Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Ervaringen verdamper vs jointje roken

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Ervaringen verdamper vs jointje roken

    Korting op 420shop
    Hoi Allemaal

    Ik ben met veel experimenten bezig (hydro en mainlining) en nu wil ik aan een grote experiment beginnen, het veranderen van mijn rook gewoonte.

    Ik rook vrijwel nooit een cigarette maar ik rook jointjes elke dag voor de laatste 30 jaar. Ben zeer recentelijk overgestapt van hash na wiet.

    Ik wil nu stoppen met het gebruik van tabak en overweg en vaporizer. Heb erg veel gelezen en ben uit gekomen op de Arizer Solo.

    Twee vragen:
    - Heeft iemand wat langdurig ervaring met de Solo?
    - Vervangt de vaporizer echt een jointje?

    Ik zou al blij zijn als ik het aantal jointjes per dag zou kunnen verminderen maar het zou helemaal mooi zijn als ik helemaal over kan schakelen.

    Ik begrijp heel goed dat dit vraagt om zeer subjectieve antwoorden maar ik zoek juist echte ervaringen van mensen.
    Uit eindelijk zal ik het zelf moeten proberen maar alle mogelijke reacties zijn welkom.

    Groeten

    DR

    #2
    Re: Ervaringen verdamper vs jointje roken

    Jow roshi, i feel ure pain man !
    Ik ben sinds een half jaar geleden op dokteradvies ook moeten stoppen met tabak gebruik, nu had ik me ook gelijk een da Vinci ascent gekocht een heel goed ding!

    Maar, ik vind dat je het totaal niet kan vergelijken ik heb hem dan ook weg gedaan en ik rook gewoon mijn jointjes puur...
    Ik kan er echt niet aan wennen het lurken aan een glazen buisje en ook de totaal andere smaak.
    Probeer gelukkig te zijn met wat je hebt, ook al is dat niet veel!

    Comment


      #3
      Re: Ervaringen verdamper vs jointje roken

      Bedankt Nik.

      Ben bang dat ik de zelfde kant op ga. Dat jointje is ook nog eigenlijk een ritueel voor mij.

      Maar er is maar een manier om er achter te komen. Mijn huisarts en tandarts zouden zo blij zijn als het lukt! Ik ook natuurlijk.

      Comment


        #4
        Re: Ervaringen verdamper vs jointje roken

        True story , maare zou je niet eens naar een coffeshop gaan waar ze een verdamper hebben die je eens mag testen.

        En gewoon je jointje draaien zonder tabak is echt genieten en ook het ritueel er rond kan ik niet missen
        Probeer gelukkig te zijn met wat je hebt, ook al is dat niet veel!

        Comment


          #5
          Re: Ervaringen verdamper vs jointje roken

          Ik heb een Davinci (eerste versie)

          Zeer tevreden over, maar een joint vervanger is het niet, de smaak is anders ...


          Toch gebruik ik hem af en toe en ben er nog steeds zeer tevreden over

          Comment


            #6
            Re: Ervaringen verdamper vs jointje roken

            Heb ooit zo'n Iolite gehad (1e versie), en was er wel tevreden over.
            Maar ook dit smaakt niet zo goed als een goede boomstam om te roken :smoke:
            Stap voor stap geraken we er wel.

            Comment


              #7
              Re: Ervaringen verdamper vs jointje roken

              Gisteren een Arizer Solo besteld. Vandaag binnen gekomen!

              Lange tijd niet meer zo stoned geweest!

              Ben benieuwd of het een beetje went. Ik hoef niet de hele tijd zo stoned te zijn!

              Ik denk dat ie weer opgeladen is. Door met het experiment.

              Groeten

              DR

              Comment


                #8
                Re: Ervaringen verdamper vs jointje roken

                Ik spring hier misschien wat laat op de kar maar voor mij is vaporizen echt wel een vervanger voor joints.
                Ik heb een arizer eq (voor thuis) en een mflb (voor onderweg en verplaatsing) en vooral die laatste kan ik wegens de redelijk lage prijs (voor een vape) echt aanraden.
                Ik vind de smaak ook pakken beter, natuurlijker. Je proeft echt meer 'plant'. Is misschien iets persoonlijks maar ik keer niet meer terug naar verbranding. Je verbruikt ook minder plus kunt je verbruikt materiaal opnieuw gebruiken door er cake van te bakken.

                Comment


                  #9
                  Re: Ervaringen verdamper vs jointje roken

                  Geen joint meer gerookt!

                  Ik heb net een MiniVap binnen. Wel duur maar een heerlijke thuis vaporizer.
                  Mijn vrouw vond de trek aan de Arizer Solo een beetje te zwaar, deze heeft veel minder weerstand met een vapor kwaliteit die net zo goed of beter is dan van de Solo.

                  Ik voel me ook zoveel beter. Geen continue hoost meer en zoveel meer voordelen.

                  Comment


                    #10
                    Re: Ervaringen verdamper vs jointje roken

                    Goed te lezen dat de overstap van joint naar vaporizer wel te doen is. Ik heb vandaag mijn MFLB binnengekregen en die ga ik zo proberen. Een ander soort high verwacht ik wel, ik lees overal dat het minder lichamelijke high is en nou ben ik toch niet zo`n couchlock-fan dus ik ben benieuwd. Trouwens als iemand die ook een MFLB heeft dit leest: Is het normaal dat de meegeleverde batterijen tijdens het opladen zo warm (lees: %^$#ing heet) worden? In de handleiding stond als tip:"Laad ze `s nachts op zodat u `s morgens weer volle batterijen heeft". Nadat de lampjes groen waren pak ik ze nietsvermoedend er uit. Dat doe ik geen tweede keer. Slapen met het idee dat er in huis 2 batterijen met gloeitemperatuur staan te pruttelen ga ik nooit doen. Ik laad voorlopig alleen op als ik er rechtstreeks zicht op heb.
                    Autoflowers 2016

                    Comment


                      #11
                      Re: Ervaringen verdamper vs jointje roken

                      Geen enkele batterij hoort zo heet te worden. Zou er mee terug gaan en omruilen


                      Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk

                      Comment


                        #12
                        Re: Ervaringen verdamper vs jointje roken

                        Heb ff mailtje naar fabrikant gestuurd aangezien ik vier dezelfde batterijen heb die alle vier zo warm worden. Misschien dat het probleem bij de lader zit. Gister ook eerste keer met MFLB gedampt. Gaat best heel mooi. Amper tot geen gekuch en de high voelt heel clean en beheersbaar maar komt wel heftig aan. Ook het verschil tussen sativa en en indica is veel duidelijker met dampen. Haze geeft een vrolijke uplifting high terwijl onbekende indica veel lichamelijker is maar ook weer minder dan een joint. Al met al vond ik het top en ik stop voorlopig met jointjes.

                        Heb nog niet zo`n apart bakje voor olie of hasj maar ik las dat het ook anders kan.



                        Dus probeer ik dat vanavond eens met wat goede marroc.
                        Last edited by luhoe; 7 June 2014, 20:11.
                        Autoflowers 2016

                        Comment


                          #13
                          Re: Ervaringen verdamper vs jointje roken

                          Heb weer nieuwe speelgoed. Een eCig. Heb van de weekend ejuice gemaakt met onze favoriet toevoeging en het werkt fantastische! Veel meer het ervaring van een jointje roken waar de vape meer op een pipe lijkt. Zelfs mijn vrouw vind de eSig een goede alternatieve. Net alle spullen besteld om een grotere batch eJuice te maken.

                          Comment


                            #14
                            Re: Ervaringen verdamper vs jointje roken

                            kijk anders eens bij fasstech naar e sig spullen een stuk goedkoper en gratis verzending
                            wat is je favoriete e juice dan als ik vragen mag drrishi

                            Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

                            ik heb nu 3 vaporizers de davinci de acsent en de magic flight box de eerste 2 vind ik toppie de laatste kan ik geen vriendjes mee worden denk omdat je daar niks kan instellen ik gebruik medisch en damp rond de 180 graden bij de magicflith ga ik hoesten als een gek

                            Comment


                              #15
                              Re: Ervaringen verdamper vs jointje roken

                              Oorspronkelijk geplaatst door christa View Post
                              kijk anders eens bij fasstech naar e sig spullen een stuk goedkoper en gratis verzending
                              wat is je favoriete e juice dan als ik vragen mag drrishi
                              Ik heb 10ml "soft tob" ejuice genomen en die heb ik infussed met 2 gram bud van mijn eigen kweek. Heeft een paar uur gekost maar resultaat was 5ml ejuice waar ik stoned van word!
                              Heb nu VG en PG besteld uit Duitsland (1 liter 8 euro!), pharma grade. Als dat binnen is gaat ik juice maken met alleen wiet smaak.

                              Comment

                              Bezig...
                              X