Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Cannabis soort die slaap opwekt

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Cannabis soort die slaap opwekt

Korting op 420shop
    Beste leden,

Ben op zoek naar een strain die slaap helpt te bevorderen.
    Als je googled kom je wel een aantal soorten tegen, maar verlies een beetje het bos door de bomen.

Zoek dus een soort die een niet al te grote buzz in het hoofd veroorzaakt maar die zeer lichamelijk ontspannend werkt en uiteindelijk slaap opwekt.

Zijn er mensen met ervaring op dit gebied? Ik kan lezen dat ik het moet zoeken in een indica soort, maar dewelke?

Zijn er al mensen die dergelijke strains getest hebben en welke bied de beste resultaten?

Alvast dank voor antwoord.

Indica

Comment

Elke soort bij mij als ik er (te) veel van rook.
      Volg mijn fototopic voortaan hier als JD is gestopt.

Tot dan klik HIER.

Comment

Begin eens met een milde soort van een laag thc gehalte en blijf zoekende want je bouwt meestal wel gewenning op.

Tevens bestaat er ook cbd wiet, sommige slaap ik zelfs op in.
        Te vinden op interweb , cannactiva in spanje is een grote , happease in praag heeft ook 5 soorten.
        Beide hebben 20% of hoger.
        Last edited by Rreppellsteeltjam; 3 weken geleden.

Comment

• Fenderbender
          Fenderbender commented
          Editing a comment
          Kmoet zeggen van enkel CBD slaap ik echt wel lekker en diep. Van de meeste wiet ook wel, maar er zijn een paar sativa soorten waar ik enorm energetisch en wakker van blijf en van hash ook wel, geef me een stuk hash en ik heb niet door dat de nacht gepasseerd is, ja als het terug licht begint te worden en ik denk van oh fuck.

• Rreppellsteeltjam
          Rreppellsteeltjam commented
          Editing a comment
          Kan ook aan de leeftijd liggen hè, door veranderende hormoonspiegel kan je verdraagzaamheid t.o.v. thc ook veranderen.
          Last edited by Rreppellsteeltjam; 3 weken geleden.

• Fenderbender
          Fenderbender commented
          Editing a comment
          Wat vooral aan de leeftijd ligt is als ik een nacht doortrek dak de komende dagen daar vanaf zie

Het is denk ik meerledig , de staat waarin je bent , geeft wiet deels de actie , brn je actief , kan je activeren. Los daarvan kan je je wiet langer laten staan in de bloei, een omzetting naar wat meer body stoned .

Ik denk dat je meer naar terpenen moet kijken maar ook dat is geen exacte wetenschap, net als sativa of indica , zelfs plant per plant en zaadje per zaadje is r een verschil.

Anderszijds rook je allang? Wiet heeft weinig invloed op mijn in slaap geraken meer, wel slaap ik door . Hoe intens je slaap is is ook belangrijk, en met meer is dat meestal minder.

Alzheimer weet hier meer van is ook soortjes aan het uittesten

Ik wou richting landrassen gaan kijken waar de oorsprong wat weg van is , maar ik kwam beldia tegen tss de 5 en 10 % thc , maar weet niks over de plant of effect. Wel kun je er maroc hash van maken dacht ik dus wss die oorsprong, Alle andere landrassen nu zoals thai , panama red, durban , ... hebben mooi boven de 20 % thc nu, dus kruisen zorgt wel degelijk voor verlies van origine waar de essentie ervan wss de echte helende werking ook verloren gegaan is.
        Ganja always does the trick.

Comment

Ik vond op het internet terug dat indiaca soorten beter zijn dan sativa's om slaap te bevorderen.
          Ook zou het terpeen mycreen en linalool bijdragen tot slaap.
          Ben eens aan het zoeken naar strains die beiden bevatten, misschien dat er hier op het forum al iemand ervaring mee had.

Ik rook eigenlijk niet zo veel (rook al wel jaren zo nu en dan eens een jointje, +/- 20gr/jaar maar dat was het dan ook).

Ik heb behoorlijk last van ademnood en dit vooral 's nachts (al jarenlang werkzaam als WPQR fotolasser in piping, drukvaten, branders en boilers/stoomketels en in het hardoplassen en cladden van grote onderdelen, veelal in zeer besloten ruimtes en in exotische materialen die hoog nikel, chroom, molybdeen, titaan, vanadium, wolfraam,... bevatten waar ik nu de gevolgen van draag. Te veel carbides ingeademd dus die geleid hebben tot longemfyseem met grote bullae, COPD en al reeds mijn linker longkwab verwijderd).

Ik werd puffers aangeraden maar die gebruik ik niet omdat die regelmatig leiden tot schimmel in de luchtwegen.
          Toevallig in contact gekomen met lasser met zelfde problematiek en hij gebruikte cannabis om de symptomen te verlichten.
          Ikzelf het het ook geprobeerd en dit werkt inderdaad weldegelijk, cannabis heeft bij mij een goed dillaterend effect op de luchtwegen, beter dan de voorgeschreven puffers.
          Vandaar dit ik dit jaar mijn eerste plantje zelf biologisch heb opgekweekt omdat ik nu eigenlijk dagelijks 's avonds een jointje rook.

Ik heb enkel door de benauwdheid last om in slaap te geraken en was daarom op zoek naar een strain die slaap helpt te bevorderd.

Ik zoek dus verder naar indica strains die veel mycreen en linalool bevatten?

Mocht hier iemand reeds ervaring mee hebben of soorten hebben uitgetest dan had ik graag de strain geweten.

Comment

• biovinni
            biovinni commented
            Editing a comment
            lassen doe ik inderdaad nog altijd , wel met veel betere beschermingsmiddelen dan in de tijd dat ik als jonkoe startte.
            Zit nu met geventileerde las- en slijpkap die aangesloten is op een compressor met water/olie afscheider en luchtdroger op de compressoruitgang.
            Alvorens ingang in mijn kap zit er nog een water/olie afscheider, actief koolfilter en warmingselement.

Heb indertijd eens speciaal bloedonderzoek laten doen en de waarden van een aantal zware metalen waren inderdaat torenhoog (schijnt voor het leven te zijn)
            Ik wist niet dat er methoden bestonden om zware metalen uit het lichaam te verwijderen. Ga ik mij eens over inlezen.

En natuurlijk wordt er altijd gezaagd over dat sigaretje dat je rookt, want dat is de grootste boosdoener van alles hé... maar dat je in besloten ruimtes bij temperaturen die soms toch tot 80°C kunnen oplopen als de stoomketel of warmtewisselaar of zo niet lang genoeg op voorhand was uitgeschakeld en dat je inderdaad indertijd met een gewoon 'baby' laskapje zat te lassen met een onnozel waairertje die in de ingang van de besloten ruimte stond, dat kan géén kwaad?

Moest het met mijn longen de slechte kant uitgaan dan is er mij nu al gezegd dat ik op een aantal handelingen/medicijnen/ingrepen géén recht heb omdat ik heb gerookt, belachelijk.

Laat ze ziich nu allemaal maar kapot zuipen en kapot vreten dat kan géén kwaad en toch krijgen ze bypass operaties en dergelijke.... bizar volgens mijn gedachtegang.

• Rreppellsteeltjam
            Editing a comment
            Er zijn militairen die in heel erg vervuilde omgevingen hebben gediend, vervolgens teringziek werden en door iedereen werden opgegeven, maar die vervolgens speciale behandelingen vonden waar ze weer "schoon gespoeld" werden.

Effe in amerika zoeken op behandelingen, dit voorbeeld gaat over gevechtspiloten.

• Wesley pipes
            Wesley pipes commented
            Editing a comment
            Ik herinner me een paar dingen maar er is altijd een maar he. Chelatie is het binden van zware metalen aan een stof zodat ze kunnen afgevoerd worden. Ieder proces van ontgifting is w3l zwaar voor het lichaam. Bepaalde kun je echt wel verminderen door bepaalde kruiden , kurkuma , chlorella ,enz. En iets doen voornamelijk water dan hebben de nieren minder moeite. Ik had iets gelezen die hoe zeg je het niet wetenschappelijk onderbouwd is, maar wel 1000 jaar plus gebruikt word , gurus in india vermelden het , het werkt volgens principe dat vreemde stoffen in het lichaam komen, iets nabootsen, en biofilm maken, waana je ze moet losweken, vrijkomen en afgevoerd worden. Zink en selenium zijn goed als cofactor voor ontgifting. En mss bestaat er zoiets als door die stoffen in je lichaam verminderd er een werking, die je kunt aanvullen en daardoor bepaalde processen kunt verbeteren.

wat ik er tot nu toe van weet en heb onthouden is dat goed aflbloeien van de plant belangrijker is dan de soort die je kiest. vroeg geoogst geeft vaak een high( vrolijk, giegelig, hongerig) lang afgebloeid geeft de ontspanning die je zoekt. Dit is 1 van de redenen dat ik zelf plantjes ben gaan zetten. de trichomen veranderen van helder (nauwelijks effect) naar deels troebel/wit/melkachtig (meer effect en vooral high) naar amber/bruin( ontspanning/bankplakken/stoned).
          dit is wat kort door de bocht maar wel een leiddraad

verder zijn de indicas dan idd vaker ontspannende bankplakkers dan sativa, maar een goed afgebloeide sativa kan ook prima slaapmiddel zijn.
          vanwege je ademhalingproblemen zou ik dan gaan proberen of olie iets voor je is. is vrij duur omdat je veel wiet nodig bent, daarom vape ik het meestal.
          van cbd lees ik dat het wel de ontspanning geeft en niet de door jou ongewenste bij-effecten, maar ik heb nog geen cbd wiet gevonden waar ik goed op slaap.

je kunt bij stichting suver nuver (even googlen) een flesje bestellen om te proberen. je betaalt dan een redelijke prijs en je kan ervaren of het wat voor je is.zij hebben volgens mij zowel olie met thc als cbd. als je met cbd olie wil beginnen kan je die ook gewoon in de drogist kopen. dit deed bij mij helaas niks. en misschien heb je een ruimdenkendere huisarts dan ik en kan die wat voor je betekenen nu wiet in principe legaal te kijgen is voor allerlei klachten.

effecten zijn voor iedereen anders en op de langere termijn wordt de werking vaak minder, zeker als je soorten niet afwisselt/mengt of af en toe een weekje stopt. je kan bij lang gebruik ook klachten krijgen als neerslachtigheid, minder libido of paranoia, dus het is niet voor iedereen.

succes op je zoektocht.
          mn eerste rondje mn 2e rondje mn 3e rondemn 4e ronde

Comment

• Fenderbender
            Fenderbender commented
            Editing a comment
            Kan je zo die Rick Simpson Olie kopen in Nederland die dikke zwarte olie? Want die is meestal pokkeduur en ook erg stevig spul daar kan je wel een hele dag of nacht plat van liggen maar of het dan een rustige slaap is hangt een beetje af, kan ook uren afzien zijn als je niet zo tolerant bent voor cannabis lijkt me en innemen kan nogal behoorlijk trippy zijn tov roken of vapen maar je moet hem ook niet inslikken beter sublinguaal onder de tong opnemen dan is het effect niet zo fel.

• Hork
            Hork commented
            Editing a comment
            Hoe minder vaak ik blow, hoe sterker het effect en hoe slechter ik in slaap val. Maar ik als dagelijkse gebruiker word ik niet knetterstoned meer en slaap ik op elke soort als een blok. Ja, ik slaap zo goed op wiet dat ik vaak geen film kan zien zonder in slaap te vallen. Máár ik moet zeggen, ook al was ik beslist geen stevige drinker, nu ik geheel met bier gestopt ben is dat slaperige wel iets minder geworden. Ik heb eergisteren 2/3 van een film gezien en gisteren de rest zonder in slaap te vallen. Dus mogelijk dat het dagelijkse biertje dat ik dronk i.c.m. met het blowen mij zo slaperig maakte dat het er over was. Wellicht is het het proberen waard 1-2 flesjes bier dagelijks te drinken.om te zien of je dan ook beter slaapt. Meer dan 2 zou ik niet doen, zodat je 's nachts niet hoeft te pissen.

• Alzheimer
            Alzheimer commented
            Editing a comment
            klopt idd. bij suver nuver kan je ongeveer de rik simpson olie krijgen. als je met een paar druppels begint kan er weinig misgaan. je kan het ook verdunnen met olijfolie als je dat prettiger vindt. het effect en de tolerantie scheelt per persoon. zelf heb ik bijv alleen baat bij alcohol als inslaper en niet als doorslaper. gebrek aan diepe slaap is mijn probleem dus alcohol helpt me juist niet. en klopt idd, olie is erg duur. vandaar dat ik het vape en de plantjes zelf in een kastje had toen hier thuis nog geen pottekijkers waren

Ik kijk welke indica's met hoge thc in promo zijn en koop die dan.
          Al verschillende soorten geprobeerd, maar ik merk vaak niet veel verschil.
          Een vriend had me eens zelfkweek Dos Si Dos gegeven en die had wel meer effect maar de kweek daarna was ook weer minder.

Ben dus zelf ook zoekende naar welke de juiste medicinale soort voor mij is (slaap, spierspanning en misselijkheid) en hoe ik dit kan verbeteren.
          Ik las ook al van terpenen maar begrijp het nog niet goed.

succes

Comment

• Rreppellsteeltjam
            Editing a comment
            De wedding cake is goed, die kan je ook als staatswiet kopen, en de gorilla glue van zamnesia maar ik weet niet of ze dat zaad nog hebben.

Ook belangrijk is niet de hele dag roken maar alleen voor het slapen gaan.
        Bezig...
        X