Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

AHO (alcohol hasj olie) maken met berry.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #31
    Re: AHO (alcohol hasj olie) maken met berry.

    Ik heb gelezen dat thc bij 85 graden verdampt.
    Ik zal het nog eens opzoeken.

    Maar zowiezo had tie 3 weken moeten staan inplaats van 9 dagen.
    Er word niet voor niks gezegd 3 weken denk ik dan zo maar.
    Die van mij is echt gewoon super
    Candy Kush en Kinky Cheeze van E$kob@r Seeds, klaar

    The MEGA POWER PLANT in scrogg!!! klaar
    Spliff Strawberry in scrogg, klaar



    sigpic

    Comment


      #32
      Re: AHO (alcohol hasj olie) maken met berry.

      Volgens mij hoeft dat niet zo lang te staan hoor. Ik lees zo vaak dat ze voor AHO "spoelen". Paar keer de alcohol er doorheen gieten/zeven en klaar (nou ja en dan droog dampen). Blosterke doet dat volgens mij ook zo. Al gaat die niet voor het psychoactieve effect, maar voor de medicinale werking.

      As je de boel maar lang genoeg laat staan zul je inderdaad ook op lagere temperaturen wel verdamping krijgen. Het kookpunt licht ergens boven de 150 graden. Dan verdampt het heel vlot. Had wat grafieken van dat decarboxyleren. Zal ook wel even zoeken.

      :edit: OK dat ging snel: http://cannabischris.com/2012/10/dec...n-of-cannabis/

      decarboxylation-graph-b.jpg

      Bij 122C zie je dus inderdaad na een half uur dat het THC-gehalte ook al gaat afnemen. Bij 80 graden duurt het zo te zien wel heel lang voordat het gedecarboxyleerd is. Zo lang er nog voldoende vloeistof in de pot zit zal de temperatuur sowieso niet zo heel hoog stijgen trouwens. Kokend water krijg je ook nauwelijks heter dan 100C.


      Je moet wel opletten met die temperaturen inderdaad. Ik heb zelf een keer wat wiet gedecarboxyleerd in de oven. Volgende dag had mijn vriendin iets gebakt in dezelfde oven en waren we allebei knetter stoned
      Last edited by Wietefras; 28 February 2014, 11:38.

      Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

      Comment


        #33
        Re: AHO (alcohol hasj olie) maken met berry.

        WHOEHAHAHAHAHAHAHAHA blijven lezen jongens

        en berry maak je niet druk.... eigenwijsheid word ook beloond, ik leer vaak van anderen hun fouten.
        het boeit mij geen moer dat anderen doen wat zij denken te moeten doen. mensen weten al duizenden
        jaren hoe zaken in praktijk lopen. zo zijn er ook al jaren mensen die daaraan twijfelen en dat is goed, alleen
        is betweterigheid daarin een ego waar redenatie en redelijkheid niet meer tegenop kunnen. ik spendeer daar
        geen energie in. nogmaals jongens blijven lezen. en vooral heel hard blijven roepen dat je het weet.
        (verrek nog een grafiekje die ik nog niet had gezien...zet hem er gelijk bij.... nieuwe info??? voor mij niet)

        "is wat je weet 100%....10%....1%...0.1%, wie zal het zeggen?
        waarschijnlijk diegene met net 0.1% meer kennis"

        BTW nog wel even opzoeken hoe het dan zit met CBD en CBN. ooooo misschien gelijk atomaire verhoudingen
        in massa (gewicht -> zie chemische tabel atoomstructuren en losse atomen). want ook bij een verhardingsverschil
        van thc naar cdb en cbn zal de vervliegingswaarde anders zijn (vb. 1 liter water lost zo beter op dan wanneer deze
        met aarde is vermengt). verharding treed op na omzetting van thc naar cbd/cbn
        wat met jaren en jaren zelfs tot verstening kan leiden (zie archeologische vondsten gerelateerd aan o.a. cannabicea sativa).
        hmmmm nieuwe info, nieuwe vragen.
        Last edited by bramonius; 28 February 2014, 12:53.

        Comment


          #34
          Re: AHO (alcohol hasj olie) maken met berry.

          Heb je flink zitten blowen voordat je dat schreef?

          Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

          Comment


            #35
            Re: AHO (alcohol hasj olie) maken met berry.

            nee, maar je bevestigd mijn antwoord.

            je zoekt een alchemisch proces uit met een natuurkundige statiek

            ik heb mijn bronnen niet van internet. het zou me verbazen als je uberhaubt af zou weten
            van bronnen buiten internet. geschriften, muurschilderingen, keramiek, tabletten, enz enz enz.

            daar heb je meer aan gezien het onderwerp wat hier besproken word dan een grafische statistiek tabel
            over hoe thc verdampt. lees het nog eens door en vraag je nog eens af of ik heb geblowd, of dat jij
            dit niet begrijpt? dan zal het misschien geen lariekoek zijn zoals je denkt, maar boven je pet

            beste wietefras begin geen draaierige onzin op dit topic dat is de tijd en moeite niet waard. met modder smijten
            kunnen we allemaal, maar iets zinnigs neerzetten of een volledig verhaal beaamt rust en vree.

            en tja het mooie van het leven blijft dat we lekker allemaal kunnen doen hoe we het zelf willen. dus als jullie anders
            willen/ denken. doe gerust, ik lig er niet wakker van.

            een vriendelijke groet guy's.

            laters

            'schop je tegen genoeg schenen, dan blijf je alleen achter'

            trouwens heb je inmiddels al meer dan 6 tot 10 gr van een plant? of ben al in onze regionen beland?
            (sorry moest ik toch even terug schoppen)
            Last edited by bramonius; 28 February 2014, 15:34.

            Comment


              #36
              Re: AHO (alcohol hasj olie) maken met berry.

              Waar heb je het in vredesnaam over?

              Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

              Comment


                #37
                Re: AHO (alcohol hasj olie) maken met berry.

                dan moet je beter lezen

                je thc grafiek klopt al niet met een AHO oplossing.

                ' lees de 2 regels onder je grafiek '

                Comment


                  #38
                  Re: AHO (alcohol hasj olie) maken met berry.

                  Asof ik dat hysterische geblaat ga lezen. Heb er wat doorheen gebladerd en voor zover het leesbaar was stond er alleen maar onzin. Daarom vroeg ik me af of je stoned was, maar dat was blijkbaar niet de reden.

                  Ik weet verder niet precies wat je probleem is, maar de vraag was waarom het eindresultaat voor Kill3r008 niet "werkte". Berry en ik probeerde daarbij wat hulp te bieden en wat temperaturen opzoeken is daar een onderdeel van.

                  Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

                  Comment


                    #39
                    Re: AHO (alcohol hasj olie) maken met berry.

                    dat is helemaal correct. en de reden dat je vroeg of ik had geblowd gaf mij de reden
                    het verhaal neer te zetten.

                    weet je wietefras ik geloof best dat je goede bedoelingen hebt, maar nu zij het zo dat
                    Berry mij heeft gevraagd hier in te mengen. ik weet dus dat jullie wilde helpen. vandaar mijn
                    1ste reactie, vrienden blijven lezen. het raakte mij dat je je tegen je schenen geschopt voelde,
                    mij een stoner noemt en mijn verhaal bekritiseerd omdat jij het larie vind.

                    dat was dus niet zo netjes naar mijn mening. gelukkig is berry al wat langer op de hoogte van wat en wie ik ben.

                    je zet dus een grafiek neer, waarvan je eigenlijk niet snapt wat het is.

                    "effect of heating time and temperature of the THC content of an- N-hexane
                    marihuana extract after heating on the glass surface in an open reactor"

                    oftewel hebben we het hier over een ge-extraheerde thc component, doormiddel van een
                    gecontroleerde stikstof in een glazen open reactor (laboratorium glas)
                    met gecontroleerde verhitting (warmte plaat) tot de uitkomsten
                    van je grafiek leiden. de stikstof structuur keuze is om de uiteindelijke extracten zo vocht en
                    residuloos mogelijk te houden.

                    met de uitleg van hetgeen jij niet wil horen (lezen in mijn larie verhaal ) begrijp je misschien
                    dat deze grafiek dus kant nog wal raakt met een alcohol oplossing, waarvan de alcohol ook nog eens
                    een verdunning is met water. vandaar mijn opmerking dat je chemie en een deel natuurkunde vergelijkt met
                    een alchemisch proces. dit is meer als wijn maken of cognac stoken.

                    voor jou idee. ik maak extracten en preparaten waar ik jaren voor nodig heb om tot een gewenst resultaat
                    te komen. dit heeft met tijd en geduld te maken. een kennis.

                    mijn conclusie voor jou wietefras. je zet iets neer wat voor veel mensen verwarrend is en wat niet echt leid
                    tot een oplossing. ik heb 3 redenen waarom de 'brew' van killer niet goed was. en die mag berry jullie uitleggen
                    Last edited by bramonius; 1 March 2014, 13:27.

                    Comment


                      #40
                      Re: AHO (alcohol hasj olie) maken met berry.

                      WOW heftige stuff hier seg
                      God was never on your side..

                      Comment


                        #41
                        Re: AHO (alcohol hasj olie) maken met berry.

                        Als je iets zinnigs mede de delen hebt doe dat dan. Ga ook niet zielig lopen doen, want ik vroeg me alleen maar af of je een valide excuus had voor je bespottelijke eerste reactie. Blijkbaar niet dan, maar dat maakt het eerlijk gezegd alleen maar erger.

                        Overigens trapt er echt helemaal niemand in je pseudo wetenschappelijk bla bla met al die zelf verzonnen termen. Hou daar in vredesnaam mee op, het is echt tenenkrommend.

                        Maar goed, ik zal nog een keer echt proberen te reageren dan:
                        - Het maakt niets uit waar de THC in zit voor de vraag of het verdampt of niet. Alcohol, water, lucht of wat dan ook.
                        - Zo lang het maar in een "open container" zit. Het gaat er dan niet om of dat "laboratorium glas" is, maar dat het "open" is en er geen druk opbouw is die de verdamping kan stoppen
                        - n-hexaan is geen "gecontroleerde stikstof". Die "n" geeft aan dat er meerdere varianten van hexaan zijn. Het heeft werkelijk niets, maar dan ook niets met stikstof te maken. Zit ook niet in het molecuul.
                        - Het maakt niets uit of het wiet, hash, een alcohol extract of een n-hexaan extract is. Bij verwarmen decarboxileerd en/of verdampt de THC in al die varianten. Hoe dichter de temperatuur tegen het kookpunt van THC aan zit hoe sneller.

                        Kortom, die grafiek is gewoon toepasbaar. Als je mij niet gelooft dan mag je dat bijvoorbeeld bij deze threads allemaal ook even gaan uitleggen:
                        https://www.icmag.com/modules/News/s...=163471&page=7
                        http://medicalmarijuana.com/experts/...e.cfm?artID=44
                        http://skunkpharmresearch.com/qwiso/
                        http://skunkpharmresearch.com/decarboxylation/
                        http://www.tokecity.com/forums/showt...lab-test/page3
                        http://forum.grasscity.com/gallery/i...rt-for-decarb/
                        http://patients4medicalmarijuana.wor...your-cannabis/
                        https://www.icmag.com/ic/showthread.php?t=140269&page=3

                        Naast de temperatuur zijn er ook al redenen als alcohol percentage en te weinig tijd om te trekken aangevoerd.

                        Als we denken aan de temperatuur als reden voor het niet "werken" van het extract dan kan dat zijn door een te hoge temperatuur (alle THC eruit verdampt) of te lage temperatuur (geen werkzame THC, maar vooral THCA in het extract)

                        Belangrijk is dan dus om te weten/meten op welke temperatuur die AHO oplossing gedroogd is. Voor een te hoge temperatuur is met name belangrijk of er een oververhitting beveiliging op zit, want op het eind als het droog kookt kan de temperatuur wel hoger oplopen dan het kookpunt van alcohol of water. Of als het op 80 graden gedroogd is en je neemt de verdunde AHO in onder de tong (zonder verhitting) dan zou het dus ook kunnen dat de zuren nog niet gedecarboxileerd zijn.

                        Als het de temperatuur niet is kan het inderdaad ook nog aan het alcohol percentage liggen, maar ik heb zelf ook van dat spul gemaakt met lagere percentages alcohol en dat werkte prima.

                        Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

                        Comment


                          #42
                          Re: AHO (alcohol hasj olie) maken met berry.

                          u denkt, ik weet

                          en daar laat ik het bij.

                          succes, ik hoop dat jullie ook weten wat je aan het doen bent, in meerdere aspecten.

                          ps. het blijft me verbazen dat je me een stoner, pseudo wetenschapper etc etc blijft noemen terwijl
                          je me eigenlijk niet kent. of dacht je me ergens van te kennen. je zal wel eenzaam zijn. ik wens je het beste
                          en hoop dat je ooit leert luisteren en vooral lezen zodat je niet steeds zelf invult wat je bedenkt (of opzoekt).

                          Comment


                            #43
                            http://www.youtube.com/watch?v=zCvSc2b8CWc

                            Comment


                              #44
                              Re: AHO (alcohol hasj olie) maken met berry.

                              @ wietefras. Alles nog eens nagekeken en het is zo als als
                              de temperatuur te hoog ligt dat de biochemische kenmerken
                              veranderen.
                              Temperatuur te hoog is een minder sterke kwaliteit.
                              En dit was dus het geval bij killer en de rijstkoker denk ik.

                              Edit. Het kookpunt ligt idd rond de 150 graden.
                              Maar bij bv. een rijstkoker word het binnen verwarmt en
                              daar waar het verwarmt word het veel en veel heter.
                              Eigenlijk hetzelfde als met wietboter maken. Au bain marie.
                              Zodat het niet te warm word. Zet je de pan op het vuur en daar
                              gelijk de boter in dan word dat ook veel te heet onderaan.
                              Dus verliest het goedje zijn sterkte. Toch.
                              Last edited by berry ryder; 4 March 2014, 12:03.
                              Candy Kush en Kinky Cheeze van E$kob@r Seeds, klaar

                              The MEGA POWER PLANT in scrogg!!! klaar
                              Spliff Strawberry in scrogg, klaar



                              sigpic

                              Comment


                                #45
                                Re: AHO (alcohol hasj olie) maken met berry.

                                Inderdaad, dat bedoel ik met de oververhittingsbeveiliging. De temperatuur wordt overigens pas hoger als het oplosmiddel eruit is. Zolang er nog voldoende alcohol/water in de fles zit zal de temperatuur nooit stijgen boven het kookpunt van die vloeistof. Ook onderin de fles niet. Steek maar eens een thermometer in een pan kokend water. Is overal zo rond de 100 graden. Ook bij de bodem.

                                Die oververhittingsbeveiliging heb je dan dus nodig zodat het spul op het eind van het proces niet nog even snel aan gort kookt. Denk dat zo'n babyflesjes verwamer dat wel heeft, maar een rijstkoker wellicht niet. Al zou dat ook kunnen, want je wilt toch ook geen verbrande rijst als het water "op" is.

                                Wietboter is toch net weer wat anders. Boter heeft een veel hoger kookpunt. Als je dat direct verwarmt dan ben je inderdaad vrij snel je THC kwijt.

                                Au bain-marie verwarmen van de fles met de alcohol-THC extractie zou dit soort problemen ook wel voorkomen trouwens.

                                Ik noemde die lagere temperatuur als alternatieve reden omdat je het spul na aanlengen met wat alcohol ook zou kunnen gebruiken om het op te eten/drinken. Als killer dat gedaan heeft dan zou dat dus ook kunnen verklaren dat het niet werkt. Al doet Blowsterke dat dus express om de medicinale werking te behouden.

                                Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

                                Comment

                                Bezig...
                                X