Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Het roosteren van tabak

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Het roosteren van tabak

    Korting op 420shop
    las hier een topic over welke soort tabak men gebruikt om joints te roken, ik gebruik tabak om de joint beter te laten branden, maar ik hou er niet van dat het de smaak verpest, dus gebruik ik veelal geroosterde tabak, de tabaksstoffen (vb nicotine) en smaak verdwijnen hierdoor, hier mijn methode voor het roosteren van tabak.

    STAP1: gebruik alluminiumfolie "extra sterk", anders brand je er doorheen

    STAP2: scheur een rechthoekig stuk af

    STAP3: plooi de 2 langste zijden van het stuk 1x over
    Attached Files
    Last edited by Jointjedraaien; 5 January 2009, 20:21.

    #2
    Re: Het roosteren van tabak

    STAP4: vouw het geheel dubbel

    STAP5: de vouwrand verkregen door stap 4 vouw je eenmaal over (ong 1cm)

    STAP6: strijk het geheel goed plat
    Attached Files
    Last edited by Jointjedraaien; 5 January 2009, 20:22.

    Comment


      #3
      Re: Het roosteren van tabak

      STAP7: vouw het open je hebt nu een verstevigde L-vorm

      STAP8: gebruik sigarettentabak of verkruimel met je grinder roltabak eerst goed zodat je kruimeling krijgt (belangerijk!)

      STAP9: strooi de tabak in een DUNNE laag over alluminiumfolie (die plaatst is 1 vel allumiumfolie dik)
      Attached Files
      Last edited by Jointjedraaien; 5 January 2009, 20:22.

      Comment


        #4
        Re: Het roosteren van tabak

        STAP10: rooster de tabak boven een vlammetje, als de tabak in een fijn laagje erover ligt zie je vrijwel ommiddelijk rookdampen ervan opstijgen, rooster alle tabak, LET OP: zorg dat de tabak niet spontaan begint te smeulen

        STAP11:de tabak is goed wanneer je een donkerbruin, zwart mengsel krijgt en de tabak ruikt duidelijk geroosterd (niet verbrand!)

        STAP12: het eindresultaat t.o.v de oorspronkelijke tabak

        opmerking: hoe dikker de laag hoe moeilijker het wordt om te roosteren en hoe langer het duurt, overigens zul je dan de onderkant volledig verkolen terwijl de bovenkant onaangeroerd blijft, dit zul je ook hebben als je je roltabak niet verkruimelt

        STAP13: ENJOY!
        Attached Files
        Last edited by Jointjedraaien; 5 January 2009, 20:22.

        Comment


          #5
          Re: Het roosteren van tabak

          Mooi verslag!

          Ben benieuwd hoe de smaak veranderd, binnenkort maar eens proberen
          Veel gestelde vragen over het forum

          JOINTJEDRAAIEN.NL - Smoking Community
          420Shop.NL - Headshop / Seedshop : Korting voor leden van Jointjedraaien.nl

          Comment


            #6
            Re: Het roosteren van tabak

            Mooi verslagje!
            Dat gaat weer wat toekomstige nicotine verslavingen weghouden!
            [B][URL="https://420shop.nl"][COLOR=#008000][B]420Shop.NL: uw head- & seedshop!

            Comment


              #7
              Re: Het roosteren van tabak

              Knap verslag. Moet ik eens proberen.
              Verschilt de smaak erg met niet geroosterde tabak?

              Greetz,
              zion

              Comment


                #8
                Re: Het roosteren van tabak

                als je het goed roosterd(als er geen rookdampen meer uitkomen), zul de zeker een verschil smaken, laten we zeggen dat de zachte zoete smaak van weed niet wordt verstoord

                lijkt misschien veel werk, maar als het stevig zilverpapier is kun je er een hele pak tabak mee roosteren en gaat het echt wel snel, zeker als je een grote kaars gebruikt (grotere vlam) maar wees dan dubbel zo voorzichtig dat het niet spontaan ontbrand, je wil immers geen as in je joint gooien

                met een tuit in de hand is dit echt niet zo saai als het lijkt

                Grtzzzz

                Comment


                  #9
                  Re: Het roosteren van tabak

                  Oorspronkelijk geplaatst door Monsieur
                  STAP5: de vouwrand verkregen door stap 4 vouw je eenmaal over (ong 1cm)
                  Deze stap snap ik niet helemaal.
                  Men volgende joint rook ik met geroosterde tabak. Zoveel is zeker.
                  Ow en ik heb ook nog een vraagje.
                  Wat is het lichtste Belgam 20 of Belgam 21? Ik zeg 21 maar enkele vrienden van me zijn het daarmee niet eens. Wie kan het mij zeggen.

                  Greetz,
                  zion

                  Comment


                    #10
                    Re: Het roosteren van tabak

                    eenmaal je het hebt dubbelgevouwen krijg je (linkerkant op foto) een vouwrand (van het geheel in 2 te plooien)

                    dit vouw je nogmaals over, (de vouw pakken en nog eens overplooien)

                    1cm is gewoon ong

                    belgam 20 is extra smooth
                    belgam 21 is ultra smooth
                    zou dus zeggen 21 al merk is quasi geen verschil

                    vo zover ik weet mijn pakje roltabak ligt in mijn tuinhuis, te ver voor mijn toestand nu

                    Grtzzz

                    Comment


                      #11
                      ik doe gewoon een sigaret btje roosteren tot er wat plekjes opzitten en dan is de tabak ook geroostert

                      Comment


                        #12
                        deze ga ik zekers eens proberen

                        Mooie topic trouwens


                        Greetz
                        Wat jezelf doet , Doe je meestal beter!!! xD
                        Why drink and drive when you can Blow And Fly!!!!!

                        sigpic

                        Comment


                          #13
                          Heb het geprobeerd, smaak is wel iets anders, ik heb ARIZONA tabak gebruikt een licht blondje.
                          grtz
                          420Shop, Online Headshop, Seedshop, Cannabis Souvenirs & Lifestyle
                          Korting voor leden van Jointjedraaien.nl

                          Comment


                            #14
                            Je kan de tabak ook "koken" in water. Het aftreksel is een prima insecticide en de tabak is na het drogen vrijwel smaakloos.

                            Comment


                              #15
                              Re: Het roosteren van tabak

                              Hoe gaat dit 'koken" in zijn werk? Je kookt het gewoon in een pot op een vuur? En dan filteren,spoelen en drogen? Want als het kookt zijn de dampen dan niet giftig? Ik zag op youtube een filmpje waarbij een man tabak in een pot water laat weken voor 24uur (nicotine, etc lossen op in water) hij filterde daarna de tabak eruit, spoelde de tabak af en liet dan drogen.

                              Ik vraag me af of je een combinatie kan gebruiken van de methoden. Bv. eerst wat roosteren en dan weken.

                              Volgens mij heb je dan echt een herbal taste van je joint + is het veel gezonder en minder verslavend?

                              Comment

                              Bezig...
                              X