Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Welke grinder?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Welke grinder?

    Korting op 420shop
    Alle grinders die ik heb worden na een tijdje zo plakkerig dat er een waterpomptang aan te pas moet komen om ze te draaien. Elke keer kokend water er over moeten gieten is ook een gedoe want doordat de grinder nat wordt is ie tijdelijk onbruikbaar.

    Nu las ik dat de Slx grinder niet plakt. Maar daar hangt dan ook een flinke prijskaart aan met 70 euro voor de 62" versie die ik mogelijk neem afhankelijk van de reacties.

    Kan iemand mij een grote grinder aanraden die niet plakt? Of kom ik dan uit bij de Slx? Zo ja, plakt die werkelijk niet? Zijn er geen goedkopere alternatieven?
    Horks Fototopic 2.0

    #2
    Wiet plakt. Zelf reinig ik een grinder eerst in wat olie
    Daarna gooi ik het ding in de vaatwasser.

    Ik heb maar 1 grinder, gewonnen hier op jointje. Die is aluminium, de vaatwasser verkleurt het ding, maar temperatuur verandert niks aan vorm. Ik doe er ongeveer een maand mee voordat ik het geheel reinig.

    Comment


      #3
      Ik heb ook een metalen grinder die ik af en toe moet schoonmaken omdat ie anders niet meer te gebruiken is. Van de Slx grinder wordt gezegd dat die niet plakt en dat je die nooit hoeft schoon te maken.

      De 62mm versie kan ik nergens in Nederland goedkoper vinden dan zeventig euro en dat is nogal een uitgave voor zoiets. Doch, ik ben bereid dat bedrag uit te geven voor een onderhoudsloze grinder.
      Horks Fototopic 2.0

      Comment


        #4
        Uit een review van Experts of Herbs:

        “On a more disappointing note, the non-stick coating does not work as well as we’d hoped. Not only did we notice this, but other users also have commented that the non-stick coating does not work as advertised. We hope that SLX continues to improve the coating so that in the future it works better.”

        Comment


        • Hork
          Hork commented
          Editing a comment
          Super, had 'm bijna gekocht!

        #5
        Heb de grote 62mm SLX V2.5 al maanden in gebruik, Ik vind de Nano Keramische Coating geweldig, nog nooit hoeven schoonmaken....
        Last edited by GreenBio; 28 January 2021, 12:04. Reden: 2.0 veranderd in 2.5

        Comment


        • GreenBio
          GreenBio commented
          Editing a comment
          Ik vond het ook prijzig, had hiervoor een alu van Dutchheadshop, redelijk ding voor weinig geld, daarvoor een van plastic van RQS, dat was al heel snel niks meer. Van de SLX geen spijt, na maanden gebruik nog nooit schoongemaakt (zal vanmiddag een foto maken hoe jij er nu uit ziet. Maatje groter genomen omdat ik dat veel fijner vind draaien. Maatje heeft de kleine versie, die vind ik wel minder. Wel opletten als je besteld dat je de 2.0 krijgt. Bij Dutchheadshop 59,95

        • Hork
          Hork commented
          Editing a comment
          Er is nu ook een 2.5 versie voor zeventig euro.

        • GreenBio
          GreenBio commented
          Editing a comment
          Foutje van mijn kant, ik heb ook de 2.5, € 59.95
          https://www.dutch-headshop.nl/wiet-g...grinders-62-mm

        #6
        Grinder schoonmaken.
        ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

        Comment


        • Hork
          Hork commented
          Editing a comment
          Melk is goed voor elk!

        • batmeid
          batmeid commented
          Editing a comment
          Ik wilde al zeggen , melk tip van q werkt fantastisch.

        • Hork
          Hork commented
          Editing a comment
          Dan nu nog een metalen grinder vinden met puntjes i.p.v. mesjes!

        #7
        Hmm, ik kom je topic ook ff kapen Hork .

        Ik zoek zelf al heel lang naar wat voor mij de perfecte grinder lijkt. Maar kan 'm nergens vinde.
        Ik zoek een gewone simpele metalen grinder, met van die puntjes ipv mesjes. Die mesjes blijft de wiet vaak tussen zitten, en dan krijg je het er niet makkelijk weer uit.
        Wil ook geen extra laag, thc filter screen onzin, etc..
        Eigenlijk dus gewoon de standaard Acryl grinder, maar dan van metaal.
        Tegenwoordig lijkt het alsof alle grinders een soort fancy schoonheidsprijs willen winnen ofzo. Maar functioneel zijn ze vaak niet echt..
        Zeker die dingen met 6 verdiepingen niet..

        Ik zoek eigenlijk iets als dit: https://420shop.nl/cookie-grinder.html Maar dan met een normaal formaat. hier kan je nog geen halve gram wiet in kwijt.
        Mocht iemand er een weten te vinden dan hoor ik dat heel graag.
        Ik zie dat QnQ er zo eentje heeft. Dat is dus precies waar ik ook al heel lang naar uitkijk. en hopelijk voor een enigzins gangbare prijs. Waar koop je zo'n ding Q?
        Howto foto's in je berichten plaatsen | Belangrijk: Topic Titels
        Veel gestelde vragen over het forum | Hoe Quoten / Citeren

        Comment


        • Rietslang
          Rietslang commented
          Editing a comment
          (Belgisch)Indische al dan niet nachtwinkels verkochten dat wel es ijzeren met puntjes maar ook zo een 15j terug weet ik nog weet niet van nu

        • Hork
          Hork commented
          Editing a comment
          Ik kan ook nergens metalen grinders met puntjes vinden.

        • Nederhigh
          Nederhigh commented
          Editing a comment
          Jup. Ik snap echt niet waarom 95% van alle grinders tegenwoordig van die vage mesjes hebben als hier onder. Het grind niet beter, (juist slechter vind ik) er blijft altijd zooi in plakken, en het is een gedoe met schoonmaken. Als ik een smak geld over had zou een goeie metalen grinder produceren wel eens een gat in de markt kunnen zijn . Ik heb aardig wat webshops afgezocht, zonder succes.

        #8
        Deze heb ik.

        IMG_5947.JPG

        Als dit puntjes waren geweest zou ik met de melk tip gered zijn.
        Horks Fototopic 2.0

        Comment


          #9
          Net even opgezocht, besteld in Juli afgelopen jaar en sindsdien in gebruik en nooit schoongemaakt, gebruik hem zelfs af en toe even op z'n kop als ik wat fijner wil malen....


          20210128_162234.jpg20210128_162247.jpg

          Comment


          • Hork
            Hork commented
            Editing a comment
            Hoe fijn is de wiet als het eruit komt?

          • GreenBio
            GreenBio commented
            Editing a comment
            Niet heel erg fijn, maar prima voor de vaporizer, als ik hem soms iets fijner wil hou ik 'm even op zijn kant of op z'n kop, zodat het minder snel door de gaatjes valt en dus fijner wordt....

          • Nirvana
            Nirvana commented
            Editing a comment
            Heb deze gekocht bij 420shop !
            Zeer tevreden over

          #10
          Net gecheckt en ja ook weer mesjes
          Mss kan en wil 420 shop eens checken of er nog puntjesgrinders available zijn, zou er wel aardig wat orders aan overhouden zo te lezen IMG_20210129_110603.jpg
          ​​​​​​Everything is nothing and nothing is everything.

          Comment


          • Hork
            Hork commented
            Editing a comment
            Ja bizar, vooruitgang is achteruitgang.Ik heb nog een met puntjes maar die is zo klein dat ik kramp in m'n handen krijg.

          #11
          Ik heb al enkele jaren die van dutch passion, nog niet moeten schoonmaken.

          Comment


            #12
            Deze dus met 'scherpe' puntjes van lang vervlogen tijd, maar der moest er wel een baby schorpioentje voor sneuvelen

            Vroeger deed men dan ook wat evenveel moest als nu maar zonder daar flauw, nichterig of raar over te doen en ieder had nog zen plek als vrouw in de keuken en man in kostuum
            Een paar puntjes zijn gekneusd door deze tegen elkaar te kletsen maar doet erg goed zen werk en maalt idd erg goed fijn wnr weed voorhanden
            Goeie oude tijden!
            IMG_20210130_082426.jpg ​​​​​​​
            ​​​​​​Everything is nothing and nothing is everything.

            Comment


              #13
              5jaar oud , zalig speelgoed echt nen aanrader , ontsmetting's
              alcohol tandenborstel effe schrobben en als nieuw !!!


              19A38699-712D-41AB-A591-CA680BEAB146_4_5005_c.jpeg



              Remco.
              πŸ”₯ !! Remco's six strains edition thrèé <-> 19-06-2023 !! πŸ”₯
              ​
              πŸ‘πŸΌ !! Remco's Runtz edition three <-> 01/02/2023 !! πŸ‘πŸΌ
              ​

              Comment


              • Hork
                Hork commented
                Editing a comment
                Dat is een kunstwerk.
            Bezig...
            X