselement lees ik.

        300 euro voor een Mighty is veel geld, hoop dat die z'n naam waar maakt.

        Ik ga even op onderzoek uit welke voor mij het beste is.

        Fijne avond Grey

      • Ongeldig
        Ongeldig commented
        Editing a comment
        Hier de Mighty en de Plenty.
        Vooral over de eerste erg tevreden. Maar inderdaad, dat schoonmaken.
        Heb je het vaporizer topic gezien Franco?
        https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...jke-toestellen

      • Franco
        Franco commented
        Editing a comment
        Hey dame, ja topic heb ik gezien.
        160 euro voor een air1 is persoonlijk voor mij best veel geld helaas.
        300 euro voor een Mighty helemaal te duur.
        Het zal vast wel de prijs waard zijn, maar ik heb het daar niet voor over.

        100 euro max voor een vape is nog wel te doen.
        Leuk dat je weer even langs kwam
    Bezig...
    X