Niezen van wiet....

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts
  • General
    Senior Grower
    MemberLucky Member
    • Apr 2012
    • 919

    #1

    Niezen van wiet....

    Korting op 420shop
    Hoi.

    Ik rook al 10 jaar wiet maar nu heb ik iets vreemds aan de hand...

    Mijn net gedroogde home grown g13 haze doet me enorm niezen als ik deze rook.

    Hoe zou dit komen? Omdat het een zeer spicey soortje is? Iets anders?

    Nog nooit meegemaakt.

    Best een krachtig soortje trouwens. Kwas een hele avond uitgeteld hiervan.

    mobile message
  • Smowkie
    Elite Grower
    MemberLucky Member
    • Sep 2011
    • 2684

    #2
    Re: Niezen van wiet....

    Exacte oorzaak weet ik niet, maar het lijkt mij ergens een allergische reactie? Ik heb dit ook maar dan enkel als ik knip

    Comment

    • Hasharin
      Grower
      MemberLucky Member
      • May 2010
      • 694

      #3
      Re: Niezen van wiet....

      Hoi ,

      Wiet kan voor sommige mensen een allergische reactie veroorzaken , tijdens het rollen kan deze al ontstaan bij mensen. In de gh zag ik eens een verkoper vollebak aan het niezen gaan toen hij een zakje voor mij vulde en wist me te vertellen dat hij er zo al een eindje last van had . hij gebruikte beter latex handschoenen zei hij en kon ook niet aan zijn gezicht komen als hij wiet vast had gehad om irritatie te voorkomen . Er zou een allergie kunnen zijn bij jou voor bepaalde moleculen die voorkomen in wiet die je ook in andere planten zou terug vinden waardoor je het niet enkel hebt van wiet . Ook zou wietallergie te maken hebben met restafvalstoffen in de wiet die we niet goed kunnen verdragen waardoor zommige mensen een allergie maken/krijgen over de jaren .

      Grtz Hash
      Geniet nooit met mate !

      Comment

      • General
        Senior Grower
        MemberLucky Member
        • Apr 2012
        • 919

        #4
        Re: Niezen van wiet....

        Jamaar het is enkel bij deze soort.

        mobile message

        Comment

        • Silas
          Admin
          Lucky MemberModeratorAdmin
          • Sep 2009
          • 1272

          #5
          Re: Niezen van wiet....

          Ik ken de soort en heb pas een plant geoogst en gerookt. Prachtig uitziende haze, zaden van Braneys zijn de beste die ik gezien heb en de verhouting kwam heel snel op gang.

          Dat niezen herken ik van toen ik nog alcohol dronk. Zonder dat geen last. En flink niezen, 3 a 4 keer hard achter elkaar. Dus een joint roken nadat je uit bent geweest bv.

          De soort heeft daar volgens mij niets mee te maken.
          Veel gestelde vragen over het forum
          JOINTJEDRAAIEN.NL - Smoking Community
          ?
          420Shop.NL
          "Wat je kunt maken, kun je ook kraken."

          Comment

          • Medical-Spliff
            Ultra Grower
            MemberLucky Member
            • Oct 2011
            • 2061

            #6
            Re: Niezen van wiet....

            kan ik ook wel eens hebben bij bepaalde strains die ik rook alsook zoals smowkie zegt bij het knippen gebeurt dat iedere keer welke strain dan ook maar moet soms wel niezen als ik aan het roken ben bij bepaalde strains
            Wil je blowen, moet je het zelf growen

            Comment

            • General
              Senior Grower
              MemberLucky Member
              • Apr 2012
              • 919

              #7
              Re: Niezen van wiet....

              Een allergie of hooikoorts kan ik alvast uitsluiten want heb het enkel bij deze soort...is ook een zeer spicy peperachtig soort...vandaar wsl


              Nu het product moet nog curen tenslotte...mischien dat het dus nog betert..?

              mobile message

              Comment

              • Hasharin
                Grower
                MemberLucky Member
                • May 2010
                • 694

                #8
                Re: Niezen van wiet....

                Ik nies wel eens van goeie straffe wiet , hazen doen soms ook eens mijn neus kriebelen

                Grtz Hash
                Geniet nooit met mate !

                Comment

                • BlackDev
                  Advanced Stoner
                  Member
                  • Nov 2012
                  • 65

                  #9
                  Re: Niezen van wiet....

                  Hey, ben dus niet de enige die dit heeft! Ik heb wel hooikoorts en allergie voor sommige bloemen. Soms als ik heb gesmookt moet ik vet erg niezen! Alleen nooit als ik t rook of als ik rol, tenminste kan me geen moment bedenken zou ooit gebeurt kunnen zijn

                  Comment

                  • Ventje
                    Senior Grower
                    MemberLucky Member
                    • Mar 2010
                    • 960

                    #10
                    Re: Niezen van wiet....

                    Ik krijg vaak rode vlekken op me armen tijdens het oogsten , als ik met me arm langs een plant wrijf , meestal heb ik een mouw en handschoenen aan tijdens de oogst

                    Ajo
                    Ventje
                    Living in Second live for real

                    Ticket is geboekt maar ik mag niet meer vliegen

                    Comment

                    • den bolle
                      Elite Stoner
                      • Jul 2009
                      • 142

                      #11
                      Re: Niezen van wiet....

                      Idem hier. Vroeger massa's wiet door de handen laten gaan en gerookt natuurlijk...nooit ergens last van gehad.
                      Nu telkens opnieuw : beginnen met niezen en véél, jeukende handen en armen bij het manipuleren en bij de laatste
                      knipbeurt bij een maat van me heb ik zelfs m'n werk moeten staken omdat ik kort van adem werd .
                      Bij mij wordt het steeds slechter en is ongeveer een 3 jaar geleden begonnen.

                      Comment

                      • TrueShockz
                        Expert Stoner
                        Member
                        • Jun 2013
                        • 79

                        #12
                        Re: Niezen van wiet....

                        Vast een stofje waar je lichaam niet helemaal tegen kan

                        Comment

                        • mindyou
                          Plantje
                          Nieuw Lid
                          • Aug 2013
                          • 10

                          #13
                          Re: Niezen van wiet....

                          Oorspronkelijk geplaatst door General
                          Een allergie of hooikoorts kan ik alvast uitsluiten want heb het enkel bij deze soort...
                          Dat hoeft helemaal niks uit te sluiten. Hooikoorts is ook zeer specifiek, mensen met gras allergie zijn allergisch aan bepaalde soorten van gras en niet aan andere. Het kan best zijn dat je een allergie aan het ontwikkelen bent, en dat deze ene soort meer van het allergeen bevat dan gemiddelde wiet. Ik heb het ook maar met sommige wietjes, niet met allemaal.

                          Cheers

                          Comment

                          • budha54
                            Grower
                            MemberLucky Member
                            • Apr 2013
                            • 717

                            #14
                            Re: Niezen van wiet....

                            Ja bekend verschijnsel , zowel bij knippen als roken !! lijkt wel op hooikoorts !!!

                            Comment

                            Bezig...