Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

AHO (alcohol hasj olie) maken met berry.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #46
    Re: AHO (alcohol hasj olie) maken met berry.

    @Berry

    jongens jullie zoeken verkeerd en je weet al waar de schoen wringt. jullie vergeten
    een fase wat men 'maceratie' noemt. dit is een omschrijving voor een proces waarbij verweking
    optreed en hierdoor de gewenste resultaten kunnen worden gestuurd of geperfectioneerd.

    in de alchemie benoemt men dit als een koud extractie methode (nee dit is geen pseudo wetenschap, dit doen
    ze ook bij bijvoorbeeld olijven, druiven, enz). nu zitten daar bij cannabicea soorten wat biochemische ogen en
    haken aan vast waardoor een langere maceratie peiode 'gewenst' is. Dit zie je bijvoorbeeld terug bij
    de maceratie van het bierbrouwsel als hop word toegevoegd, dit is echter een warme extractie methode (omdat ze
    in ketels worden verwarmt tijdens dit proces).

    als het maceratie proces niet de minimale tijd krijgt om de chemische omzetting door te zetten zal er geen tot weinig
    resultaat zijn.

    ps. een belangrijk gegeven is hierbij wel de cannabicea, het product moet wel van zodanige kwaliteit
    zijn dat er genoeg stoffen in de alcohol kunnen oplossen.

    @wietefras

    http://books.google.nl/books?id=aXNu...ruiden&f=false
    http://nl.wikipedia.org/wiki/Maceratie
    http://www.marleenkruiden.nl/productie/verwerking

    Comment


      #47
      Re: AHO (alcohol hasj olie) maken met berry.

      Dat vergeet helemaal niemand. Berry en ik hadden dat al genoemd.

      Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

      Comment


        #48
        Re: AHO (alcohol hasj olie) maken met berry.

        ja maar begreep je het al, wat dit proces nu helemaal is?

        ik ben wat voorzichtig, omdat je je naar mijn idee snel persoonlijk aangevallen voelt.
        daarbij heb ik het idee dat je alleen met stellig bewijs iets aanneemt van een ander.

        hierboven staat toch duidelijk wat waarschijnlijk het probleem is geweest. toch ben je het
        er 'weer' niet mee eens. als je me eigenwijs en een idioot vind heb ik liever dat je dat gewoon aangeeft
        dan doe ik ook geen verdere moeite hier je iets wijzer te maken.

        ook ik probeer jullie hierin te helpen, maar je eigen wijsheden staan je hierbij in de weg.
        de westerse wetenschap begrijpt (gelukkig) steeds meer van wat er gebeurd tijdens
        dit soort processen, er blijven echter steeds nieuwe vragen komen waarom en hoe iets
        op chemisch niveau exact gebeurd.

        probeer je eens in te leven in wat ik je probeer uit te leggen. zoek eens alchemische recepten
        op en verdiep je hier een beetje in. het oude egypte (luxor en omgeving) heeft nog veel
        informatie achter gelaten over dit topic. china en india hebben ook een zeer omvattende historie
        gerelateerd aan dit topic.

        (alchemie word in de westerse wetenschap 'natuur filosofie' genoemd.)
        Last edited by bramonius; 4 March 2014, 13:59.

        Comment


          #49
          Re: AHO (alcohol hasj olie) maken met berry.

          Het gaat bij maceratie helemaal niet om een chemisch proces. Het is een begrip uit de natuurkunde. Dat is het probleem wat ik met jouw posts heb. Je neemt een stuk over van Wikipedia, prima, maar het gaat elke keer weer helemaal mis op moment dat je dat probeert toe te passen. Dan krijgen we een soort klok en de klepel verhaal.

          Je hebt overduidelijk geen wetenschappelijke opleiding genoten. Waarom probeer je dan zo krampachtig net doen alsof dat wel zo zou zijn? Waarom hou je het niet gewoon bij je ervaringen die je hebt opgedaan bij het maken van dit soort producten?

          Als je nou gewoon zegt hoe lang jij denkt dat killer dat spul had moeten laten staan of dat hij het beter had moeten schudden of wat dan ook, dan kan hij daar wat mee. Dan kunnen we daar allemaal wat mee. Of je het nou oplossen, extractie, koude extractie of maceratie noemt is verder nauwelijks interessant. Laat staan een verhandeling over alchemie of het ontstaan van fossielen.

          Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

          Comment


            #50
            Re: AHO (alcohol hasj olie) maken met berry.

            mag jij raden van wie dit recept komt.....?

            waar lees jij 'chemisch proces'? ik benoem 'processen' en 'chemisch niveau', maar geen chemische processen.
            waarom denk jij dat ik iets overneem van wiki pedia? waarom denk jij dat ik geen wetenschappelijke opleiding heb genoten?

            ik hou er al over op, je zoekt het maar uit. je hebt werkelijk geen enkele reden mij belachelijk te maken, maar
            helaas is je doel in je relaas terug te lezen.

            ik word een beetje misselijk van personen als jij, zure pruim dat je er rond loopt.
            Last edited by bramonius; 4 March 2014, 16:59.

            Comment


              #51
              Re: AHO (alcohol hasj olie) maken met berry.

              Dat je geen wetenschappelijk opleiding hebt genoten is duidelijk vanwege de incorrecte stellingen die die je steeds neerzet. Dat je denkt dat "chemische omzetting" is iets heel anders dan een "chemisch proces". Dat je denkt dat n-hexaan iets met stikstof te maken heeft. Dat je denkt dat er in de beschrijving van Berry ryder geen sprake zou zijn van maceratie. Dat je denkt dat maceratie iets anders is dan extractie. Dat je denkt dat alchemie een wetenschap is. Etc etc etc.

              Ik heb inderdaad geen enkele reden om je belachelijk te maken. Dat doe ik ook helemaal niet. Ik vraag jou er alleen mee op te houden om dat steeds te doen.

              Waar je die handleiding vandaan hebt weten we niet nee. Dat is dus precies het punt. Als je nou een link had geplaatst naar dat artikel in plaats van interessant gaan lopen doen over het woord "maceratie". Terwijl je dan dus blijkbaar niet eens weet dat de beschrijving van berry ryder ook voor het grootste deel over maceratie gaat.

              Nogmaals:
              Als je nou gewoon zegt hoe lang jij denkt dat killer dat spul had moeten laten staan of dat hij het beter had moeten schudden of wat dan ook, dan kan hij daar wat mee. Dan kunnen we daar allemaal wat mee.

              Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

              Comment


                #52
                Re: AHO (alcohol hasj olie) maken met berry.

                ja dat recept komt van mij.
                nee ik heb dat recept niet van internet.

                dus hoe wilde je een link van een niet bestaand recept (wat je dus na uren uitzoeken niet kunt vinden???)

                je hebt werkelijk geen enkele wijsheid in je donder.

                dus nogmaals:

                ik hou er al over op, je zoekt het maar uit.
                ps. berry heeft een zeer gedetailleerd recept van mij ontvangen. als enige binnen dit forum.
                als hij dit nog met je wil delen (wat ik zou betreuren) dan zal hij de enige optie voor je zijn.
                dat is aan zijn goedheid zullen we maar zeggen.
                Last edited by bramonius; 4 March 2014, 18:11.

                Comment


                  #53
                  Re: AHO (alcohol hasj olie) maken met berry.

                  Ik heb niet gezocht naar "jouw" recept nee. Die van Berry en Blowsterke voldoen prima. Grote verschil tussen die twee is dat Blowsterke het totale proces "koud" doet voor medisch gebruik. Inclusief het uitdampen van de alcohol. Blowsterke maakt de AHO ook van alcohol die slechts 24 uur getrokken is. Dat is dan wel met 95% alcohol.

                  Zo zijn er nog wel een dozijn andere recepten die net op details wat anders zijn. Sommige activeren de wiet eerst, soms spoelen ze korter om een schoner resultaat te krijgen of juist langer om een volledig extract te krijgen. De essentie is toch altijd hetzelfde: Extractie en dan uitdampen.

                  Alleen adviseren ze wel eigenlijk altijd om een veel hoger percentage alcohol te nemen, maar goed berry heeft aangetoond dat het met "gewone sterke drank" ook kan.

                  Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

                  Comment


                    #54
                    Re: AHO (alcohol hasj olie) maken met berry.

                    http://www.rexresearch.com/hhusb/hh6thc.htm Toen ik dit zag moest ik meteen aan dit topic denken, misschien wel interessant voor de scheikundigen onder ons.

                    Hier zijn hele werk: http://www.rexresearch.com/hhusb/hhcont.htm

                    http://www.collectandgo.be/cogo/nl/a..._96___vol_1_L# Dit kan ook een handige link zijn

                    Comment


                      #55
                      Re: AHO (alcohol hasj olie) maken met berry.

                      Leuke links inderdaad. Praten over decarboxyleren is natuurlijk uit den boze, maar wel grappig dat hij zegt dat je eerst moet decarboxyleren voordat je gaat extraheren om het beter oplosbaar te krijgen. De meeste recepten die ik heb gezien werken inderdaad wel zo. Of ook wel dat ze de wiet in de alcohol een tijdje verhitten om de stoffen er beter uit te krijgen. Zelfde principe natuurlijk. Als THC beter oplost in alcohol dan THCA dan kun je het beter eerst omzetten.

                      Al is zijn extractie verhaal wel onbruikbaar zonder laboratorium

                      Die laatste link deed het niet. Wellicht dat het zo beter werkt: http://www.collectandgo.be/cogo/nl/artikeldetail/18700/

                      Was zelf ook nog even bezig geweest en heb het uitdampen gedaan zonder verhitting. Gewoon in een lasagna schaal in een warme kast. Werkte eigenlijk ook prima (voor kleine hoeveelheden). Loop je niet het risico dat je op het eind de boel nog verkloot door het te sterk te verhitten. Al ruikt het wel heel erg naar een gedroogd drank vat (zoetige lucht). Zo smaakt het ook

                      Dotje op een speld gedaan en op een fruitella geprikt
                      20140308_AHO__DSC4450.jpg

                      Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

                      Comment


                        #56
                        Re: AHO (alcohol hasj olie) maken met berry.

                        Zo ik heb vandaag ook wat AHO gemaakt. Ik denk dat het wel gelukt is maar misschien heb ik de hasjolie op het laatste moment wat laten aanbranden. Kan iemand dit bevestigen, of juist niet?

                        1.jpg2.jpg3.jpg4.jpg6.jpg7.jpg10.jpg15.jpg16.jpg18.jpg20.jpg21.jpg

                        Ik heb de wiet 5 minuten met de alcohol laten trekken. Toen in de rijstkoker met het glazen pannetje nog wel op de plaat aan de kook gezet en telkens als die bij de 70 graden was weer wat terug gebracht.
                        Uiteindelijk was bijna alle alcohol eruit en toen heb ik m nog ff warm gehouden om het laatste te laten verdampen. Daar is het miss wat heet geworden. Toen ik het bijelkaar schraapte werd het vrij donker.

                        Comment


                          #57
                          Re: AHO (alcohol hasj olie) maken met berry.

                          Dat ziet er wel heel erg donker uit inderdaad. Bij mij krijgt het meer een chocolade kleurtje .

                          Waarom heb je niet wat water in de rijstkoker laten staan op het eind dan? Au bain marie is toch de veiligste manier om iets op te warmen omdat het dan nooit warmer zal worden dan 100 graden.

                          Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

                          Comment


                            #58
                            Re: AHO (alcohol hasj olie) maken met berry.

                            Naast dat ik niet zo'n held ben ik koken enzo denk ik dat ik toch wat te snel wilde en te veel uitprobeerde. Bijv bij welke temp die lekker verdampt.
                            Ik heb m ook wat laten droogkoken daardoor, dat had ik niet moeten doen. Ik heb het er al over gehad in de chat ook.

                            Het is gelukkig nog wel dik stroperig dus ik denk dat er nog wel een uitwerking aan zit

                            Comment


                              #59
                              Re: AHO (alcohol hasj olie) maken met berry.

                              Ha, ha. Je zou het inderdaad eens moeten proberen om te zien of het werkt

                              Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

                              Comment


                                #60
                                Vrijheid van meningsuiting, je hoeft het niet met mij eens te zijn.

                                Mike's 5x special kush #1 (RQS)

                                Comment

                                Bezig...
                                X