Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Vragen over verwerking van cannabis in edibles

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Vragen over verwerking van cannabis in edibles

    Korting op 420shop
    Hoi allemaal,
    Ik ben hier voor de eerste keer en ik heb een heleboel vragen.Waar ik woon is het zeer illegaal om wiet of planten te hebben
    en je gaat waarschijnlijk naar de gevengenis als je gepakt wordt.
    Sinds ongeveer een jaar kun je hier echter op dokters advies wiet gebruiken,meestal in de vorm van cbd olie.
    Ik heb dat eens geprobeerd omdat ik nogal veel problemen heb met slapen.De eerste keer dat ik het gebruikte was ik behoorlijk lam,
    kon me niet goed omdraaien omdat ik daar te slap voor was!Ik heb dat 1 maand gebruikt en het was geweldig om elke nacht te kunnen slapen.
    Het tweede flesje moet verdunt zijn geweest want bijna geen effect.
    Veel gelezen en besloten om zelf een paar plantjes te gaan kweken.Die groeien wel goed maar geen echte kijk op wat nu de juiste planten zijn.
    We hebben een paar planten opgehangen om te drogen en on uit te vinden hoe we cbd olie moeten maken.
    De droge planten hebben we fijn gemalen en besloten om als keuken kruid te gebruiken,2 theelepels in de soep .
    Dit was genoeg om slaap op te wekken dus daar was ik blij mee en erg simpel om te gebruiken.
    Twee dagen later besloot ik om er eens thee van te maken maar dit had geen enkel effect,ik weet nu dus dat het niet goed oplost
    in water.
    Gister weer thee geprobeerd maar deze keer het poeder in de thee gelaten en alles opgedronken!
    Ben gister om 8 uur naar bed gegaan en heb 14 uur geslapen!
    Mijn vraag over dit,als ik de poeder in een capsule doe en daar 1 of 2 van neem en als het werkt dan is er toch geen enkele reden
    om cbd olie te maken?
    Is het echt zo gemakkelijk?


    #2
    Thc bindt zich aan vet, dus thee met volle room werkt dan weer wel.

    Vandaar olie.

    Comment


    • QnQ
      QnQ commented
      Editing a comment
      Thee met melk werkt ook, dat lijkt me iets smakelijker dan room in je thee

    • kelderkastje
      kelderkastje commented
      Editing a comment
      Cream ... kan perfect. Vrouw is half Brits.

    #3
    Wie gaat er nog naar een gevangenis.
    Over 3 jaar ( ongeveer) zijn er nog 4 open.......

    Comment


      #4
      Volgens mij moet je om er het meeste uit halen de wiet decarboxyleren. Zelf nog nooit gedaan maar Google het, zou ik zeggen.

      Maar als het werkt, dan werkt het idd.

      Sweet dreams
      Mijn kweekverslagen:
      https://tinyurl.com/yxmrfs8w
      https://tinyurl.com/y69gjs6g

      Comment


      • Rreppellsteeltjam
        Rreppellsteeltjam commented
        Editing a comment
        Neehee, THC word minder bij dat proces.

      • Spacende Hollander
        Spacende Hollander commented
        Editing a comment
        Ow ik dacht dat dit nodig was voor als je het los wil bewerken. Voor in een spacecake weet ik, dat je het niet 2 keer moet bakken. Goed dat je me dan corrigeert, Rrep!

      • Flip Hasjkip
        Flip Hasjkip commented
        Editing a comment
        Decarboxyleren doe je als je je wiet verwerkt in producten die niet meer verwarmd worden zoals in bijv. olie. THCA wordt dan omgezet in THC. Echter als je lang genoeg cured dan gebeurt dit vanzelf en zou decarb niet nodig zijn.

        Ik heb olie gemaakt dmv alcohol extractie en naderhand de olie nog op 105 graden een tijdje laten staan. Zo weet je zeker dat alle alcohol verdampt is en je hebt gelijk de decarb gedaan.

      #5

      Comment


      • kelderkastje
        kelderkastje commented
        Editing a comment
        Boter of andere vetstof is belangrijk.

      • kroket
        kroket commented
        Editing a comment

      #6
      Oorspronkelijk geplaatst door jvs View Post
      Hoi allemaal,

      Mijn vraag over dit,als ik de poeder in een capsule doe en daar 1 of 2 van neem en als het werkt dan is er toch geen enkele reden
      om cbd olie te maken?
      Is het echt zo gemakkelijk?
      Nee, dat zal niet werken, bij het maken van olie wordt de alcohol verdampt door te verwarmen. Door het verwarmen wordt tevens THCa omgezet in THC (decarboxileren)
      Last edited by EasyW; 19 April 2020, 10:01.
      2e
      3e

      Comment


      • EasyW
        EasyW commented
        Editing a comment
        Klopt Q, voorwaarde is dan wel dat je langere tijd een constante temperatuur kunt houden en deze kunt meten....... dat gaat niet (goed) lukken in de oven. Opgelost in alcohol in een badje van water (Au bain-marie dus) gaat dat een stuk nauwkeuriger.
        Maar strikt gezien heb je gelijk, verwarmen is verwarmen

      • Rreppellsteeltjam
        Rreppellsteeltjam commented
        Editing a comment
        Hoelang en op welke temperatuur in de oven EasyW!?

        Wel handig om dat te vermelden.

      • EasyW
        EasyW commented
        Editing a comment
        Niet in de oven wat mij betreft dus

      #7
      Ah, mooie kans voor promotie van mijn topic, die kans laat ik niet liggen

      Zo heb ik het gedaan:
      https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...-ronde-met-thc

      Overigens ben ik helemaal gestopt met de olie. Ik heb inmiddels een vaporizer aangeschaft en dat vind ik toch veel prettiger werken.

      Succes me je zoektocht.

      Comment


      • EasyW
        EasyW commented
        Editing a comment
        Hey dat is toevallig Joop...... ik gebruikte ook de Cannolator en heb geen olie meer gemaakt sinds ik een vaporizer heb. Scheelt een hoop werk en een stuk smakelijker

        Mooi topic ook

      • Slome Joop
        Slome Joop commented
        Editing a comment
        Dank je EasyW !
        Dat is inderdaad grappig. Ik ben nog steeds van mening dat het goed werkt met de Cannolator. De methode is goed en betaalbaar, maar best nog wel een werkje om uit te voeren. Mijn hoofdrede om te vapen is omdat ik het effect lekkerder vind. De olie was nog best smakelijk, in tegenstelling tot de meeste troep die je in de winkel koopt. Ik heb nog een potje in de koelkast staan die alleen maar oud ligt te worden

      #8
      Maak er boter van en dan maak je koekjes half koekje en 2 uurtjes later heerlijk slapen
      God was never on your side..

      Comment


      • Slome Joop
        Slome Joop commented
        Editing a comment
        Hee Bella, dit is voor het eerst dat ik jou weer zie dit jaar, of was je elders op het forum al actief? We missen je hoor!
    Bezig...
    X