Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Grondhash

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Grondhash

    Korting op 420shop
    Grondhash

    Het maken van hasjies door middel van begraven en doorkneden vindt meteen na de oogst plaats. De geoogste toppen worden op een droogrek een aantal uren pal in de zon gelegd om enigszins te drogen. Draai de wiet van tijd tot tijd om, om het gelijkmatige te laten drogen.
    Vervolgens worden de toppen van de stammetjes en takjes ontdaan. De calixen worden nu tot een stevige bol gevormd en strak ingepakt met een stuk linnen.

    Dit pakketje wordt twee of drie weken onder de grond gestopt zodat zich een rottingsproces ontwikkeld. Wanneer dit weer wordt opgegraven, vinden we een rotte kleffe troep, die sterk naar ammoniak ruikt. Dit wordt met de handen goed doorkneden zodat het verteringsvocht eruit sijpelt' Dit vocht bevat verteringsresten die op deze manier verdwijnt. De THC lost niet op in dit water maar
    blijft in de vaste substantie achter, waardoor de hoeveelheid aanmerkelijk geconcentreerd wordt. Na het kneden wordt de bol weer ingepakt in linnen en op een donkere, vochtige plaats weggelegd. Het proces van kneden wordt om de dag en later om de week herhaald, tot de ammoniak geur nagenoeg verdwenen is.

    De hasjies wordt nu tot broodjes gevormd en nog enig tijd rustig te drogen weggelegd. Tussentijds kan er op de hasjies een witte schimmellaag ontstaan. De hasjies is klaar voor gebruik als het goed is ingedroogd en niet meer naar ammoniak ruikt.
    Last edited by monty; 23 March 2012, 02:48.

    #2
    Re: Grondhash

    Strange way .

    Grtz

    Comment


      #3
      Re: Grondhash

      Inderdaad, lijkt me ook geen fijne gedachten onder het roken; Deze hasj heeft 3 weken onder de grond liggen rotten
      [B][URL="https://420shop.nl"][COLOR=#008000][B]420Shop.NL: uw head- & seedshop!

      Comment


        #4
        Re: Grondhash

        Schimmel kashmir word op deze manier gemaakt een prima zware hash.

        Je komt het alleen bijna nergens meer tegen. In me wilde jaren heel veel gerookt dat spul, niks mis mee.

        Grtz

        Comment


          #5
          Re: Grondhash

          ziet er idd een rare manier uit , en stinken volgens mij xDD
          maar als het zware hasjieesj oplevert , proberen waard

          Comment


            #6
            Re: Grondhash

            ik heb er ook zeer prettige ervaringen mee gehad in het begin van 80's. Was inderdaad een aantal jaren een hele goede aanvoer van dit soort hashish

            Comment


              #7
              Re: Grondhash

              een tijdje geleden nog gerookt (schimmel kashmir). Was flink duur (25e/gram), maar het was wel een aparte hasj, vooral van smaak. Het had een lichte aarde smaak, die helemaal niet onprettig was.

              Comment


                #8
                Re: Grondhash

                Oorspronkelijk geplaatst door Skafe View Post
                Het had een lichte aarde smaak, die helemaal niet onprettig was.
                Je slaat de spijker op z'n kop

                Velen zullen dit zeer raar vinden, maar ik moet toch bevestigen dat dit vroeger de meest gekende manier was om hasj te maken.
                Ik heb het zelf nog altijd niet geprobeerd, maar dat komt er wel is van

                Comment


                  #9
                  Re: Grondhash

                  lijkt me onsmakelijk
                  as it was in the beginning,
                  so shall it be in the end
                  -BM-

                  Comment


                    #10
                    Re: Grondhash

                    vet
                    roken dus..
                    Gzz

                    Comment


                      #11
                      Re: Grondhash

                      Apparte en interessante manier, ik had er zelf al eens eerder wat over gelezen. Maar ik heb nooit echt beeldmateriaal kunnen zien van dit proces! Iemand die dit misschien heeft of weet te vinden??

                      Comment


                        #12
                        Re: Grondhash

                        lijkt me wl tof

                        Comment


                          #13
                          Re: Grondhash

                          Wat bedoel je eigenlijk met de aartjes?

                          gtzz

                          Comment


                            #14
                            Re: Grondhash

                            Vroeger had je van die grove schimmel kashmir , daar vond je af en toe zaadjes in , toen had je ook schimmel afghaan maar dat wordt geoogst in de morgen als er nog dauw op de planten staat waardoor er vocht in de hash kwam en daar ontstond de schimmel door
                            Geoogst werd er door tussen de planten door te lopen en met de handen de toppen vol aan te raken van boven naar beneden daarna goed in de handen vrijwen en je had een top kwaliteit hash

                            Tegenwoordig is Ice-o-late de top of the bill

                            Ajo
                            Ventje
                            Living in Second live for real

                            Ticket is geboekt maar ik mag niet meer vliegen

                            Comment


                              #15
                              Re: Grondhash

                              beetje eng

                              Comment

                              Bezig...
                              X