Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Vaporizers: waarom, tips voor aanschaf en gebruik. Reviews van persoonlijke toestellen.

Collapse
Dit is een Sticky topic.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Vaporizers: waarom, tips voor aanschaf en gebruik. Reviews van persoonlijke toestellen.

Korting op 420shop
    Hi potheads,

Toen ik aan mezelf kon duidelijk maken dat ik toch sowieso nog enige tijd zal blijven paffen, leek het me verstandig om dan toch ook zo efficiënt en gezond mogelijk te gebruiken.

Vaporizers zijn wat "raar", omdat iedereen het gewoon is om joints te rollen. Bovendien zien mensen snel een bedrag van 3 cijfertjes staan en komen ze tot de conclusie dat het toch wel duur is, en dat joints ook lukken. En laten we eerlijk zijn, zo'n perfecte joint produceren in no-time terwijl 3 maten vol verbazing op je vingers zit te kijken, het doet toch iets met een mens. Maar, joints zijn eigenlijk zowat de slechtste manier om te bereiken wat je wil: lekker high of stoned worden.

Waarom vaporizeren?
    Dit topic zal je vast overtuigen. Maar in het kort:

Roken is een verbrandingsproces met enorme hoge temperaturen die ook heel wat niet-wenselijke stoffen vrij maakt. THC breekt erg snel af op hoge temperaturen. In feite rook je bij een joint enkel het deel op die net achter de vuurtip zit, al de rest wordt as. Als we het wetenschappelijk uitrekenen, en dat is gebeurt, schatten ze dat slechts 20% van de gewenste stoffen effectief door de gebruiker wordt opgenomen via verbranding. Je gooit dus 80% van je dure weed in de asbak als je die verbrand.

Vaporiseren is eigenlijk het bakken van je weed in een mini-oven en daar de dampen van opzuigen. THC begint te verdampen vanaf 153 °C, en da's een stuk lager dan de temperatuur die je haalt bij het verbranden. Het grote voordeel hier van is dat je dus niet verbruikt als je geen dampen opzuigt, waar er bij verbranding altijd wel iets blijft smeulen. Ten tweede is ook de opname van de werkzame stoffen veel efficiënter, waardoor je dus minder nodig hebt voor dezelfde opname van werkzame stoffen. Tabletop vaporizers kunnen soms tot bijna 45% stoffen vrijgeven. Dit resulteert in een verbruiksbesparing van ongeveer 25%. Met een vaporizer zal je merken dat je per elke 3 gram je koopt je er eigenlijk bijna een gram gratis bij krijgt.

En het is veel gezonder. Je zuigt damp op, geen rook. Damp is veel zachter, veel zuiverder ook (slechts 1 van de anders 100 schadelijke stoffen in rook), het smaakt veel subtieler dan een joint en het is ook zo warm niet, wat helpt bij irritatie van de luchtwegen en dergelijke kwalen waar wij rokers zo'n last van hebben. Sinds ik mijn vaporizer aan mijn hand heb vastgekleefd ben ik ook gestopt met roken, wat op zich ook best wat geld scheelt.

Damp verdampt en blijft dus niet hangen. Er is dus nauwelijks geurhinder tijdens het consumeren van je kruiden. De meeste draagbare vaporizers zijn er dan ook op gebouwd om discreet te worden gebruikt. Ikzelf kies echter voor de "hoe bedoel je?"-aanpak, waarbij ik gewoon mijn vaporizer bovenhaal in publieke rookruimtes en weg begin te roken. Niet dat ik iemand aanraad om publiek voor hun gebruik uit te komen, wie niet weet niet deert, maar ik merk dat de vaporizer en de geur van vaporized cannabis zo onbekend is, dat er weinig vragen worden gesteld. En als er worden gesteld zeg ik de waarheid: dat ik een kruidenmengeling gebruik om pijnen te verzachten. Bovendien ben ik niet van plan om de rest van mijn volwassen leven "intieme plekjes" op te zoeken omdat ik moet roken. Maar ieder zijn eigen manier natuurlijk

Je kan ook natte cannabis vaporizen! Dit is zelf nog ongetest (ik heb nog geen natte weed), maar deze website is alvast overtuigd dat je met een Volcano ook gewoon in 3 keer alles kan vapen die er te vapen is.

Je kan je high regelen!
    En dit is vaak de grootste aanpassing voor mensen. Een vaporizer is een hoogtechnologisch toestel die op hoogtechnologische manier regelt wat er precies met je product gebeurt, en dat neemt een beetje de "ah t'is goeie weed deze keer"- ervaring weg. In principe is dat net de bedoeling, want je haalt sowieso meer uit weed met een vaporizer (ook bagger weed) dan door het te roken, maar het is gewoon "anders".
    Niet iedereen vind weed op wetenschappelijke manier roken "leuk", maar eigenlijk is het gewoon een kleine mentaliteitswijziging ten opzichte van jezelf. Kort samengevat verdampen stoffen wel of niet bij hogere of lagere temperaturen. Er is niet maar 1 soort THC in weed, er zijn er minimum 4 en er zijn ook nog CBD's / CBN's enz. Zo zal je door te vaporiseren op 199 graden gegarandeerd superstoned worden, want je hebt bijna geen CBN meer die wel sedatief werkt maar ook THC afbreekt, waar je bij 177 graden dezelfde weed gewoon een superleuke high krijgt, want dan krijg je veel meer een mix van verschillende elementen die in een mix een effect bereiken.

Ook wordt hetzelfde systeem gebruikt om stoffen vrij te maken waar je effectief medisch iets mee kan. Cannabis is écht een unieke plantensoort met zoveel verschillende toepassingen. In deze post heb ik een overzichtje gemaakt van de verschillende stoffen en settings die ik gebruik en wat ik er dan aan heb. Voor mij is het echt een oplossing. Als je longkanker en allerhande vreselijke dingen kan krijgen door opname van slechte stoffen, waarom kan hetzelfde systeem dan ook niet gebruikt worden voor opname stoffen die je helpen?

En zelfs als je deze laatste argumenten niet gelooft kan het volgende argument je enkel nog meer overtuigen: je kan de "prut" die overblijft na het vaporiseren prima in olie of boter gooien en leeg trekken om er wietboter van te maken. Hoe dat überhaupt mogelijk is kan ik wetenschappelijk uitleggen betreffende vergassingstemperaturen en verbrandpunten en dergelijke, maar het werkt. Je kan het in principe zelfs oproken, maar je hebt er heel wat van nodig en ik kan me niet voortellen dat het lekker of gezond is.

De aankoop van een vaporizer win je dan ook op relatief korte termijn terug, gewoon doordat je veel efficiënter verbruikt. Doe jezelf dan ook een plezier en bespaar niet op een degelijk toestel. Eens je het vaporiseren gewoon bent zal je waarschijnlijk, net als ik, nooit nog een joint willen aanraken. Trouwens, als jij een party-vaporizer hebt, en je hebt vrienden met kruiden, dan kunnen zij toch ook wel een plukje missen in ruil voor het gebruik van je toestel en je zetel?

MAAR: het is niet roken. Je kan dan ook niet met elkaar vergelijken, net zoals een waterpijp doen ook toch anders is dan een joint, en een joint dan ook weer anders is met of zonder carbonfiltertip. Maar, eens je het tempo van verbruik gewoon bent, en het gemak, en het feit dat je zelf kan bepalen wat je precies uit je weed wil halen, dan is het eigenlijk nog de enige manier om je mooie cannabis écht tot zijn recht te laten komen en ook je portemonnee en je longen een plezier te doen.

Tips voor aanschaf
    Eerst en vooral, niet elke verkochte vaporizer is een vaporizer. Vooral in de goedkope dingen (pennen) heb je toestellen die eigenlijk geen verbrandingskamer hebben, en dus ook geen damp kunnen produceren (atomizers). Ze zijn meer een hi-tech versie van een aansteker, je hebt nog altijd verbranding. Die dingen zijn waardeloos en echt het geld niet waard. Let dus altijd op dat er "keramische verbrandingskamer" of dergelijke bij de beschrijving staat.

In de vaporizers heb je de tafelmodellen en de draagbare modellen.
    - Tafelmodel (home use)
    Dit zet je op een tafel en je stopt het in een stopcontact. Uit de tafelmodellen is de Vulcano van het Duitse Storz Bickel de absolute pionier. Deze firma was van de eerste die met dit model de woonkamer kon inpalmen en is tot op vandaag de dag nog altijd 1 van dé merknamen als het over vaporizers gaat.

Dit ding haalt meer dan de helft van de actieve stoffen uit de cannabis en je kan het dus erg precies regelen qua temperatuur. Er bestaat ook een variant met digitale cijferdisplay. Dit is de pionier en erg duur, maar je kan ook gerust zoeken naar wat imitaties die het ook prima doen.

Het systeem is niet rechtsreeks, je snijd een plastic zak op maat, zet daar een clip en een mondstuk op en zet die op de vaporizor. Die wordt dan aangezet en de zak (ballon) vult. Die ballon haal je dan van het toestel af als die vol is, waarna je hem kan uitroken.

Voor puur medische toepassingen is dit eigenlijk de beste manier, de meest efficiënte, de minst schadelijke voor de gezondheid. Maar het is ook leuk als partyding met je vrienden, al is het even wennen. Sommige mensen hebben een iets te "steriele" indruk bij dit soort toestellen, maar het is uitstekend geschikt voor wat het gebouwd is: je perfecte high.

- Draagbaar model (portable)
    Zie het een beetje zoals een nieuwe smartphone kopen. Wat wil je er mee doen? Elke draagbare echte vaporizer (met kamer of hete lucht) zal vaporiseren, net zoals elke smartphone op internet kan en emails kan lezen. De rest zijn persoonlijke keuzes. Wat is het belangrijkste? Discretie of betrouwbaarheid? Zal je dit ding elke dag met je mee zeulen of is het gewoon iets wat je bij uitzondering zou doen? De opties zijn breed en prijzen variëren tussen de 40 en 400 euro.

Een aantal aandachtspunten bij aankoop.
    1) Vaporizen vergt veel energie. Een deftige goeie batterij is dus noodzakelijk. Cannabis die niet warmer kan worden dan 153 graden lost geen THC, dus als je vaporizer niet meer warm genoeg kan worden kan je evengoed je plukjes dan maar opeten. Daarom heb ik het persoonlijk moeilijk met dit soort dingen: http://www.vaposhop.nl/vaporizers/po...t-2-vaporizer/ Zeer leuk ding, een echte vaporizer, zeer leuk en discreet ontwerp, maar onderaan staat er "maximum 40 puffs". Laten we dat dan maar voor het gemak halveren, en dan heb je eigenlijk veel geld gegeven aan een vaporizer die zo discreet is dat je hem constant in een stopcontact moet steken. Leg dat maar eens uit.
    2) De kwaliteit van de vapor speelt een rol. Goeie merken produceren een goeie vapor, maar ook hier geld dat het wat zoeken is. Net zoals de ene smartphone het wel goed doet en dezelfde het net minder goed voor dezelfde prijs. Sowieso is het leren roken met je eigen toestel, net zoals je ook moest leren hoe je het best een joint rolt/rookt voor het maximale effect.
    3) Ik vind het belangrijk dat ik tijdens mijn gebruik mijn graden rechtsreeks kan aanpassen. Een vaporizer waar je geen graden op kan aanpassen is waardeloos. Sommige discrete toestellen kan je op voorhand programmeren via een app, en dan een setting kiezen. Ik vind dat omslachtig en pas gewoon liever rechtstreeks op het toestel mijn graden aan, maar het ligt er aan wat je zelf wil.
    4) Hou ook rekening met onderhoud. Dat valt reuze goed mee. Elke maand of zo moet je het zuigkapje uit elkaar halen en wat plakrestjes schoonmaken. En na elke rookbeurt gewoon even het kamertje leegblazen en/of borstelen. Maar dat is het dan ook denk ik. Spaar je ook een hoop tijd mee hoor.

Dit is mijn persoonlijk toestel, het schijnt 1 van de betrouwbaarste op de markt te zijn: de Storz & Bickel Mighty, op de foto rechts, naast zijn kleine broertje de Crafty die half zo lang meegaat en via een app wordt ingesteld.

Hoe vaporiseren

Vaporiseren is gemakkelijk, althans een stuk eenvoudiger dan joints toeplooien. Je weed wordt gegrind en een hoeveelheid (zoals je nodig zou hebben voor een joint of iets meer - 0,2 / 0,4 gram) steek je in je toestel. Niets af te wegen, je vult eigenlijk gewoon het reservoir, maar je drukt het niet echt aan, je moet lucht tussen kunnen. Het is gewoon kwestie van een kamertje vullen met weed en het klepje dicht draaien. Peanuts. Sommige toestellen leveren zelfs een klein vulhulpje (oranje potje op foto). Handig, maar eigenlijk helemaal niet nodig.

Vullen, ding toe doen, aansteken en dan bepaal je de temperatuur. Cannabis verdampt vanaf 153°C. Vooral drogere weed kan zeker niet boven de 210° worden verdampt, want dan begint hij gewoon terug te roken en te verbranden. Niet alle toestellen hebben een accurate gradenaanduiding of goeie thermostaat, en dat maakt toch wel uit. Sommige toestellen hebben voorgeprogrammeerde settings. Andere zijn gewoon aan/uit. Ik raad deze laatste af.

De graden bepalen het effect die je krijgt bij vaporiseren, en dat is even wennen als je overschakelt van joints. Hier heb je een lijst met alle werkzame stoffen in cannabis en op welke temperatuur deze verdampen. Je kan zelf bepalen welk effect je het leukste / meest nodig hebt.

Bij de tafelmodellen zet je er de kap op met de ballon aan en laat die vullen. Bij draagbare modellen wacht je gewoon tot hij warm is (binnen de minuut), en je zuigt langzaam aan het rietje tot je longen lekker gevuld zijn. De meeste portable vaporizers trillen of geven een signaal wanneer de temperatuur bereikt is.

Dampen is anders dan roken, meer ademen eigenlijk. Zeker de eerste trek van een je vaporizer kan wat licht of leeg smaken. Net zoals bij een waterpijp moet er eerst een trek opgezogen worden voordat je kan beginnen roken. Wees dus niet onmiddellijk teleurgesteld. Bij de 2de trek haal je gewoon langzaam adem, laat je longen zich vullen. Hou de damp gerust in, dat is net gezond bij vaporizen, en adem langzaam uit. Nu krijg je de smaak te pakken, niet? Even wennen, maar echt wel aangenaam. Hoe je die temperaturen regelt hangt af van persoonlijke voorkeur (zie gradentabel in andere post) en welk effect je dus wil.

Hoe je dus zelf rookt kan je ook zelf bepalen. Een vaporizer kan je gewoon niet gebruiken, de meeste schakelen zich uit na een minuutje ofzo. Steek em weer aan wanneer je zin heb in een trek, laat hem zijn temperatuur pakken, inhaleer en leg hem weer weg. Relaaaaaaax.

Mensen die joints roken zijn het gewoon om snel van high naar stoned te gaan, net doordat ze zo intens hun product aan het verbranden zijn. Vaporizeren laat je toe binnen een bepaalde stemming te blijven en die stemming duurt dan ook een stuk langer. Wil je echter van high naar stoned toe roken, zoals je gewoon bent, dan begin je met een temperatuur die lager start en ga je langzaamaan omhoog. Volgens mij is het echter een fabel dat je vaped weed nogmaals kan vapen op een hogere temperatuur. Je verbrand gewoon de resten. Maar, zoals hierboven beschreven kan je er wel weedboter mee maken.

Hoe warmer je vaped, hoe sneller hij uit is. Op 177° doe ik een goed half uur met mijn Mighty. Wil ik echter wat meer effect in lichaam of volledig KO zet ik em op 199° en is zowel hij als ik in 10 minuten de pijp uit, ook omdat ik dan het ding in mijn handen hou alsof ik aan het bidden ben en constant sleur.

Hij is op wanneer je verbrand popcorn begint te smaken in plaats van een zachte cannabissmaak. Je kan het soms ook op voorhand ruiken. Je kan trouwens bij de meeste modellen ten allen tijden het reservoir even openen om de kleur te checken. Uit-gevaporiseerde cannabis lijkt erg op verkruimelde tabak. Je kan doorroken, maar zoals al eerder gezegd gooi ik het liever in pannetje om er wietboter uit te halen. De resten zijn niet echt warm, je gooit het leeg in een potje met restafval, maar het reservoirtje kan dat wel nog zijn. Het koelt echter zeer snel af, dus onmiddellijk klaar voor de volgende hervulling.

Ik doe straks nog een persoonlijke review van de mighty. Het zou leuk zijn mochten anderen ook hun eigen vaporizer wat bespreken en deze tekst aanvullen. Ik ben ook nog maar een beginner in het vaporizen.

Take care,
    Thomas
    Last edited by LionKeeper; 11th May 2015, 23:17. Reden: opmaak

Re: Vaporizers: waarom, tips voor aanschaf en gebruik. Reviews van persoonlijke toestellen

Ja, die Mighty lijkt me een mooie vaporizer. Alleen wel een beetje duur. Heb zelf al een tijdje een Plenty en daar red ik me nog wel mee

Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

Comment

Re: Vaporizers: waarom, tips voor aanschaf en gebruik. Reviews van persoonlijke toestellen

Leuk en interessant topic haha,ik heb zelf de arizer solo en extreme q ook heel fijne apparaatjes.

Comment

REVIEW: Storz & Bickel Mighty

URL: http://www.storz-bickel.com/shop_us/...hty-vaporizer/

Heb die nu zo'n goeie week en het is mijn eerste vaporizer, dus ik kan niet echt vergelijken met andere. Ik koos onmiddellijk voor deze oplossing omdat ik voor mezelf aanvaard hebt dat cannabis gewoon bij mijn leven hoort en ik er dan ook zo weinig mogelijk gedoe en stress wil om het te gebruiken. Storz & Bickel is een beetje wat Apple voor smartphones is. Duur dus, maar je bent er zeker van dat je een topproduct in handen krijgt. Ik moet zeggen, ik heb nog geen seconde spijt gehad van mijn investering.

De bestelling heb ik rechtstreeks bij de fabrikant gedaan. Goedkoper dan op die website vond ik het toch niet onmiddellijk en ik vertrouw dan de fabrikant liever dan een anonieme webshop. Ik deed die 's nachts en 2 ochtend later was die er al. Compacte en professionele doos met niet alleen het toestel maar ook alles wat op bovenstaande foto staat. Ook een snelstart gids en nog wat andere boekjes. Hij was ook al opgeladen.

Leuk detail, er zit ook een soort lepeltje in het toestel. Lijkt belachelijk, tot je het potje wil leegmaken of vullen en je merkt dat je nét dat te kort had om het makkelijk te doen.

Ik kan met deze Mighty gemakkelijk een kamertje of 2 uitroken voordat de batterij uit valt, of je gebruikt em gewoon rechtsreeks in het stopcontact. Hem gebruiken is erg eenvoudig, hij warmt zeer snel op, is erg makkelijk schoon te maken en ik vind hem gewoonweg mooi, maar da's ook smaak natuurlijk. Voor alle vervangbare stukken zijn er vlot vervangstukken beschikbaar.

Het is altijd even wennen als je een nieuw toestel krijgt om te zien hoe je nu het best of het lekkerste rookt, maar ik heb relatief snel overgeschakeld van joints op vaporizer. De grootste uitdaging vond ik dat je, dankzij de vaporizer, ook geen tabak tussen je weed gooit, en je dus in feite rookt zonder extra nicotine. Mensen die beginnen te vapen en "iets te kort" voelen, moeten eigenlijk een sigaret roken. Waarschuwing echter: je zal plots weer merken hoe walgelijk dat eigenlijk wel is. Ook is het gevoel van roken veel agressiever dan van vapen, en is dat even wennen. Ik ben ondertussen gestopt met roken en kan nu nog meer genieten van die lekkere weedwolkjes uit mijn Mighty.

Blijkbaar heeft Storz & Bickel een iets ander systeem om te vaporizen dan de meeste. Eerlijke waarheid, dat wist ik zelfs niet. Ik denk ook niet dat het gigantisch veel verschil uit maakt, misschien wel in batterij levensduur ofzo. Ik weet maar 1 ding: sinds ik dit ding heb heb ik weer 10 keer meer plezier in het roken, want, in alle eerlijkheid, die joints begonnen mijn kloten uit te hangen.

Als je dan toch veel gebruikt en niet van plan bent om te stoppen? Dan is dit ding, voor mij, de perfecte oplossing. Er zijn vast ook alternatieven te vinden die wat goedkoper zijn en een gelijkaardig gebruiksgemak hebben. Anderzijds, een vaporizer verdient zichzelf toch terug doordat je minder weed nodig hebt, dus, why not go for the best?

Smoke 'em up Johnny!
        Last edited by LionKeeper; 30th April 2015, 19:30.

Comment

Ik ben ook nieuw in het vape gebeuren. Ik wou een mobiele, waar je ook manueel de temperatuur van kan aanpassen. Zo zijn er wel een aantal. Na wat reviews gelezen te hebben koos ik voor de flowermate 5.0 pro. Ligt gemakkelijk in de hand, gemakkelijk op te bergen. Qua batterijleven gaat hij lang mee, zou zo'n 2 uur en half moeten zijn. Het glazen mondstuk zit onderaan in een opbergvakje, je moet wel effe zien dat dat er niet uitvalt bij het openen. Langs de bovenkant heb je dan een gelijkaardig schuifje, waar de kruidenkamer zit. Deze is vrij groot, ik denk dat je er zeker 2 gram in krijgt.
          Het glazen mondstuk schroef je daar dan op, 5 keer klikken en hij staat aan. Op een halve minuut is die volledig opgewarmd. Hij gaat automatisch naar de laatst gekozen temp. Damp voelt zacht aan, tot op zo'n 200°. Geen gehoest, of slecht gevoel. En dat komt van iemand die praktisch geen joints smoorde. Nooit fan van geweest. Ik rookte dan ook geen tabak.
          185-190 is voor mij het aangenaamst. De flowermate 5.0 staat standaard op 190, dus als je iets simpel wil rond de 100 euro dan werkt die ook wel perfect.

Die pennen werken ook, als in je zal er stoned van worden. Maar ook enkel dat en je zit niet ver van roken af. Het residue is duidelijk donkerder, bij het vapen licht bruinig.

Dus: atomizers vermijden. Keramisch is idd goed. Temperatuur zelf regelen nog beter. De Duitsers, tsja. Ik zou het wel is willen proberen Maar zij die em hebben zijn enthousiast. Wsl krijgen zij er door hun techniek nog net ietsje meer actieve bestanddelen uit.

Comment

Netjes geschreven en erg handig voor mensen die meer willen weten over vaporizers.

Ik zelf gebruik voor thuis de arizer v tower en mijn draagbare is de davinci ascent.

Comment

Ik koop mij dus binnekort de davinci. Revieuw volgt volgende ergens.
              Dutch-Bleu-Autoflower-Contestkweek
              Thugz Binnentuin met 400w zonnetje

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door thugz View Post
                Ik koop mij dus binnekort de davinci. Revieuw volgt volgende ergens.
                Via Ebay of gewoon in Nederland Thugz?
                Houd het leuk met elkaar, dan blijft het leuk voor iedereen!

Comment

Niet via ebay. Vertrouw het niet. Liever een gewone echte shop zal trouwens de nieuwere versie worden. Na wat reviuews gelezen te hebben.

Comment

• Nicle
                    Nicle commented
                    Editing a comment
                    Helemaal gelijk heb je. Ik dacht dat ik een Arizer solo had gekocht, maar toen die na een half jaar kapot ging, stuurde ik hem naar de leverancier op, en ze zeiden dat die namaak was. Hij beviel ook voor geen meter. Hierna heb ik een Arizer Extreme Q gekocht, die bevalt zeer goed. Maar ben nog opzoek naar een goede draagbare verdamper.

Ben benieuwd thugz wat je ervan vindt.
                  In mijn vriendenkring hebben de afgelopen half jaar 6vrienden de davinci gekocht nadat ze het geprobeerd hadden.
                  Ze zeiden alle dat de smaak veel lekkerder is en ook de stonedheid.

Comment

Ja, je hoort er meestal goeds over, heb je een link ofzo van die nieuwere versie Thugz?

Comment

http://azarius.nl/vaporizers/portabl...nci-vaporizer/

Dat is em.

Comment

Ziet er inderdaad goed uit, voor mij alleen wat prijzig, niet vanwege een budget ofzo, maar gewoon omdat ik niet weet of vapen mij bevalt, pfffff, moeilijk allemaal

Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

Weet iemand misschien al wat meer over de Storm vaporizer en of dit wat is?

Comment

Ook keramisch, dus je zou het kunnen riskeren. En koop er dan nog wat vloei bij ofzo, vanaf 100 euro krijg je zo'n groot cadeau

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door beowulf View Post
                            Ook keramisch, dus je zou het kunnen riskeren. En koop er dan nog wat vloei bij ofzo, vanaf 100 euro krijg je zo'n groot cadeau
                            Oh ja, dat heb je daar he hahaha, misschien bestel ik de Storm dan wel.

Comment

Footer Left Ad

Collapse
                            Bezig...
                            X