Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Verslaving

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #31
    Re: Verslaving

    Kan jou lichaam nog zonder koffie?
    Ja dan is het een geestelijke verslaving, nee dan is het een lichamelijke verslaving.

    Ik denk dat koffie net als cannabis gewoon een geestelijke verslaving is maar dat kan voor jou heel anders zijn dat weet ik niet?

    Verstuurd van mijn GT-I9100 met Tapatalk

    Comment


      #32
      Re: Verslaving

      Ik vermoed dat ik niet zonder koffie kan. Maar dat geldt eveneens voor andere vaste gewoonten. Mijn ontbijt bestaat elke dag uit 3 roereieren, 6 plakken gebakken bacon en 3 sneden grof bruin brood en muesli met vers fruit. En halverwege de ochtend zijn het steevast 2 Belgische worstenbroodjes en als lunch neem ik altijd 4 krentenbollen met roomboter belegd met overjarige brokkelkaas. (probeer het maar: krentenbrood met oude kaas, ongebruikelijk maar hardstikke lekker).
      Alleen de keuze van het avondeten laat ik over aan mijn vrouw, mits er geen zoetwater kweekvis zoals tiliapa op de dis komt of een smerige vleesvervanger zoals tofu. En ze mag nooit een soep met verse ingredienten "verrijken" met een zakje of blikje "supermarktsoep".
      Last edited by Xtreme; 29 October 2012, 10:08.

      Comment


        #33
        Re: Verslaving

        Het is pas een verslaving als je niet zonder kan.
        Als extreme geen koffie krijgt over de hele dag gebeurt er vermoedelijk niks en zal hij gewoon wat anders drinken.
        God was never on your side..

        Comment


          #34
          Re: Verslaving

          Duidelijk, het zit gewoon tussen je oren.

          Comment


            #35
            Re: Verslaving

            Je vergist je Bella. Ooit was mijn vrouw naar haar werk en in de auto lagen zowel mijn als haar portemonnee. En de koffie was op. Ik ben naar mijn buurvrouw gegaan om een pak koffie te lenen. Dat kon, maar ze had alleen decaffee. Toen heb ik 5 euro te leen gevraagd om caffeine houdende koffie te kunnen kopen. Gelukkig kreeg ik die, omdat ze onze zitmaaier mogen gebruiken om hun gazon te maaien.

            Comment


              #36
              Re: Verslaving

              Maar extreme, het is niet zo dat als jou lichaam opeens geen koffie meer krijgt dat je niet meer kan slapen of gaat overgeven of alle andere verschijnselen die optreden bij een verslaving

              Of wel?

              Verstuurd van mijn GT-I9100 met Tapatalk

              Comment


                #37
                Re: Verslaving

                Zonder koffie ga ik transpireren en krijg ik trillende handen. Deze fenomenen worden met een moeilijk woord "abstinentieverschijnselen" genoemd.

                Comment


                  #38
                  Re: Verslaving

                  Junk
                  God was never on your side..

                  Comment


                    #39
                    Re: Verslaving

                    Klopt Bella, maar ik eet geen junkfood. Toen onze kinderen nog klein waren, zweerden ze bij MacDonalds. Ik vond die quarterpounders best lekker ruiken, maar al na een hap of 3 weerzinwekkend. Een klef, nat, zompig stukje brood, met saus die me aan zalf doet denken en afvalvlees, dat met hogedrukspuiten van de karkassen wordt gespoten en tot plakken wordt geperst. Ongeveer net zo smerig als fabrieksschnitsels, die urenlang in een soort masseermachine zitten om de eiwitten vrij te maken en de structuur hebben van frikadellenvlees.

                    Comment


                      #40
                      Re: Verslaving

                      Veel mensen blowen om de pijn te verzachten te vluchten en om even rust te hebben daarom willen we verslaafd zijn
                      God was never on your side..

                      Comment


                        #41
                        Re: Verslaving

                        ik blow nu 29 jaar met pauzes van drie weken om weer te voelen wat het doet.maar doe dit puur medicinaal voor de copd en mijn add onder controle te houden.verslaafd nee aan de alcohol ja meer moeite met afblijven dan met blowen of algeheel cannabis gebruik zoals verdampen of thee.moet wel zeggen dat het me vroeger meer moeite koste om te stoppen dan rond mijn dertigste en nu zeg maar.Maar verder ieder zijn eigen keuze of gebruik ervan.Ga er iniedergeval slim en verstandig mee om en gebruik de plant en niet andersom.

                        grtz vapo

                        Comment


                          #42
                          Re: Verslaving

                          Bella, wat je stelt is 100 % waar. Alleen, sommigen van ons hebben lichamelijke klachten en het is zonneklaar dat cannabis pijn en misselijkheid bestrijdt of kan bestrijden. Echter, sommige mensen hebben geestelijke klachten en/of zielepijn. En in die situatie kan cannabis ook leiden tot een (kortstondige) geestelijke rust, maar ook tot onrust. Maar ik zie ook nog steeds lieden die bij een huiselijke twist naar de "fles" grijpen: en dat levert meer agressie op dan een joint. Ik ben en blijf van oordeel dat in een situatie van geesteljke instabiliteit en/of een gebrek aan harmonie in de huiselijke sfeer en/of in de werksituatie het volgens mij het beter is de "fles" te laten staan en ook dat jointje achterwege te laten. En als je toch moet kiezen: ga dan gezamenlijk 10 kilometer hardlopen en als je dan nog puf over hebt, rook dan dat jointje. Voor verder ruziemaken ben je dan toch uitgepierd.
                          Last edited by Xtreme; 29 October 2012, 14:58.

                          Comment


                            #43
                            Re: Verslaving

                            Ik denk wel dat elke verslaving 'tussen je oren zit' want je hersens regelen alles toch?
                            Ikzelf rook wiet vanwege heftige pijn elke dag, de wiet maakt de pijn dragelijk...
                            Als ik minder rook heb ik meer pijn.. dus rook ik wat meer... ben ik dan verslaafd? ik denk het wel.
                            Verslaafd aan het pijnloze gevoel...

                            Laat mij dan maar liever verslaafd zijn aan cannabis dan aan morfine en andere chemiche troep waar de artsen
                            je mee proberen vol te proppen.

                            Maar goed, dat is mijn mening

                            Cheerzzzzz
                            sigpic

                            Comment


                              #44
                              Re: Verslaving

                              @WhiteBud - Mee eens! maar jij gebruikt cannabis uit medicinale reden dat vind ik een ander verhaal.

                              Comment


                                #45
                                Re: Verslaving

                                Ja oke het gaat je om de mensen die t gewoon roken vanwege t 'scheef zijn'
                                sigpic

                                Comment

                                Bezig...
                                X