Als het bewezen is dat cannabis helpt bij mensen met hoofdpijn, waarom krijg ik dan als ik hoofdpijn heb meer hoofdpijn dankzij wiet? Ik moet er net vanaf blijven.
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Hulp gevraagd / Medisch voorschrift Cannabis
Collapse
X
-
-
Omdat jij een appart dwars geval ben mischien. Het helpt zelfs mensen met Clusterhooftpijn
-
Ik moet ook niet gaan blowen als ik hoofdpijn heb. De kans is groot dat het eindigd in migraine.
Er zijn heel veel verschillende oorzaken voor hoofdpijn en om te stellen dat wiet altijd helpt tegen hoofdpijn is complete flauwekul. Toch denk ik dat er veel gevallen zijn waar mensen wel baat hebben bij het gebruik van wiet tegen hoofdpijn. Het is dus een kwestie van zelf uitproberen en zij of het in jouw geval helpt.
-
-
[QUOTE=belladonna;n1368141]Hoi Bart
Je moet je niet schamen, het is bewezen dat cannabis helpt bij mensen met hooft pijn.
Dus dat komt niet om dat jij graag cannabis gebruik maar om dat het je helpt bij je hooft pijn.
Wat je wel kan doen laat toch jou eigen huisdokter het op papier zetten dat cannabis jou kan helpen bij hoofdpijn.
Daarnaast zijn er nog hoop wegen die je kan bewandelen onder andere Stichting Mediwiet kijk eens wat hun kunnen beteken voor jou.
Dan hebben we ook nog SuverNuver ook hun kunnen je evt helpen ook mensen met klein beurs helpen hun.
Tis allemaal in Nl maar toch een mogelijkheid en misschien moet je keer naar Nl toeren maak er dan leuk dagje van.
Laat je weten als het lukt of niet lukt daar?
groetjes en suc6
Je hebt wel gelijk daarin, ik zou er me niet moeten om schamen..
in ieder geval ga ik uw goede raad opvolgen
Ik ga dat op papier laten zetten bij mijn huisarts, die staat achter me wat m’n gebruik betreft, heeft me destijds zelfs toen aangeraden om thuis zelf iets te fabriceren..
Stichtingmediwiet, naar zoiets was ik ook op zoek, wist niet dat zoiets bestond in NL, dat gaat me ook al een hele eind verder helpen
Ik maak er idd dan een leuk uitstapje van, vind het totaal niet erg dat dat in NL is, het zijn stappen in de goede richting, die vind ik maar heel moeizaam in BE.
Alvast erg bedankt voor de info en ik hou je op de hoogte!
Grtjs
- Likes 1
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door beowulf View PostAls het bewezen is dat cannabis helpt bij mensen met hoofdpijn, waarom krijg ik dan als ik hoofdpijn heb meer hoofdpijn dankzij wiet? Ik moet er net vanaf blijven.
Ik kan enkel voor mezelf spreken, maar een Migraineaanval zoals ik die doormaak, dat start met hoofdpijn maar het is meer dan dat, de eerste uren heb ik hele agressieve hoofdpijn met aura, wat daarna gepaard gaat met een totale uitval, ik lig dus KO voor 2 a 3 dagen..
Het is zo dat ik gebruik om namelijk geen aanvallen uit te lokken, het voorkomt mijn aanvallen eigenlijk
Als ik te weinig of niet zou gebruiken duiken de eerste symptomen op en dan helpt een joint niet meer, integendeel..dan is het proces al gestart en moet in de aanval door..
Probeer eens regelmatig wiet te gebruiken als je net Geen hoofdpijn hebt, en kijk wat er gebeurt na enkele maanden..
Toen ik experimenteerde in het begin, maakte ik de fout van een Joint te maken tijdens een aanval, wat de aanval niet deed stoppen, ik ervaarde die soms als nog erger..Een aanval kan ik er niet mee bestrijden .Ik gebruik ter voorkoming van, en werkt heel goed, gebruik wel dagelijks, maar Ik heb geen of amper aanvallen meer, anders had ik er meerdere per week..
Wat voor hoofdpijn heb je exact? Frequentie?
Comment
-
Zo werkt een verslaving ook he.
Je neemt regelmatig een middel om iets te voorkomen en zodra je daarmee stopt krijg je ontwenningsverschijnselen en symptomen van hetgeen je probeerde te voorkomen.
Op die manier raken er ook velen verslaafd aan voorgeschreven medicijnen.
Zomaar een noot tussendoor he
In jouw geval is het wel verantwoord als de andere optie is om een drie dagen ko te liggen, vind ik.
Ik neem aan dat je dit in overleg met je huisarts doet.
Je mag dus ook niet zonder wiet geraken dus ik zou wel voor ‘n iets serieuzere kweekopstelling gaan met uitzicht op 500gr of meer per kweek als je zelf wil gaan kweken.
Dat vergt ook wel een investering in een veilige kweekruimte met goed licht en alles wat daarbij komt kijken.
Comment
-
Ik heb allergiën en dat gaat gepaard met hoofdpijn en vermoeidheid, soms nies ik dan ne keer of 100 per dag of meer. Of ik nu dagelijks gebruik of niet, dat heeft daar 0 invloed op en op de moment zelf heb ik daar dan ook gewoon geen zin in en de keren dat ik dan wiet geprobeerd heb wordt dat alleen maar erger. Overigens zou ik vanuit een een medicinaal standpunt olie gebruiken en geen joints. Of ik zou is naar een volcano gaan kijken. Da's toch absurd dat je naar een dokter zou gaan en dat die je voor welke reden dan ook zou aanraden om te beginnen roken. Da's een tijdelijke oplossing, maar met mogelijk zware gevolgen op lange termijn.
Comment
-
Hoi Bart,
Ik zie dit topic nu pas, heb het even snel doorgelezen. Wat fijn dat je een middel hebt gevonden die je helpt bij jouw ernstige klachten, dat is heel veel waard!
Ik zag zo snel niet dat iemand het al voorgesteld heeft, dus doe ik het nu. Heb je al eens overwogen om guerrila farming toe te passen? Het zou natuurlijk wel nog een hele tijd duren eer je daar van kan oogsten, gezien het feit dat het seizoen net voorbij is, maar welicht een idee voor volgend jaar? Voor zover ik weet zijn er in België meer afgelegen stille plekken dan er in Nederland zijn, dus dat bied wel mogenlijkheden, zeker als je meerdere plaatsen tegelijk probeerd. Ik heb zelf helemaal geen ervaring met guerrilla farming, maar er zijn er hier op het forum die dat zeker wel hebben en die hun ervaring ook delen op dit forum.
Succes met je zoektocht naar oplossingen, er moet vast wel iets te bedenken zijn.
Comment
-
In België zijn die mogelijkheden beperkt ze. 1 keer geprobeerd, planten geript, nooit meer. Guerilla is ijdele hoop dat er iets af komt. Als het echt moet kan je toch altijd wel ergens een kast of tent kwijt? Lamp erin en zelf kweken.
- Likes 1
Comment
-
Ik vind dit wel heel erg kort door de bocht. Volgens mij kan guerrilla best wel goed gaan. Je moet alleen wel een goed plan van aanpak maken voor je start en natuurlijk niet alles op één plek zetten. Kies gewoon meerder plekken uit, die niet te dicht bij elkaar leggen, met een beetje gelluk heb je op één van die plekken succes. Wiet is eigenlijk onkruid en groeit enorm snel, dus het zou de meeste andere onkruiden volgens mij de baas kunnen. Maar wat weet ik ervan, ik heb het nog nooit gedaan. Er zijn vast wel mensen hier op het forum die wel succes hebben gehad met guerrilla kweek.
-
Tuurlijk zijn er die er succes mee hebben. Maar met wat pech heb je een zomer gelijk de laatste en dan is alles verdord tenzij je ergens aan water zit. Of je moet zelf met water gaan sleuren en dan verraad je vroeg of laat je plek. Ik ga vissen en denk dikwijls, goh, hier is nog nooit iemand geweest. Tot je effe verder kijkt. Ik ben hier in de buurt nog niks tegengekomen. Voor elke keer dat het goed gaat gaat het wsl 10 keer slecht.
-
Niet iedereen herkent wiet en niet een ieder die het wel herkent gaat het ook daadwerkelijk jatten, de kans is natuurlijk wel altijd aanwezig.
Als ik het zo hoor zit Bart met een serieus probleem en als hij volgend jaar hier en daar wat zaad rondstrooid (met de nodige voorbereiding), dan heeft hij in ieder geval "kans" dat hij eind volgend jaar een vooraadje eigen teelt heeft, geen garanties natuurlijk. Maar zo duur is zaad niet in vergelijking met wiet uit de shop, dus in zijn geval zou ik die gok wel willen wagen, bovendien geeft het een stuk kleiner risico op gepakt te worden. Nog beter zou zijn als Bart toch thuis een kweek tent of iets dergelijks plaatst, maar als dat echt niet gaat, dan is dit in ieder geval iets.
-
Het werkt idd als een verslaving, ikzelf rook het in combinatie met tabak, ben gewone roker ook.. ben begonnen puur te gebruiken op zo een Volcano verdamper in het begin, maar niet de gewenste effecten, vorig jaar cbd olie met Thc olie geprobeerd, iemand dat dat zelf maakte, maar weinig resultaat.. Ik blow, niet zo gezond, maar het enige dat echt goed helpt.Oorspronkelijk geplaatst door QnQ View PostZo werkt een verslaving ook he.
Je neemt regelmatig een middel om iets te voorkomen en zodra je daarmee stopt krijg je ontwenningsverschijnselen en symptomen van hetgeen je probeerde te voorkomen.
Op die manier raken er ook velen verslaafd aan voorgeschreven medicijnen.
Zomaar een noot tussendoor he
In jouw geval is het wel verantwoord als de andere optie is om een drie dagen ko te liggen, vind ik.
Ik neem aan dat je dit in overleg met je huisarts doet.
Je mag dus ook niet zonder wiet geraken dus ik zou wel voor ‘n iets serieuzere kweekopstelling gaan met uitzicht op 500gr of meer per kweek als je zelf wil gaan kweken.
Dat vergt ook wel een investering in een veilige kweekruimte met goed licht en alles wat daarbij komt kijken.
Medicatie heb ik slechte ervaringen mee, ik gebruik nog medicatie tegen andere pijnen..Zaldiar en Morfinepleisters, dat ervaar ik persoonlijk als Hard Drugs, da’s ver van prettig en heel verslavend nog eens bij.
In mijn geval is het geen leven zonder die wiet, t is echt creperen die aanvallen, als ik ze heb, ik heb gewoon geen keuze .
Mijn huisarts keurt mijn gebruik niet af, integendeel..Er is geen medicatie of therapie dat me helpen kan, enkel een Joint geeft uitkomst tegen m’n migraine.
Een deftige kweekopstelling is iets om over na te denken, want iedere keer naar de shop is een noodoplossing al gans die tijd, en op straat in BE is het meestal echt troep enzo..
Grtz!
Comment
-
In jouw geval heb je weinig aan die wiet als is het zowat goed begrijp. Ikzelf zou het niet gebruiken als het niet goed mocht werken.Oorspronkelijk geplaatst door beowulf View PostIk heb allergiën en dat gaat gepaard met hoofdpijn en vermoeidheid, soms nies ik dan ne keer of 100 per dag of meer. Of ik nu dagelijks gebruik of niet, dat heeft daar 0 invloed op en op de moment zelf heb ik daar dan ook gewoon geen zin in en de keren dat ik dan wiet geprobeerd heb wordt dat alleen maar erger. Overigens zou ik vanuit een een medicinaal standpunt olie gebruiken en geen joints. Of ik zou is naar een volcano gaan kijken. Da's toch absurd dat je naar een dokter zou gaan en dat die je voor welke reden dan ook zou aanraden om te beginnen roken. Da's een tijdelijke oplossing, maar met mogelijk zware gevolgen op lange termijn.
Ik heb het heel toevallig ontdekt voor mezelf dat die Cannabis me helpte, enkel met een joint behaal ik optimale resultaten, zelf geen idee waarom een joint net wel, olie, volcano, in voeding verwerkt enzo, is ook allemaal effectief, maar niet effectief genoeg, heb dat uitgebreid getest. Dat heeft enkele jaren geduurd wat werkte en wat minder of helemaal niet. Ik gebruik gecontroleerd en aan de hand van een schema en dat werkt voor 99% voor me, De enige manier om van m’n aanvallen min of meer gespaard te blijven.
Grtz!
Comment
-
Een kast zetten zou wel eens de beste optie kunnen zijn..Maar dat word moeilijk en word me afgeraden vanuit m’n vriendenkring, familie, vanwege de wetgeving eens je lampen, afzuiging enzomeer gebruikt..Het is dan wel voor eigen gebruik, maar niemand wil dat ik dat zelf kweek, daar komt het eigenlijk op neer.. Ik voel me nu al een halve crimineel en eens er een tent binnen zou staan..Mensen verklaren me voor gek bijna als ik met zulke ideeen kom aandrijven van een tent, maakt ni uit hoe klein of groot..Da’s een tegenvaller voor me en wss geen optie dus.Oorspronkelijk geplaatst door beowulf View PostIn België zijn die mogelijkheden beperkt ze. 1 keer geprobeerd, planten geript, nooit meer. Guerilla is ijdele hoop dat er iets af komt. Als het echt moet kan je toch altijd wel ergens een kast of tent kwijt? Lamp erin en zelf kweken.
Grtz!
Comment
-
Kijk en daar gaat het ook fout. Familie vrienden die dan weten dat jij binnen gaat kweken . Als je het doe moet niemand het weten alleen jij het medicijn is ook voor jou, hoe je er aan kom gaat toch niemand wat aan. Ik snap je angst maar als niemand weet wat je doe loop je ook haast geen risico. er zijn hier echt wel mensen die je evt kunnen helpen met tips enz voor de aan schaf van die kweek spullen. De shop ga je niet eeuwig kunnen blijven betalen. Mijn dokter zegt als cannabis voor mij werkt wie is hij dan om mij een ander medicijn aan te raden....
-
Guerilla kan prima werken in België. Ligt er maar net aan hoe ver je wil gaan.
Jaren geleden had ik wat kennissen die ook aan guerilla deden, ergens midden in de Ardennen.
Die waren niet te beroerd om vanuit Nld een stukje te rijden voor de ultieme locaties.
Natuurlijk ben je afhankelijk van het weer, maar dat is altijd met buiten kweken.
Tja, het is natuurlijk niet de bedoeling dat je dat allemaal gaat rondbazuinen tegen vrienden, kennissen en familie.
Als je wiet kweekt is het de bedoeling dat niemand er vanaf weet, liefst zelfs je naaste familie niet.
-
-
CBD olie heb ik ook alreeds geprobeerd, maar zonder succes helaas. Wietolie heeft een betere werking heb ik de indruk, het helpt wel in zekere zin allemaal, maar Enkel door te blowen ben ik er echt zo goed als van verlost, het verschil is heel groot in ieder gevalOorspronkelijk geplaatst door menos View Postmss een domme vraag, maar heb je al met cbd olie geexperimenteerd? Als dat zou helpen kan je die gewoon online via NL met de post laten versturen?
Comment
-
@ Belladonna; Als er echt niemand weet van heeft, dan is dat mss een mogelijkheid, ik bezit een een eigen huis, maar ik heb de plaats niet, al valt dat probleem wel op te lossen..
De shop is idd maar een tijdelijke oplossing.
Wat betreft het aanschaffen van die spullen..Online in growshops bestellen en verzenden lijkt me ook geen goed plan dan? Of hoef ik me daar weinig zorgen om te maken? Ik weet, hier in BE zijn ook enkele growshops dacht ik..al zal dat beperkt zijn, kan je niet vergelijken met NL.
Heb jij ook last van Migraine? Puur heb ik zelf nog niet echt geprobeerd rokend..Leuk dat dit voor je werkt
Grtjs!
Comment
-
Hoi nee ik gebruik voor CPtss om erge nachtmerry's tegen te gaan ik heb van alles ge probeert maar alleen roken van pure Cannabis maakt dat ik niet droom olie en al die andere dingen werken niet. Ik heb een Medicinale gebruikers verklaring en kan het op recept krijgen maar dat kan ik niet betalen 48 euro 5 gram. Als ik jou was zo ik niemand wat zeggen klein tentje kan je zo neer zetten dat niemand ziet en dan echt met niemand over praten dan kan ook niemand je veraden. Ik zou de spullen zelf in Nl kopen als je toch auto hebt dan is het echt 100% Anoniem. Mocht je interesse hebben ik ken ook mensen die je evt wel kunnen helpen maar denk er eerst maar eens goed over na.
-
-
Nochtans als je cannabis verwerkt in boter en opeet heb je alles binnen en zou het effect veel heviger moeten zijn. Zo ervaar ik het toch recreatief. Voor mij hoeft het ook ni te werken tegen hoofdpijn, daar heb ik dafalgan voor.
Comment
-
Ik heb 50 gram toppen in 250 gram boter verwerkt en ik merk er niks van dat schrijf ik toch. En de andere keer raak ik een coma. Maar de meeste dagen merk ik er niks van. En het was geen knip afval maar toppen in mn boter
-
belladonna , op die manier ja, ik maak gewoon 250 gr boter aan voor de cake met een bepaald aantal gr wiet, ik neem geen stukje wietboter 50 op 250 gr die ik daarna vermeng met gewone boter.
Bv van een halve gr in 1 cupcake ben je gaar genoeg van goeie wiet.
-
Ik ga er idd eens goed over nadenken.
Toen ik merkte in de beginperiode dat die Cannabis me echt hielp ben ik spontaan gaan denken richting tent,
maar het voelde zo verkeerd aan dus heb ik het toen maar niet gedaan, en mocht ik het dan toch doen in de toekomst zal het mss alvast met een iets beter gevoel zijn..
Bedankt voor de tips, ik ben toch al iets wijzer geworden!
Comment

Comment