Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

na ruim 20 jaar blowen

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    na ruim 20 jaar blowen

    Korting op 420shop
    na ruim 20 jaar blowen wil ik van de tabak af .
    nou vraag ik me af hoe moet ik nu verder blowen .

    ik kweek me eigen wiet dus draai graag een jointje extra
    maar pure joints, dat vinden me longen toch niet heel lekker
    ook vind ik dat je de wiet beter proeft als je een joint draait met tabak.

    ik moet zeggen ik heb een vaporizer gehad. een jaar of 12 geleden
    een duur ding was toen iets van 400 euro.
    en het viel me behoorlijk tegen. geen smaak je werd wel stoned..
    en na afloop kon ik me topje wiet er uit halen terug in het zakje stoppen en amper verschil
    is dit inmiddels veranderd ? hoe is de smaak met vape ?
    of zijn er ook nog andere manieren op een beetje te genieten van je wietje ?

    ik ben een echte roker dus geen space cake
    en ik vind het heerlijk om stoned te zijn maar de smaak ervaring staat bij mij met stipt op nr 1.

    hoop dat jullie misschien nog wat leuke tips hebben.
    vraag me ook meteen af als er mensen positief zijn over vape
    of er dan ook soortjes zijn die extra lekker zijn om te vape.
    ik rook nu vooral gorilla glue ak74 en critical

    #2
    Kijk hier eens
    https://www.royalqueenseeds.nl/blog-...n-spliffs-n858

    https://damp-e.nl/kruiden/tabaksvervanger

    Comment


      #3
      Ik ben zelf heel positief over vaporizers in tegenstelling tot sommige anderen (maakt de discussie alleen maar beter).

      Vaporizers zijn echt flink beter geworden over de afgelopen jaren. Ik heb zelf ervaring met de vulcano hybrid van storz en bickel, arc zeus handvaporizer en de storm pen vaporizer.

      De smaak bij deze 3 is erg goed. Je proeft veel meer de smaak van de wiet dan bij het roken. Vooral als je iets van Orange bud ofzo vaped, die smaak heb ik met een joint nog nooit gehad. Ook is het effect er zeker, maar dit is meer een high dan echt een stoned gevoel. Komt natuurlijk, omdat er geen tabak door zit.

      kleine review van de verschillende vaporizers:

      Vulcano hybrid is echt een top apparaat van hoge kwaliteit, prijs is daar ook zeker na. A 600euro

      Zeus arc gt: wat prijzige handvaporizer met een goede smaak en kwalitatief erg goed, zit je op 230 euro voor een handvape
      Storm pen vaporizer: prijs kwaliteit is top, voor 70 euro ga je geen betere vinden, batterij gaat snel leeg, maar dit is te counteren als je 2 extra batterijen erbij koopt en een oplader. Smaak is erg goed.

      Het is wel goed om de wiet voor gebruik goed te grinden, ik zet de vape altijd eerst op medium temperatuur, roer ik het een keer door en dan nog een keer op wat hogere temperatuur. Daarna gooi ik de AVB wiet in een pot om later te verwerken in chocomelk ofzo. (AVB = already vaped bud).

      Qua soorten die lekker zijn, tja dat verschilt pp, maar ik heb zelf de voorkeur voor soorten waar het smaakprofiel wat zoeter is, en dat ook naar voren komt. Zoals Orange bud bijvoorbeeld, ook lemon haze is heerlijk in een vape. Wiet met grond smaakje is iets minder lekker, maar goed ik stop er alles in zolang ik maar met dichtgeknepen oogjes op de bank lig.

      Gorilla glue is trouwens best lekker in een vaporizer heb ik dit weekend nog ervaren. Critical ook wel prima. Ak47 geen ervaring mee.

      Als je nog vragen hebt hoor ik het graag!

      Last edited by Fuego; 13 January 2022, 11:21.

      Comment


        #4
        Puur heel dun draaien scheelt wel voor de longetjes.
        Misschien ook een poging waard.
        Howto foto's in je berichten plaatsen | Belangrijk: Topic Titels
        Veel gestelde vragen over het forum | Hoe Quoten / Citeren

        Comment


          #5


          Pure stickies. Geen toeters. Veel smaak en lekker. Tabak is gewenning. Na een paar jaar zonder nicotine moet je bijna kotsen als je nog eens tabak rookt. Wat mij betreft verneukt tabak de smaak alleen maar.

          Qua vape kan ik de Mighty erg aanraden en de Dynavap als je zonder electronica wilt. De gewone volcano is perfect. De Hybrid is wat mij betreft overbodig. De Plenty heb ik zelf ook. Ook een mooi apparaat. Je hebt altijd meer smaak met vapen. Maar de werking.g is iets anders. Verbranden is een chemisch proces.dat anders werkt als.verwarmen.

          De budbomb is ook goed om.puur mee te roken.

          Succes met je zoektocht.

          Comment


            #6
            Ook ik ben al jaren van de tabak af en rook al zo'n vijftien jaar puur. De joints heb ik achter me gelaten en rook alleen maar bongs. Als ik sporadisch een pure joint rook - voor mij absoluut geen tabak meer - dan proef ik nadien een vieze smaak in mijn mond. Na een bong heb ik dat niet.

            Een bong is misschien eerst een aanslag op je longen, probeer dan kleine trekjes te nemen en niet te veel achter elkaar. Het is even wennen maar daarna kleur bekennen.

            Neem een rechte bong die gemakkelijk met een borstel schoon is te maken. Want je moet 'm dagelijks boenen.
            Horks Fototopic 2.0

            Comment


              #7
              ja bedankt !

              ik heb zojuist een heel heel dun puur jointje gedraaid en de smaak was top !
              dus kan in iedere geval al vast de tabak de deur uit doen.

              ik ga me ook zeker verdiepen in het vape.
              had al een pagina s lang topic daar over gezien,. en zal me eerst eens een avondje inlezen .
              ik vroeg me wel meteen af zijn daar ook test locaties voor shops of winkels waar je zo'n ding een keer kunt proberen ?

              Comment


                #8
                Oorspronkelijk geplaatst door daantje83 View Post
                ja bedankt !

                ik heb zojuist een heel heel dun puur jointje gedraaid en de smaak was top !
                dus kan in iedere geval al vast de tabak de deur uit doen.

                ik ga me ook zeker verdiepen in het vape.
                had al een pagina s lang topic daar over gezien,. en zal me eerst eens een avondje inlezen .
                ik vroeg me wel meteen af zijn daar ook test locaties voor shops of winkels waar je zo'n ding een keer kunt proberen ?
                Nee en ik heb zelf gemerkt dat vapen erg droog op de keel is en je maar door blijft hijsen wegens gebrek aan effect.
                Horks Fototopic 2.0

                Comment


                • Fuego
                  Fuego commented
                  Editing a comment
                  Vapen is wel echt garantie voor een droge keel inderdaad, altijd koud pak drinken bij de hand 😂

                #9
                ​​​​​Sinds kort ook in het bezit van een gravity bong, geeft ook wel een leuke rookervaring.

                IMG-20211215-WA0001.jpg
                Maar goed al die gadgets zijn niet echt nodig, wel leuk om te hebben.

                Comment


                  #10
                  Met de mighty vaporizer zit je zeker goed qua smaak. Ik heb die van mij wel te koop gezet om de simpele reden dat ik van roken hou. ik word er veels te snel stoned van. Wel een goede optie als je vaak met openbaar vervoer reist of op plekken met een rookverbod komt.

                  De Bloemen Van Bri

                  Comment


                    #11
                    Ik ben zelf ook gestopt met tabak en sindsdien rook ik puur, dikke toeters liefst
                    enige wat ik doe is niet zo'n dikke hijsen nemen want dat vinden de longetjes niet leuk.
                    Als ik er nu eentje met tabak rook, proef ik bijna alleen tabak hoe dik ze hem ook rollen het smaakt voor mij gewoon niet (het effect daarintegen )

                    Ik heb ook tabaksvervangers geprobeerd maar ben er niet over te spreken, droge troep meestal dus nu puur

                    Comment


                    • Hork
                      Hork commented
                      Editing a comment
                      Puur natuur! Veruit het best!

                    #12
                    https://kingpalm.com/ dit en dan puur, lekker en veel kalmer voor de longen ;D
                    Apollo 10 LED binnenkweek#1, Cakemaster tryouts; aardse mineralen, niet balen; Waterparadijs ;Kaaswaters
                    Jah, ik hou van planten.

                    Comment


                      #13
                      ziet er geinig uit
                      sigpic

                      Comment


                        #14
                        Ja ziet er zeker goed uit, maar dan ben je erg gauw door je zuurverdiende wietvoorraad heen! Ik blijf maar bij de waterpijp, want het effect wordt op een gegeven moment toch niet meer sterker al rook je meer.

                        Zo'n blunt lijkt me wel iets voor speciale gelegenheden maar te wiet consumerend voor dagelijks gebruik.
                        Horks Fototopic 2.0

                        Comment


                          #15
                          als je een blunt rookt , kan je evengoed tabak roken e :p

                          ik heb de mighty + , een 300euro , dan nog de revoler carts erbij , en 40lege caps erbij , droge keel , geen feno onderscheid ik proef niet het verschil van soorten , en bljven hijsen maar niet 'stoned'
                          ik doe hem niet weg , maar had er stiekem wel meer van verwacht.

                          ik zou zeggen , ga voor edibles?... das pakken voordeliger , kan je overal toepassen

                          ik maak graag chocolade gummiebeertjes of cookies

                          Comment


                          • Hork
                            Hork commented
                            Editing a comment
                            Ja precies, nou laat dan ook maar want ik hoef geen tabak! Heb een vergelijkbare ervaring met vapen, je blijft maar hijsen tot je keel gortdroog is maar stoned word je niet. Mijn vaporizer staat ongebruikt in de kast, kan 'm net zo goed wegdoen.
                        Bezig...
                        X