Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

neutrale tabak

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #16
    Als sidenoot: als ik me niet vergis is tabakloze (nicotinevrije) "tabak" al reeds heel erg lang geleden uitgevonden, maar is doelbewust onbekend gehouden (of opgekocht geweesd) door de tabakindustrie...

    De tijden zijn nu echter gelukkig wat veranderd, hoewel ik me nog steeds erger aan de satanisering en discriminatie van de roker.

    Comment


      #17
      En probeer ook eens nicotinevrije tabak voor waterpijpen, het is een heerlijk ritueel!

      Comment


        #18
        Re: neutrale tabak

        argen waar vinnuk die?
        en JD smijt die greengo is in de 420!!

        Comment


          #19
          Oorspronkelijk geplaatst door eefenkevin View Post
          argen waar vinnuk die?
          en JD smijt die greengo is in de 420!!
          In de arabische / turkse handel. Waarschijnlijk op de zwarte markt van beverwijk of andere turkse markten, of in turkse winkeltjes in turkse buurten.

          In principe kun je waterpijptabak krijgen daar waar ze waterpijpen verkopen. Waarschijnlijk ook online tekoop. De tabak is meestal lekker gearomatiseerd en dat kan zijn met koffie, chocolade, mint of fruitsmaakjes...

          Comment


            #20
            Re: neutrale tabak

            Zou het mogelijk zijn om wiet-bladeren zo te behandelen dat ze branden als tabak? Fermenteren misschien, bespuiten met suikerwater... hoe doen ze dat eigenlijk met tabak?

            Comment


              #21
              Oorspronkelijk geplaatst door Blani View Post
              ... hoe doen ze dat eigenlijk met tabak?
              Tabak wordt gefermenteerd. Details kan ik me niet meer herinneren, maar de fermentatie vindt plaats bij hoge temperatuur en hoge vochtigheidsgraad. Als je een Google doet naar fermentatie tabak vindt je het waarschijnlijk snel genoeg.

              Ik denk dat deze fermentatiemethode geen zin heeft voor wiet, omdat het thc betreft en niet nicotine, maar je kunt het natuurlijk altijd uitproberen

              Comment


                #22
                Re: neutrale tabak

                Hola! Ik ga niet mijn wiet fermenteren!

                Het leek me alleen aardig om het bladafval om te toveren in een soort neutrale tabak, om je jointje mee aan te vullen. Daarvoor moet het wat gelijkmatiger en rustiger branden dan pure, droge hennep-bladeren, met wat minder scherpe rook. Met THC of nicotine heeft dat (hopelijk) weinig te maken.

                Ik heb inderdaad "fermenteren" even opgezocht. Het lijkt neer te komen op het spul lekker nat en warm een poos te laten rotten. Ik weet niet of dat nou bevorderlijk is bij wietbladen.
                Ik moet me eens even verdiepen in de "saus" die ze over tabak gooien. (Tot zover heb ik glycol en blokdrop gevonden als ingredienten.) Misschien is dat een beter spoor.

                EDIT: Een andere bron: http://www.grenswetenschap.nl/blogs/...onder-de-loep/
                Last edited by Blani; 31 July 2011, 19:51.

                Comment


                  #23
                  Oorspronkelijk geplaatst door Blani View Post
                  Hola! Ik ga niet mijn wiet fermenteren!

                  ...

                  Okee, daar kan ik even mee verder experimenten!
                  Ik had ook niet verwacht dat je je bloemen zou oppofferen, lol.

                  Laat wat weten als je resultaten hebt van je experiment .
                  Last edited by ceBep; 1 August 2011, 23:02. Reden: quote verwijderd

                  Comment


                    #24
                    Re: neutrale tabak

                    je bladafval mee curen voor aantal maanden, wij gebruiken het op festivals vaak genoeg als tabak (je blijft het wel smaken maar smaak wordt aangenamer)
                    of die philip moris one is ook wel wat ben om te testen pakje gaan kopen en als je ze zo rookt besef je ni da je aant roke bent ...
                    maar voor jointje zit er voor mij NET te weinig tabak in... in meeste gewone zit net genoeg.. (extra handigheid van siggie)
                    en je bedoeld de gewone waterpijp tabak? daar zit wel nog genoeg teer in (wak persoonlijk minder smakelijk vin dan nicotine...)
                    En laat je nog weten hoe die greengo smaakt?
                    grtze

                    Comment


                      #25
                      Re: neutrale tabak

                      @Eefenkevin: Het wordt dus al gedaan met wietbladeren? Da's mooi, dan is mijn experiment niet helemaal hopeloos. Dat het naar wiet blijft smaken vind ik geen probleem, ik vind wiet namelijk lekker. Dat krijg je, na 30 jaar blowen.

                      Ik vond een simpele handleiding tabak maken (met saus) die voor wiet ook wel zo'n beetje zal werken:
                      http://www.hiermagjeroken.nl/Content/maken.asp

                      (Met zoeken naar "tabak saus" in google kwam ik meteen al mijn eigen post in dit topic tegen. Big Google Is Watching!)

                      Comment


                        #26
                        Re: neutrale tabak

                        Hey growers!

                        Zaterdagmorgen is mijn pakje greengo op de deurmat gevallen.
                        Ik had geen tijd om er van te roken want ik moest eerst naar Eersel E3 strand even flink knallen!! http://www.youtube.com/watch?v=tdueE_p108E

                        Maar goed...Zondagavond even lekker fakkeltje gerookt.
                        Het ruikt totaal niet naar tabak maar naar thee, en het lijkt er ook niet op.
                        En inderdaad 100% vrij van nicotine.
                        Het bestaat uit hazelblad papaya mint en eucalyptus.
                        Het is kurk en kurk droog, maar gelukkig krijg je er zo'n steentje bij wat je even onder de kraan moet houden om de greengo een beetje vochtig te houden.

                        Maar nu de smaak...

                        Dit is mijn persoonlijke mening.
                        ik vind het meer een kruidenmix dan tabak eigenlijk.
                        Maar het smaakt helemaal niet zo verkeerd in combinatie met mijn eigen gekweekte pp-wietje!
                        De struktuur is wat grof, maar niet zo dat je vloei aan de zijkanten weg brand.
                        Het is wel even wennen, maar dat was het ook toen ik stopte met sigagetten roken en dus alleen pure wietfakkeltjes rookte.

                        3 pluspunten

                        1)brand goed, precies zoals mijn vroeger zo geliefde Van Nelle halfzwaar.
                        2)de smaak, kan er mee door maar tabak is lekkerder. het smaakt wel erg mild.
                        3)geen nicotine

                        3 minpunten

                        1)Er zit maar 30 gram in een pakje ter groote van 50 gram en het is nog kurkdroog ook .
                        2)Je betaald 6.95 voor een pakje van slechts 30 gram (en dan nog verzenden)
                        3)Het heeft een beetje een vaag bijsmaakje van gewoon verbrande herfsbladeren. (niet storend overgens)

                        We zullen zien of het voor mij een goed alternatief is.
                        Ik vind het ook vervelend als ik puur draai dat de laatste 3 cm niet zo lekker smaakt.
                        Met tabak er in is dat veel minder, ook met greengo.

                        Gr matthijs
                        Last edited by matthijs; 1 August 2011, 15:05. Reden: wat vergeten

                        Comment


                          #27
                          Re: neutrale tabak

                          Er zijn twee winkels in mijn stad die Greengo verkopen - ik ga morgen een pakje halen!

                          Comment


                            #28
                            Re: neutrale tabak

                            mja moet toch es zelf proberen lijkt me... als er iemand uit men buurt het in huis heeft let me know!!
                            of als iemand paar grammies wil opsture :d

                            Comment


                              #29
                              Re: neutrale tabak

                              Kerel koop gewoon een pakje en als het niet bevalt koop ik het wel van je over.dan schrijf je maar ef een pb
                              Zo heel vies is ie nie.
                              Maar als je dan toch sigaretten rookt dan gaat er denk ik niks boven een pluk fatsoenlijke shag

                              Gr matthijs

                              Comment


                                #30
                                Re: neutrale tabak

                                Hallo Blani,

                                Mis ik niet iets in je lijst met ingredienten voor de 'saus' ?
                                Nicotine bijvoorbeeld?
                                Of zit dat al aan de tabaksplant?
                                Dacht altijd dat het een toevoeging was om er voor te zorgen dat iedereen ook BLIJFT roken.

                                Gr Matthijs

                                Comment

                                Bezig...
                                X