Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Cannabis is een groente??

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Cannabis is een groente??

    Korting op 420shop
    ik heb hier een kleine docu gevonden over het rauw verwerken van cannabisbladen (in groei) als medicijn.
    wat denken jullie hier van, ik zou het graag willen geloven maar heb toch eerst wat bewijs nodig

    http://truththeory.com/2012/01/04/th...-raw-cannabis/

    #2
    Re: Cannabis is een groente??

    een groente wil ik niet zeggen,maar veel planten en bloemen zijn eetbaar.en als ze eetbaar zijn,dan zijn ze meestal voedzaamcoccablad zou bv het wereld voedsel probleem zo kunnen verhelpen,het stilt de honger en heeft een hoog eiwit gehalte,en is droog en vers te eten

    Comment


      #3
      Re: Cannabis is een groente??

      Tis geen groente
      God was never on your side..

      Comment


        #4
        Re: Cannabis is een groente??

        In heel veel gewassen zitten voedingsstoffen in celwanden van cellulose. De menselijke spijsverteringsorganen kunnen geen cellulose verteren, dus de voedingsstoffen komen niet vrij. Herkauwers, die meer dan een maag hebben kunnen dat wel. Sommige dieren eten zelfs hun ontlasting omdat cellulose slechts gedeeltelijk wordt afgebroken. Konijnen eten soms hun eigen keutels omdat in het 2e verteringsproces de voedingsstoffen wel vrijkomen. Bij sommige zaadetende vogels komt dat ook voor: om de ontlasting van de nestjongen zit een vliesje. Die ontlasting wordt opnieuw gevoerd waarbij de onverteerde delen alsnog in voedsel worden omgezet.
        Als mensen pinda's niet goed vermalen zitten er ook onverteerde stukjes pinda in hun ontlasting: een onwelriekende pindakaas dus.
        Last edited by Xtreme; 5 January 2012, 13:21.

        Comment


          #5
          Re: Cannabis is een groente??

          Dus wat Extrem hier duidelijk wilde maken is CANNABIS is geen GROENTE zoals BELLA al zij
          God was never on your side..

          Comment


            #6
            Re: Cannabis is een groente??

            Dus Bella, je moet pinda's goed vermalen. Anders poep je pindarotsjes.

            Comment


              #7
              Re: Cannabis is een groente??

              Tegenwoordig hebben we technische hulpmiddelen die ons helpen het cellulose probleem te omzeilen, de slowjuicer, dit wordt onder andere gebruikt voor het juicen van tarwegras en heeft zeer veel voordelen.
              Cannabis bladeren zijn ook prima te juicen al zou ik dat niet doen met blad waar al THC op gevormt is vanwege het plakken.
              Mocht iemand mannelijke planten hebben en hij wil hier vanaf dan is diegene meer dan welkom om een langs te komen en kan dan meteen zelf een glaasje wiet-sap proberen.

              Toevoeging: Iets te snel gepost. In het filmpje gebruiken ze inderdaad slowjuicers :p Erg mooi filmpje
              Toevoeging 2: Vrouwelijke planten ook welkom natuurlijk maar denk dat de meeste die liever nog even laten staan
              Last edited by Cleargreen; 5 January 2012, 14:49.
              http://www.jointjedraaien.nl/wietfor...345#post247345

              Comment


                #8
                Re: Cannabis is een groente??

                perfect cleargreen, dus heel dit concept van juicen is nog tamelijk nieuw, maar zou wel moeten werken.
                ZALIG, en ik weet dat wij cannabis niet zien als groenten, maar als je in de groeifase bladen oogst
                kun je zeggen dat je eerder "groenten" oogst in plaats van DRUGS (EVIL)

                Comment


                  #9
                  Re: Cannabis is een groente??

                  Het juicen zelf is al jaren aan de gang maar het wordt enkel gedaan in de raw-food wereld, en die mensen zijn vaak weer extreem tegen drugs gebruik waaronder ook cannabis. Dit komt omdat veel raw-fooders zelf uit een drugs verleden komen en enkel de negatieve kanten van cannabis zien.

                  Het is trouwens wel zo een raw-food dieet zonder cannabis ook zo'n beetje alle ziektes kan genezen dus de precieze kracht van cannabis ten opzichte van andere rauw ge-consumeerde donkere bladgroentes zou natuurlijk nog onderzocht moeten worden. Al heb ik zelf het vermoeden dat cannabis toch wel onder de meer potente plantjes valt.
                  http://www.jointjedraaien.nl/wietfor...345#post247345

                  Comment


                    #10
                    Re: Cannabis is een groente??

                    In de afgelopen eeuwen hebben onze (voor)ouders perfect bepaald welke groenten eetbaar waren (makkelijk te verteren door ons stofwisselingssysteem). Vandaar dat we bieten, snijbonen en aardappels eten en niet het loof van deze gewassen. Cannabis/hennep wordt al duizenden jaren gebruikt: soms als geestverruimend/genotmiddel, soms als gebruiksmiddel zoals touw en kleding. Als cannabis/hennep een voedingsstof zou zijn voor mensen dan zou dat al lang zijn ontdekt.
                    Maar ga gerust je gang als je stamppot met spekjes van cannabis wil fabrieken. Zolang ik er niet van moet eten vind ik het prima.

                    Comment


                      #11
                      Re: Cannabis is een groente??

                      Door het te slowjuicen wordt het makkelijk verteerbaar, het hoeft enkel door de darm geabsorbeerd te worden. Chlorofyl (bladgroen) heeft veel overeenkomsten met onze rode bloed cellen en is door ons lichaam dan ook zeer makkelijk om te zetten in rode bloedcellen. Het "medicinale" aspect wordt veroorzaakt door het feit dat dit bladgroen ons lichaam alkaliseert en het zuurstof niveau in ons lichaam verhoogt waardoor ziekte kiemen en kankers zullen afnemen. Deze gedijen namelijk het beste in een zuur en zuurstofarm milieu. Dit zure milieu wordt hoofdzakelijk veroorzaakt door het eten van gekookte/gebakken dierlijke eiwitten en vetten.
                      Daar wil ik het nu bij laten om dit topic niet teveel naar voeding te trekken, mocht iemand meer willen weten dan ben ik per pm bereikbaar.
                      http://www.jointjedraaien.nl/wietfor...345#post247345

                      Comment


                        #12
                        Society is like stew-if you don't keep it stirred up, you end up with a lot of scum on the top

                        Comment


                          #13
                          Re: Cannabis is een groente??

                          Ik bedoelde inderdaad hemoglobine (A) thanks voor de aanvulling/verbetering.

                          En dat er maar marginaal bewijs is trek ik me weinig van aan, ik weet wel dat ik me 1000 keer beter voel nu bijna dagelijks een liter groene sap naar binnen werk. Dat doe ik overigens niet door gebruik te maken van pillen of algen extracten of andere geldklopperij maar door gebruik te maken van verse bladgroentes, tarwegras en andere kruiden.
                          http://www.jointjedraaien.nl/wietfor...345#post247345

                          Comment


                            #14
                            Re: Cannabis is een groente??

                            dus cleargreen jij doet dit???
                            perfect, maar zou op een of andere manier te testen moeten zijn.

                            wiet iemand, welke bruikbare stoffen je allemaal uit die raw haalt met cannabisbladen.
                            en als dit zou waar zijn, zie ik ons allemaal nog wel wat bladeren persen om gezonder te zijn.

                            thanks cleargreen

                            Comment


                              #15
                              Society is like stew-if you don't keep it stirred up, you end up with a lot of scum on the top

                              Comment

                              Bezig...
                              X